Hoe voeg ik een trein in Locomotion?

Plaats hier alle onderwerpen die betrekking hebben op train simulators zonder eigen categorie.
Gebruikersavatar
Rob Jansen
Oprichter
Berichten: 894
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
3
Locatie: Op vele plekken :)
Gegeven waarderingen: 199 keren
Ontvangen waarderingen: 263 keren
Contacteer:

Re: hoe voeg ik een trein in ts?

Bericht door Rob Jansen »

@treinspotterXavier

Je kunt i.p.v. dubbelposten je bericht aanpassen via het potloodje op je bericht (regel 2q).

Tevens is een volledige post quoten die er direct boven staat tenzij je er direct op reageert overbodig (regel 2f) en afbeeldingen bij een quote graag verwijderen (regel 2h).

rules :halo:
Oprichter van DutchSims en Twitch Streamer. Meestal ben ik in het weekend live vanaf 19.30u!
Check dan mijn website en Stream Schema voor meer informatie

treinspotterXavier
Berichten: 14
Lid geworden op: 22 aug 2022, 21:31
1
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: hoe voeg ik een trein in ts?

Bericht door treinspotterXavier »

Pjottr schreef:
23 aug 2022, 17:39
treinspotterXavier schreef:
23 aug 2022, 17:05
uuhhh
Ik snap dat het als beginner allemaal onduidelijk kan zijn, maar voor ons is er momenteel ook weinig duidelijkheid. Die .dat bestanden die jij hebt, zal niet van TSC / RailWorks zijn.
Je had het over dat je de SNG gekocht had van Christrains, is dat dan deze: https://www.christrains.com/nl/ts_product_SNG.html ?
Zo ja, na aankoop kan je de bestanden HIER downloaden. Dit zal een .exe bestand zijn. Ook staat op deze pagina een licentie key, welke je moet invoeren in het installer bestand.

Ik zou ook sterk aanraden om deze pagina nog een keer door te lezen: viewtopic.php?f=12&t=42. En dan is het stuk "Uitvoerbaar bestand" hier relevant. :wink:
ik heb het geprobeer opnieuw te downnloaden met deze link HIER
maar hij ziet het niet blijbaar..

Gebruikersavatar
Aar
Berichten: 60
Lid geworden op: 09 nov 2020, 18:41
3
Gegeven waarderingen: 55 keren
Ontvangen waarderingen: 14 keren

Re: hoe voeg ik een trein in ts?

Bericht door Aar »

Wie is HIJ?
En WAT ziet hij niet?
Wees eens duidelijk a.u.b.

Als ik daar op die site https://christrains.dpdcart.com/portal inlog met het mailadres waarmee ik mij bij ChrisTrains aangemeld hebt, dan zie ik dit overzicht.

Afbeelding

Wat zie jij dan precies?
En wees a.u.b. duidelijk. Zeg precies wat je ziet, maak screenshots, foto's, vertel wat er gebeurt.

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1909 keren
Ontvangen waarderingen: 2129 keren

Re: hoe voeg ik een trein in ts?

Bericht door Marklin »

Wat hij niet ziet weet ik ook niet en wie hij is, maar om van deze pagina gebruik te kunnen maken word er na een bepaalde tijd om je e-mailadres gevraagd waarbij je een code krijgt toegestuurd wat opgegeven moet worden.
Heb jij dat gedaan c.q. gehad?

Ps. onder e-mailadres word wel verstaan die bij Christrains bekend is ofwel die je gebruikt hebt tijdens de aankoop.
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
Koplopermau
Moderator
Berichten: 300
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
3
Gegeven waarderingen: 110 keren
Ontvangen waarderingen: 267 keren
Contacteer:

Re: Hoe voeg ik een trein in ts?

Bericht door Koplopermau »

treinspotterXavier schreef:
23 aug 2022, 16:50
Ik heb alleen maar dit
Ik ben eens even in de materie gedoken, maar de afbeelding die je hier post (voor de duidelijkheid bijgevoegd) zijn treinen van ChrisTrains voor Locomotion, niet voor Train Simulator 2022 of Train Simulator Classic. Ik heb Locomotion zelf namelijk ook geïnstalleerd staan met de desbetreffende treinen.

