Coha

Toch even over wat anders hebben dan treinen? Plaats het hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Frison
Berichten: 2811
Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
3
Gegeven waarderingen: 1273 keren
Ontvangen waarderingen: 8091 keren
Contacteer:

Coha

Bericht door Frison »

Afgelopen weken zijn er in tegenstelling tot de plotselinge sluiting van Coha, toch weer diverse updates geplaatst.
Op zich een goeie zaak natuurlijk, maar wat is nu werkelijk de bedoeling van Coha?

Blijft het een "sluimer bestaan", gaat het opnieuw van start of gaat de deur uiteindelijk helemaal dicht?

Met deze onverwachte updates moet je wel toevallig even opgelet hebben, anders mis je de boot.

Kortom Coha: Wat is nu de bedoeling? Geef eens echt duidelijkheid!.
Deze gebruikers waarderen Frison voor dit bericht (totaal 2):
MarklinClipmeneernl
Wat er niet is, dat kan je niet zien.
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.

Gebruikersavatar
RemkoH
Beheerder
Berichten: 569
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
3
Gegeven waarderingen: 169 keren
Ontvangen waarderingen: 360 keren

Re: Coha

Bericht door RemkoH »

Het verhaal hier is meer dan duidelijk genoeg:
https://coha.nl/viewtopic.php?p=3982#p3982
Tot er een tegenbericht komt is dit wat het is.

Of de recent uitgebrachte updates gaan vallen onder het "never say never" antwoord op de vraag of Coha ooit de draad weer oppakt zal de tijd moeten leren.
Iedereen moet blij zijn dat er zo nu en dan toch nog nieuw werk uitgebracht wordt.
Vooral de routebouwers zullen daar erg content mee zijn.

De boot missen is wat overdreven.
De nieuwe seinen zijn voor routes die nog niet uitgebracht zijn en zullen als het goed is wanneer het zover is in de betreffende handleidingen worden opgenomen. Op dit moment mist een niet-routebouwer dus niets. Daarbij gaat het ook nog eens om een beta uitgave.
Op de site van Coha en ook hier bij DutchSims op het forum en in de downloads is er over bericht.
Toevallig opletten is dus niet bepaald van toepassing. Regelmatige bezoekers kan het bijna niet ontgaan.
Deze gebruikers waarderen RemkoH voor dit bericht (totaal 3):
JobPeetersMarklinTjoeTjoe
Co-founder van DutchSims, admin, moderator, tester, scenario bouwer, lua scripter
De lijst houdt niet op :upside_down:


Gebruikersavatar
Frison
Berichten: 2811
Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
3
Gegeven waarderingen: 1273 keren
Ontvangen waarderingen: 8091 keren
Contacteer:

Re: Coha

Bericht door Frison »

RemkoH schreef:
29 okt 2021, 12:47
Het verhaal hier is meer dan duidelijk genoeg:
https://coha.nl/viewtopic.php?p=3982#p3982
Tot er een tegenbericht komt is dit wat het is.
Ja, dat is het bekende verhaal en betreft een definitieve en onverwachte sluiting van de Coha activiteiten.
Prima, of nee eigenlijk niet, maar dat hebben ze zelf besloten en moeten dat ook zelf weten.
Wij als gebruiker hebben ons daar ook bij neergelegd.
Of de recent uitgebrachte updates gaan vallen onder het "never say never" antwoord op de vraag of Coha ooit de draad weer oppakt zal de tijd moeten leren.
Iedereen moet blij zijn dat er zo nu en dan toch nog nieuw werk uitgebracht wordt.
Vooral de routebouwers zullen daar erg content mee zijn.
Hoe kan je nu nieuw werk uitbrengen, als je als team hebt besloten te stoppen?
Dat klopt toch niet en is dus tegenstrijdig, of zie ik dat verkeerd?
De boot missen is wat overdreven.
De nieuwe seinen zijn voor routes die nog niet uitgebracht zijn en zullen als het goed is wanneer het zover is in de betreffende handleidingen worden opgenomen. Op dit moment mist een niet-routebouwer dus niets. Daarbij gaat het ook nog eens om een beta uitgave.
Op de site van Coha en ook hier bij DutchSims op het forum en in de downloads is er over bericht.
Toevallig opletten is dus niet bepaald van toepassing. Regelmatige bezoekers kan het bijna niet ontgaan.
Nogmaals, begrijp me niet verkeerd en het is allen maar toe te juichen dat er service updates blijven verschijnen, maar de hele opzet klopt toch van geen kant? En de boot missen kan wel degelijk, want wie kijkt er nu nog op een "onbewoond" forum? Ik niet tenminste. En ja, er kan hier wel eens een download aankondiging voorbij komen, maar ook die is te missen als je niet goed oplet.

