(Steam) Train Simulator: ÖBB 5081 Schienenbus

Volg de laatste releases hier van Steam of andere websites voor games van Dovetail Games, SCS Software.

Moderator: Nieuws Team

Gebruikersavatar
Rob Jansen
Oprichter
Berichten: 919
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
4
Locatie: Op vele plekken :)
Gegeven waarderingen: 199 keren
Ontvangen waarderingen: 267 keren

(Steam) Train Simulator: ÖBB 5081 Schienenbus

Bericht door Rob Jansen »

Afbeelding

Train Simulator: ÖBB 5081 Schienenbus
Een railbus is een zeer licht type passagierstreinvoertuig (meestal niet-gearticuleerd of met een vast frame) dat veel gemeen heeft met bussen in zijn constructie en op 4 wielsen staat i.p.v. een draaistel. Deze railbussen, ontwikkeld in de jaren 1930, zijn geëvolueerd naar grotere afmetingen en prestaties, en lijken qua uiterlijk steeds meer op lichte trams.

In landen als Oostenrijk, Duitsland, Italië, Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk en Zweden werden railbussen vaak gebruikt op weinig gebruikte spoorlijnen. De ÖBB 5081 is de Oostenrijkse versie van de railbus, oorspronkelijk geïntroduceerd in de jaren 1950 en veelvuldig gebruikt in de jaren 1960.

Hoewel moderne lichte DMU-ontwerpen tegenwoordig railbussen vervangen, kun je met Train Simulator de ÖBB 5081 Schienenbus weer op het spoor brengen. Deze locomotief is voorzien van een authentiek model, een gedetailleerde cabine en realistische geluiden die zijn opgenomen van de echte eenheid. Het pakket bevat ook drie gedetailleerde carrièrescenario's voor de Drautalbahn: Klagenfurt - Spittal Millstättersee-route.

Meegeleverde scenario's:
  • The old school vehicle
  • Panoramic drive
  • Train preparation
De belangrijkste inhoud van het pakket:
  • Hoog gedetailleerd model van de ÖBB 5081 Schienenbus
  • Inclusief realistische besturing en het SiFa beveiligingssysteem
  • Tyfoon met 2 tonen
  • 3 career scenario's en Quick Drive compatible
Prijs en link(s) van het product


Diverse afbeeldingen
Hieronder zijn een aantal afbeeldingen te vinden:

Oprichter van DutchSims en Twitch Streamer. Meestal ben ik in het weekend live vanaf 19.30u!
Check dan mijn website en Stream Schema voor meer informatie

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3468
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
4
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1946 keren
Ontvangen waarderingen: 2206 keren

Re: (RSSLO) Train Simulator: ÖBB 5081 Schienenbus

Bericht door Marklin »

Tsja om welke reden zou zo nodig Steam er nu ook mee komen terwijl de Schienenbus OBB 5081 al jaren bij RSSLO te koop is/was?
Kortom dan ga ik hem echt niet bij Steam kopen. :rolling_eyes:

Of misschien om de reden dat hetgeen van Steam komt illegaal (niemand doet natuurlijk) niet te gebruiken is en die van RSSLO mogelijk wel? :zipper_mouth:
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
Rob Jansen
Oprichter
Berichten: 919
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
4
Locatie: Op vele plekken :)
Gegeven waarderingen: 199 keren
Ontvangen waarderingen: 267 keren

Re: (RSSLO) Train Simulator: ÖBB 5081 Schienenbus

Bericht door Rob Jansen »

De ÖBB 5081 hebben wij geen oorspronkelijk artikel van, anders was het benoemd in dat topic dat die nu ook op Steam verkrijgbaar is zoals we met meerdere producten van RSSLO (en andere makers mocht dat het geval zijn) doen :)
RSSLO publiceert laatste tijd meer van de producten op Steam als ze (soms korter) enkele jaren oud zijn.

Voor het geval je het niet had gemerkt al, deze ÖBB 5081 is de versie van RSSLO, alleen dus op Steam beschikbaar :wink:
Oprichter van DutchSims en Twitch Streamer. Meestal ben ik in het weekend live vanaf 19.30u!
Check dan mijn website en Stream Schema voor meer informatie

gradjuh72
Berichten: 94
Lid geworden op: 18 feb 2022, 18:43
2
Gegeven waarderingen: 73 keren
Ontvangen waarderingen: 40 keren

Re: (RSSLO) Train Simulator: ÖBB 5081 Schienenbus

Bericht door gradjuh72 »

Deze is ook nog te koop bij rsslo , daar heb ik deze gekocht, zover zit er geen verschil in met de versie van steam?

https://www.rsslo.com/product/schienenbus-obb-5081/

zelfde versie toch of zit er bij steam extra toevoegingen bij ??
Routebouwer van Route Searum

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3468
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
4
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1946 keren
Ontvangen waarderingen: 2206 keren

