helemaal nieuw in train sim 2022

Plaats hier alle onderwerpen die betrekking hebben op Dovetail Games' Train Sim World.
Lees eerst de stickies voordat je een nieuwe vraag stelt.
Plaats reactie
Anjebo
Berichten: 10
Lid geworden op: 22 okt 2021, 14:27
2
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

helemaal nieuw in train sim 2022

Bericht door Anjebo »

Goedendag, na een tijdje gekeken te hebben naar de filmpjes over train sim world 2 (met kleine man) heb ik train sim world 2 gekocht voor pc. Nou ben ik wel bekent met het plakken knippen instaleren enzo... maar ik krijg het niet voor elkaar om de treinen/routes die hier staan werkend te krijgen in het spel. Heb bv deze Sprinter 6946 naar Den Haag Centraal gedownload en netjes in de map geplaats maar kan het niet vinden in het spel doe ik iets fout of sla ik iets over bvd,

Anjebo

Gebruikersavatar
Christian983
Berichten: 87
Lid geworden op: 29 okt 2020, 10:25
3
Gegeven waarderingen: 172 keren
Ontvangen waarderingen: 58 keren

Re: helemaal nieuw in train sim world 2

Bericht door Christian983 »

Je weet dat je nu twee verschillende games door mekaar haalt ? De route die je benoemt is voor Train Simulator 2022 en kan dus niet op Train Sim World 2.

Gebruikersavatar
MarkA
Beheerder
Berichten: 345
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
3
Gegeven waarderingen: 235 keren
Ontvangen waarderingen: 641 keren

Re: helemaal nieuw in train sim world 2

Bericht door MarkA »

Allereest welkom op het forum :smile:

Ik ben bang dat als je interesse hebt in Nederlandse treinen en routes je de verkeerde game hebt gekocht.

Train Sim World welke je nu gekocht hebt ondersteund geen content welke je op onder andere dit forum kunt downloaden. Het enige wat je in deze game kunt rijden zijn de treinen en routes welke je nu al hebt + eventuele DLC welke op Steam staat. Dit is (helaas) een bewuste keuze gemaakt door de makers van het spel - Dovetail Games - en kunnen wij niks aan doen.

Als je graag met Nederlandse treinen en routes aan de slag wilt gaan welke onder andere hier de downloaden zijn dan moet je Train Simulator 2022 kopen. Binnen deze game is het dus wél mogelijk om je spel uit te breiden met de vele gratis content welke wij hier aanbieden; maar lees per item dat je download wel goed de handleiding door; regelmatig heb je toch wel iets van een betaalde DLC nodig om het helemaal werkend te krijgen.
DutchSims.nl
Voor én door de Nederlandse Community :smile:

Anjebo
Berichten: 10
Lid geworden op: 22 okt 2021, 14:27
2
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: helemaal nieuw in train sim world 2

Bericht door Anjebo »

Christian983 schreef:
23 okt 2021, 16:57
Je weet dat je nu twee verschillende games door mekaar haalt ? De route die je benoemt is voor Train Simulator 2022 en kan dus niet op Train Sim World 2.
sorry haha ps4 en pc is anders heb idd wel train simulator 2022

Anjebo
Berichten: 10
Lid geworden op: 22 okt 2021, 14:27
2
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: helemaal nieuw in train sim world 2

Bericht door Anjebo »

MarkA schreef:
23 okt 2021, 17:02
Allereest welkom op het forum :smile:

Ik ben bang dat als je interesse hebt in Nederlandse treinen en routes je de verkeerde game hebt gekocht.

Train Sim World welke je nu gekocht hebt ondersteund geen content welke je op onder andere dit forum kunt downloaden. Het enige wat je in deze game kunt rijden zijn de treinen en routes welke je nu al hebt + eventuele DLC welke op Steam staat. Dit is (helaas) een bewuste keuze gemaakt door de makers van het spel - Dovetail Games - en kunnen wij niks aan doen.

