PC en videokaart probleem.

Toch even over wat anders hebben dan treinen? Plaats het hier.
minchoh1
Berichten: 11
Lid geworden op: 01 jan 2021, 13:41
3
Gegeven waarderingen: 5 keren
Ontvangen waarderingen: 0

PC en videokaart probleem.

Bericht door minchoh1 »

Hoi, Ik ben nieuw op dit forum.
ik zit al ruim een jaar met het probleem dat mijn PC en videokaart voor simulator games zoals Train simulator niet aankunnen en het optimalisering niet uitstekend is.
ruim 1,5/2 jaar geleden heb ik een AMD Ryzen 5 5600 game pc Window 11 Pro (met rode licht) gekocht via Lalashops.nl, na de levering was de kwaliteit niet het beste wat het had moeten doen. (Graag hoor ik of Lalashops.nl een betrouwbare webshop is)
ruim een jaar verder ontdekte ik dat er geen videokaart in zat. Tot een paar maanden later hebben wij een 1060 videokaart van 2016 erin geplaatst met weinig verandering als gevolg.
Weet iemand hier raad mee of heeft iemand hier verstand van pc's? wat o.a. andere geschikt is voor simulator games?
en wat de specifieke eisen moeten zijn van een pc voor simulator games?

Mvg, Mincho Hielema

Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
SkylinesBuilder
Berichten: 61
Lid geworden op: 11 nov 2021, 14:36
2
Gegeven waarderingen: 59 keren
Ontvangen waarderingen: 15 keren

Re: PC en videokaart probleem.

Bericht door SkylinesBuilder »

Een 1060 zou TSC zeker moeten kunnen draaien, hoewel de framerate bij gedetailleerde routes zelfs bij betere systemen rond de 20-30 zit. Maar voor een simulator is dat zeker speelbaar.
Weet je zeker dat de kabel an het beeldscherm in de videokaart is ingeplugd (en dus niet in het moederbord)? Dit is een mogelijke reden waarom je geen verschil merkte toen je de 1060 erin plaatste.
Afbeelding

Iskult
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 jan 2023, 10:53
1
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 6 keren

Re: PC en videokaart probleem.

Bericht door Iskult »

Unter Windows 11 kannst Du vielleicht prüfen ob die railworks64.exe auch der 1060 zugeordnet ist:
Windows Einstellungen-System-Bildschirm-
Grafik.Wenn railworks da nicht erscheint
App hinzufügen und dann dort unter Optionen
die 1060 auswählen
Lg

Gebruikersavatar
joukie
Donateur
Berichten: 303
Lid geworden op: 27 feb 2021, 15:09
3
Locatie: Soest
Gegeven waarderingen: 171 keren
Ontvangen waarderingen: 26 keren

Re: PC en videokaart probleem.

Bericht door joukie »

Hoi,
Lalashop is een betrouwbare leverancier van PC en zeer behulpzaam met alles. Heb er zelf een game PC gekocht en niets mis mee.

Gr.Sjouk ( joukie )

Gebruikersavatar
Frison
Berichten: 2851
Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
4
Gegeven waarderingen: 1300 keren
Ontvangen waarderingen: 8194 keren
Contacteer:

Re: PC en videokaart probleem.

Bericht door Frison »

Vergeet ook niet om de videokaart die op het moederbord zit, in de BIOS uit te schakelen, anders doet hij nog steeds mee, (zelfs als er geen beeldscherm os is aangesloten,) en werkt negatief op de performance. :wink:
Wat er niet is, dat kan je niet zien.
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.

Gebruikersavatar
Kcalk_04
Berichten: 121
Lid geworden op: 18 feb 2023, 22:47
1
Locatie: Heerenveen
Gegeven waarderingen: 231 keren
Ontvangen waarderingen: 43 keren

Re: PC en videokaart probleem.

Bericht door Kcalk_04 »

als die MSI letters hetgeen zijn waar je je zorgen over maakt kan ik je verzekeren dat dat geen chip is. dat is gewoon merk marketing op de printplaat geplakt, het dient niks. een Videokaart zou geintegreerd zijn in de CPU van je computer. echter lijkt me dat sterk gezien je zegt een ryzen 5 5600 te hebben en niet een 5600G maar dat kan ook gewoon gebrek aan kennis zijn.
Deze gebruikers waarderen Kcalk_04 voor dit bericht:
minchoh1
Mijn scenariopagina: hier

minchoh1
Berichten: 11
Lid geworden op: 01 jan 2021, 13:41
3
Gegeven waarderingen: 5 keren
Ontvangen waarderingen: 0

Re: PC en videokaart probleem.