Deze treinen kan je installeren in Locomotion door te doen wat er in de Readme staat, deze heb je al eerder gepost. De automatische installer zou alles zelf moeten doen, maar mocht het toch niet goed zijn gegaan: De .DAT bestanden die je ziet op je afbeelding horen in de ObjData map van je Locomotion installatie thuis. Het stukje met LocoMod.exe kan je vergeten, dat is alleen als je een bestaande savegame wil voorzien van de ChrisTrains NS treinen. Als je binnen Locomotion een nieuw spel start, kan je de ChrisTrains treinen vinden in het treinen aankoop venster als je ze geïnstalleerd hebt.

Trein kopen
Afbeelding

Trein samenstellen
Afbeelding

Trein op het spoor geplaatst, je kan de trein nu orders geven.
Afbeelding

Hopelijk wordt het zo iets duidelijker. Voor de andere posters, het gaat hier dus niet om Train Simulator Classic, maar om Locomotion, voor zover ik kan opmaken uit Xavier's afbeeldingen. Xavier, als dat niet het geval is, laat het dan weten en weet dat je twee spellen grandioos door elkaar haalt. We kunnen je niet helpen als je zo onduidelijk bent.

Ik wil graag van je weten:
- Voor welk spel probeer je treinen te installeren, Train Simulator of Locomotion? Post voor alle zekerheid een screenshot van het hoofdmenu, als je het spel net hebt opgestart, dan weten we zeker om welk spel het gaat. Je zegt namelijk TSC, maar je post bestanden van Locomotion. Dat leidt tot onduidelijkheid.

Groet,
Koplopermau
Deze gebruikers waarderen Koplopermau voor dit bericht:
Frison
Bezoek ook mijn Afbeelding YouTube en Afbeelding Twitch kanalen! ICM is de mooiste trein van Nederland. :loveit:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Aar
Berichten: 60
Lid geworden op: 09 nov 2020, 18:41
3
Gegeven waarderingen: 55 keren
Ontvangen waarderingen: 14 keren

Re: Hoe voeg ik een trein in Locomotion?

Bericht door Aar »

In deze post van Xavier kan ik in de screenshot zien dat hij Train Simulator gewoon geïnstalleerd heeft.
viewtopic.php?p=14942#p14942

De vraag is alleen hoe hij Train Simulator en Locomotion door elkaar haalt.
Inmiddels heeft hij al vaak genoeg duidelijk gemaakt dat hij Train Simulator Classic bedoelt. Dus ik stel graag voor dat we ons beter daarop kunnen richten voordat dit voor Xavier te verwarrend wordt. Maar een screenshot van het hoofdmenu is ook prima.... :P

Ik wil hem wel verzoeken om zo duidelijk mogelijk te zijn met het omschrijven van het probleem.

Gebruikersavatar
Koplopermau
Moderator
Berichten: 300
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
3
Gegeven waarderingen: 110 keren
Ontvangen waarderingen: 267 keren
Contacteer:

Re: Hoe voeg ik een trein in Locomotion?

Bericht door Koplopermau »

Ja, zijn aankoop is TSC, maar zijn bestanden zijn Locomotion. Vandaar dat ik een screenshot van het hoofdmenu vraag, dan weten we definitief over welk spel het gaat. :blush:
Deze gebruikers waarderen Koplopermau voor dit bericht (totaal 2):
AarPjottr
Bezoek ook mijn Afbeelding YouTube en Afbeelding Twitch kanalen! ICM is de mooiste trein van Nederland. :loveit:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Danddddzzz
Berichten: 151
Lid geworden op: 22 jun 2020, 13:59
3
Locatie: Limburg
Gegeven waarderingen: 80 keren
Ontvangen waarderingen: 32 keren

Re: Hoe voeg ik een trein in Locomotion?

Bericht door Danddddzzz »

Christrains bestanden zijn .exe bestanden. Die installeren alle bestanden automatisch in de juiste map. Je hoeft alleen maar een serie nummer in te voeren welke je krijgt bij de site waar je het betreffende product hebt gekocht. Om .exe bestanden te openen moet je of 1 klik en dan op enter drukken of dubbelklikken, of je kunt hem aanklikken en dan op openen klikken. De bestanden staan in je downloads map, als het goed is.
Geniet altijd van het leven en van de ritten die je maakt.
Always enjoy life and enjoy the services you drive.

Gebruikersavatar
Aar
Berichten: 60
Lid geworden op: 09 nov 2020, 18:41
3
Gegeven waarderingen: 55 keren
Ontvangen waarderingen: 14 keren

Re: Hoe voeg ik een trein in Locomotion?

Bericht door Aar »

Is het nog gelukt verder?

Plaats reactie

Terug naar “Overige Train Sims”