updates + routes

Toch even over wat anders hebben dan treinen? Plaats het hier.
Gebruikersavatar
Nsloc1700
Berichten: 8
Lid geworden op: 06 nov 2023, 04:42
Locatie: Nederland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

updates + routes

Bericht door Nsloc1700 »

Goede avond beste leden

ik heb een vraag wat mij al een tijdje bezig houdt hier en ik mag niks verwachten en dat wil ik ook niet

maar mijn vraag luid als volgt de bouwers onder ons zijn al een tijdje bezig met mooie routes aan het bouwen van verschillende routes door heel Nederland
maar wat gebeurt nu als alles vol gebouwd is worden alle routes dan samen gepakt en zo dat we 1 hele complete route hebben of denk ik dan te ver door

en wat zijn de vervolg stappen binnen DC omdat ik merk hier zijn de mensen meer gevorderd dan andere fora's of blijven ze door werken en krijgen de routes updates in een bepaalde tijd

kort om best wel een vraag die ik stel

de andere vraag die ik heb bepaalde routes hebben een nummer of beta versie en mijn vraag is is het mogelijk mits andere content creators die scenario's maken remaster kunnen krijgen omdat veel scenario's verloren gaan kwa update van de route en ik me afvroeg of je zelf mag updaten omdat er in het reglement staat dat er niks veranderd mag worden aan routes of dergelijk ik vraag dit omdat er best veel scenario's zijn met oudere build versies van christrains of andere payware treinen die het dan niet meer doen en ik het best jammer vind omdat er veel mooi werk word geleverd

Kort om routebouwers & scenario bouwers & andere leden die mooie dingen maken merci !!!

Fijne groet

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3495
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
4
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1956 keren
Ontvangen waarderingen: 2247 keren

Re: updates + routes

Bericht door Marklin »

Voor je eerste vraag over routes samenvoegen lees oa. hier: viewtopic.php?p=1098#p1098 en hierzo: viewtopic.php?p=5778#p5778 :wink:
Afbeelding

Prettig Pinksteren

Gebruikersavatar
Nsloc1700
Berichten: 8
Lid geworden op: 06 nov 2023, 04:42
Locatie: Nederland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: updates + routes

Bericht door Nsloc1700 »

bedankt marklin ik heb het even gelezen

en het is een duidelijk punt die er ligt het heeft met veel factoren te maken

maar is dan ook duidelijk als ik het voor me zelf schets het zelfde gebeuren met de scenarios dat oude scenarios niet geupdate kunnen worden
of dat je wel namaak ken maken als ik het goed formuleer ??

Gebruikersavatar
MarkA
Beheerder
Berichten: 355
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
4
Gegeven waarderingen: 237 keren
Ontvangen waarderingen: 675 keren

Re: updates + routes

Bericht door MarkA »

Buiten de link die Marklin al geeft lopen we nu in de grotere routes al tegen beperkingen van Train Simulator in dat het maken van een lang scenario met veel (verschillende ) AI op een realistische manier niet meer of beperkt mogelijk is. De exacte details zal ik hier even achterwege laten maar ondanks dat de game 64 bit is loopt ie bij het inladen vast als het geheugengebruik boven de ~10-11GB komt, ongeacht hoeveel werkgeheugen er in de PC zit. Het geheugengebruik is een combinatie van totale routelengte, details op de 'tegel' waarop wordt ingeladen en het aantal verschillende AI treinen.

Het nu is al een hele uitdaging om in één scenario van Vlissingen naar Rotterdam te rijden of van Amsterdam naar Antwerpen met diverse AI, dit probleem zal als je alles samenvoegt dan alleen maar toenemen zodat je er onder de streep niks aan hebt.
Nsloc1700 schreef:
09 mei 2024, 20:49
omdat er in het reglement staat dat er niks veranderd mag worden aan routes of dergelijk
Je mag voor eigen gebruik alles veranderen wat je wil, alleen het releasen of delen is inderdaad niet toegestaan tenzij je toestemming hebt van de auteur.

Waarom veel scenario's niet aangepast worden is omdat het soms méér werk kan zijn een kapot scenario te repareren dan een nieuwe maken.
DutchSims.nl
Voor én door de Nederlandse Community :smile:

Gebruikersavatar
Nsloc1700
Berichten: 8
Lid geworden op: 06 nov 2023, 04:42
Locatie: Nederland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: updates + routes

Bericht door Nsloc1700 »

dankjewel marka voor je kort maar krachtig antwoord dan is het voor mij Duidelijk

Terug naar “Praathoek”