Bericht door minchoh1 »

Kcalk_04 schreef:
18 feb 2024, 15:30
als die MSI letters hetgeen zijn waar je je zorgen over maakt kan ik je verzekeren dat dat geen chip is. dat is gewoon merk marketing op de printplaat geplakt, het dient niks. een Videokaart zou geintegreerd zijn in de CPU van je computer. echter lijkt me dat sterk gezien je zegt een ryzen 5 5600 te hebben en niet een 5600G maar dat kan ook gewoon gebrek aan kennis zijn.
Wat bedoel je daar precies mee? 🤔

Gebruikersavatar
Kcalk_04
Berichten: 121
Lid geworden op: 18 feb 2023, 22:47
1
Locatie: Heerenveen
Gegeven waarderingen: 231 keren
Ontvangen waarderingen: 43 keren

Re: PC en videokaart probleem.

Bericht door Kcalk_04 »

Er stond een foto daar met een stuk tekst over waarom er een MSI chip was. Echter is dit bericht verdwenen.
Mijn scenariopagina: hier

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3453
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
4
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1942 keren
Ontvangen waarderingen: 2181 keren

Re: PC en videokaart probleem.

Bericht door Marklin »

Ja inderdaad, het bericht met plaatje had ik nog meegekregen wat nu weg is.
Dit werkt niet echt plezierig als je wil helpen en net voor men antwoord het bericht word verwijderd (na een antwoord kan het niet meer) wat er niet overzichtelijker op word. :upside_down:
Afbeelding

Prettige reis

minchoh1
Berichten: 11
Lid geworden op: 01 jan 2021, 13:41
3
Gegeven waarderingen: 5 keren
Ontvangen waarderingen: 0

Re: PC en videokaart probleem.

Bericht door minchoh1 »

Excuses voor het verwijderen van mijn eerdere bericht.
Nogmaals:
1,5/2 jaar geleden hebben wij een pc gekocht.
Sinds 18-2-2024 ontdekte ik een MSI chipkaart met als later een toegevoegde Asus videokaart/ bijgeleverde AMD Ryzen doos waarin die chip zat.
Met als gevolg geen verbetering…
Vandaar dat er hele grote vraagtekens opkomen.
Want zo’n producent als AMD kan in realiteit ook goede leveringen of producten verkopen en leveren.
Hopelijk heeft iemand hier verstand van?

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding




Mvg, Mincho Hielema

HeroicNonsense
Berichten: 85
Lid geworden op: 07 apr 2020, 13:46
4
Gegeven waarderingen: 64 keren
Ontvangen waarderingen: 18 keren

Re: PC en videokaart probleem.

Bericht door HeroicNonsense »

OK, we beginnen even bij het begin.

Een AMD Ryzen 5600 is een centrale verwerkingseenheid (CPU). Iedere PC heeft zo'n ding nodig, of je er nu spelletjes mee speelt of kantoortoepassingen draait.

Uit zichzelf kan zo'n AMD Ryzen 5600 geen beeld op je beeldscherm toveren. Daarvoor heb je een videochip nodig. Nu heeft AMD ook een variant waar dat al ingebouwd zit: de AMD Ryzen 5600G, waarbij die 'G' voor 'graphics' staat. De eerste vraag die je even moet beantwoorden, is of je nu de AMD Ryzen 5600, óf de AMD Ryzen 5600G hebt.

Op zich zou de AMD Ryzen 5600G in staat moeten zijn om Train Simulator te draaien, hoewel het wat schokkeriger gaat dan je misschien zou willen (minder beeldjes per seconde, dus minder vloeiend).

Heb je een AMD Ryzen 5600, dus zonder G, dan heb je een videokaart nodig. Die moet in je PC zitten, ander deed je beeldscherm niets. Je roept iets over MSI - dat is inderdaad een fabrikant van onder andere videokaarten. ASUS is een grote concurrent van MSI, en maakt ook videokaarten.

