Hallo allemaal,
Ik heb sinds kort TWS6 met de Zwolle-Groningen lijn. Maar ik heb wat problemen met de ATB. Als ik het signaal hoor, dat het bijv van 140->80 gaat, rem ik direct af. Soms gebeurt het dat de trein nog steeds op de rem trapt. Doe ik iets verkeerd, of is dit een hele stomme vraag?
Ps ik doe de remmen vaak direct op 100%
Alvast bedankt,
Steijn_1213
Help met ATB
-
Rob Jansen
- Oprichter
- 5
- Gegeven waarderingen: 214 keren
- Ontvangen waarderingen: 390 keren
Re: Help met ATB
Als je ze op 100% gooit, oftewel vol in de game, dan gooi je ze de noodrem en zal je tot stilstand komen.
30% rem is prima om af te remmen naar de goede snelheid (en je reizigers zijn een meer blij).
30% rem is prima om af te remmen naar de goede snelheid (en je reizigers zijn een meer blij).
- Deze gebruikers waarderen Rob Jansen voor dit bericht:
- Steijn_1213
-
Steijn_1213
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 0
Hallo Rob,
Dankjewel voor je reactie! Er zit dus geen tijdlimiet tussen het intrappen van de remmen (30% dus) en de nieuwe snelheid rijden?
Ook is het zo dat de ATB vergrendeld op de noodrem gaat, en niet "mijzelf".
Betekent dit ook dat als je je rem op "Emergency" zet dat je de trein dus niet meer van de remmen af kan halen? Ik rij nu nog op de SNG3.
Alvast bedankt voor je reactie.
-Steijn_1213
Dankjewel voor je reactie! Er zit dus geen tijdlimiet tussen het intrappen van de remmen (30% dus) en de nieuwe snelheid rijden?
Ook is het zo dat de ATB vergrendeld op de noodrem gaat, en niet "mijzelf".
Betekent dit ook dat als je je rem op "Emergency" zet dat je de trein dus niet meer van de remmen af kan halen? Ik rij nu nog op de SNG3.
Alvast bedankt voor je reactie.
-Steijn_1213
-
Rob Jansen
- Oprichter
- 5
- Gegeven waarderingen: 214 keren
- Ontvangen waarderingen: 390 keren
Van wat ik zelf merk is het behalen van het remcriterium voldoende als je op tijd begint met afremmen in de tijd dat je het sein/bord ziet naar welke snelheid je moet gaan aanhouden bij het volgende sein of bord wanneer je de snelheid moet hebben behaald.
De route in TSW heb ik behoorlijk wat al gereden sinds release en is kun je het makkelijk redden als je oplet tijdens de rit.
Als je pas reageert wanneer de ATB afgaat, ben je al te laat met afremmen, sowieso is het een hulpmiddel, je moet zelf opletten wanneer je moet afremmen of tractie kan geven.
Volremmen is niet nodig in geen geval in de game zelf.
De route in TSW heb ik behoorlijk wat al gereden sinds release en is kun je het makkelijk redden als je oplet tijdens de rit.
Als je pas reageert wanneer de ATB afgaat, ben je al te laat met afremmen, sowieso is het een hulpmiddel, je moet zelf opletten wanneer je moet afremmen of tractie kan geven.
Volremmen is niet nodig in geen geval in de game zelf.