ConsistTemplates

Toch even over wat anders hebben dan treinen? Plaats het hier.
Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 4334
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
5
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 2302 keren
Ontvangen waarderingen: 2724 keren

ConsistTemplates

Bericht door Marklin »

Tussen neus en lippen door zo maar een vraag, in de root van Content staan 2 bestanden namelijk ConsistTemplates.bin en ConsistTemplates.xml en heb geen idee waar ze vandaan komen en voor nodig zijn.
Ook al gezien die enkele map en bestanden die er staan waar deze niet thuis horen lijkt mij.
Nu weet ik niet of er meerdere gebruikers zijn die deze 2 bestanden hebben (of ikzelf gecreëerd) maar weet iemand wat het nut is van de ConsistTemplates.bin en/of .xml waarvan de laatste sowieso overbodig lijkt omdat er alleen maar .bin met enkele .MD5 bestanden aanwezig zijn? :wink:

Edit/
Heb de Steam map doorzocht op ConsistTemplates en dan komt hier alleen de .xml nog 2 x voor en wel deze maar zonder gegevens:
"Z:\Steam\steamapps\common\TGVVoyages\Content\ConsistTemplates.xml"
"Z:\Steam\steamapps\content\app_24010\depot_24009\Content\ConsistTemplates.xml"
Afbeelding

Prettige reis!

Gebruikersavatar
Frison
Berichten: 3191
Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
5
Gegeven waarderingen: 1484 keren
Ontvangen waarderingen: 8786 keren

Re: ConsistTemplates

Bericht door Frison »

Alleen in de route map heb ik 1300+ .xml bestanden, dus wat maakt die paar van jou zo bijzonder dan? :upside_down:
Na lang twijfelen, toch nog maar even doorzetten

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 4334
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
5
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 2302 keren
Ontvangen waarderingen: 2724 keren

Re: ConsistTemplates

Bericht door Marklin »

Tsja, als jij 100 routes hebt dan zijn dat 100 RouteProperties.xml, tel daar 1200 scenario's bij op die een scenarioProperties.xml hebben en je zit op de 1300 .xml bestanden en weet waar ze toe dienen. :joy:
En mijn vraag maakt het zo bijzonder omdat het er maar 4 zijn waarvan 2 leeg waar vooralsnog niemand een suggestie of wat dan ook heeft.
Afbeelding

Prettige reis!

Gebruikersavatar
Rob Jansen
Oprichter
Berichten: 999
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
5
Locatie: Op vele plekken :)
Gegeven waarderingen: 204 keren
Ontvangen waarderingen: 334 keren

Re: ConsistTemplates

Bericht door Rob Jansen »

Waar je naar linkt onderaan je bericht zitten standaard in de game meegeleverd.

Wat ik kan begrijpen is het volgende:

ConsistTemplates.bin = Bestand waarin Consists worden opgeslagen die je zelf maakt in de consist editor, als je dat niet doet, zit daar dus niks in.
PlayerProfiles.bin = Waar je profiel wordt opgeslagen van de game (naam, career enz.)
RVDBCache.bin = RailVehicleDataBaseCache, hierin worden consists opgeslagen die je maakt in de editor, niet via het hoofdmenu
SDBCache.bin = ScenarioDatabaseCache, hierin wordt je voortgang opgeslagen van je scenario's, maakt niet uit vanuit Steam of anders.

De .MD5 bestanden zullen bestanden zijn hash files waarschijnlijk voor de .bin bestanden.
Je hebt ook nog TMCache, deze lijkt mij wat nieuwer, maar de functie is nog echt bekend, wel dat ook deze wordt gelezen/geschrijven tijdens opstarten.

Als je dus geen eigen consists maakt in de game via het menu (als dat nog steeds kan tenminste, vroeger wel), wordt die bestand eenmalig geschreven.
De andere 3 bin bestanden worden telkens bijgewerkt als je de game opstart, mocht je de Cache bestanden verwijderen, tenzij deze weer uit de Steamcloud worden gehaald, ben je je voortgang op alle scenario's (de medailles in career en de groene vinkjes in standard) kwijt.

Als de game niet wil opstarten, blijft hangen en je de game afsluit vervolgens, kan de game deze bestanden niet goed wegschrijven en corrupt maken, bij verwijderen moet alles opnieuw worden ingelezen en als je dus heel veel content hebt, kan dit minuten tot meer dan een uur kosten.


Na aanleiding van je eerste opmerking, wil ik ook de volgende opmerking maken, mocht je niet weten waar een bestand voor dient buiten de Assets en de Routes folder om in Content, zou je die niet zomaar moeten aanraken/verwijderen, dus lekker laten staan.


https://forums.dovetailgames.com/thread ... tor.54899/
Deels van de info, de rest is simpelweg even simpel nadenken waarvoor het kan staan en kijken wat er mee gebeurd.
Deze gebruikers waarderen Rob Jansen voor dit bericht:
Marklin
Oprichter van DutchSims en Content Creator.
Livestreams op Afbeelding Twitch en video's op Afbeelding YouTube.
Check mijn website voor meer informatie wanneer de streams zijn.

Terug naar “Praathoek”