Je hebt er nu dus een GTX1060 in gestopt. Hoewel niet het nieuwste van het nieuwste, zou dat moeten werken. Maar: dan moet je beeldscherm wel op de aansluiting van die GTX1060 aangesloten zijn, en niet op en andere plug in je PC-kast. Ook moet je de NVIDIA-drivers installeren, ander doet de kaart het niet (of in ieder gevla niet heel erg goed). Die drivers kun je hier downloaden: https://www.nvidia.com/Download/driverR ... 740/en-us/

Kom je er met bovenstaande niet uit, doe jezelf dan een lol en breng de PC naar iemand die er naar kan kijken. Want zo op een forum is het erg lastig om te bepalen wat nu precies het probleem is. In de meeste grote steden zijn PC-winkeltjes te vinden die voor een paar tientjes je PC nakijken en drivers installeren. Woon je niet in de buurt van zo'n winkeltje, kijk dan eens op https://www.studentaanhuis.nl/. Dan komt er iemand bij je langs om een en ander uit te zoeken en op te lossen.

minchoh1
Berichten: 11
Lid geworden op: 01 jan 2021, 13:41
3
Gegeven waarderingen: 5 keren
Ontvangen waarderingen: 0

Re: PC en videokaart probleem.

Bericht door minchoh1 »

Bedankt voor de Informatie en Adviezen. 😄
Ik zal de vraag beantwoorden:
Ik heb een AMD Ryzen 5600G versie.
Wij hebben de pc een keuring laten geven bij Computermaatje.nl
Uiteindelijk heeft die man alleen de pc gereset.
Een detail wat hij wél zag aan de pc videokaart is:
Dat hij een roze (licht roze) gloed over de videokaart ziet bij deze pc waar de videokaart in vast zit,
waardoor het beeld te overbelast is en de videokaart daarin tegen aan de oude kant kan zijn.
Hopelijk helpen jouw aangeboden NVIDIA Drivers… 😄


Mvg, Mincho Hielema

Gebruikersavatar
Marc D.
Berichten: 290
Lid geworden op: 06 jul 2020, 22:00
3
Gegeven waarderingen: 177 keren
Ontvangen waarderingen: 1219 keren

Re: PC en videokaart probleem.

Bericht door Marc D. »

Een MSI moederbord met een Asus grafische kaart met 2x DisplayPort, DVI-D, 2x HDMI aansluitingen. Welke aansluiting gebruik je? Deze videokaart verlangd wel een aparte voeding met 6 pins connector. Heb je deze wel en ook aangesloten aan de PC voeding?

minchoh1
Berichten: 11
Lid geworden op: 01 jan 2021, 13:41
3
Gegeven waarderingen: 5 keren
Ontvangen waarderingen: 0

Re: PC en videokaart probleem.

Bericht door minchoh1 »

Marc D. schreef:
19 feb 2024, 17:52
Een MSI moederbord met een Asus grafische kaart met 2x DisplayPort, DVI-D, 2x HDMI aansluitingen. Welke aansluiting gebruik je? Deze videokaart verlangd wel een aparte voeding met 6 pins connector. Heb je deze wel en ook aangesloten aan de PC voeding?
Wat ik tot nu toe weet is dat er maar 1 van de 6 kabels of stekkers aan de pc zitten en dat is van het monitor…
Verder zit er geen aangesloten kabels aan de pc wat verbonden/te maken heeft met het moederboard of videokaart.
Dus vraag ik mij af of er onderdelen missen of dat dit wel een complete pc set was/is.
Een beetje vreemd… 🤔🤔

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding



Mvg, Mincho Hielema

Sebas1700
Berichten: 102
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:15
4
Gegeven waarderingen: 10 keren
Ontvangen waarderingen: 36 keren

Re: PC en videokaart probleem.

Bericht door Sebas1700 »

Monitor zit aan de DP aansluiting van videokaart. Overigens moet je ook geen wonderen van dit systeem en TS verwachten.

minchoh1
Berichten: 11
Lid geworden op: 01 jan 2021, 13:41
3
Gegeven waarderingen: 5 keren
Ontvangen waarderingen: 0

Re: PC en videokaart probleem.