Als je graag met Nederlandse treinen en routes aan de slag wilt gaan welke onder andere hier de downloaden zijn dan moet je Train Simulator 2022 kopen. Binnen deze game is het dus wél mogelijk om je spel uit te breiden met de vele gratis content welke wij hier aanbieden; maar lees per item dat je download wel goed de handleiding door; regelmatig heb je toch wel iets van een betaalde DLC nodig om het helemaal werkend te krijgen.
is idd train simulator 2022 via steam gekocht ben in de war met ps4

Anjebo
Berichten: 10
Lid geworden op: 22 okt 2021, 14:27
2
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: helemaal nieuw in train sim world 2

Bericht door Anjebo »

heb dus wel de train sim 2022 ook heb ik al in het nederlands gedaan alleen de treinen en routes lukt me niet

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1909 keren
Ontvangen waarderingen: 2129 keren

Re: helemaal nieuw in train sim world 2

Bericht door Marklin »

Ja, maar met het niet lukken is wel kort af als wij niet weten wat je zoal heb geprobeerd om een route te installeren.
Bijv. om welke route gaat het, en noem er nu geen 10 wat niet wil waarbij je wellicht steeds dezelfde fout maakt, dus laten we eens met degene beginnen die je voorkeer heeft.
Kortom, wat heb je daar naar het downloaden mee gedaan?
Afbeelding

Prettige reis

Anjebo
Berichten: 10
Lid geworden op: 22 okt 2021, 14:27
2
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: helemaal nieuw in train sim world 2

Bericht door Anjebo »

ik heb deze gedownload. Sprinter 6946 naar Den Haag Centraal (staat onder downloads uiteraard) en vervolgens uitgepakt in railworld map steamapps enzo
ik zie het ook in map staan van steam maar in het spel kom ik het niet tegen.

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1909 keren
Ontvangen waarderingen: 2129 keren

Re: helemaal nieuw in train sim world 2

Bericht door Marklin »

Ok, dat is dus een zg. scenario.
Nu de vraag waar je minimaal aan moet voldoen om het te kunnen rijden.
1e, heb je de Sprinter die bij Christrains gekocht moet worden, ofwel al het gebruikte rijdend materieel van dat scenario moet je hebben.
2e, de route moet je ook hebben en werkend zijn waar het scenario voor gemaakt is.
Kun je daar al aan voldoen?, dus wat in de handleiding staat moet je allemaal hebben!, zo niet en mis je maar 1 rijtuig of zo dan is het mis.

Heb eens gekeken bij het scenario en zou je dit moeten hebben, heb je dat allemaal om te kunnen rijden?:
ChrisTrains:
- NS DD-AR (+ DDZ Bundle)
- NS DDZ (+ DD-AR Bundle)
- NS ICM
- NS IRM
- NS SGM
- NS Sgns
- NS SLT
- Stadler Flirt 3
- Stadler GTW
- Z wagons

DCR:
- 16-17-1800 Repaint Pack 1.1

Railtraction:
- NS 1800

Steam:
- Hamburg-Hanover Route Add-On

Ja ik weet het, als beginneling word dit een duur treinkaartje om met de trein te kunnen rijden. :sweat_smile:
Afbeelding

Prettige reis

Anjebo
Berichten: 10
Lid geworden op: 22 okt 2021, 14:27
2
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: helemaal nieuw in train sim world 2

Bericht door Anjebo »

Marklin schreef:
23 okt 2021, 19:38
Ok, dat is dus een zg. scenario.
Nu de vraag waar je minimaal aan moet voldoen om het te kunnen rijden.
1e, heb je de Sprinter die bij Christrains gekocht moet worden, ofwel al het gebruikte rijdend materieel van dat scenario moet je hebben.
2e, de route moet je ook hebben en werkend zijn waar het scenario voor gemaakt is.
Kun je daar al aan voldoen?, dus wat in de handleiding staat moet je allemaal hebben!, zo niet en mis je maar 1 rijtuig of zo dan is het mis.
dit heb ik allemaal niet maar moet je zoveel aanschaffen om werkend te krijgen ??? en als ik 1 maal aanschaf kan ik daarna alles verder kopen zeg maar of zijn daar weer andere voor. sorry voor alle vragen maar ik probeer voor kleine man de nederlandse treinen te laten rijden

