Beginneling

Toch even over wat anders hebben dan treinen? Plaats het hier.
Paul48
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 jan 2024, 17:29
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Beginneling

Bericht door Paul48 »

Hallo Luitjes,

Bedankt voor het toevoegen in dit forum.

Ik wil met deze hobby beginnen maar waar kan ik het beste mee starten?
Welke software moet je het eerste downloaden en op welke plek kun je dit het beste doen?
Bij welke link moet ik beginnen?
Alvast bedankt.

Groetjes van Paul

Gebruikersavatar
rommy136
Teamlid
Berichten: 412
Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:50
4
Locatie: Oliewagons aan het laden
Gegeven waarderingen: 810 keren
Ontvangen waarderingen: 721 keren

Re: Beginneling

Bericht door rommy136 »

Hoi Paul,

Leuk om te horen dat je aan deze hobby begint.
Wat wil je graag doen? Wil je treinen rijden, of wil je routebouwen of wil je wellicht iets anders doen?

Als je graag wilt rijden kun je afhankelijk waar je wilt rijden routes hier op de website bij de downloads downloaden of routes kopen via steam.

Ik hoor het wel.

Met vriendelijke groet,

Rommy
Druk bezig met Oliewagons aan het laden, routes aan het bouwen en treinen aan het spotten.

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3453
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
4
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1942 keren
Ontvangen waarderingen: 2184 keren

Re: Beginneling

Bericht door Marklin »

Paul48 schreef:
19 jan 2024, 17:55
Ik wil met deze hobby beginnen maar waar kan ik het beste mee starten?
Welke software moet je het eerste downloaden en op welke plek kun je dit het beste doen?
Het beste kun je starten door het spel, afgekort TSC, te kopen maar die heb je zeker al aangeschaft?
Of wil je dit juist weten waar het beste te kopen? :wink:
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
KerAp
Berichten: 238
Lid geworden op: 12 mei 2020, 19:57
3
Gegeven waarderingen: 96 keren
Ontvangen waarderingen: 521 keren

Re: Beginneling

Bericht door KerAp »

Ik zou eerst eens wat youtube filmpjes kijken om te kijken of je het eigenlijk wel wat vind...

De Plan U en Plan X zijn gratis hier te downloaden. Daarna zou ik je favo trein van ChrisTrains aanschaffen en van daaruit verder kijken. Routes installeren is in het begin een flinke berg werk, overigens!
"Als wat je gegeven is je niet aanstaat, maak dan zelf wat beters"
www.meteenteringgang.nl

Paul48
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 jan 2024, 17:29
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Beginneling

Bericht door Paul48 »

Marklin schreef:
19 jan 2024, 19:13
Paul48 schreef:
19 jan 2024, 17:55
Ik wil met deze hobby beginnen maar waar kan ik het beste mee starten?
Welke software moet je het eerste downloaden en op welke plek kun je dit het beste doen?
Het beste kun je starten door het spel, afgekort TSC, te kopen maar die heb je zeker al aangeschaft?
Of wil je dit juist weten waar het beste te kopen? :wink:
Heb de software nog niet gekocht, waar kun je dit het beste doen. Gaarne een link.
Alvast bedankt.
P.S. ik wil alleen rijden met treinen.

Gebruikersavatar
Jopke
Berichten: 35
Lid geworden op: 26 aug 2023, 12:02
Gegeven waarderingen: 15 keren
Ontvangen waarderingen: 5 keren

Re: Beginneling

Bericht door Jopke »

De TSC basis game is hier verkrijgbaar https://store.steampowered.com/app/2401 ... r_Classic/
Maar denk er wel om voor de Nederlandse routes heb je verschillende dlc's en payware nodig. De Nederlandse routes zitten niet standaard in de game zelf. De routes en beschrijving kan je hier op deze site vinden
voor treinen kun je hier kijken https://www.christrains.com/nl/index.html of hier https://simtogether.com/ En er zijn nog diverse andere sites voor treinen, locks en wagons
Je bent nooit te oud om met treintjes te spelen