Bericht door minchoh1 »

Sebas1700 schreef:
20 feb 2024, 09:27
Monitor zit aan de DP aansluiting van videokaart. Overigens moet je ook geen wonderen van dit systeem en TS verwachten.
Wat bedoel je er precies mee met: je moet geen wonderen van dit systeem en Train simulator verwachten? 🧐

HeroicNonsense
Berichten: 85
Lid geworden op: 07 apr 2020, 13:46
4
Gegeven waarderingen: 64 keren
Ontvangen waarderingen: 18 keren

Re: PC en videokaart probleem.

Bericht door HeroicNonsense »

Nou, goed nieuws: je beeldscherm is met de juiste aansluiting op je PC verbonden. Dus je gebruikt de GTX1060, daar kun je nu zeker van zijn.

De vraag is nu of je de NVIDIA-drivers al geïnstalleerd hebt (zie mijn vorige bericht). Dat is echt noodzakelijk, anders kan de kaart niet alles doen wat je nodig hebt (het soepeltjes en snel berekenen van 3D-beeld, en Train Simulator is een 3D-spel). Dus als je dat nog niet hebt gedaan: doe dat. Kies op de site voor de volgende kaart:

Product Type: GeForce
Product Series: GeForce 10 Series
Product: GeForce GTX 1060
Operating System: Windows 10 64-bit
Download Type: Game Ready Driver (GRD)
Language: Other

Klik dan op de groene Search-knop en je krijgt (als het goed is) het volgende zoekresultaat:

GeForce Game Ready Driver
Version: 551.52 WHQL
Release Date: 2024.2.13
Operating System: Windows 10 64-bit, Windows 11
Language: Other
File Size: 634.21 MB

Klik op de Download-knop en wacht tot het bestand klaar is met downloaden. Daarna dubbelklik je erop, en volgt de aanwijzingen op het scherm. Tijdens de installatie start je PC een keer opnieuw op (soms twee keer zelfs), en daarna draait Train Simulator opeens een stuk soepeler dan je gewend was.

Oh, en dat er veel aansluitingen leeg zijn, is normaal. De PC is een apparaat dat je voor heel veel verschillende dingen kunt gebruiken. Dus er zitten ook heel veel verschillende aansluitingen op. En die heb je niet allemaal nodig.

Op je GTX 1060-videokaart zitten bijvoorbeeld meerdere aansluitingen. Hiermee kun je meerdere beeldschermen tegelijk aansluiten, wat vooral voor kantoorgebruik handig kan zijn. Ook vindt je een HDMI-aansluiting op de GTX 1060, waarmee je je PC op je televisie kunt aansluiten als je dat zou willen. Sommige PC-beeldschermen hebben ook een HDMI-aansluiting, dus fijn dat het er op zit.

Maar daar hoef jij je geen zorgen over te maken: je PC en je beeldscherm zijn nu op de juiste manier met elkaar verbonden. En zoals Buurman & Buurman dan altijd zeggen: Niks meer an doen, buurman, ajeto!

HeroicNonsense
Berichten: 85
Lid geworden op: 07 apr 2020, 13:46
4
Gegeven waarderingen: 64 keren
Ontvangen waarderingen: 18 keren

Re: PC en videokaart probleem.

Bericht door HeroicNonsense »

minchoh1 schreef:
20 feb 2024, 09:31
Sebas1700 schreef:
20 feb 2024, 09:27
Monitor zit aan de DP aansluiting van videokaart. Overigens moet je ook geen wonderen van dit systeem en TS verwachten.
Wat bedoel je er precies mee met: je moet geen wonderen van dit systeem en Train simulator verwachten? 🧐

Ik denk dat Sebas1700 bedoelt dat de GTX 1060 een erg oude videokaart is (de kaart is 8 jaar oud, dat is een eeuwigheid in computerland). Er zijn jongere videokaarten die 2, 3, 4 keer sneller kunnen rekenen en nog minder stroom verbruiken ook. Spellen als Train Simulator draaien een stuk beter op die jongere kaarten.

Je PC is aardig snel (een AMD Ryzen 5600G is een fijne, snelle processor namelijk), maar je videokaart is van een paar jaar terug. Het is een beetje alsof je Chinese Kwik-Fit bandjes onder je nieuwe Audi Q8 zet, of, om in spoortermen te blijven, een 186 met ICR rijtuigen op een HSL laat rijden.

