Fullscreenmodus

Toch even over wat anders hebben dan treinen? Plaats het hier.
Plaats reactie
Rob
Berichten: 76
Lid geworden op: 07 apr 2020, 07:45
3
Gegeven waarderingen: 29 keren
Ontvangen waarderingen: 7 keren

Fullscreenmodus

Bericht door Rob »

Het valt mij op dat het gebruik van (in dit geval) treinsimulatoren in fullscreenmodus niet altijd hetzelfde is.
Als ik TS speel in fullscreen en ik doe iets in een ander scherm, dan minimaliseert TS. Ik kan in het andere scherm dan wel iets anders doen, bijvoorbeeld typen. Als ik daarna via de taakbalk TS weer activeer, komt TS terug in de pauzestand.
Zusi daarentegen blijft gewoon doordraaien terwijl ik in dat andere scherm bijvoorbeeld iets kan nalezen. Ga ik echter typen in dat andere scherm (terwijl Zusi doorrijdt) en ik typ bijvoorbeeld een letter die in Zusi een functie heeft, dan wordt doe functie wel uitgevoerd en zet ik bijvoorbeeld de hoofdschakelaar uit.
Om Sifa etc in Zusi te bedienen moet ik wel eerst weer in het Zusischerm klikken. Die functies werken dus niet als ik in het andere scherm zit.

Hebben dit soort dingen te maken met de bouw van het programma?

MVVGamer
Berichten: 32
Lid geworden op: 13 apr 2020, 16:56
3
Gegeven waarderingen: 45 keren
Ontvangen waarderingen: 220 keren

Re: Fullscreenmodus

Bericht door MVVGamer »

Beste Rob,

Als je Train Simulator in Borderless speelt kan je op je andere scherm wat opzoeken zonder dat je game minimaliseert en op de pauzestand gaat. Ook is het volgensmij zo dat als je een letter intypt die iets met TS doet dat dat geen effect heeft als je TS niet hebt aangetikt en je gewoon aan het typen bent op je andere scherm.
Bouwer van 't Groene Hart

Rob
Berichten: 76
Lid geworden op: 07 apr 2020, 07:45
3
Gegeven waarderingen: 29 keren
Ontvangen waarderingen: 7 keren

Re: Fullscreenmodus

Bericht door Rob »

Dank voor je snelle antwoord. Dat borderless is mij onbekend, maar klinkt als een goede oplossing.

Het probleem dat het typen effect heeft op de sim, komt voor in Zusi en niet in TS. Mijn voorkeur gaat uit naar in dit geval TS, waarin de sim gepauzeerd wordt en je dus vrijelijk kunt typen zonder dat je een functie onbedoeld bedient.

Ik vergat ook te melden, dat sommige functies in Zusi wel bediend worden als je iets typt, zelfs als je Zusi met F2 in pauze zet.

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1909 keren
Ontvangen waarderingen: 2129 keren

Re: Fullscreenmodus

Bericht door Marklin »

Rob schreef:
21 aug 2021, 11:18
Dat borderless is mij onbekend, maar klinkt als een goede oplossing.
Met Borderless speel ik ook altijd, dan hou je bijv. tussendoor de taakbalk vrij om ff wat anders te doen als het spel aan het laden is. :wink:
En/of zet je links de belangrijkste snelkoppeling neer om een spelletje te kraken. :sweat_smile:

Afbeelding
Afbeelding

Prettige reis

Rob
Berichten: 76
Lid geworden op: 07 apr 2020, 07:45
3
Gegeven waarderingen: 29 keren
Ontvangen waarderingen: 7 keren

Re: Fullscreenmodus

Bericht door Rob »

Marklin schreef:
21 aug 2021, 14:14
Met Borderless speel ik ook altijd, dan hou je bijv. tussendoor de taakbalk vrij om ff wat anders te doen als het spel aan het laden is. :wink:
Ja, da’s een handige optie. Ik ga tijdens het laden meestal boodschappen doen of het gras maaien...

HeroicNonsense
Berichten: 84
Lid geworden op: 07 apr 2020, 13:46
3
Gegeven waarderingen: 63 keren
Ontvangen waarderingen: 18 keren

Re: Fullscreenmodus

Bericht door HeroicNonsense »

Afhankelijk van je PC, kan borderless ook voor verminderde prestaties zorgen; het bureaublad moet in die modus ook beschikbaar blijven. Dat kost geheugen en processorcapaciteit; het bureaublad wordt voor je opgemaakt en getekend en staat klaar voor het geval je het "borderless venster" zou verplaatsen (nu is dat laatste niet mogelijk in Train Simulator, maar dat weet Windows niet).

In fullscreenmodus wordt het bureaublad "geparkeerd" tot het weer nodig is en krijgt Train Simulator de volle aandacht.

Bij een beetje PC zal je geen verschil merken, maar speel je nog op een oudere machine dan kan het dus helpen om fullscreenmodus te gebruiken in plaats van borderless.

Gebruikersavatar
MarkA
Beheerder
Berichten: 345
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
3
Gegeven waarderingen: 235 keren
Ontvangen waarderingen: 641 keren

Re: Fullscreenmodus

Bericht door MarkA »

Ligt er ook een beet aan wat je doet natuurlijk, als je een scenario of route bouwt wil je ook als dat een paar FPS kost liever gebruik maken van borderless omdat je er altijd wel iets van documentatie, handleiding of een reisplanner naast hebt :stuck_out_tongue:
DutchSims.nl
Voor én door de Nederlandse Community :smile:

Plaats reactie

Terug naar “Praathoek”