(ChrisTrains) NS 2200 rebuild

Volg het laatste nieuws, aankondigingen etc. voor en door de community.
Rubku_NL
Download Manager
5
Gegeven waarderingen: 631 keren
Ontvangen waarderingen: 1205 keren

(ChrisTrains) NS 2200 rebuild

Bericht door Rubku_NL »

Tekst & bron: Christrains

14 januari 2025
Een van de eerste "nieuws"-afbeeldingen die ik ooit op de ChrisTrains Facebook-pagina heb geplaatst, was op 27 november 2011 toen ik begon met werken aan de NS2200-locomotief. Het was deze foto van een van de draaistellen. Het is tijd om de eerste trein die ik voor (toen nog) Railworks heb gebouwd, opnieuw te bekijken en deze bij te werken met nieuwe geometrie en texturen en andere verbeteringen. De tweede foto toont de herbouw, work-in-progress. En zoals alle ChrisTrains-producten, zal deze update, wanneer deze is voltooid, gratis zijn voor alle bestaand NS2200 klanten.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Deze gebruikers waarderen Rubku_NL voor dit bericht (totaal 15):
joukieKcalk_04MarklindenisJuraWadlopertjemprins62RobertF68hanstreintjeLouke1968TheJAG en 5 andere gebruikers
DutchSims Download Manager & DCR Teamlid.
Dovetail Ambassador.
Ik stream maandag t/m vrijdag op Twitch.
Join ook mijn Discord!

Afbeelding

Von Rondstadd
5
Gegeven waarderingen: 31 keren
Ontvangen waarderingen: 14 keren

Re: (ChrisTrains) NS 2200 rebuild

Bericht door Von Rondstadd »

Wauw gaaf, ik heb dit al vaker aan hem gevraagd. De Sik en de 2200 zijn mijn favoriet. Ben heel benieuwd. :hugging:

Rubku_NL
Download Manager
5

Bericht door Rubku_NL »

31 januari 2025
Meer vooruitgang met de herbouw van de NS2200.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Deze gebruikers waarderen Rubku_NL voor dit bericht (totaal 13):
denisJuraMarklinhanstreintjeEvert66RobertF68WinerailVon RondstaddKcalk_04mkasthijsjoeybongers1997 en 3 andere gebruikers
Dovetail Ambassador.
Join ook mijn Discord!

Afbeelding

verbo622
4
Gegeven waarderingen: 35 keren
Ontvangen waarderingen: 10 keren

Bericht door verbo622 »

prachtig en lekker vuil. :thumbsup:

Rubku_NL
Download Manager
5

Bericht door Rubku_NL »

Afbeelding
Deze gebruikers waarderen Rubku_NL voor dit bericht (totaal 9):
MarklinhanstreintjeKcalk_04Louke1968Royrabby62denisJuraTfNLDEVon Rondstadd
Dovetail Ambassador.
Join ook mijn Discord!

Afbeelding

Rubku_NL
Download Manager
5

Bericht door Rubku_NL »

Een paar foto's van de voortgang van de NS2200-herbouw. ​​Ik werk nu aan de cabine. Bedankt aan R.S. voor de nieuwe foto's, audio- en video-opnames 🙂
Afbeelding
Afbeelding
Deze gebruikers waarderen Rubku_NL voor dit bericht (totaal 15):
RoyLouke1968MarklinAcceleratludmilladenisJuraKcalk_04rabby62KernowTheJAG en 5 andere gebruikers
Dovetail Ambassador.
Join ook mijn Discord!

Afbeelding

Rubku_NL
Download Manager
5

Bericht door Rubku_NL »

NS2200 nieuws: Nu in de beta testing. Deze update komt met de volgende versies:
  • Grey L Light
  • Grey Low A
  • Grey High A
  • Graffiti
  • Brown Original
  • Brown +Muffler
  • Brown +Stickers
  • Brown +ATB
  • NS Cargo
  • Strukton
  • NMBS Green
  • NMBS Grey
  • SMMR 2225
  • STAR 2278
Er zijn ook nu 5 verschillende cabine modellen - 'leeg', telerail, telerail+ATB, GSMR+ATB, en een speciaal versie voor de STAR 2278.
Radiografische controlelampjes/stickers kunnen worden gekozen door het locomotiefnummer in de consist-editor te wijzigen. Er is ook een keuze uit rood of blauw roterende rangeerlicht - ook door het locomotiefnummer te bewerken.

Afbeelding
Deze gebruikers waarderen Rubku_NL voor dit bericht (totaal 12):
Marc D.RoyLouke1968RobertF68ludmillaVon Rondstaddrabby62RcA51denisJurahanstreintje en 2 andere gebruikers
Dovetail Ambassador.
Join ook mijn Discord!