Niemand kan in je portemonnee kijken, en niemand heeft de waarheid in pacht. Maar als ik je een advies mag geven: als je het kunt missen, kijk dan eens voor een instap videokaart van de huidige generatie (of maximaal een generatie terug). Een PC-winkel kan je adviseren en het ding ook meteen inbouwen.

Bijvoorbeeld een RTX 3050 (199 euro), https://www.megekko.nl/product/1963/110 ... Videokaart
Of een RX 6600 (219 euro), https://www.megekko.nl/product/1962/102 ... Videokaart

Bij Train Simulator merk je al verschil, maar als je aan de slag gaat met Train Sim World of een ander modern spel, zijn de nieuwere kaarten echt veel beter.

Kies je er voor om geen andere kaart te kopen, dan is er geen man over boord: een GTX 1060 kan aardig meekomen, ondanks zijn leeftijd. Je zal merken dat het spel minder soepel loopt dan je bijvoorbeeld op Youtube-filmpjes ziet, maar het werkt nog altijd prima.

Gebruikersavatar
Marc D.
Berichten: 290
Lid geworden op: 06 jul 2020, 22:00
3
Gegeven waarderingen: 177 keren
Ontvangen waarderingen: 1219 keren

Re: PC en videokaart probleem.

Bericht door Marc D. »

minchoh1 schreef:
20 feb 2024, 08:17
Marc D. schreef:
19 feb 2024, 17:52
Deze videokaart verlangd wel een aparte voeding met 6 pins connector. Heb je deze wel en ook aangesloten aan de PC voeding?
Verder zit er geen aangesloten kabels aan de pc wat verbonden/te maken heeft met het moederboard of videokaart.
Dus vraag ik mij af of er onderdelen missen of dat dit wel een complete pc set was/is.
Een beetje vreemd… 🤔🤔
Op de videokaart zit een 6 pins connector voedingsaansluiting
Afbeelding

die met een soortgelijke kabel (voor wat betreft de stekkers) aangesloten moet worden aan de PSU (voeding)
Afbeelding

Met een 6+2 kabel ziet het er ongeveer zo uit
Afbeelding

Als deze niet aangesloten zit doet de videokaart het niet of onvolledig.

Zoals iemand anders al zei kun je beter naar een computer deskundige gaan als je geen verstand van PC's hebt. En een nieuwe videokaart kopen zoals hierboven voorgesteld kan altijd nog :sunglasses:

minchoh1
Berichten: 11
Lid geworden op: 01 jan 2021, 13:41
3
Gegeven waarderingen: 5 keren
Ontvangen waarderingen: 0

Re: PC en videokaart probleem.

Bericht door minchoh1 »

Kcalk_04 schreef:
18 feb 2024, 15:30
als die MSI letters hetgeen zijn waar je je zorgen over maakt kan ik je verzekeren dat dat geen chip is. dat is gewoon merk marketing op de printplaat geplakt, het dient niks. een Videokaart zou geintegreerd zijn in de CPU van je computer. echter lijkt me dat sterk gezien je zegt een ryzen 5 5600 te hebben en niet een 5600G maar dat kan ook gewoon gebrek aan kennis zijn.
Moet ik iets met die MSI moederboard chip doen?
Bijvoorbeeld vervangen? Of iets anders.🤔

Gebruikersavatar
Kcalk_04
Berichten: 121
Lid geworden op: 18 feb 2023, 22:47
1
Locatie: Heerenveen
Gegeven waarderingen: 231 keren
Ontvangen waarderingen: 43 keren

Re: PC en videokaart probleem.

Bericht door Kcalk_04 »

nee, absoluut niet.
Deze gebruikers waarderen Kcalk_04 voor dit bericht:
minchoh1
Mijn scenariopagina: hier

Gebruikersavatar
MarkA
Beheerder
Berichten: 347
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
4
Gegeven waarderingen: 237 keren
Ontvangen waarderingen: 659 keren

Re: PC en videokaart probleem.

Bericht door MarkA »

Ik wil niet heel vervelend overkomen hiermee, maar als je dit soort vragen blijft stellen m.b.t. een simpele tekst op je moederbord dan denk ik dat het op deze manier online/in tekst inwinnen van advies niet de beste optie voor je is. Ook zou ik je om dezelfde reden willen afraden zelf iets in je computer te doen qua stekkers aansluiten of onderdelen te plaatsen eerlijk gezegd; het is opzich niet heel moeilijk maar enige kennis van zaken is wel vereist, anders is de kans op hardwarematige schade groot.

