microsoft train simulator

Plaats hier alle onderwerpen die betrekking hebben op andere sims.
Plaats reactie
ronniedevos
Berichten: 10
Lid geworden op: 24 jul 2021, 12:37
2
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

microsoft train simulator

Bericht door ronniedevos »

Hoi allemaal.Ik heb een woensdag een nieuwe cd dvd rom msts binnen gekregen via bol.com omdat de oude flink beschadigt is ik denk mooi zo dan kan ik eindelijk weer eens de rotterdamse metro weer gaan spelen waar ik mij zo op verheugt had niks hoor ik heb msts geinstaleerd maar hij wil niet starten.Ik heb hem ook via laucher geprobeert te starten niks hoor toen heb ik hem helemaal verwijdert unistal en op nieuw geinstaleerd dat ging ook niet.Als ik hem geinstaleerd heb start hij nog steeds niet op.Ik heb windowns 10 verzie.zou het soms daar mee te maken hebben?En hij geef ook geen foutmelding aan als ik hem wil starten.Hoe komt dat? ik doe toch niks verkeert lijk mij?Wie kan mij daar bij helpen a.u.b dat ik hem toch kan starten en spelen?Gaarne wacht ik op jullie antwoordt

Met vriendelijke groet Ron de vos

Gebruikersavatar
Frison
Berichten: 2851
Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
4
Gegeven waarderingen: 1302 keren
Ontvangen waarderingen: 8195 keren
Contacteer:

Re: microsoft train simulator

Bericht door Frison »

Wat er niet is, dat kan je niet zien.
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.

Gebruikersavatar
Marc D.
Berichten: 290
Lid geworden op: 06 jul 2020, 22:00
3
Gegeven waarderingen: 177 keren
Ontvangen waarderingen: 1224 keren

Re: microsoft train simulator

Bericht door Marc D. »

Ik heb 2 maanden terug ook MSTS weer eens geïnstalleerd maar kwam al gauw van een kouwe kermis thuis. Wat gedateerd :scream: ten opzichte van de hedendaagse treinsimulatie ervaring. Ook had ik dezelfde problemen om MSTS lopend te krijgen onder Win10 maar had al wel begrepen dat openrails in samenwerking met MSTS routes en treinen meer gebruikersgemak gaf. Het hoe en wat moet je zelf maar uitzoeken maar hier is de link naar Openrails.

Gebruikersavatar
davevc
Berichten: 27
Lid geworden op: 30 okt 2023, 14:03
Locatie: Gent, BE
Gegeven waarderingen: 23 keren
Ontvangen waarderingen: 27 keren
Contacteer:

Re: microsoft train simulator

Bericht door davevc »

Had zelf ook nog eens het idee om MSTS te installeren maar geen zin om een 3rd party .exe te draaien die UAC uitschakelt haha. Ik vermoed ook wel dat mijn herinneringen eraan, hogere kwaliteit bieden dan dat het toen was haha.

Toegegeven, een CRT-beeldscherm zal de beste manier zijn om de graphics wat tot zijn recht te laten komen maar ik hou het dan maar op YT-filmpjes van die tijd. Wel even mijmeren naar Windows XP, Intel Pentium 4 en 512 MB RAM :sweat_smile:



“Trust the timing of your life.”

Overzicht van mijn scenario’s

Gebruikersavatar
Koplopermau
Moderator
Berichten: 310
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
4
Gegeven waarderingen: 113 keren
Ontvangen waarderingen: 285 keren
Contacteer:

Re: microsoft train simulator

Bericht door Koplopermau »

Ik draai MSTS gewoon onder Windows 10 met update v1.4 en MstsBin. Vorig jaar heb ik zo de video die hierboven staat opgenomen! Wel in Windowed mode op 1280 x 1024 maar het werkt. :stuck_out_tongue:

Of het ding op Windows 11 nog werkt weet ik trouwens niet. Ik heb weinig moeite gehad, enkel het hoofdmenu is een powerpoint presentatie, maar eenmaal in het spel draait het prima. Daar valt mee te leven.

Mijn volgorde van installeren:
- MSTS zelf (.iso kan je trouwens ook van Google halen, gaat een stuk sneller)
- MSTS update v1.4 (kleine Microsoft update, tevens een no-cd patch van MS zelf)
- MSTSBin.

Daarna vanuit de map van MSTS even snelkoppeling maken van msts.exe, de snelkoppeling naar je Bureaublad verplaatsen en die uitvoeren als administrator en onder Windows XP SP3. Dat zou in principe moeten werken. Garantie tot de voordeur: Voor elk systeem is het weer anders.

Als het echt niet lukt kan je ook nog kijken naar OpenRails, zie daarvoor de OpenRails Website en de handleidingen die daar te vinden zijn.

Groet,
Koplopermau
Deze gebruikers waarderen Koplopermau voor dit bericht (totaal 2):
denisJuradavevc
Bezoek ook mijn Afbeelding YouTube en Afbeelding Twitch kanalen! ICM is de mooiste trein van Nederland. :loveit:
Afbeelding

adonis
Berichten: 14
Lid geworden op: 05 mei 2020, 11:31
3
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 3 keren

Re: microsoft train simulator

Bericht door adonis »

Of gebruik Open Rails Mono Grome (ORMG).
Deze is te downloaden van: https://www.elvastower.com/

Tip:
Nooit MSTS installeren onder program files of program files (x86)
Kies een andere locatie zoals C:\MSTS of een andere drive letter.
Omdat vanaf Windows v.7 onder de standaard installatie locatie extra bescherming is ingebouwd.
Dat geeft bij oudere programma's soms problemen op dat deze dan niet goed werken.
Voor MSTS is ook een patch beschikbaar voor wide screen monitoren.
Maar de weergave is beduidend minder dan onder OR en ORMG.

Advies: gebruik OR of ORMG

MSTS is een 32 bit programma en OR en ORMG tegenwoordig 64 bit programma die ook wide screen en hoge resoluties en hoge frame rate hebben
Dit is afhankelijk van je grafische kaart en monitor.

Niet vergeten moet worden dat de RET metro lijn uit 2008/2009 stamt.
Met de route editor (RE) was er veel minder mogelijk om een route te bouwen.
Ook de route, scenery, en treinmaterieel kende toen zijn beperkingen.
In de jaren daarna is dit veel beter geworden.
Voor routebouwen onder OR en ORMG wordt tegenwoordig TSRE5 gebruikt die full screen werkt: http://koniec.org/tsre5/
Ook ondersteund deze Google Maps

Tot slot: deze route gebruikt een eigen tsection.dat in de Global map.
Bij deze route is een installatie pdf opgenomen hoe de route geïnstalleerd dient te worden.

Kijk eens onder https://tssf.eu/forum/thread/10071-or-b ... post198467 dan ziet wat nu onder OR en ORMG mogelijk is met de laatste routes en treinmaterieel en scenery.

@Marc D, e.a.:

Routes in het begin van MSTS en RW/TS20xx (beide 32 bit programma's), ook 10 á 15 geleden, kan je nu niet meer vergelijken met de routes van nu of een paar jaar geleden. Immers OR/ORGM en TS20xx en TSC zijn 64 bit programma's die veel meer details toelaten.
Ook de ontwikkeling van scenery en treinmaterieel heeft de nodige voortgang geboekt.
Anders ben je appels met peren aan het vergelijken.
Deze gebruikers waarderen adonis voor dit bericht (totaal 2):
davevcdenisJura

Plaats reactie

Terug naar “Overige Sims”