Nieuwe GamePC samengesteld

Toch even over wat anders hebben dan treinen? Plaats het hier.
NSR_22
Berichten: 77
Lid geworden op: 03 mei 2020, 22:20
3
Gegeven waarderingen: 5 keren
Ontvangen waarderingen: 256 keren

Nieuwe GamePC samengesteld

Bericht door NSR_22 »

Hola iedereen!

Ik wil graag een nieuwe game PC samenstellen. Onderstaand heb ik de samenstelling opgesteld. Ik gebruik deze game PC voor onder andere Train Simulator Classic, Microsoft Flight Simulator 2020 en Prepar3D v4/v5.

- Behuizing: NZXT H7 Flow – Zwart
- Moederbord: Asus ROG STRIX Z790-F Gaming WiFi
- Processor: Intel Core i9 13900KS 3.2 Ghz (turbo 6.0 ghz en 24 core: 8 P-core/16 E-core)
- Geheugen: Corsair Vengeance RGB 64 GB 6000 Mhz
- Opslag 1 (Windows): Samsung 990 Pro 1 TB M.2 SSD
- Opslag 2: Samsung 990 Pro 4 TB M.2 SSD (TSC/Prepar3D v4/5)
- Opslag 3: Samsung 990 Pro 4 TB M.2 SSD (Microsoft Flight Simulator 2020)
- Opslag 4: HDD/SSD voor overige bestanden
- Videokaart: Nvidia RTX 4090 24 GB (merk: Gigabyte?)
- Geluidskaart: Normale geluidskaart
- Internetkaart: Onboard Lan – Bedraad internet
- Processor koeling: NZXT Kraken 360 RGB
- Koelpasta: Thermal Grizzly Hydronaut
- Case koeling: NZXT F120 RGB Duo
- Voeding: Seasonic Prime PX-1600 ATX 3.0 (1600 watt)
- Besturingssysteem: Microsoft Windows 10 Pro Nederland

Ik wil met bovenstaande samenstelling spellen op 1440p en ultra settings spelen. Is dat mogelijk?
Tips zijn uiteraard altijd welkom.

Gebruikersavatar
dylanjohn10
Berichten: 122
Lid geworden op: 18 apr 2020, 21:30
4
Gegeven waarderingen: 7 keren
Ontvangen waarderingen: 25 keren

Re: Nieuwe GamePC samengesteld

Bericht door dylanjohn10 »

hoi
dankje voor je uitleg.
ik wil natuurlijk geen i7 afkraken.
blijkbaar werkt mijn intel 12e generatie grafische kaart niet goed.
als ik tsc rijd en dan met name de hsl.
geeft deze fps 14 aan.
x box op de laptop opstarten . bv horizon werkt niet of start niet op.
ook msfs start niet op.
blijkbaar reageert het stuurprogramma niet.
mijn excuus

greetz john :flag_nl: :sunglasses: :coffee: :coffee:

Gebruikersavatar
Kcalk_04
Berichten: 121
Lid geworden op: 18 feb 2023, 22:47
1
Locatie: Heerenveen
Gegeven waarderingen: 231 keren
Ontvangen waarderingen: 43 keren

Re: Nieuwe GamePC samengesteld

Bericht door Kcalk_04 »

NSR_22 schreef:
20 nov 2023, 01:25
Hola iedereen!

Ik wil graag een nieuwe game PC samenstellen. Onderstaand heb ik de samenstelling opgesteld. Ik gebruik deze game PC voor onder andere Train Simulator Classic, Microsoft Flight Simulator 2020 en Prepar3D v4/v5.

- Behuizing: NZXT H7 Flow – Zwart
- Moederbord: Asus ROG STRIX Z790-F Gaming WiFi
- Processor: Intel Core i9 13900KS 3.2 Ghz (turbo 6.0 ghz en 24 core: 8 P-core/16 E-core)
- Geheugen: Corsair Vengeance RGB 64 GB 6000 Mhz
- Opslag 1 (Windows): Samsung 990 Pro 1 TB M.2 SSD
- Opslag 2: Samsung 990 Pro 4 TB M.2 SSD (TSC/Prepar3D v4/5)
- Opslag 3: Samsung 990 Pro 4 TB M.2 SSD (Microsoft Flight Simulator 2020)
- Opslag 4: HDD/SSD voor overige bestanden
- Videokaart: Nvidia RTX 4090 24 GB (merk: Gigabyte?)
- Geluidskaart: Normale geluidskaart
- Internetkaart: Onboard Lan – Bedraad internet
- Processor koeling: NZXT Kraken 360 RGB
- Koelpasta: Thermal Grizzly Hydronaut
- Case koeling: NZXT F120 RGB Duo
- Voeding: Seasonic Prime PX-1600 ATX 3.0 (1600 watt)
- Besturingssysteem: Microsoft Windows 10 Pro Nederland