Afbeelding

Rubku_NL
Download Manager
5

Bericht door Rubku_NL »

De v5.0 mid-life update van de NS2200 is nu klaar. Klanten die rechtstreeks via mijn webshop hebben gekocht, ontvangen vanaf vandaag update-e-mails. Voor partnerwebshops: wees geduldig. U ontvangt WEL update-e-mails van hen zodra zij het bijgewerkte product aan hun webshops toevoegen. Dit duurt een paar dagen.
Dit is een GRATIS update voor alle bestaande klanten en alle serienummers zijn op nul gezet. Lees de bijgewerkte handleiding, want er zijn veel dingen veranderd en toegevoegd aan deze versie.
Zoals gewoonlijk bedankt voor jullie klantschap, en een enorme dank aan mijn bètatestteam en R.S. voor de hulp met nieuwe gegevens en foto's voor deze update.

Afbeelding
Deze gebruikers waarderen Rubku_NL voor dit bericht (totaal 12):
MarklinAndries33hanstreintjeRcA51saurer580mkasthijssimonewerroWadlopertjeEvert66denisJura en 2 andere gebruikers
Dovetail Ambassador.
Join ook mijn Discord!

Afbeelding

simonewerro
5
Gegeven waarderingen: 63 keren
Ontvangen waarderingen: 118 keren

Bericht door simonewerro »

Dank je Chris voor deze prachtige loc. Heb echter 1 probleem. Buiten knalt het van de herrie. Prachtig. Binnen is het net alsof je in nieuwe elektrische sprinter zit. Heeft iemand anders dit probleem ook? Heb nergens gelezen dat je de oude versie moet verwijderen.

Rubku_NL
Download Manager
5

Bericht door Rubku_NL »

Zojuist ook even getest en zelf geen problemen, wel raad ik aan om altijd een schonen instal te doen, om er voor te zorgen dat alles naar behoren werkt. plus alles repaint worden meteen verwijder gezien deze niet meer werken.
Zelf ben ik al bezig met het updaten er van :)
Dovetail Ambassador.
Join ook mijn Discord!

Afbeelding

Evert66
5
Gegeven waarderingen: 144 keren
Ontvangen waarderingen: 33 keren

Bericht door Evert66 »

simonewerro schreef:
18 mei 2025, 19:38
Dank je Chris voor deze prachtige loc. Heb echter 1 probleem. Buiten knalt het van de herrie. Prachtig. Binnen is het net alsof je in nieuwe elektrische sprinter zit. Heeft iemand anders dit probleem ook? Heb nergens gelezen dat je de oude versie moet verwijderen.
Bij mij is het geluid binnen wat meer gedempt dan buiten, maar imo nog wel realistisch. Als ik het zijraam van de loc open schuif zou het geluid wat mij betreft wat harder en bijvoorbeeld gelijk mogen zijn aan het geluid zoals bij het buitenaanzicht (view 1) Of dat mogelijk is in TS weet ik niet.

Ik heb de oude versie wel eerst eraf gehaald met de officiële uninstaller.

Complimenten aan Chris voor de prachtige update van deze loc (die ik 10 jaar geleden aangeschaft heb). Bij welk bedrijf krijg je na 10 jaar nog zo'n update?? :clap:

Evert66
5
Gegeven waarderingen: 144 keren
Ontvangen waarderingen: 33 keren

Bericht door Evert66 »

Wat mij opvalt is dat wanneer ik rem met de 2200, het geluid van het remmen pas komt als ik al stil sta. Kan iemand anders dit testen?
Dit is zowel binnenin als buiten de loc. En met twee verschillende versies getest, de bruine en de geel grijze; geen verschil.

TfNLDE
5
Gegeven waarderingen: 141 keren
Ontvangen waarderingen: 114 keren

Bericht door TfNLDE »

Ik heb dit even getest met een geel/grijze versie, maar ik heb dit probleem niet. Misschien zijn er nog andere gebruikers die dit wel ervaren?
Deze gebruikers waarderen TfNLDE voor dit bericht:
Evert66
Groeten,
Erwin

simonewerro
5
Gegeven waarderingen: 63 keren
Ontvangen waarderingen: 118 keren

Bericht door simonewerro »

Mijn beschreven probleem is opgelost. Opnieuw geïnstalleerd. Bleek dat de soundmod die in de vorige versie geïnstalleerd was, de boosdoener was.
Deze gebruikers waarderen simonewerro voor dit bericht:
denisJura

RedmarStam
5
Gegeven waarderingen: 7 keren
Ontvangen waarderingen: 19 keren

Bericht door RedmarStam »

Hallo allemaal!

Ik zal bij deze even het stof van mijn afwezigheid afblazen, want ik plaats bijna nooit iets op dit forum... :zipper_mouth:
En waarom nu uitgerekend bij dit onderwerp? Heel simpel uitgelegd: Ik ben in de achtergrond heel nauw betrokken geweest bij de ontwikkeling van de update van de NS 2200 van Christrains.

