(Steam) Train Simulator: Union Pacific Gas Turbine-Electric Loco Add-On

Volg de laatste releases hier van Steam of andere websites voor games van Dovetail Games, SCS Software.

Moderator: Nieuws Team

Gebruikersavatar
Jepparama
Moderator
Berichten: 97
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
4
Gegeven waarderingen: 337 keren
Ontvangen waarderingen: 87 keren

(Steam) Train Simulator: Union Pacific Gas Turbine-Electric Loco Add-On

Bericht door Jepparama »

Afbeelding

Union Pacific Gas Turbine-Electric Loco Add-On
Gedurende de twintigste eeuw had de Union Pacific een constante behoefte aan supersterke locomotieven. De wereldberoemde "Big Boy" uit het stoomtijdperk en de 5000 pk sterke dubbellocs uit de jaren 60 zijn hier voorbeelden van. Naast stoom en diesellocs is er ook geëxperimenteerd met locomotieven voorzien van gasturbines en elektromotoren. Deze locomotieven werden Gas-Turbine-Electric Locomotives genoemd (GTEL). Ontwikkelaar Digital Train Model heeft de eerste generatie Union Pacific turbinelocs ontwikkeld voor Train Simulator, en deze zijn klaar om bij jou de baan op te gaan!

Het Union Pacific GTEL pakket bevat drie versies van de 4500 pk sterke locserie: het unieke prototype met twee cabines van General Electric uit 1948, het eerste productiemodel uit 1952 en de kenmerkende Veranda turbinelocs uit 1954. Allen voorzien van realistische en interactieve besturing.

De turbinelocs waren speciaal gebouwd om zware goederentreinen met hoge snelheid over lange afstanden te rijden. Het belangrijkste inzetgebied was de hoofdlijn van Union Pacific tussen Council Bluffs in Iowa en Ogden in Utah. Hierdoor waren ze vaak op de de bekende Sherman Hill aan te treffen.

De ingebouwde brandstoftanks van de locomotieven bleken niet groot genoeg voor de dorstige gasturbines. Om het inzetgebied te vergroten besloot Union Pacific om oude tenders van uitgerangeerde 4-4-2 stoomlocs om te bouwen en als extra brandstoftank mee te laten rijden.

Het prototype van de turbinelocs was met twee cabines uniek, en in eigendom van fabrikant General Electric. Ze kreeg het kleurenschema van de Union Pacific aangemeten en reed van 1949 tot 1951 rond met het nummer 50. Na deze testperiode bestelde Union Pacific 10 locomotieven die tussen 1952 en 1953 werden geleverd. Deze serie was nagenoeg gelijk aan het prototype, echter uitgevoerd met maar een cabine. Hierna bestelde Union Pacific in 1954 nog eens 15 locomotieven. Anders dan de twee eerdere series hadden deze locs aan beide zijden van de motorruimte een "veranda". Hierdoor was de motorruimte veiliger en vooral makkelijker te bereiken. Alle GTEL's hadden een B+B+B+B draaistelconfiguratie. De locomotieven deden dienst tot 1964, waarna ze vervangen werden door de 8500 pk sterke "Big Blow" turbine locs.

Het Train Simulator GTEL pakket bestaat uit alle drie hierboven beschreven varianten, de brandstoftender en een selectie bijpassende goederenwagons. Inbegrepen zijn een open wagon, een boxcar in verschillende kleuren, een tankwagon, een R-30-6 vrieswagen en een CA-5 Caboose. Versies met geweatherde en wintertextures zijn inbegrepen. Het pakket wordt geleverd met vier scenario's voor de Sherman Hill route (route niet inbegrepen).

Meegeleverde scenario’s
Er worden vier career scenario's meegeleverd:
  • 01 - PFE Eastbound
  • 02 - 1st Gen Turbine to Laramie
  • 03 - Oil to the West part 1
  • 04 - Oil to the West part 2
Belangrijkste kenmerken:
  • General Electric prototype GTEL in Union Pacific livrij
  • Union Pacific Standaard GTEL
  • Union Pacific Veranda GTEL
  • Authentieke livrij, details, besturing en geluid
  • Aanpasbare details
  • Brandstoftender
  • Verschillende goederenwagon: 46-foot gondola, 40-boxcar, 4,000-gallon tank car, R-30-6 refrigerator car en Union Pacific CA-5 caboose
  • Vier career scenarios voor Sherman Hill route (route niet inbegrepen)
  • Geschikt voor quickdrive
  • Downloadgrootte 290.9mb


Om alle scenario's uit dit pakket te doen heb je de Train Simulator: Sherman Hill Route Add-On nodig welke apart verkrijgbaar is.




Plaats reactie

Terug naar “Nieuws”