Ik wil met bovenstaande samenstelling spellen op 1440p en ultra settings spelen. Is dat mogelijk?
Tips zijn uiteraard altijd welkom.
er zou geen reden moeten zijn waarom die samenstelling niet 1440 max zou kunnen
Mijn scenariopagina: hier

Gebruikersavatar
KerAp
Berichten: 238
Lid geworden op: 12 mei 2020, 19:57
3
Gegeven waarderingen: 97 keren
Ontvangen waarderingen: 521 keren

Re: Nieuwe GamePC samengesteld

Bericht door KerAp »

Zou zelf voor een Ryzen gaan als het vooral voor games is, maar dit zou voor TS (veel) meer dan genoeg moeten zijn. Denk dat 2160p ook prima moet lukken met deze samenstelling.
"Als wat je gegeven is je niet aanstaat, maak dan zelf wat beters"
www.meteenteringgang.nl

Gebruikersavatar
MarkA
Beheerder
Berichten: 347
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
4
Gegeven waarderingen: 237 keren
Ontvangen waarderingen: 659 keren

Re: Nieuwe GamePC samengesteld

Bericht door MarkA »

dylanjohn10 schreef:
20 nov 2023, 07:49
dus ik zou zeker een i9 overwegen.en dan wel een nvidia kaart.
Op basis van alleen de term 'I7' of 'I9' een advies geven is niet zo handig. I7 processoren worden al zo lang gemaakt dat de langzaamste en snelste variant een factor 20(!) uit elkaar liggen.

Daarnaast heb ik in het algemeen een beetje het idee dat veel mensen de benodigde specificaties voor TSC nogal overschatten, het enige wat echt belangrijk is een processor met een hoge per-core performance (TS doet helemaal niks met 24 Threads), en een beetje competente videokaart. Maar - ook voor 1440P - voldoet een oude high-end als een GTX1080 of een nieuwere mid-range kaart als een RTX3060 prima.

NSR_22 schreef:
20 nov 2023, 01:25
Ik wil met bovenstaande samenstelling spellen op 1440p en ultra settings spelen. Is dat mogelijk?
Tips zijn uiteraard altijd welkom.
Natuurlijk zal elke game op 1440P of zelfs 4K perfect draaien hierop, je hebt zo'n beetje het meest high-end systeem samen gesteld wat er te krijgen is.

Nu kan ik niet in jouw portemonnee kijken natuurlijk, maar naar mijn mening zou je makkelijk 1000-1500 euro kunnen besparen op je PC zonder daadwerkelijk in te leveren aan prestaties. Wat ik zelf in ieder geval zou overwegen kijkende naar hetgeen je ermee doet:

-Puur voor gaming is een Ryzen 7800X3D gemiddeld sneller dan een 13900KS, en bovenal een stuk goedkoper:
https://tweakers.net/reviews/10988/15/a ... cores.html
Doe je ook andere zware CPU taken met je PC zoals videobewerking of heb je een persoonlijke voorkeur voor Intel dan zou ik de I7-13700K overwegen. Is in games net zo snel als een 13900KS en scheelt je 300 euro.

- Een RTX4090 is het voor 800 euro meer dan een RTX4080 niet waard, tenzij je die performance echt nodig hebt zoals 4K/5K. Het is veel kosten effectiever nu voor een 4080 te gaan en deze iets eerder te vervangen door een toekomstige RTX6080 bijv.

- Een 1600W voeding is complete overkill, Nvidia raad zelf bijv. 850W aan voor systeem rondom een RTX4090. Ga daar met 1000W iets boven zitten en dat is echt ruim voldoende. Moet je toch voor 13700K/7800X3D i.c.m. 4080 gaan is 850W ook zat.

- Windows 10 wordt nog maar 2 jaar voorzien van updates, ga meteen voor Windows 11. Een home versie is voor een game PC ook prima.