Bij de Museumspoorlijn STAR, waar ikzelf sinds enige tijd werkzaam ben als vrijwilliger, hebben wij een dienstvaardige geel-grijze 2200 in onze collectie: de 2278. Nadat ik vernam dat Chris de 2200 ging updaten, heb ik persoonlijk aan Chris voorgedragen om te helpen met deze update d.m.v. leveren van foto's, video-opnames en verschillende technische gegevens van de 2200. Ik moet ook eerlijk zijn, de 2200 in Train Simulator verdiende na 13 jaar echt een grondige opknapbeurt om aan deze tijd te voldoen!

Afbeelding

Afbeelding
Omdat er maar weinig detailfoto's op het internet te vinden zijn, heb ik zelf het initiatief genomen om op een willekeurige dag, toen de loc buiten stond ter voorbereiding op een rit over de spoorlijn, de loc compleet van binnen en buiten tot in de kleinste details te fotograferen en naar Chris op te sturen. Bovenstaande foto laat duidelijk zien hoe ik te werk ben gegaan. Ik had toch wel een paar uur nodig totdat ik alle fijne details heb kunnen vastleggen. Van het draaistel tot de kleinste wijzertje in de cabine: alles, maar dan ook echt alles werd vastgelegd!

Tijdens het proces heb ik Chris ook bij verschillende andere dingen geholpen om het model zo perfect mogelijk te maken voor de TS-speler. Zo had ik o.a. een inventarisatie gemaakt welke NS 2200-en vroeger allemaal een L- of A-sein (zowel hooggeplaatst als laaggeplaatst) hadden, welke locs radiografische besturing hadden en ook welke locs nog voorzien waren van een grijze chassisrand. Ook voor technische gegevens voor het script is mijn hulp aan te pas gekomen. Een klein detail wat een voorstel van mijzelf was en Chris heel goed geïmplementeerd heeft in het script van de loc, is de mogelijkheid om door middel van het numberingsysteem in de scenario-editor te kunnen kiezen tussen de blauwe en rode zwaailamp én het symbool voor radiografische besturing. Hiermee kunnen scenariomakers zelf de loc naar wens aanpassen voor hun scenario's. :halo:

Ik ben, zoals velen dat ook zullen zijn, zeer tevreden over het eindresultaat van de update van de 2200 en hiermee is er weer een topmodel voor de liefhebbers van wat verouderde tractiematerieel beschikbaar voor Train Simulator. Als dank voor mijn nuttige bijdrage heeft Chris dan ook, naast de SMMR 2225, ook onze 2278 van de Museumspoorlijn STAR als losstaande locomotief toegevoegd aan het pakket!

Ik vond het persoonlijk heel fijn om mee te kunnen werken aan deze update en wil ook Christrains van harte bedanken voor de fijne samenwerking! Ik wens iedereen heel veel plezier met de 2200 in Train Simulator! :flag_nl:

∼ Redmar
Deze gebruikers waarderen RedmarStam voor dit bericht (totaal 13):
mkasthijsMarklinKcalk_04AcceleratRoyRobertF68Floortje59simonewerrodenisJuraBertTrain en 3 andere gebruikers
Hobbyist? Hoe kom je daar nu weer bij?? :smile:

denisJura
4
Gegeven waarderingen: 572 keren
Ontvangen waarderingen: 30 keren

Bericht door denisJura »

Het is een van de weinige locomotieven die ik niet bezat en ik heb hem net voor €10 gekocht bij Christrains: hij valt nu op en ik geniet er echt van om ermee te rijden. Bovendien zijn er ATB-versies en oudere, onuitgeruste versies.
Goed gedaan
Denis (FRANCE)

DutchDriver
Moderator
5
Gegeven waarderingen: 142 keren
Ontvangen waarderingen: 630 keren

Bericht door DutchDriver »

Sorry, maar ik ga toch even op persoonlijke titel reageren. Als onderdeel van het BETA-team van Chris vind ik het jammer dat je de hele 2200 zo naar je toe trekt. Een aantal van de details die je hierboven noemt heb ik bijvoorbeeld zelf ook aangedragen in het testteam. Daar hoor ik je niet over. Dat hoeft ook niet, ik hoef geen schouderklopje. Het bedankje van Chris is voldoende. Ik vind het jammer dat je de publiciteit zoekt en daar dan schrijft alsof je de enige bent die er aan meegewerkt heeft.

Grtz. :sunglasses:
Deze gebruikers waarderen DutchDriver voor dit bericht (totaal 5):
FrisonRubku_NLSikkenbaasRoyPhoenixD92
Het is allemaal niet makkelijk. Maar samen komen we er wel.
Afbeelding

Terug naar “Nieuws”