Voorloopschermen van Railworks

Toch even over wat anders hebben dan treinen? Plaats het hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Frison
Berichten: 2811
Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
3
Gegeven waarderingen: 1273 keren
Ontvangen waarderingen: 8091 keren
Contacteer:

Voorloopschermen van Railworks

Bericht door Frison »

Wat mij momenteel opvalt is, dat er ontzettend lelijke afbeeldingen worden getoond tijdens het starten van een route.
Het is niet te geloven, hoe onrealistisch sommige routes er op die afbeeldingen uitzien.
Ik wil ze hier niet eens laten zien, maar iedereen die momenteel een ritje op zal starten, wordt er mee geconfronteerd en kan er dus zelf een oordeel over geven.

Eens te meer blijkt daaruit, dat onze NL routebouwers een fantastische prestatie leveren qua realisme, toch? :loveit:
Deze gebruikers waarderen Frison voor dit bericht (totaal 5):
Andries33NielsB_AarWadlopertjeLouke1968
Wat er niet is, dat kan je niet zien.
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.

Gebruikersavatar
Andries33
Berichten: 139
Lid geworden op: 05 apr 2020, 20:26
3
Gegeven waarderingen: 618 keren
Ontvangen waarderingen: 71 keren

Re: Voorloopschermen van Railworks

Bericht door Andries33 »

Ik deel absoluut je mening dat voor Nederland schitterende routes worden gemaakt. Elke keer weer verbaasd over het resultaat en dat er zovelen zijn die daar uren, maanden jaren aan besteden en al die al deze creaties aan ons ter beschikking stellen. Dank aan iedereen die daar steeds weer een bijdrage aan levert!

RobertF68
Berichten: 83
Lid geworden op: 26 feb 2021, 14:34
3
Gegeven waarderingen: 182 keren
Ontvangen waarderingen: 17 keren

Re: Voorloopschermen van Railworks

Bericht door RobertF68 »

Hoe mooi zou het zijn als je daar plaatjes van de Nederlandse routes zou kunnen laten zien...

reinder
Berichten: 11
Lid geworden op: 27 mei 2020, 10:34
3
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 4 keren

Re: Voorloopschermen van Railworks

Bericht door reinder »

helemaal mee eens. routes gemaakt door de professionals zijn vaak niet te best. De bouwers van de NL routes maken klasse werk. Veel dank hiervoor. Ik geniet er enorm van.

Gerard1622
Berichten: 22
Lid geworden op: 06 apr 2020, 22:59
3
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 4 keren

Re: Voorloopschermen van Railworks

Bericht door Gerard1622 »

ik ben daar helemaal mee eens dat de Nederlandse Route's de mooiste route zijn

Gebruikersavatar
Aar
Berichten: 60
Lid geworden op: 09 nov 2020, 18:41
3
Gegeven waarderingen: 55 keren
Ontvangen waarderingen: 14 keren

Re: Voorloopschermen van Railworks

Bericht door Aar »

Ik zag pas een video van Blivius die blijkbaar andere afbeeldingen voor deze 'splash-screens' 'gebruikt had, uit deze Nederlandse simulatiewereld. met een TRAXX, een ICNG en nog wat bekend spul. Blijkbaar kan je dus het spel 'hacken' of aanpassen om je eigen screenshots toe te voegen?

Gebruikersavatar
Rob Jansen
Oprichter
Berichten: 894
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
3
Locatie: Op vele plekken :)
Gegeven waarderingen: 199 keren
Ontvangen waarderingen: 263 keren
Contacteer:

Re: Voorloopschermen van Railworks

Bericht door Rob Jansen »

De laadschermen die je ziet waar Frison het over heeft komen voort uit de Screenshot competities bij DTG op hun forum.
De huidige bevatten routes die al vaak in 2012/2013 gemaakt zijn (behalve de Gotthardbahn, die is in 2018 uitgekomen), waardoor veel gebruikte assets 'verouderd' zijn of een andere bouwstijl dan je tegenwoordig ziet.
Vaak is het ook het type 'skybox' wat gebruikt wordt wat zorgt voor een andere look (makkelijk te verhelpen met bijvoorbeeld het Armstrong Powerhouse Sky & Weather Pack).

Natuurlijk mag er alleen gebruik worden gemaakt van DLC op Steam (ook al slipt er af en toe een 'enhanced' screenshot door met een andere lucht of sporen).
Een Nederlands type screenshot zul je dan ook helaas niet te zien krijgen.

Het vervangen van deze screenshots (of ondervangen, omdat ze wekelijks van positie veranderen en een andere verdwijnt) is een heuse taak en voor de meeste spelers natuurlijk niet weggelegd. Als het überhaupt al werkt om ze te vervangen. De meeste vervangen daarom ook hun 'start' scherm.

Die is makkelijk aan te passen, zet een afbeelding ervan genaamd "background.jpg" (en op 'read-only' om te voorkomen dat die wordt overschreven) in:
\RailWorks\data\textures\frontend
Heb je tenminste je start achtergrond veranderd.

Persoonlijk heb ik vroeger wel gedaan voor de achtergrond en muziek, maar op dit moment vind ik het eigenlijk beetje zinloos, want immers laad je al snel door naar een scenario of voor de route bouwers de editor.
Deze gebruikers waarderen Rob Jansen voor dit bericht:
Marklin
Oprichter van DutchSims en Twitch Streamer. Meestal ben ik in het weekend live vanaf 19.30u!
Check dan mijn website en Stream Schema voor meer informatie

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1909 keren
Ontvangen waarderingen: 2129 keren

Re: Voorloopschermen van Railworks

Bericht door Marklin »

Rob Jansen schreef:
14 mei 2022, 09:14
Persoonlijk heb ik vroeger wel gedaan voor de achtergrond en muziek, maar op dit moment vind ik het eigenlijk beetje zinloos, want immers laad je al snel door naar een scenario of voor de route bouwers de editor.
Inderdaad, daar was ik ook wel eens bezig maar neem de rest nu maar voor lief.
Meest van de tijd ga ik naar de route editor, en als dat vooral de eerste keer wat langer duurt met opstarten ga ik wat surfen op internet tot het zover is en bezig kan gaan.
Kort gezegd laat ik het meestal ongezien passeren. :wink:

Edit/
Dacht laat ik eens een testje doen en dat werkt nog steeds, maar de afbeeldingen waar het in deze om gaat ben je dus niet kwijt.

Afbeelding
Afbeelding

Prettige reis

Plaats reactie

Terug naar “Praathoek”