Fixing the Out of Memory Error

Toch even over wat anders hebben dan treinen? Plaats het hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1909 keren
Ontvangen waarderingen: 2129 keren

Fixing the Out of Memory Error

Bericht door Marklin »

Volgens dit Bericht zou een Out of Memory Error
Afbeelding
tot het verleden behoren.
Heb het nog niet uitgedokterd (eerst vertalen) maar dat gaan we eens proberen of het uitkomst bied. :wink:

Ps. het is trouwens een topic van 24 nov 2020 en 20 mei jl. bijgewerkt, dus het kan alweer achterhaald zijn, mja DTG kennende ......, die houden zich meer bezig met TSW. :upside_down:
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
dylanjohn10
Berichten: 120
Lid geworden op: 18 apr 2020, 21:30
3
Gegeven waarderingen: 7 keren
Ontvangen waarderingen: 25 keren

Re: Fixing the Out of Memory Error

Bericht door dylanjohn10 »

hoi,
ondanks ts op f gezet.
toch nog oom gehad.
ook nog uw systeem kan de configuratie niet afspelen.
bij enkele scenarios.
ts draait gelukkig wel beter. :sunglasses: :face_with_monocle: :flag_nl:

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1909 keren
Ontvangen waarderingen: 2129 keren

Re: Fixing the Out of Memory Error

Bericht door Marklin »

Ja, een oom kan altijd gebeuren als het aan jezelf ligt, bijv. missend materieel.
Afijn ben ook aan het worstelen geslagen en heb oa. het virtueel geheugen verbeterd mijn inziens.
Want "Wisselbestandsgrootte voor alle stations automatisch beheren" stond aangevinkt en heb dat maar eens gewijzigd naar "aangepaste grote".
En dan zou dit goed moeten zijn met 16 GB RAM (en WD11) volgens de berekening van de gegeven link, of niet ....: :wink:

Afbeelding
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
dylanjohn10
Berichten: 120
Lid geworden op: 18 apr 2020, 21:30
3
Gegeven waarderingen: 7 keren
Ontvangen waarderingen: 25 keren

Re: Fixing the Out of Memory Error

Bericht door dylanjohn10 »

hoi,
dank u voor de tip.
virtueel geheugen heb ik al eens veranderd.
kreeg toen weer iets anders.
maar probeer het gewoon.
:sunglasses: :face_with_monocle:
ik heb er maar 8.
:flag_nl: :sunglasses: :face_with_monocle:

Gebruikersavatar
Treintje
Berichten: 29
Lid geworden op: 17 feb 2022, 13:00
2
Locatie: hiero
Gegeven waarderingen: 18 keren
Ontvangen waarderingen: 6 keren

Re: Fixing the Out of Memory Error

Bericht door Treintje »

Dit onderwerp heb ik al enige tijd geleden al gemeld. Helaas is daar nooit op gereageerd.
Verder geen punt. Ik gebruik deze gegevens nu alweer een 4 tal maanden. Tot volle tevredenheid. De O.O.M. krijg je nog wel alleen in een veel lagere frequentie. Je moet uiteraard eerst je wisselbestand aanpassen. Vervolgens ga je de in de config van NVidia de gegevens aanpassen.
Misschien heb je hier iets aan. Ik heb dit op deze manier aangepast
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik ben ook maar een leek op dit gebied, misschien kan het nog beter.
Probeer het eens

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1909 keren
Ontvangen waarderingen: 2129 keren

Re: Fixing the Out of Memory Error

Bericht door Marklin »

Treintje schreef:
05 okt 2022, 14:28
Dit onderwerp heb ik al enige tijd geleden al gemeld. Helaas is daar nooit op gereageerd.
Hmm, waar zou dat geweest kunnen zijn?, wellicht niet bij DS iig. :thinking:
Heb nog gezocht met de zoek functie maar kon niets vinden, ook niet in de 17 geplaatste berichten van jou. :face_with_monocle:
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
Treintje
Berichten: 29
Lid geworden op: 17 feb 2022, 13:00
2
Locatie: hiero
Gegeven waarderingen: 18 keren
Ontvangen waarderingen: 6 keren

Re: Fixing the Out of Memory Error

Bericht door Treintje »

Marklin schreef:
06 okt 2022, 09:40
Treintje schreef:
05 okt 2022, 14:28
Dit onderwerp heb ik al enige tijd geleden al gemeld. Helaas is daar nooit op gereageerd.
Hmm, waar zou dat geweest kunnen zijn?, wellicht niet bij DS iig. :thinking:
Heb nog gezocht met de zoek functie maar kon niets vinden, ook niet in de 17 geplaatste berichten van jou. :face_with_monocle:
klopt, ik had een PM naar een admin gestuurd met het idee dat deze admin daar misschien iets over wilde schrijven.
Waarschijnlijk heb je niet op de link bij https://dutchsims.nl/viewtopic.php?p=12827#p12827 geklikt. Daar wees ik er ook al op.
Bovendien heb jij je daar zelfs ook nog mee bemoeid omdat de eerdere link niet werkte!! :halo:

PS. Volgens methode 1 zou de grootte van uw wisselbestand idealiter minimaal 1,5 keer uw fysieke geheugen en maximaal 4 keer het fysieke geheugen moeten zijn om de stabiliteit van het systeem te garanderen. Stel dat uw systeem 8 GB RAM heeft. U kunt uw minimale wisselbestandsgrootte berekenen met deze vergelijking: 8 GB x 1,5, en uw maximale wisselbestandsgrootte met deze: 8 GB x 4. De totalen zouden respectievelijk 12 GB en 32 GB RAM zijn. Windows heeft de cijfers in MB nodig in plaats van GB en gebruikt de binaire interpretatie voor schijfcapaciteit, dus vermenigvuldig ze met 1024. In het dialoogvenster moet u de instellingen invoeren als 12.288 MB en 32.768 MB.
Als je hier ook nog punt 3 zou toepassen door begin grootte gelijk als de maximale grootte te maken dan zou dat ook beter zijn voor een SSD schijf.

3. (ingekort) Door de minimale en maximale groottes gelijk te maken, maakt u effectief een vast wisselbestand dat nooit van grootte verandert en minder snel gefragmenteerd raakt.

Plaats reactie

Terug naar “Praathoek”