- Heb je echt 2x4TB aan SSD ruimte nog voor je spellen? Je zou ook één 990 Pro 4TB weg kunnen laten en indien nodig later uitbreiden. Over een jaar of 1-2 zet je er dan een prima 8TB SSD bij voor hetzelfde geld als je nu voor een 4TB betaald.
DutchSims.nl
Voor én door de Nederlandse Community :smile:

Gebruikersavatar
KerAp
Berichten: 238
Lid geworden op: 12 mei 2020, 19:57
3
Gegeven waarderingen: 97 keren
Ontvangen waarderingen: 521 keren

Re: Nieuwe GamePC samengesteld

Bericht door KerAp »

Afgezien van dat Windows 11 advies ben ik het letterlijk met alles wat je zegt eens. Vooral dat over die voeding. Dat verschil ga je zeker maandelijks merken op de elektriciteitsrekening!

Wat opslag betreft, in mijn ervaring kan je wel beter iets teveel hebben dan te weinig. Je weet ook nooit wat voor andere data iemand nog heeft. Wat wijsheid is op dat gebied ligt er dus ook aan hoe veel verschillende digitale hobby's je erop nahoudt. Als je veel grote spellen zoals (een gemodde) GTA5 speelt, hem met hele blu-ray's vol pompt, etc. krijg je zelfs 22TB nog vol, spreek uit ervaring. :wink: :joy: Ik zou zeggen, neem 15-20% meer dan je verwacht nodig te hebben. Alhoewel een hdd'tje erbij zetten natuurlijk ook zo gedaan is. Maar met zo'n gamekast vind ik 8TB wel gepast. Als je zo'n dikke kast hebt, wil je hem gebruiken ook.
"Als wat je gegeven is je niet aanstaat, maak dan zelf wat beters"
www.meteenteringgang.nl

NSR_22
Berichten: 77
Lid geworden op: 03 mei 2020, 22:20
3
Gegeven waarderingen: 5 keren
Ontvangen waarderingen: 256 keren

Re: Nieuwe GamePC samengesteld

Bericht door NSR_22 »

MarkA schreef:
21 nov 2023, 13:00
dylanjohn10 schreef:
20 nov 2023, 07:49
dus ik zou zeker een i9 overwegen.en dan wel een nvidia kaart.
Op basis van alleen de term 'I7' of 'I9' een advies geven is niet zo handig. I7 processoren worden al zo lang gemaakt dat de langzaamste en snelste variant een factor 20(!) uit elkaar liggen.

Daarnaast heb ik in het algemeen een beetje het idee dat veel mensen de benodigde specificaties voor TSC nogal overschatten, het enige wat echt belangrijk is een processor met een hoge per-core performance (TS doet helemaal niks met 24 Threads), en een beetje competente videokaart. Maar - ook voor 1440P - voldoet een oude high-end als een GTX1080 of een nieuwere mid-range kaart als een RTX3060 prima.

NSR_22 schreef:
20 nov 2023, 01:25
Ik wil met bovenstaande samenstelling spellen op 1440p en ultra settings spelen. Is dat mogelijk?
Tips zijn uiteraard altijd welkom.
Natuurlijk zal elke game op 1440P of zelfs 4K perfect draaien hierop, je hebt zo'n beetje het meest high-end systeem samen gesteld wat er te krijgen is.

Nu kan ik niet in jouw portemonnee kijken natuurlijk, maar naar mijn mening zou je makkelijk 1000-1500 euro kunnen besparen op je PC zonder daadwerkelijk in te leveren aan prestaties. Wat ik zelf in ieder geval zou overwegen kijkende naar hetgeen je ermee doet:

-Puur voor gaming is een Ryzen 7800X3D gemiddeld sneller dan een 13900KS, en bovenal een stuk goedkoper:
https://tweakers.net/reviews/10988/15/a ... cores.html
Doe je ook andere zware CPU taken met je PC zoals videobewerking of heb je een persoonlijke voorkeur voor Intel dan zou ik de I7-13700K overwegen. Is in games net zo snel als een 13900KS en scheelt je 300 euro.

- Een RTX4090 is het voor 800 euro meer dan een RTX4080 niet waard, tenzij je die performance echt nodig hebt zoals 4K/5K. Het is veel kosten effectiever nu voor een 4080 te gaan en deze iets eerder te vervangen door een toekomstige RTX6080 bijv.