Gebruikersavatar
Marc D.
Berichten: 290
Lid geworden op: 06 jul 2020, 22:00
3
Gegeven waarderingen: 177 keren
Ontvangen waarderingen: 1226 keren

Re: Beginneling

Bericht door Marc D. »

En hier viewforum.php?f=34. Naast véél repaints ook volwaardig materieel.
Deze gebruikers waarderen Marc D. voor dit bericht:
Jopke

Gebruikersavatar
KerAp
Berichten: 238
Lid geworden op: 12 mei 2020, 19:57
3
Gegeven waarderingen: 96 keren
Ontvangen waarderingen: 521 keren

Re: Beginneling

Bericht door KerAp »

Hier is TS trouwens een stuk goedkoper dan via de steam store:
https://www.g2a.com/train-simulator-cla ... l-Products

Deze code vul je dan in in diezelfde Steam Store, dus je haalt het programma uiteindelijk nog steeds uit officiële bron. :wink: Scheelt je toch weer 21 euro...
"Als wat je gegeven is je niet aanstaat, maak dan zelf wat beters"
www.meteenteringgang.nl

Gebruikersavatar
RemkoH
Beheerder
Berichten: 569
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
4
Gegeven waarderingen: 169 keren
Ontvangen waarderingen: 360 keren

Re: Beginneling

Bericht door RemkoH »

KerAp schreef:
20 jan 2024, 02:01
Hier is TS trouwens een stuk goedkoper dan via de steam store
Kijk bij dergelijke websites/webshops wel ontzettend goed naar de reputatie en feedback van de verkoper voor je wat koopt.
Nogal eens worden er keys verkocht die zijn verkregen middels creditcard fraude.
Dan kan het zomaar gebeuren dat jouw gekochte key wordt ingetrokken door Steam (of welk platform de key voor was) en ben je je geld en je game kwijt.
Maar ben je voorzichtig dan kan het inderdaad een hoop euro's schelen.
Deze gebruikers waarderen RemkoH voor dit bericht:
Rubku_NL
Co-founder van DutchSims, admin, moderator, tester, scenario bouwer, lua scripter
De lijst houdt niet op :upside_down:


Sebas1700
Berichten: 102
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:15
4
Gegeven waarderingen: 10 keren
Ontvangen waarderingen: 36 keren

Re: Beginneling

Bericht door Sebas1700 »

Zullen er denk ik maar weinig zijn die wakker liggen van in een zeer zeldzaam geval €4 kwijtraken.. Dan kopen ze wel weer een nieuwe key, die tot het einde der tijden goed blijft.

Gebruikersavatar
KerAp
Berichten: 238
Lid geworden op: 12 mei 2020, 19:57
3
Gegeven waarderingen: 96 keren
Ontvangen waarderingen: 521 keren

Re: Beginneling

Bericht door KerAp »

Alhoewel het in theorie kan, heb ik nog nooit van iemand gehoord dat íe dat meemaakte. En omdat zeker in het begin TS een flinke smak geld kan kosten als je je niet tot "die kant van het internet" wendt, is elke euro er toch weer één. :thumbsup:

Want dat is nog altijd het grootste nadeel van TS: Als je eenmaal een basis hebt, en alleen nieuwe dingen koopt die je mooi vind, is het financieel allemaal best te doen, maar om een basis collectie aan NL treinen van Chris en benodigde payware voor NL routes te beginnen, ben je zo 200 euro kwijt, en dan ben ik nog optimistisch...
Deze gebruikers waarderen KerAp voor dit bericht (totaal 3):
Rob_zeelandMarc D.Accelerat
"Als wat je gegeven is je niet aanstaat, maak dan zelf wat beters"
www.meteenteringgang.nl

Accelerat
Berichten: 18
Lid geworden op: 24 okt 2023, 06:09
Gegeven waarderingen: 45 keren
Ontvangen waarderingen: 13 keren

Re: Beginneling

Bericht door Accelerat »

