Loksim3D

Plaats hier alle onderwerpen die betrekking hebben op train simulators zonder eigen categorie.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1911 keren
Ontvangen waarderingen: 2130 keren

Loksim3D

Bericht door Marklin »

Gepost bij Railsim.nl met Dank aan Rob! :thumbsup:

Afbeelding

Overzicht van Loksim3D

Het programma heeft een 3D-landschapsafbeelding met nacht, dag en mist rijden en draait onder Windows Vista en hoger.
Hellingen, dalingen, wissels, verhoogd spoor, meersporige stations met wissels en bruggen, diverse signaalsystemen, Sifa, Tjechische TB, Indusi, AFB, LZB, Tjechische LVZ, kanteltechniek, deurvergrendelingen, verlichting, aankondigingen, rollend.. .
Met behulp van de beschikbare editor kan elke gebruiker routes, locomotieven, dienstregelingen en grafische objecten maken. Dankzij de actieve gemeenschap zijn er veel grafische objecten, routes en tractievoertuigen als gratis downloads op internet. Bekijk onze downloadpagina van Loksim3D onder AddOns.
Voor een realistische rijervaring kunnen WAV-geluiden worden geïntegreerd en hebben de graphics nauwelijks beperkingen, afgezien van de bestaande computerkracht

Inhoud van de simulator

We simuleren het besturen van een locomotief vanuit het oogpunt van de machinist.
Vrijwel alle systemen met Indusi- of LVZ-systemen kunnen als signaalsystemen worden gesimuleerd. U kunt uw eigen signalen maken met de editor.
De verschillende remsystemen (pneumatische remmen, dynamische remmen, magnetische railremmen, schijfremmen, blokremmen, geheugenremmen) worden in de simulator weergegeven.
Verschillende meters worden ondersteund.
De volgende systemen worden onder andere ondersteund:

Sifa, Sifa tijd / tijd, Sifa tijd / manier, Sifa 66, Sifa 86 en Tsjechische TB,
Indusi I60, I80, PZB, PZ80R en Tsjechische LVZ,
LZB 100, LZB 80, deurvergrendeling, slip-, rol-, knik- en kanteltechniek,
Geluid bij oversteken, glijden, piepen in de bochten, fluitje, bel, mededelingen bij vertrek/aankomst, Indusi, Sifa, ....
3D-objecten als seinen, huizen, landschappen, locomotieven, wagons, bruggen, ...

Met de meegeleverde editor kun je je eigen locomotieven, routes, dienstregelingen en 3D-objecten maken. Afbeeldingen van de bestuurderscabine zijn opgenomen als cockpitafbeeldingen. Sinds versie 2.9 ondersteunt de simulator veelgebruikte externe 3D-objectformaten, zodat externe editors zoals Blender ook kunnen worden gebruikt om objecten te maken.
Doelen van het project

Dit project is een puur vrijetijdsproject waarmee we geen geld willen verdienen. Het idee is om een ​​simulator aan te bieden die door enthousiaste gebruikers kan worden uitgebreid met add-ons. Gebruik dus het gratis programma en maak andere toevoegingen beschikbaar. Zo ontstaat een systeem met veel interessante opties en verdere gratis uitbreidingen. Gedetailleerde informatie over het onderwerp "spoorwegen" is altijd welkom en gewild. Alleen zo kan het programma steeds realistischer worden.

Google vertaald van het Duits naar Nederlands! :wink:

Tot slot zie download: https://www.loksim3d.de/download
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
Frison
Berichten: 2812
Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
3
Gegeven waarderingen: 1273 keren
Ontvangen waarderingen: 8094 keren
Contacteer:

Re: Loksim3D

Bericht door Frison »

Kwaliteit terug naar MSTS :zipper_mouth:
Wat er niet is, dat kan je niet zien.
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1911 keren
Ontvangen waarderingen: 2130 keren

Re: Loksim3D

Bericht door Marklin »

Hmm, maar MSTS had toch geen 3D wat dit proggie zou moeten zijn?
Het kan dan wel wat van MSTS hebben maar met 3D toch al heel anders is al heb ik nog geen meter gereden omdat ......
Moet eerst nog eens uitdokteren hoe ik het eerste traject uit Heinfurt-Altenstein -> IR Altenstein-Heinfurt werkend kan krijgen. :thinking:
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
Frison
Berichten: 2812
Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
3
Gegeven waarderingen: 1273 keren
Ontvangen waarderingen: 8094 keren
Contacteer:

Re: Loksim3D

Bericht door Frison »

MSTS is toch 3D of ben ik nou echt aan dementeren :thinking:
Wat er niet is, dat kan je niet zien.
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1911 keren
Ontvangen waarderingen: 2130 keren

Re: Loksim3D

Bericht door Marklin »

Je hebt het toch over MicroSoft Train Simulator uit de vorige eeuw neem ik aan?
Zo ja dan moet ik er wel bij zeggen dat het al ca. 20 jaar is geleden dat ik die voor het laatst gespeelt heb.
Kortom met dit gegeven vroeg ik mij die 3D af of dat toen al een feit was?
Dan zou een echte MSTS fanaat dit kunnen bevestigen hoe het ook al weer zat. :sweat_smile:
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1911 keren
Ontvangen waarderingen: 2130 keren

Re: Loksim3D

Bericht door Marklin »

Heb het vorige filmpje maar verwijderd, met dit traject gaat het al wat beter al kreeg ik aan het einde weer een ingreep. :thinking:
Mja de lengte is voldoende om jullie een indruk te geven over Loksim3D.

Heb het nu als eerste keer maar eens met YouTube geprobeerd en lijkt geslaagd. :stuck_out_tongue:

Afbeelding

Prettige reis

Plaats reactie

Terug naar “Overige Train Sims”