- Een 1600W voeding is complete overkill, Nvidia raad zelf bijv. 850W aan voor systeem rondom een RTX4090. Ga daar met 1000W iets boven zitten en dat is echt ruim voldoende. Moet je toch voor 13700K/7800X3D i.c.m. 4080 gaan is 850W ook zat.

- Windows 10 wordt nog maar 2 jaar voorzien van updates, ga meteen voor Windows 11. Een home versie is voor een game PC ook prima.

- Heb je echt 2x4TB aan SSD ruimte nog voor je spellen? Je zou ook één 990 Pro 4TB weg kunnen laten en indien nodig later uitbreiden. Over een jaar of 1-2 zet je er dan een prima 8TB SSD bij voor hetzelfde geld als je nu voor een 4TB betaald.
Allereerst heel erg bedankt voor je heldere uitleg.

Dit is top dit. Ik speel naast TSC ook P3D en MSFS en juist de laatste twee simulatoren vragen het uiterste van een GamePC.

Ik ben toch wel een intel fan, alhoewel de AMD modellen ook aanzienlijker beter worden, ik heb er alleen nul ervaring mee. Aangezien ik nooit eerder een dikke GamePC heb samengesteld en ik financieel niet slecht voor sta (40-urige werkweek als NSR mcn) en ik goede verhalen hoor over deze samenstelling ben ik toch wel benieuwd naar deze gamepc samenstelling. Ik game nu op 1440p maar ik ben van plan een 4/8K scherm te halen. Dus om future proof te denken wil ik alvast een RTX 4090 hebben.

Ik ga dan kijken of ik in plaats van een 1600watt voeding een 1000/1200watt voeding kan nemen van Corsair. Ik denk dat 1600 watt inderdaad een te zware voeding is.

Ik ga dan inderdaad voor windows 11 pro versie. Lijkt me inderdaad verstandig in verband met de nodige updates komende periode.

Ik zit inderdaad met het idee voor mij, dat ik liever teveel dan te weinig ruimte wil hebben. MSFS pakt veel ruimte eveneens P3D. Ik denk omdat ik er nu toch mee bezig ben, kan ik het net zo goed gelijk doen.

Ik ben vooral benieuwd hoe Amsterdam Centraal en Rotterdam Centraal eruit ziet en of het wel stabiel is, Ik kom van een i7 7700 met een 1070 videokaart, en dan nog hapert de sim, met een gemiddelde FPS van rond de 15, is het soms net een diashow op Amsterdam en Rotterdam. :joy:
Ik snap dat het vaak aan DTG/TSC zelf ligt, het is een oude game met een oud engine code, maar toch.

Ik zat te twijfelen aan een AMD processor omdat de intel i9 13900KS processor een turbo speed heeft van 6.0 GHZ (de snelste ter wereld) base ligt wel op 3.2 GHZ en AMD een turbospeed van 5.7 GHZ, maar wel met een base clock van 4.2 GHZ. Ik denk dat ik mij teveel focus op die 6.0 Ghz. De AMD waar ik nu aan twijfel is de 7950X3D (L3 = 128 MB cache).

Wat zou jij doen? Toch gaan voor de AMD of toch de intel i9 vanwege de 6.0 GHZ processor.

Gebruikersavatar
Lupin
Berichten: 23
Lid geworden op: 16 aug 2023, 09:13
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 6 keren

Re: Nieuwe GamePC samengesteld

Bericht door Lupin »

KerAp schreef:
21 nov 2023, 19:55
Vooral dat over die voeding. Dat verschil ga je zeker maandelijks merken op de elektriciteitsrekening!
Ik zie echt niet hoe je een 2-3% efficiëntie verschil bij een load 400 tot 800W tussen een Corsair 1000W platinum en 1600W platinum maandelijks gaat terug zien op je electicitietsrekening. :rolling_eyes:

Gebruikersavatar
KerAp
Berichten: 238
Lid geworden op: 12 mei 2020, 19:57
3
Gegeven waarderingen: 97 keren
Ontvangen waarderingen: 521 keren

Re: Nieuwe GamePC samengesteld

Bericht door KerAp »

Dan betaal jij de rekening op jouw adres waarschijnlijk niet. :wink:
"Als wat je gegeven is je niet aanstaat, maak dan zelf wat beters"
www.meteenteringgang.nl

Gebruikersavatar
KerAp
Berichten: 238
Lid geworden op: 12 mei 2020, 19:57
3
Gegeven waarderingen: 97 keren
Ontvangen waarderingen: 521 keren

Re: Nieuwe GamePC samengesteld

Bericht door KerAp »

Ik zou trouwens voor de hogere base clock gaan. Een verschil van een 1GB hogere base clock merk je veel eerder dan een verschil van 0.3 op de turbo. :wink: En AMD is over het algemeen beter voor games. Intel wint weer op het gebied van kantoorapplicaties.

