[2022 - ÖBB] Nightjet Innsbruck Hbf - Hamburg Altona, Amsterdam Centraal, Buxelles Midi Deel 2b

In deze categorie vind je gemaakte scenarios voor de Holzkirchen - Wörgl route.

Moderator: Download Team

edwinaartse
Berichten: 63
Lid geworden op: 06 apr 2020, 20:32
3
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 6 keren

[2022 - ÖBB] Nightjet Innsbruck Hbf - Hamburg Altona, Amsterdam Centraal, Buxelles Midi Deel 2b

Bericht door edwinaartse »

Afbeelding

Afbeelding
Deze inhoud is alleen te zien voor ingelogde gebruikers.


Afbeelding Beschrijving
Sinds 25 mei 2021 reed er voor het eerst na het verdwijnen van de City Night line weer een nachttrein van en naar Nederland. De ÖBB verzorgd dagelijks in samenwerking met NS-International en DB Fernverkher een Nightjet verbinding van Amsterdam Centraal naar Innsbruck en Wenen. NS-International brengt de trein van Amsterdam Centraal naar Köln-West. Meestal met een Vectron BR 193 met stops op Utrecht Centraal, Arnhem Centraal, Düsseldorf Hbf, en Köln Hbf. Op Köln-West neemt de ÖBB de trein van NS-International over, meestal met een Taurus BR 1116. Op sommige dagen begint de ÖBB in Achen Hbf waar de nightjet uit Brussel-Zuid van de NMBS wordt overgenomen. Na stops op Bonn Hbf, Koblenz Hbf, Mainz Hbf, Frankfurt Flughaven, Frankfurt am Main - Süd, en Würzburg Hbf wordt Nürnberg Hbf bereikt.

DB Fernverkehr begint met een Nightjet in Hamburg-Altona. Ook deze Nightjet bestaat uit twee delen. Een deel voor Wenen en een deel voor Innsbruck. Er rijden in deze trein ook 3 autowagens mee naar Innsbruck. De tractie wordt meestal verzorgd door een BR 101. Na stops op Hamburg-Damtor, Hamburg Hbf, Hannover Hbf, Göttingen en Würzburg wordt dan ook Nürnberg Hbf bereikt.

Op Nürnberg zullen beide treinen uit elkaar worden gehaald, De wagens uit Brussel, Amsterdam en Hamburg met bestemming Wenen worden samengevoegd als één nieuwe trein. De ÖBB loc zal deze trein naar Wenen rijden en stopt onderweg nog op Regensburg Hbf, Passau Hbf, Wels Hbf, Linz Hbf, St. Pölten Hbf en eindigt op station Wien Hbf.

Ook de wagens uit Amsterdam, Brussel en Hamburg en de 3 autowagens met bestemming Innsbruck worden samengevoegd tot één nieuwe treinsamenstelling en de DB loc uit Hamburg zal deze trein naar München Hbf brengen. De trein zal onderweg alleen stoppen op Augsburg Hbf. Op München Hbf maakt de trein kop en zal een andere OBB loc de trein van DB Fernverkher overnemen. Na stops op Rosenheim, Kufstein, Wörgl Hbf, en Jenbach wordt Innsbruck Hbf bereikt.

Het scenario bestaat uit meerdere delen. Het het is een realistisch scenario en alle personentreinen in het scenario rijden volgens de echte dienstregeling van 2022. In dit 2e b-deel waarin we het Innsbruck gedeelte de het scenario oppakken op station Kufstein vlak aan de grens met Duitsland en rijden de Duitse grens over via Brannenburg naar Rosenheim.

Afbeelding Description
Since 25 May 2021, a night train has been running to and from the Netherlands for the first time after the disappearance of the City Night line. The ÖBB, in collaboration with NS-International and DB Fernverkher, provides a daily Nightjet connection from Amsterdam Central to Innsbruck and Vienna. NS-International brings the train from Amsterdam Central to Köln-West. Usually with a Vectron BR 193 with stops at Utrecht Central, Arnhem Central, Düsseldorf Hbf, and Köln Hbf. On Köln-West, the ÖBB takes over the train from NS-International, usually with a Taurus BR 1116. On some days, the ÖBB starts in Achen Hbf where the nightjet from Brussels-South is taken over from the NMBS. After stops at Bonn Hbf, Koblenz Hbf, Mainz Hbf, Frankfurt Flughaven, Frankfurt am Main - Süd, and Würzburg Hbf Nürnberg Hbf is reached.

DB Fernverkehr starts with a Nightjet in Hamburg-Altona. This Nightjet also consists of two parts. Part for Vienna and part for Innsbruck. There are also 3 cars on this train to Innsbruck. The traction is usually provided by a BR 101. After stops at Hamburg-Damtor, Hamburg Hbf, Hannover Hbf, Göttingen and Würzburg, Nürnberg Hbf is reached.

Both trains will be separated at Nürnberg. The cars from Brussels, Amsterdam and Hamburg with destination Vienna will be merged as one new train. The ÖBB loco will drive this train to Vienna and stops on the way at Regensburg Hbf, Passau Hbf, Wels Hbf, Linz Hbf, St. Pölten Hbf and ends at station Wien Hbf.

The cars from Amsterdam, Brussels and Hamburg and the 3 car cars with destination Innsbruck will also be merged into one new train composition and the DB loco from Hamburg will take this train to Munich Hbf. The train will only stop at Augsburg Hbf en route. At Munich Hbf the train turns and another OBB loco will take over the train from DB Fernverkher. After stops at Rosenheim, Kufstein, Wörgl Hbf, and Jenbach, Innsbruck Hbf is reached.

The screenplay consists of several parts. It is a realistic scenario and all passenger trains in the scenario run according to the real timetable of 2022. In this 2nd b-part in which we pick up the Innsbruck section of the scenario at Kufstein station near the border with Germany and cross the German border via Brannenburg to Rosenheim.

Benodigde addons / Required addons:
3Dzug:
- Lgs 580 CE-Containerwagen
- ÖBB Nightjet
- Verkehrspack Güterwagen

Christrains:
- Stadler Flirt 3
- Stadler Flirt 3 Suwex XL Patch

Railomanie:
- 3DZUG KI Gueterwaggon Repaints (alle Packs) (Matze)

Rail-sim.de:
- [EL] CT BRB Flirt 3 (Elena)
- [lys] Meridian (Desiro ML) (lysias93)
- DB BR 189 / ES64F4 v.2.0 (Astauder)

Railworks-Austria:
- ÖBB 1144
- Railjet Advanced

RSSLO:
- Desiro ML - ÖBB Cityjet
- Talent – ÖBB 4024 (of Mittenwaldbahn Route ÖBB 4024)

SimTogether:
- CARRI Rils PACK (AMICITRENI.net)

Steam:
- Cologne-Dusseldorf Route Add-On
- Mosel Valley: Koblenz - Trier Route Add-On

TrainTeamBerlin:
- Szenariopack Vol. 1


In-game: [2021 - OBB] NJ 40420 Innsbruck Hbf - Hamburg Altona / Amsterdam Centraal
Spelerstrein: OEBB 1116
Scenariodatum: 01 juli 2022
Begintijd: 21:35 uur
Duur: 22 minuten
Seizoen: Autumn
Moeilijkheid: 2/5
Bestandstype: .rwp

Plaats reactie

Terug naar “Holzkirchen - Wörgl”