Nieuwerling

Toch even over wat anders hebben dan treinen? Plaats het hier.
Plaats reactie
Hans
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 jun 2020, 14:15
3
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Nieuwerling

Bericht door Hans »

Hallo,

Ik ben een beginnerling met TS, ik speel af en toe het spel op Steam maar wil dit vaker gaan doen.
Nu ben ik op deze forum gekomen en wil graag weten jullie bevindingen, hoe kan ik het spel beste spelen met Steam of het programma op de laptop installeren?
Daarnaast zie ik veel leuke dingen hier om te downloaden ect.

Maar eerst mijn vraag zien beantwoord te krijgen voor ik verder ga.
Misschien ook handig spelen jullie op windows laptop / chroombook.

Alvast bedankt voor jullie antwoorden.

gr
Hans

Gebruikersavatar
rommy136
Teamlid
Berichten: 411
Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:50
3
Locatie: Oliewagons aan het laden
Gegeven waarderingen: 810 keren
Ontvangen waarderingen: 721 keren

Re: Nieuwerling

Bericht door rommy136 »

Hoi Hans,

Ik speel zelf het spel op een game laptop (MSI) en dat gaat prima tot dusver (doe het al 6 jaar op dezelfde laptop).
Ik draai het onder windows 10 en vroeger onder windows 8.1 en dat ging ook prima.
Ik heb zelf het spel via Steam en dat zou ik ook voor je aanraden. Ik speel het spel altijd met steam en tot dusver geen problemen. (Ja de bekende tempdumps, maar dat is zo'n beetje gebruikelijk bij iedereen vermoed ik).
Bovendien word je spel automatisch elk jaar geupdate en is het eenvoudig om extra DLC aan te schaffen. Tevens als je dan een keer van pc/laptop wisselt (of je koopt een nieuwe, zoals in mijn geval), dan hoef je alleen weer je account in te loggen en alle DLC als TS wordt dan weer geinstalleerd op je nieuwe pc.

Mvg Rommy
Druk bezig met Oliewagons aan het laden, routes aan het bouwen en treinen aan het spotten.

Gebruikersavatar
Koplopermau
Moderator
Berichten: 300
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
3
Gegeven waarderingen: 110 keren
Ontvangen waarderingen: 267 keren
Contacteer:

Re: Nieuwerling

Bericht door Koplopermau »

Hans schreef:
05 jun 2020, 18:15
Ik ben een beginneling met TS, ik speel af en toe het spel op Steam maar wil dit vaker gaan doen.
Nu ben ik op deze forum gekomen en wil graag weten jullie bevindingen, hoe kan ik het spel beste spelen met Steam of het programma op de laptop installeren?
Daarnaast zie ik veel leuke dingen hier om te downloaden ect.
Hoi Hans! Welkom op DutchSims.

Wat betreft PC's voor Train Simulator heb je eigenlijk niet heel veel nodig, omdat TS een vrij oud programma is. Een goede quad core (oude i5, of moderner: AMD Ryzen) is voldoende samen met 8GB RAM geheugen. Als videokaart zou ik een GTX 1050 of hoger aanraden. Een laptop voor Train Simulator zou ik je afraden. De reden hiervoor is dat laptops voor gaming altijd vrij duur zijn en de videokaart van laptops altijd vrij slecht. Voordat je een fatsoenlijke videokaart hebt in een laptop zit je minimaal aan de €1000. :stuck_out_tongue:

Wat wel heel erg helpt in Train Simulator is een SSD. 500GB of meer wordt aangeraden omdat TS nogal ruimte heavy is. Zeker als je ook Nederlandse treinen en routes gaat downloaden kan het hard gaan met assets.

Hopelijk helpt dit een klein beetje. Welkom!

Groet,
Koplopermau
Bezoek ook mijn Afbeelding YouTube en Afbeelding Twitch kanalen! ICM is de mooiste trein van Nederland. :loveit:
Afbeelding

Sebas1700
Berichten: 102
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:15
3
Gegeven waarderingen: 9 keren
Ontvangen waarderingen: 36 keren

Re: Nieuwerling

Bericht door Sebas1700 »

Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Juist omdat het een oud programma is heb je vrij veel nodig.

Zelfs met de beste componenten kakt TS geheel in, als de omgeving of trein wat beter bebouwd en/of het wat drukker wordt qua AI verkeer.

Je zult helaas toch compromissen moeten blijven sluiten met TS in z'n huidige vorm. De 64 bits versie heeft al wel heel wat goeds gedaan.. Maar het zou toch eens tijd worden dat ze TS een dusdanige update te geven dat het gewoon weer strookt met deze tijd en de compatibiliteit blijft bestaan, met de addons, het zij eventueel met updates. TSW is mijns inziens geen vervanger.

Qua componenten kun je idd wel beter overstappen naar een PC. Ook qua koeling een stuk beter.

Minimaal 8gb RAM.

Videokaart: Je kunt het beste gaan voor een tweedehands GTX1080. Die koop je voor een appel en een ei en toch nog best bij de les. Wil je echt iets nieuws, wacht dan even op de RTX3000 serie die over een paar maandjes uitkomt.

Processor: Ga voor minimaal een i5 van de 7e generatie.

SSD is met TS ook haast een must idd, deze zijn tegenwoordig gelukkig heel wat goedkoper geworden, met meer opslag.

Let er wel op dat je een goede voeding koopt van minimaal 500 watt.

Plaats reactie

Terug naar “Praathoek”