Als je geld te verkwisten hebt, is dat futureproof denken met die videokaart wel slim, maar misschien kan je dan beter nog even wachten. Videokaarten worden de laatste tijd steeds beter, dus niet raar opkijken dat als je nu voor zo'n RTX4090 gaat, er over een half jaar weer iets nog veel beters op de markt komt, en je spijt van je 4090 krijgt...
"Als wat je gegeven is je niet aanstaat, maak dan zelf wat beters"
www.meteenteringgang.nl

Gebruikersavatar
Lupin
Berichten: 23
Lid geworden op: 16 aug 2023, 09:13
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 6 keren

Re: Nieuwe GamePC samengesteld

Bericht door Lupin »

KerAp schreef:
23 nov 2023, 15:18
Dan betaal jij de rekening op jouw adres waarschijnlijk niet. :wink:
Nee dat is echt een goede inhoudelijke reactie... *sigh*
KerAp schreef:
23 nov 2023, 16:49
En AMD is over het algemeen beter voor games. Intel wint weer op het gebied van kantoorapplicaties.
Err.. wut.. volgens mij zit jij nog in het fabeltjesland boek te kijken.
KerAp schreef:
23 nov 2023, 16:49
Videokaarten worden de laatste tijd steeds beter, dus niet raar opkijken dat als je nu voor zo'n RTX4090 gaat, er over een half jaar weer iets nog veel beters op de markt komt, en je spijt van je 4090 krijgt...
De laatste tijd??
Welkom in de wondere wereld van PC componenten. Wat je nu koopt kan over een 8-12 maanden goedkoper krijgen met betere prestaties. Zo was het 20 jaar geleden al en zo is het nog steeds en zo zal het altijd wel blijven.

Gebruikersavatar
KerAp
Berichten: 238
Lid geworden op: 12 mei 2020, 19:57
3
Gegeven waarderingen: 97 keren
Ontvangen waarderingen: 521 keren

Re: Nieuwe GamePC samengesteld

Bericht door KerAp »

Als jij 400watt verspilling niet op je energierekening merkt, ben ik toch wel heel benieuwd wie jouw leverancier is.

En alhoewel intel tegenwoordig beter is als vroeger, hebben de meeste gamers toch liever AMD want redenen. En je bent een minderheid als je het daar niet mee eens bent.

Bovendien hou je normaal gesproken je mond als grote mensen aan het woord zijn.
"Als wat je gegeven is je niet aanstaat, maak dan zelf wat beters"
www.meteenteringgang.nl

Gebruikersavatar
MichaelO
Berichten: 141
Lid geworden op: 03 mei 2020, 15:57
3
Gegeven waarderingen: 437 keren
Ontvangen waarderingen: 393 keren

Re: Nieuwe GamePC samengesteld

Bericht door MichaelO »

Jij denkt toch niet echt dat een 1600W voeding altijd 1600W verbruikt? :sweat_smile:
Of hoe kom je anders aan die 400W verspilling?

AMD vs Intel is op conumentenvlak tegenwoordig bijna om het even en bovendien per game anders welke CPU beter scoort.
Naar syntetische benchmarks kijken heeft ook 0 zin, een gemiddelde persoon gaat het verschil amper merken.
Dat baseclock vs boostclock is ook wel een dingetje, want onder load draait geen enkele CPU op base clock.
Mijn 13700k draait as we speak rond de 5Ghz, terwijl de base clock 3,4Ghz is.

Die maximale boost hou je overigens ook alleen vast als maar 1 à 2 cores op 100% draaien, daarna zakt de max boost al gauw weg, maar blijft ruim boven die base clock.

Videokaarten zijn overigens helemaal niet na een half jaar tot een jaar goedkoper en vervangen door een nieuwe genereratie. Een 4090 is vrijwel gelijk gebleven in prijs sinds de lancering een jaar geleden. Nvidia vind het tegenwoordig prima om 3 jaar op dezelfde generatie te blijven. naar AMD hoef je niet te kijken in het ultra hoge segment.