Ik sluit me dan ook volledig aan bij de adviezen om iemand te zoeken in je omgeving die hierbij kan helpen, dit kan zowel bij een vriend/familielid of een lokaal bedrijfje zijn. Ook bij de winkel waar je hetgeen hebt aangeschaft kun je advies inwinnen.
HeroicNonsense schreef:
20 feb 2024, 11:03
Spellen als Train Simulator draaien een stuk beter op die jongere kaarten.
Het is een beetje alsof je Chinese Kwik-Fit bandjes onder je nieuwe Audi Q8 zet, of, om in spoortermen te blijven, een 186 met ICR rijtuigen op een HSL laat rijden.
Opzich een prima algemeen gaming PC advies, maar specifiek voor Train Simulator Classic overschat je wat voor videokaart je nodig hebt behoorlijk. TSC is qua FPS vrijwel volledig afhankelijk van de single-core CPU snelheid, en het aantal CPU cores of videokaart is vanaf een bepaald moment vrijwel irrelevant. Ben zelf ook voor andere games van een GTX1060 naar een RTX3060Ti gegaan en voor TSC maakt het - zoals verwacht - eigenlijk niet uit met dezelfde processor.

Een GTX1060 is niet de nieuwste kaart maar is nog altijd snel genoeg om genoeg performance te bieden om in TSC zelfs de snelste CPU's 'aan het werk' te kunnen houden waardoor het niet veel tot niks toevoegt om er een snellere kaart in te zetten. Hierbij doe ik wel de aanname dat er niet op een hoge resolutie gespeelt wordt (hoger dan 1920x1080), want als dat wel zo is dan heb je ook voor TSC inderdaad iets meet GPU kracht nodig met een moderne CPU.

Om je laatste analogie af te maken m.b.t. TSC; de game is in dit geval voorzien van klassiekspoor waar je toch niet harder kan dan 140 km/h en een 186 + rijtuigen voldoet dus :stuck_out_tongue:
Deze gebruikers waarderen MarkA voor dit bericht (totaal 2):
Marc D.TheLaRiche
DutchSims.nl
Voor én door de Nederlandse Community :smile:

Gebruikersavatar
Frison
Berichten: 2851
Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
4
Gegeven waarderingen: 1300 keren
Ontvangen waarderingen: 8194 keren
Contacteer:

Re: PC en videokaart probleem.

Bericht door Frison »

Marc D. schreef:

...

Ja Marc, je kan net zo goed tegen de muur praten want met je advies zal weinig gedaan worden ben ik bang. :joy:

Ik heb ook al aangegeven dat de videokaart op het moederbord uitgeschakeld moet worden in de BIOS maar of dat gedaan is, geen idee. :thinking:
Wat er niet is, dat kan je niet zien.
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.

Gebruikersavatar
Marc D.
Berichten: 290
Lid geworden op: 06 jul 2020, 22:00
3
Gegeven waarderingen: 177 keren
Ontvangen waarderingen: 1219 keren

Re: PC en videokaart probleem.

Bericht door Marc D. »

Zolang hij de grafische kaart niet aan de praat heeft gekregen kan hij dat ook beter nog even niet doen. Eigenlijk kan hij dat ook beter overlaten aan een deskundige want ik ben bang dat hij ook niet weet wat BIOS is :smile: .
Deze gebruikers waarderen Marc D. voor dit bericht:
Frison

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3453
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
4
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1942 keren
Ontvangen waarderingen: 2181 keren

Re: PC en videokaart probleem.

Bericht door Marklin »

De meeste hebben wel eens van een BIOS in de PC gehoord maar dan begint het al met welke toets(en) kom je erin na opnieuw opstarten wat bij elke PC anders kan zijn.
En nog belangrijker hoe ermee om te gaan als je niet weet hoe of wat je moet hebben als men van toeten nog blazen weet en erger nog de PC het helemaal niet meer doet, ofwel iets verkeerd gegaan. :joy:
Afbeelding

Prettige reis

Plaats reactie

Terug naar “Praathoek”