Discord

Toch even over wat anders hebben dan treinen? Plaats het hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Frison
Berichten: 2811
Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
3
Gegeven waarderingen: 1273 keren
Ontvangen waarderingen: 8091 keren
Contacteer:

Discord

Bericht door Frison »

Domme vraag, maar waarom posten heel veel mensen wel op Discord en nooit op een gewoon forum zoals DutchSimms? :astonished:

Ik kijk het nu eens een paar dagen aan op de pagina van Rubku, maar dat is voor een normaal mens gewoon niet bij te houden , zoveel als daar gereageerd word. Waarom wel daar en niet hier?? :cry:
Wat er niet is, dat kan je niet zien.
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.

Gebruikersavatar
RemkoH
Beheerder
Berichten: 569
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
3
Gegeven waarderingen: 169 keren
Ontvangen waarderingen: 359 keren

Re: Discord

Bericht door RemkoH »

Tja, welkom bij de jeugd vooral :upside_down:

Persoonlijk vind ik dat ook erg jammer.
Ja in discord wordt vaak sneller gereageerd (al moet je te vaak maar hopen dat een reactie je niet van de wal in de sloot helpt).
Maar discord is bijna niet als naslagwerk te gebruiken, daar waar het forum juist zijn kracht heeft.
Deze gebruikers waarderen RemkoH voor dit bericht:
Frison
Co-founder van DutchSims, admin, moderator, tester, scenario bouwer, lua scripter
De lijst houdt niet op :upside_down:


Gebruikersavatar
Frison
Berichten: 2811
Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
3
Gegeven waarderingen: 1273 keren
Ontvangen waarderingen: 8091 keren
Contacteer:

Re: Discord

Bericht door Frison »

RemkoH schreef:
11 jan 2022, 19:06
...
Maar discord is bijna niet als naslagwerk te gebruiken, daar waar het forum juist zijn kracht heeft.
Precies, ik zie daar vragen voorbijkomen waarvan ik denk: "Kijk even verder dan je neus lang is, want die vraag is al reeds lang beantwoord" maar dan op een echte plaats waar je inderdaad op je gemak kan zoeken en terug lezen.
Wat er niet is, dat kan je niet zien.
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.

Gebruikersavatar
Wadlopertje
Berichten: 462
Lid geworden op: 06 apr 2020, 20:31
3
Gegeven waarderingen: 1758 keren
Ontvangen waarderingen: 239 keren

Re: Discord

Bericht door Wadlopertje »

Tsja alles moet maar snel tegenwoordig. Ik heb zelf geen discord en vind een forum juist erg krachtig overkomen.

Zo is Dutchsims erg duidelijk en overzichtelijk. Ik vind Simsamen toch wat onlogisch in elkaar zitten. Maar ja het is blijkbaar iets wat jongeren trekt, en ook wel ouderen hoor.

Maar persoonlijk ben ik erg blij met Dutchsims en zie ik Discord ook niet zitten.

Gebruikersavatar
MarkA
Beheerder
Berichten: 345
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
3
Gegeven waarderingen: 235 keren
Ontvangen waarderingen: 641 keren

Re: Discord

Bericht door MarkA »

Wadlopertje schreef:
11 jan 2022, 22:19
Tsja alles moet maar snel tegenwoordig. Ik heb zelf geen discord en vind een forum juist erg krachtig overkomen.
Ja Discord kun je op dat gebied eerder vergelijken met een groepsgesprek binnen het voormalige MSN of Skype.
Met het verschil dat er op Discord afhankelijk van de server veel meer mensen meedoen (de server van Rubku_NL heeft momenteel zo'n ~100 leden die regelmatig actief meedoen en ~500 totaal), en er zijn meerdere chatkanalen uitgesplitst per onderwerp.

Zelf vind ik Discord erg handig als ik tester ben van een bepaald project of zelf mijn route ter test aanbied; even snel een groepje maken en de relevante mensen daarvoor uitnodigen. Dat werkt naar mijn mening een stukje makkelijker dan het rondsturen van PMs op een forum om maar iets te noemen. Een beetje algemeen over treinen of Train Simulator kletsen werkt naar mijn mening ook makkelijk doordat je kan zien wie er aan het typen is; op een forum dit soort interactiviteit en hoeveelheid faciliteren wordt nóg onoverzichtelijker en door elkaar heen denk ik.

Waar Remko echter volledig gelijk in heeft is dat iets van langer geleden teruglezen op Discord lastig is, in de basis moet je een bericht wat meer dan een week oud is als verloren beschouwen (je kunt het als het moet wel terugvinden, maar erg lastig). Waar je op een forum vaak oplossingen kunt terugvinden van jaren geleden. Op dat vlak zou het inderdaad 'beter' zijn als meer vragen op het forum gesteld zouden worden i.p.v. Discord, want op het forum ontstaat dan in de loop der jaren een erg waardevol archief aan problemen+oplossing waar in de toekomst naar verwezen kan worden. Op Discord moeten vragen welke eerder zijn gesteld (helaas) regelmatig opnieuw beantwoord worden omdat eerdere antwoorden 'kwijt' zijn.

Gelukkig kunnen zowel dit forum als Discord vooralsnog prima naast elkaar bestaan :smile:
Maar persoonlijk ben ik erg blij met Dutchsims
Kijk, mooi om te horen :sunglasses:
Deze gebruikers waarderen MarkA voor dit bericht:
Wadlopertje
DutchSims.nl
Voor én door de Nederlandse Community :smile:

Gebruikersavatar
Frison
Berichten: 2811
Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
3
Gegeven waarderingen: 1273 keren
Ontvangen waarderingen: 8091 keren
Contacteer:

Re: Discord

Bericht door Frison »

Nou, na een paar weken "proberen" heb ik Discord achter mij gelaten.

Ten eerste gedragen sommige (jeugdige) schrijvers zich echt als kleuters en wordt er van alles gepost, ook als dat niets met RW te maken heeft en ten tweede is het gewoon moeilijk om meerdere kanalen te volgen. :zipper_mouth:

Ergo, ik ben daar dus niet meer aanwezig. :wink:
Deze gebruikers waarderen Frison voor dit bericht (totaal 2):
MarkAHans Weverling
Wat er niet is, dat kan je niet zien.
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1909 keren
Ontvangen waarderingen: 2129 keren

Re: Discord

Bericht door Marklin »

Tsja ben er nog nooit geweest maar dat zegt mij al genoeg om Discord achter mij te laten.
Trouwens is het woord Discord vertaald (Google Translate) naar het Nederlands wel "Meningsverschil"?, zo ja, alleen daarom is het al niets, dat hebben we in de wereld om ons heen al genoeg. :frowning:
Deze gebruikers waarderen Marklin voor dit bericht (totaal 2):
WadlopertjeHans Weverling
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
MarkA
Beheerder
Berichten: 345
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
3
Gegeven waarderingen: 235 keren
Ontvangen waarderingen: 641 keren

Re: Discord

Bericht door MarkA »

Frison schreef:
12 apr 2022, 18:40
Nou, na een paar weken "proberen" heb ik Discord achter mij gelaten.
Je hebt het in ieder geval over een wat langere periode een oprechte kans gegeven en daarbij de conclusie getrokken dat het niks voor je is; iets wat ik altijd wel kan waarderen vergeleken met iets op voorhand al afschrijven zonder het geprobeerd te hebben :thumbsup:
Deze gebruikers waarderen MarkA voor dit bericht:
Hans Weverling
DutchSims.nl
Voor én door de Nederlandse Community :smile:

Plaats reactie

Terug naar “Praathoek”