PC en videokaart probleem.

Toch even over wat anders hebben dan treinen? Plaats het hier.
Gebruikersavatar
Marc D.
Berichten: 290
Lid geworden op: 06 jul 2020, 22:00
3
Gegeven waarderingen: 177 keren
Ontvangen waarderingen: 1220 keren

Re: PC en videokaart probleem.

Bericht door Marc D. »

En dan heeft Frits het gedaan want die stelde dat tenslotte voor :joy: .

HeroicNonsense
Berichten: 85
Lid geworden op: 07 apr 2020, 13:46
4
Gegeven waarderingen: 64 keren
Ontvangen waarderingen: 18 keren

Re: PC en videokaart probleem.

Bericht door HeroicNonsense »

MarkA schreef:
20 feb 2024, 17:04
[...]
Opzich een prima algemeen gaming PC advies, maar specifiek voor Train Simulator Classic overschat je wat voor videokaart je nodig hebt behoorlijk. TSC is qua FPS vrijwel volledig afhankelijk van de single-core CPU snelheid, en het aantal CPU cores of videokaart is vanaf een bepaald moment vrijwel irrelevant. Ben zelf ook voor andere games van een GTX1060 naar een RTX3060Ti gegaan en voor TSC maakt het - zoals verwacht - eigenlijk niet uit met dezelfde processor.

Een GTX1060 is niet de nieuwste kaart maar is nog altijd snel genoeg om genoeg performance te bieden om in TSC zelfs de snelste CPU's 'aan het werk' te kunnen houden waardoor het niet veel tot niks toevoegt om er een snellere kaart in te zetten. Hierbij doe ik wel de aanname dat er niet op een hoge resolutie gespeelt wordt (hoger dan 1920x1080), want als dat wel zo is dan heb je ook voor TSC inderdaad iets meet GPU kracht nodig met een moderne CPU.
Ah, ja op 1080p wellicht wel inderdaad - goed punt.

Ik speel TS ook in een flink hogere resolutie (2560*1440 en 3440*1440, afhankelijk van het materieel) en merkte wel een flinke sprong in FPS tussen mijn oude GTX1080 en mijn huidige 4060Ti, vooral in de experimentele DX12-versie van de game.

Om je laatste analogie af te maken m.b.t. TSC; de game is in dit geval voorzien van klassiekspoor waar je toch niet harder kan dan 140 km/h en een 186 + rijtuigen voldoet dus :stuck_out_tongue:
:stuck_out_tongue:

Plaats reactie

Terug naar “Praathoek”