Stoppen met vragen om een release datum

Toch even over wat anders hebben dan treinen? Plaats het hier.
Gebruikersavatar
Frison
Berichten: 2851
Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
4
Gegeven waarderingen: 1302 keren
Ontvangen waarderingen: 8196 keren

Stoppen met vragen om een release datum

Bericht door Frison »

Het is de laatste tijd rondom ergerlijk, dat er steeds weer vragen komen over het uitbrengen van routes, materiaal en assets.

Opmerkingen die de forum regels omzeilen als, ik kan niet wachten om deze ......, gaat de route ook nog naar ......, terwijl daar al menig maal op gereageerd is.

Laat de moderatie dit soort berichten gewoon zonder pardon en zonder enige reactie, verwijderen.
Dat voorkomt de nu continu voorkomende vervuiling van specifieke topics en misschien blijft dit forum dan echt nog informatief genoeg om te blijven volgen.
Deze gebruikers waarderen Frison voor dit bericht (totaal 9):
mkasthijsAndries33Marklinjoeybongers1997RoyAndyVerwijstHans WeverlingTheLaRicheHondekopER
Wat er niet is, dat kan je niet zien.
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.

Gebruikersavatar
MarkA
Beheerder
Berichten: 347
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
4
Gegeven waarderingen: 237 keren
Ontvangen waarderingen: 659 keren

Re: Stoppen met vragen om een release datum

Bericht door MarkA »

Goed dat je het aangeeft Frison, ik heb zojuist de recente topics even bekeken en vind het - op een enkele uitzondering welke op het randje of wellicht achteraf iets erover was na - opzich nog wel meevallen. Een reactie in de geest van 'ik kan niet wachten om deze' zie ik persoonlijk hetzelfde als 'Mooi gemaakt' of 'Ziet er goed uit!', hier is w.m.b. dan ook niks mee.

Het opnieuw vragen van dingen welke al gezegd zijn vind ik persoonlijk ook minder prettig en iets wat we helaas overal op het internet terugzien; mensen vragen het maar omdat dat nu eenmaal makkelijker is dan een topic terug te lezen of de zoekfunctie gebruiken. Hier te strak op handhaven is echter lastig, dan krijg je qua sfeer heel snel de situatie dat mensen zich angstig gaan voelen omdat ze een vraag willen stellen welke mogelijk ooit 3 jaar gelden al eens gesteld is; en dat is niet iets waar we als community naar toe willen.

De recente routetopics waarbij gebruikers een gok doen naar een eventuele releasedatum a.d.h.v. een maand in de toekomst op welke manier dan ook is daarentegen wel iets wat na intern overleg niet de bedoeling is en we in de toekomst dan ook wat strakker gaan handhaven onder het mom van regel 2N.

Wel wil ik je meegeven dat we nu al regelmatig vergelijkbare reacties welke vragen naar een releasedatum of vorderingen verwijderen indien het topic langer dan 2 maanden niet meer geüpdatet is; dus er gebeurt op de achtergrond zeker meer mee dan voor jou op de voorgrond zichtbaar is :stuck_out_tongue:

Afsluitend wil ik graag een reactie van jezelf quoten van enkele jaren geleden:
Frison schreef:
19 jul 2021, 10:07
Tot slot natuurlijk een opmerking voor de trouwe route bouwers onder ons. Lees gewoon over dit soort vragen heen en zie het als een stuk waardering in je werk, dan voorkomen we het vingers tikken en op de regeltjes wijzen, toch? :halo:
viewtopic.php?f=9&t=1102
Met andere woorden, soms is een reactie aannemen voor wat het is en negeren de betere keuze dan je eraan gaan ergeren. Al zullen we zoals gezegd zeker (blijven) handhaven wanneer er structureel gevraagd wordt naar releasedata, zowel direct als indirect, maar probeer niet achter elk compliment deze vraag te zoeken :smile:
Deze gebruikers waarderen MarkA voor dit bericht (totaal 6):
mkasthijsRoyRemkoHSjef61FrisonTheLaRiche
DutchSims.nl
Voor én door de Nederlandse Community :smile:

Gebruikersavatar
RemkoH
Beheerder
Berichten: 569
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
4
Gegeven waarderingen: 169 keren
Ontvangen waarderingen: 360 keren

Re: Stoppen met vragen om een release datum

Bericht door RemkoH »

