UIC slaaprijtuigen
SimExpress heeft een nieuw pakket met Franse slaaprijtuigen, SNCF UIC sleeper coaches met in totaal 15 versies.
De zogenaamde "UIC"-rijtuigen, genoemd naar de International Union of Railways, werden vanaf hun indiensttreding in 1961 ingezet voor nationale en internationale diensten op de grootste Europese treinen.
Het waren de allereerste rijtuigen in Frankrijk die de UIC-aanbevelingen implementeerden: toegangsdeuren van het type Mielich, rubberen balgen in plaats van de oude, uniforme elektrische aansluitingen om ze compatibel te maken met andere Europese rijtuigen bij het koppelen, 1 toilet aan elk uiteinde aan de zijkant van de compartimenten met wit venster, onderhoudsgemak door ervoor te zorgen dat een defect onderdeel op elk buitenlands netwerk kan worden vervangen.
Tijdens de massale komst van coral rijtuigen vanaf 1975 verloren UIC-rijtuigen hun belang in de grootste treinen en werden ze geleidelijk aan gebruikt in extra treinen tijdens grote vertrekken, agentschapstreinen of af en toe als reserve op reguliere treinen.
Volledig groene livery, initiële uitvoering (1961-1970)
- 1 tweede klasse slaaprijtuig B9c9x met normaal dak
- 1 tweede klasse slaaprijtuig B9c9x met verbeterd dak
- 1 eerste en tweede klasse slaaprijtuig A4c4B5c5x met verbeterd dak
- 1 tweede klasse slaaprijtuig B9c9x met normaal dak
- 1 tweede klasse slaaprijtuig B9c9x met verbeterd dak
- 1 eerste en tweede klasse slaaprijtuig A4c4B5c5x met verbeterd dak
- 3 tweede klasse slaaprijtuig B9c9x met normaal dak
- 3 tweede klasse slaaprijtuig B9c9x met verbeterd dak
- 3 eerste en tweede klasse slaaprijtuig A4c4B5c5x met verbeterd dak
Belangrijkste kenmerken:
- Specifiek binnenaanzicht voor elke uitvoering (CABVIEW)
- Stereo geluiden opgenomen in de echte rijtuigen
- High definition textures
- Automatische sluitseinen
- Realistische markeringen en registraties