Train Simulator World weergeven op meerdere monitoren

Plaats hier alle onderwerpen die betrekking hebben op Dovetail Games' Train Sim World.
Lees eerst de stickies voordat je een nieuwe vraag stelt.
Plaats reactie
piloot-machinist
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 apr 2021, 20:54
2
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Train Simulator World weergeven op meerdere monitoren

Bericht door piloot-machinist »

Hallo

Weet iemand of je Train Sim World kan spelen op 3 tot maximum 6 monitoren door een eenvoudige aanpassing in het programma zelf?

Momenteel speel ik Microsoft Flight Simulator FSX op 6 schermen en bij FSX is dit heel eenvoudig eenvoudig in te stellen.

Ondertussen had ik TS 2020 reeds gekocht maar naar ik vernomen heb kan het bij dit programma blijkbaar alleen maar via de ''surround'' instellingen van de videokaart. Dat is dan ook weer geen goede optie omdat mijn instellingen voor FSX dan weer niet meer juist zijn.

Daarom mijn vraag naar jullie of dit bij Train Sim World eenvoudiger in te stellen is?

PS:
Ik heb een Intel Core i7 4790 computer met 16 GB Ram; 240 GB SSD en 2 videokaarten ASUS Strixx GTX 970.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Freddy

Gebruikersavatar
Frison
Berichten: 2803
Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
3
Gegeven waarderingen: 1271 keren
Ontvangen waarderingen: 8064 keren
Contacteer:

Re: Train Simulator World weergeven op meerdere monitoren

Bericht door Frison »

Volgens mij heb je op deze vraag op simsam al een ruim antwoord gekregen. :rolling_eyes:

Het kan dus alleen maar met de instelling surround en anders niet dus.
Wat er niet is, dat kan je niet zien.
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3371
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1903 keren
Ontvangen waarderingen: 2125 keren

Re: Train Simulator World weergeven op meerdere monitoren

Bericht door Marklin »

Ja Frison het is een beetje verwarrend met de Piloot zijn vragen maar bij simsam had hij geen antwoord op zijn vraag gekregen. :wink:
Daarom was de vraag ook hier gesteld: viewtopic.php?f=12&t=915 maar dat ging over Train Simulator (TS2021) waar het surround antwoord op kwam.
Dit topic is nagenoeg dezelfde vraag maar gaat weer over Train Simulator World. (TSW)
Mja of dat veel zal uitmaken?, geen idee.
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
Rob Jansen
Oprichter
Berichten: 886
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
3
Locatie: Op vele plekken :)
Gegeven waarderingen: 199 keren
Ontvangen waarderingen: 263 keren
Contacteer:

Re: Train Simulator World weergeven op meerdere monitoren

Bericht door Rob Jansen »

Train Sim World 2 is gebouwd op Unreal Engine, misschien dat je wat in de Engine.ini kunt aanpassen die te vinden is in de map: \Documenten\My Games\TrainSimWorld2\Saved\Config\WindowsNoEditor.

Zover ik kan lezen op het internet ondersteund Unreal Engine geen multi-monitor setup zoals je zou willen, zonder dus gebruik te maken van het reeds benoemde NVidia Surround in je vorige topic.
Unreal zou hier best wel beter mee om kunnen gaan dat de oudere engine van Train Simulator.

Ik ga er trouwens bijna vanuit dat FSX hiervoor mogelijk speciaal is geprogrammeerd om dat te ondersteunen.
Als ik zo een video bekijk van met 8 monitor setup van FSX, zijn het 8 losse schermen en waarbij er ook 8 verschillende losse 'views' worden gemaakt, dus de game het dat expliciet ondersteunen, anders zal je bij elke game tegen hetzelfde aanlopen dat je hiervoor de NVidia Surround moeten gebruiken.
Oprichter van DutchSims en Twitch Streamer. Meestal ben ik in het weekend live vanaf 19.30u!
Check dan mijn website en Stream Schema voor meer informatie

Gebruikersavatar
RemkoH
Beheerder
Berichten: 568
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
3
Gegeven waarderingen: 168 keren
Ontvangen waarderingen: 357 keren

Re: Train Simulator World weergeven op meerdere monitoren

Bericht door RemkoH »

Ik gebruik zelf Helios Display Management.
In de achtergrond wordt er gebruik gemaakt van Surround.
Met Surround heb ik diverse profielen (monitor setups) gecreëerd in Helios Display Management waartussen ik kan schakelen zonder reboots en zelf nog in Surround te moeten rommelen om een specifieke game met een specifieke monitor setup te kunnen spelen.
Co-founder van DutchSims, admin, moderator, tester, scenario bouwer, lua scripter
De lijst houdt niet op :upside_down:


piloot-machinist
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 apr 2021, 20:54
2
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Train Simulator World weergeven op meerdere monitoren

Bericht door piloot-machinist »

Hallo,

Bedankt allemaal.
Uit jullie reacties heb ik begrepen dat bij TSW het weergeven op meerdere monitoren op dezelfde manier dient te gebeuren als bij TS2020; namelijk door het inschakelen van ''surround'' op de videokaart.

Mijn gedacht om TSW enkel bij te kopen om een eenvoudige oplossing te hebben voor 6 monitoren heeft dus geen zin.

Zonder mijn huidige instellingen van Flight Simulator FSX voor 6 monitoren telkens te moeten wijzigen is de eenvoudigste oplossing om TS2020 dan maar te spelen op 1 monitor en mijn overige 5 monitoren gewoon uit te schakelen.

Nogmaals bedankt voor jullie reacties.

Met vriendelijke groet,
Freddy

Plaats reactie

Terug naar “Train Sim World”