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1909 keren
Ontvangen waarderingen: 2129 keren

Re: helemaal nieuw in train sim 2022

Bericht door Marklin »

Ja helaas heb je dat allemaal nodig voor dit scenario wat zoals gezegd een hele uitgave is als dit in een keer gekocht moet worden.
Als je het geleidelijk opbouwt en op een gegeven moment het meeste hebt kun je vrijwel alle scenario's rijden op elke route waar het scenario voor gemaakt is.
Het zullen er niet veel zijn want er is wel min. 1 payware loc of treinstel van Chris nodig, maar probeer eerst eens wat scenario's te vinden waar weinig payware materieel voor nodig is en koop dat waarbij je het geleidelijk aanschaf. :wink:

Ps. heb je 't Zuiden van Nederland V1.6 al goed werkend waar het scenario voor gemaakt is?
Heb je dat niet werkend en je zou al het materieel hebben dan kun je nog niet rijden. :frowning:
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
TfNLDE
Berichten: 135
Lid geworden op: 12 apr 2020, 15:56
3
Gegeven waarderingen: 127 keren
Ontvangen waarderingen: 93 keren

Re: helemaal nieuw in train sim 2022

Bericht door TfNLDE »

Om kosten te besparen kun je ook aanbiedingen afwachten. Dit gebeurt geregeld op Steam en bij Christrains. :wink:
Groeten,
Erwin

Anjebo
Berichten: 10
Lid geworden op: 22 okt 2021, 14:27
2
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: helemaal nieuw in train sim 2022

Bericht door Anjebo »

Marklin schreef:
23 okt 2021, 21:31
Ja helaas heb je dat allemaal nodig voor dit scenario wat zoals gezegd een hele uitgave is als dit in een keer gekocht moet worden.
Als je het geleidelijk opbouwt en op een gegeven moment het meeste hebt kun je vrijwel alle scenario's rijden op elke route waar het scenario voor gemaakt is.
Het zullen er niet veel zijn want er is wel min. 1 payware loc of treinstel van Chris nodig, maar probeer eerst eens wat scenario's te vinden waar weinig payware materieel voor nodig is en koop dat waarbij je het geleidelijk aanschaf. :wink:

Ps. heb je 't Zuiden van Nederland V1.6 al goed werkend waar het scenario voor gemaakt is?
Heb je dat niet werkend en je zou al het materieel hebben dan kun je nog niet rijden. :frowning:
Alsnog bedankt voor je antwoorden, ik heb bij het zuiden van nederland aardig wat van gedownload ook een trein gekocht bij chris maar ik krijg het niet werkend en zie het ook niet in spel (de trein) ook geeft hij bij veel bestanden aan deze word weinig gedownload en krijg het niet binnen (wel vreemd maar goed). Ik zal kijken bij weing payware maar tot zover nog niks rijdend
TfNLDE schreef:
23 okt 2021, 23:32
Om kosten te besparen kun je ook aanbiedingen afwachten. Dit gebeurt geregeld op Steam en bij Christrains. :wink:
Ik hou het in de gaten dank je :thumbsup:

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1909 keren
Ontvangen waarderingen: 2129 keren

Re: helemaal nieuw in train sim 2022

Bericht door Marklin »

Anjebo schreef:
24 okt 2021, 07:07
ik heb bij het zuiden van nederland aardig wat van gedownload ook een trein gekocht bij chris maar ik krijg het niet werkend en zie het ook niet in spel (de trein)
Je bent nieuw in TS2022 en hiermee ik raad je aan om eens wat documentatie te lezen c.q. kijken op bijv. Youtube hoe je een trein zichtbaar en rijdend krijgt enz.
Afbeelding

Prettige reis

Anjebo
Berichten: 10
Lid geworden op: 22 okt 2021, 14:27
2
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: helemaal nieuw in train sim 2022

Bericht door Anjebo »