MarkA schreef:
26 jan 2024, 23:49
De recente routetopics waarbij gebruikers een gok doen naar een eventuele releasedatum a.d.h.v. een maand in de toekomst op welke manier dan ook is daarentegen wel iets wat na intern overleg niet de bedoeling is en we in de toekomst dan ook wat strakker gaan handhaven onder het mom van regel 2N.
Dat geldt dus ook voor via dit forum verstuurde privéberichten.
Ontvang je als zijnde scenario-, objecten-, routebouwer dergelijke berichten?
Rapporteer deze dan aan het moderatieteam zodat erop geacteerd kan worden.
Deze gebruikers waarderen RemkoH voor dit bericht (totaal 2):
FrisonHans Weverling
Co-founder van DutchSims, admin, moderator, tester, scenario bouwer, lua scripter
De lijst houdt niet op :upside_down:


Gebruikersavatar
DonMattheo
Berichten: 28
Lid geworden op: 05 mei 2020, 17:51
3
Locatie: Schweiz
Gegeven waarderingen: 44 keren
Ontvangen waarderingen: 11 keren

Re: Stoppen met vragen om een release datum

Bericht door DonMattheo »

Maar je kunt ook vermelden dat als je echt in iets geïnteresseerd bent - en niet alleen oppervlakkig - je deze onderwerpen volgt. En als je ze volgt, leer je alles wat je moet weten. Als je een onderwerp tegenkomt dat interessant klinkt, kun je er hier alles over te weten komen - dankzij de onderwerpenstructuur. Helaas is het gemak merkbaar .... Het feit dat je uitkijkt naar iets dat is aangekondigd, heeft ook iets te maken met waardering van de bouwer en zou zijn plaats moeten hebben. Maar ja - ik vind de constante vragen ook onaangenaam en het bouwt druk op - of je nu wilt dat het waar is of niet. En jullie weten allemaal dat er een verschil is tussen iets mogen doen en iets moeten doen. Dus laten we leren om weer wat meer geduld te hebben.
Geschreven met vertaalhulp, hoop dat je niet te veel hoeft te lachen 😉
Ik ben een gepassioneerde hobbymachinist uit Zwitserland. Ik maak ook video's tussendoor. Hier is mijn kanaal: Reizen met DonMattheo. https://youtube.com/@donmattheo2653?feature=shared

Gebruikersavatar
Wadlopertje
Berichten: 468
Lid geworden op: 06 apr 2020, 20:31
4
Gegeven waarderingen: 1791 keren
Ontvangen waarderingen: 239 keren

Re: Stoppen met vragen om een release datum

Bericht door Wadlopertje »

Na dit topic gelezen te hebben moet ik toch wel een beetje gniffelen om wat je aangeeft, recent vroeg je zelf nog om een tile update.
Nu snap ik dat jij veel objecten bouwt hoor en je een nauwe samenwerking hebt met de bouwer van de route.
Kortom, maak je niet zo druk en geniet van dit forum! :blush:
Frison schreef:
13 jan 2024, 18:43
Is het straks nog wel te berijden of krijgen we temp dump na temp dump? :thinking:

Tussen () in het verleden gaf je nog wel eens een tile update weg als je veel gewijzigd had, maar nu ........ :halo:
Deze gebruikers waarderen Wadlopertje voor dit bericht:
Rob_zeeland

Gebruikersavatar
Frison
Berichten: 2851
Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
4
Gegeven waarderingen: 1302 keren
Ontvangen waarderingen: 8196 keren

Re: Stoppen met vragen om een release datum

Bericht door Frison »

Ja dat klopt , maar dat is meer bedoeld om bepaalde objecten die ik gemaakt heb te kunnen controleren, dus ik zie dat net even anders.
Deze gebruikers waarderen Frison voor dit bericht (totaal 2):
TheLaRicheWadlopertje
Wat er niet is, dat kan je niet zien.
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.

Gebruikersavatar
RemkoH
Beheerder
Berichten: 569
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
4
Gegeven waarderingen: 169 keren
Ontvangen waarderingen: 360 keren

Re: Stoppen met vragen om een release datum

Bericht door RemkoH »

Voor een objectenbouwer die samenwerkt met een routebouwer ligt het inderdaad net even anders.
Maar om scheve gezichten te voorkomen zou een dergelijk verzoek bij de routebouwer middels privébericht gedaan kunnen worden.
Dan kan die in een reactie ook meteen de betreffende tile terugsturen.
Co-founder van DutchSims, admin, moderator, tester, scenario bouwer, lua scripter
De lijst houdt niet op :upside_down:


Terug naar “Praathoek”