Re: (RSSLO) Train Simulator: ÖBB 5081 Schienenbus

Bericht door Marklin »

gradjuh72 schreef:
03 sep 2023, 13:03
zelfde versie toch of zit er bij steam extra toevoegingen bij ??
Volgens mij is het dezelfde al zul je dat niet 1 2 3 kunnen nagaan.
Maar al heb je deze add-on van RSSLO geïnstalleerd staan dan zal Steam (mocht je niet zo snugger zijn en daar kopen) niet aangeven dit deze al in je bezit is heb ik het vermoeden. :thinking:

Edit/
Al neem ik aan dat de installatie hetzelfde pad aanhoud, zo niet dan hebben bestaande/nieuwe scenario's er een probleem bij.
Net als het ICE3 pack die tig verschillende paden heeft (weer ca. € 30,- armer per add-on) en je blijft wisselen met bijv. LocoSwap, maar dat terzijde. :upside_down:
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
Rob Jansen
Oprichter
Berichten: 919
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
4
Locatie: Op vele plekken :)
Gegeven waarderingen: 199 keren
Ontvangen waarderingen: 267 keren

Re: (RSSLO) Train Simulator: ÖBB 5081 Schienenbus

Bericht door Rob Jansen »

gradjuh72 schreef:
03 sep 2023, 13:03
Deze is ook nog te koop bij rsslo , daar heb ik deze gekocht, zover zit er geen verschil in met de versie van steam?
Als je uit moet gaan van eerdere RSSLO add-ons welke op Steam zijn verschenen, dan is er in principe niks gewijzigd aan de trein.
Wel is dat er andere scenario's zijn meegeleverd, aangezien de oorspronkelijke route niet op Steam is verschenen.

Wat ook vaak gebeurd is dat het pakket wordt verpakt in een .AP bestand zoals we dat gewend zijn als Add-ons op Steam verschijnen (gebeurd soms nog niet, maar dat is vaker een uitzondering).
Marklin schreef:
03 sep 2023, 13:43
Maar al heb je deze add-on van RSSLO geïnstalleerd staan dan zal Steam (mocht je niet zo snugger zijn en daar kopen) niet aangeven dit deze al in je bezit is heb ik het vermoeden. :thinking:
Er zijn mensen die Add-ons alleen kopen welke op Steam zijn, maar dat is een verhaal wat niet in dit topic verder thuishoort.
Wel vind ik het een beetje jammer dat je hun vervolgens niet zo snugger noemt, het is de keuze van de persoon zelf :astonished:

Steam kan niet controleren op add-ons welke niet in de database staan van Valve, dus de Add-on van RSSLO zelf wordt niet herkend.
In de configuratiebestanden staat exact in welke bestanden aanwezig moeten zijn en de gebruiker recht op heeft en welke hash.
Dus voor Valve/Steam heb jij de add-on nog niet gekocht en zal dus niet worden herkend, zo werkt het nou eenmaal.
Oprichter van DutchSims en Twitch Streamer. Meestal ben ik in het weekend live vanaf 19.30u!
Check dan mijn website en Stream Schema voor meer informatie

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3468
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
4
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1946 keren
Ontvangen waarderingen: 2206 keren

Re: (RSSLO) Train Simulator: ÖBB 5081 Schienenbus

Bericht door Marklin »

Rob Jansen schreef:
03 sep 2023, 17:03
Er zijn mensen die Add-ons alleen kopen welke op Steam zijn, maar dat is een verhaal wat niet in dit topic verder thuishoort.
Wel vind ik het een beetje jammer dat je hun vervolgens niet zo snugger noemt, het is de keuze van de persoon zelf
Met snugger bedoel ik een TSC beginneling mee. :blush:
Steam kan niet controleren op add-ons welke niet in de database staan van Valve, dus de Add-on van RSSLO zelf wordt niet herkend.
Ofwel een beginneling zou hem niets vermoedend kopen terwijl het pack in zijn of haar bezit is en niet herkend word door Staem. :face_with_monocle:
En dat is begrijpelijk, het draait immers alleen om euro's!
Afbeelding

Prettige reis

gradjuh72
Berichten: 94
Lid geworden op: 18 feb 2022, 18:43
2
Gegeven waarderingen: 73 keren
Ontvangen waarderingen: 40 keren

Re: (RSSLO) Train Simulator: ÖBB 5081 Schienenbus

Bericht door gradjuh72 »

Marklin schreef:
03 sep 2023, 13:43
Volgens mij is het dezelfde al zul je dat niet 1 2 3 kunnen nagaan.
Maar al heb je deze add-on van RSSLO geïnstalleerd staan dan zal Steam (mocht je niet zo snugger zijn en daar kopen) niet aangeven dit deze al in je bezit is heb ik het vermoeden. :thinking:
Klopt steam geeft aan dat ik deze niet in bezit heb, dat is wel jammer dat steam het niet herkend dat ik hem wel van rsslo gekocht heb.
Routebouwer van Route Searum

Terug naar “Nieuws”