Overigens vind ik een 4090 eerder geldverspilling omdat ze overpriced zijn vergeleken de 4080 (die ook al veel te duur is :upside_down:)
niet omdat ie mogelijk over een half jaar wordt opgevolgd door een 5090. Die kans acht ik zelfs klein, de 4090 is er net een jaar en zoals ik zei duurt het tegenwoordig een stuk langer voor de volgende generatie videokaarten komt

Gebruikersavatar
Frison
Berichten: 2851
Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
4
Gegeven waarderingen: 1302 keren
Ontvangen waarderingen: 8198 keren

Re: Nieuwe GamePC samengesteld

Bericht door Frison »

Het opgegeven vermogen van een computer voeding is aan de laagspanning kant. De 5 en 12 volt kant dus.
Dat wil dus zeggen dat aan de hoogspanning kant van 230 volt, omgekeerd evenredig verbruikt zal worden. Veel lager dus. Reken maar uit wat het verschil dan is. :wink:
Wat er niet is, dat kan je niet zien.
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.

Sebas1700
Berichten: 102
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:15
4
Gegeven waarderingen: 10 keren
Ontvangen waarderingen: 36 keren

Re: Nieuwe GamePC samengesteld

Bericht door Sebas1700 »

i9 is overkill en een oven. Ik zou kijken naar de i5 13600k of de i7 13700k, vooral die eerste kun je prachtig undervolten zonder prestatieverlies, maar wel lagere temperaturen. Daarnaast zeker geen Gigabyte videokaart kopen, maar bijv. MSI. Een 4080 is inderdaad zat. Let op je preventie GPU sag en sluit de kabels goed aan. Voeding kun je zowat halveren.. Seasonic is inderdaad het juiste merk.
RAM.. tja 64GB is leuk, maar 32GB is eigenlijk al meer dan genoeg.

DickT
Berichten: 9
Lid geworden op: 07 apr 2020, 12:38
4
Gegeven waarderingen: 8 keren
Ontvangen waarderingen: 4 keren

Re: Nieuwe GamePC samengesteld

Bericht door DickT »

Frison schreef:
24 nov 2023, 10:01
Het opgegeven vermogen van een computer voeding is aan de laagspanning kant. De 5 en 12 volt kant dus.
Dat wil dus zeggen dat aan de hoogspanning kant van 230 volt, omgekeerd evenredig verbruikt zal worden. Veel lager dus. Reken maar uit wat het verschil dan is. :wink:
Pardon? Dus jij beweert dat je er meer vermogen uit kan halen dan er in gaat? Echt niet!

Dick

Gebruikersavatar
mkasthijs
Berichten: 920
Lid geworden op: 05 apr 2020, 12:23
4
Locatie: Apeldoorn
Gegeven waarderingen: 1710 keren
Ontvangen waarderingen: 1409 keren

Re: Nieuwe GamePC samengesteld

Bericht door mkasthijs »

Frits heeft naar mijn weten wel gelijk hoor Dick.
Zoveel vraagt volgens mij een voeding niet van een desktop.
Routebouwer: NoordOost Nederland V6.5

DickT
Berichten: 9
Lid geworden op: 07 apr 2020, 12:38
4
Gegeven waarderingen: 8 keren
Ontvangen waarderingen: 4 keren

Re: Nieuwe GamePC samengesteld

Bericht door DickT »

mkasthijs schreef:
27 nov 2023, 16:11
Frits heeft naar mijn weten wel gelijk hoor Dick.
Zoveel vraagt volgens mij een voeding niet van een desktop.
Hier wordt door jullie stroomsterkte verward met vermogen. Vermogen is stroomsterkte x spanning. De spanning aan de ingang van de voeding is 230 Volt, aan de uitgang 5 en 12 Volt. De stroomsterkte aan de ingang zal dus veel lager zijn dan aan de uitgang, maar het vermogen blijft hetzelfde.

Dick
Deze gebruikers waarderen DickT voor dit bericht:
Sjef61

Gebruikersavatar
Frison
Berichten: 2851
Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
4
Gegeven waarderingen: 1302 keren
Ontvangen waarderingen: 8198 keren

Re: Nieuwe GamePC samengesteld

Bericht door Frison »

Yep, je hebt gelijk. :blush:

A (I) en W (P) door elkaar gehaald.
Deze gebruikers waarderen Frison voor dit bericht:
DickT
Wat er niet is, dat kan je niet zien.
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.

Terug naar “Praathoek”