KerAp schreef:
20 jan 2024, 18:27
Want dat is nog altijd het grootste nadeel van TS: Als je eenmaal een basis hebt, en alleen nieuwe dingen koopt die je mooi vind, is het financieel allemaal best te doen, maar om een basis collectie aan NL treinen van Chris en benodigde payware voor NL routes te beginnen, ben je zo 200 euro kwijt, en dan ben ik nog optimistisch...
Ik ben eind november begonnen met Train Simulator, heb het meeste allemaal met korting aanbiedingen gekocht van Steam en ChrisTrains. Tot nu toe ben ik €318,72 verder en kan ik eindelijk alle Nederlandse routes rijden. Ik heb er ongelofelijk veel uren in moeten steken om alle assets te vinden, ben tegen veel muren aangelopen en heb een hoop nieuwe accountjes aan moeten maken. Ik zou zeggen: Bereid je voor op een hoop frustratie in het begin, dagenlang sleutelen & betalen voor een hoop matige buitenlandse routes die je toch nooit rijdt.

Was het het waard? Ja, absoluut. Ik geniet met volle teugen nu van het fantastische werk wat de Nederlandse TS community gratis aanbiedt. Woon inmiddels al een paar jaar niet meer in Nederland en zo krijg ik nog goed mee wat er zoal veranderd op het spoorgebied in Nederland. :smile:

Ook belangrijk: De IJsellijn, Thalys PBA/PBKA zijn niet meer verkrijgbaar.

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3453
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
4
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1942 keren
Ontvangen waarderingen: 2184 keren

Re: Beginneling

Bericht door Marklin »

Accelerat schreef:
25 jan 2024, 01:00
Ook belangrijk: De IJsellijn, ....... zijn niet meer verkrijgbaar.
Als je deze IJsellijn bedoeld lees dan vanaf Hier een paar berichten. :wink:
Deze gebruikers waarderen Marklin voor dit bericht:
Accelerat
Afbeelding

Prettige reis

Fsxerik
Berichten: 10
Lid geworden op: 10 feb 2023, 09:26
1
Gegeven waarderingen: 3 keren
Ontvangen waarderingen: 2 keren

Re: Beginneling

Bericht door Fsxerik »

Ik ben sinds vorig jaar maart pas echt serieus begonnen met de aanschaf van wat er nodig is voor de Nederlandse routes. Veel heb ik goedkoper kunnen kopen via de Steam-sales, Humble Bundle en de eerder genoemde verkopers van Steam Keys (ik heb daar eigenlijk alleen maar goede ervaringen mee, maar één keer een niet werkende key gekocht maar dat aankoopbedrag werd na melding binnen uur teruggestort). Christrains had ook goedkoper gekund (twee keer per jaar een sale als ik het goed begrijp) maar daar had ik het geduld niet voor :smile: .

Al met al denk ik dat ik ook wel bedrag richting de € 300 kwijt was voor alle benodigheden voor de NL-routes en al het NL-materiaal. Maar het is het inderdaad zeker waard en als je schrikt van het bedrag, je kan het behoorlijk spreiden omdat sommige routes minder payware nodig hebben dan andere en ontbrekende treinen in scenario's kan je ook in het begin vervangen door treinen/wagons die ja al wel hebt (via bijvoorbeeld Locoswap).

Het is echt geweldig wat er aan Nederlandse freeware routes wordt gemaakt. Veel dank aan de bouwers.
Ik heb ook flink wat Duitse en Oostenrijkse (RSSLO) payware routes maar kwaliteit van de NL-freeware doet daar zeker niet voor onder (en soms ook ronduit beter).

Accelerat
Berichten: 18
Lid geworden op: 24 okt 2023, 06:09
Gegeven waarderingen: 45 keren
Ontvangen waarderingen: 13 keren

Re: Beginneling

Bericht door Accelerat »

Marklin schreef:
25 jan 2024, 08:55
Accelerat schreef:
25 jan 2024, 01:00
Ook belangrijk: De IJsellijn, ....... zijn niet meer verkrijgbaar.
Als je deze IJsellijn bedoeld lees dan vanaf Hier een paar berichten. :wink:
Fantastisch, bedankt!!
Deze gebruikers waarderen Accelerat voor dit bericht:
Marklin

Terug naar “Praathoek”