Marklin schreef:
24 okt 2021, 09:33
Anjebo schreef:
24 okt 2021, 07:07
ik heb bij het zuiden van nederland aardig wat van gedownload ook een trein gekocht bij chris maar ik krijg het niet werkend en zie het ook niet in spel (de trein)
Je bent nieuw in TS2022 en hiermee ik raad je aan om eens wat documentatie te lezen c.q. kijken op bijv. Youtube hoe je een trein zichtbaar en rijdend krijgt enz.
Zowieso had ik daar ook alop gekeken. Vraag me alleen af als ik DCR 16-17-1800 Repaint Pack v1.5 dit bestand wilt downloaden waar je meeste voor nodig hebt hij aangeeft dat het te weinig word gedownload en als onveilig word aangegeven waardoor ik niet binnen kan krijgen

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1909 keren
Ontvangen waarderingen: 2129 keren

Re: helemaal nieuw in train sim 2022

Bericht door Marklin »

Dat is iets voor een Admin/Mod waar dat weinige downloaden enz. aan kan liggen.
Een ding weet ik wel, voor dat repaint pack heb je de originele NS 1800 nodig, heb je die ook al?, zo niet dan heb je daar vooralsnog niets aan.

Ps, ben dan wel geen Mod en mag er ook niet voor doorgaan maar na het even aanzien aangaande het citeren waar in de forum regels dit over staat geschreven:
Citeren is toegestaan wanneer dit bijdraagt aan de leesbaarheid van een topic. Reageer je op het laatste bericht, dan is citeren niet toegestaan tenzij een enkele passage uit dat bericht jouw bericht verduidelijkt.
Kortom zie maar hoe je hiermee omgaat.
Afbeelding

Prettige reis

Anjebo
Berichten: 10
Lid geworden op: 22 okt 2021, 14:27
2
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: helemaal nieuw in train sim 2022

Bericht door Anjebo »

Snap je :thumbsup: toevallig had ik de ns icmn gekocht toch bedankt voor je moeite en ben al druk bezig met onderzoeken

Gebruikersavatar
Rubku_NL
Download Manager
Berichten: 634
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
3
Locatie: Eindhoven
Gegeven waarderingen: 442 keren
Ontvangen waarderingen: 722 keren
Contacteer:

Re: helemaal nieuw in train sim 2022

Bericht door Rubku_NL »

Anjebo schreef:
24 okt 2021, 09:42
Zowieso had ik daar ook alop gekeken. Vraag me alleen af als ik DCR 16-17-1800 Repaint Pack v1.5 dit bestand wilt downloaden waar je meeste voor nodig hebt hij aangeeft dat het te weinig word gedownload en als onveilig word aangegeven waardoor ik niet binnen kan krijgen
Marklin schreef:
24 okt 2021, 10:08
Dat is iets voor een Admin/Mod waar dat weinige downloaden enz. aan kan liggen.
Een ding weet ik wel, voor dat repaint pack heb je de originele NS 1800 nodig, heb je die ook al?, zo niet dan heb je daar vooralsnog niets aan.
Windows geeft standaard een melding als het bestand niet digitaal ondertekend is met een certificaat. Dat kost veel geld.
Daarom krijg je een waarschuwing, vooral als je 'gratis' installers maakt krijg je vaak 'onbekende uitgever' en moet je accepteren.

Tenzij je honderden euro's per jaar wilt betalen voor een certificaat en deze implementeren en dus ook elk jaar moet vernieuwen is het zinloos voor ons.

meer info zie dit: Topic
DutchSims Download Manager & DCR Teamlid.
Dovetail Ambassador.
Ik stream maandag t/m vrijdag op Twitch.
Join ook mijn Discord!

Afbeelding

Anjebo
Berichten: 10
Lid geworden op: 22 okt 2021, 14:27
2
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: helemaal nieuw in train sim 2022

Bericht door Anjebo »

Dank je voor je reactie inmiddels is het aardig gelukt met het downloaden van de bestanden op microsoft edge kreeg ik vaak de meldingen op google deed ie het beteren zag ook daar de rode scherm en ja gewoon doorgaan :thumbsup: met downloaden.

Plaats reactie

Terug naar “Train Sim World”