En tot slot, het is een "Beta" versie, wil dat zeggen dat er nog steeds aan gewerkt zal worden?
En ja, de routebouwer kan de nieuwe objecten gebruiken, maar als de gebruiker die straks mist, is ook niet de bedoeling.

Van de ene dag op de andere dag de deur (Forum!) dicht gooien en dan later toch weer, door wie dan ook, met nieuwe objecten komen, dat is en blijft raar en schept verwarring.

Vandaar mijn reactie, snap je?
Wat er niet is, dat kan je niet zien.
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.

Gebruikersavatar
RemkoH
Beheerder
Berichten: 569
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
3
Gegeven waarderingen: 169 keren
Ontvangen waarderingen: 360 keren

Re: Coha

Bericht door RemkoH »

Zoals ik al zei, zolang er geen tegenbericht komt van een van de oud-Coha leden is Coha niet meer.
Leef vanuit dat standpunt en er is geen verwarring.
Ieder beetje werk dat toch verschijnt kunnen we alleen maar omarmen.
Nu allerlei vragen gaan stellen en uitspraken ontlokken zal zeker niet bijdragen aan een eventuele wederopstanding.
Frison schreef:
29 okt 2021, 16:14
En ja, de routebouwer kan de nieuwe objecten gebruiken, maar als de gebruiker die straks mist, is ook niet de bedoeling.
Dan heeft de gebruiker de handleiding van de route waarin de objecten benodigd zijn niet gelezen.
De objecten van Coha zullen altijd op hun website beschikbaar blijven. Dus niemand kan iets missen.
Deze gebruikers waarderen RemkoH voor dit bericht:
TjoeTjoe
Co-founder van DutchSims, admin, moderator, tester, scenario bouwer, lua scripter
De lijst houdt niet op :upside_down:


Gebruikersavatar
Frison
Berichten: 2811
Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
3
Gegeven waarderingen: 1273 keren
Ontvangen waarderingen: 8091 keren
Contacteer:

Re: Coha

Bericht door Frison »

Ik denk te veel na. :thinking:

Stel te moeilijke vragen. :rolling_eyes:

Ik ga aan de zoete koek en stel dus maar geen vragen meer. :zipper_mouth:
Wat er niet is, dat kan je niet zien.
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.

GertMeering
Berichten: 92
Lid geworden op: 06 apr 2020, 11:49
3
Gegeven waarderingen: 117 keren
Ontvangen waarderingen: 241 keren

Re: Coha

Bericht door GertMeering »

Ik snap jou reactie niet helemaal Frison , hoe vaak heb jezelf niet gezegd te stoppen en toch weer begonnen.
Dus je bent zelf ook niet echt duidelijk over wat je wilt ..

Gebruikersavatar
Frison
Berichten: 2811
Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
3
Gegeven waarderingen: 1273 keren
Ontvangen waarderingen: 8091 keren
Contacteer:

Re: Coha

Bericht door Frison »

GertMeering schreef:
29 okt 2021, 22:23
Ik snap jou reactie niet helemaal Frison , hoe vaak heb jezelf niet gezegd te stoppen en toch weer begonnen.
Dus je bent zelf ook niet echt duidelijk over wat je wilt ..
Ik zat hier al op te wachten. :rolling_eyes:

Ik stopte en ging later weer openlijk opnieuw beginnen, dat is iets anders dan volhouden dat je gestopt bent en dan toch gewoon doorgaan.

Maar ook hier is de pot en de ketel weer niet ver weg meneer Meering. :joy:

Maar nogmaals, ik laat het voor wat het is en denk er het mijne van.
Wat er niet is, dat kan je niet zien.
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.

Gebruikersavatar
Frison
Berichten: 2811
Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
3
Gegeven waarderingen: 1273 keren
Ontvangen waarderingen: 8091 keren
Contacteer:

Re: Coha

Bericht door Frison »

Van mij mag er een slotje op dit topic en mag ook nog verwijderd worden. Dat voorkomt meer nodeloos commentaar.
Wat er niet is, dat kan je niet zien.
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.

Plaats reactie

Terug naar “Praathoek”