- Marklin
- 4
- Gegeven waarderingen: 2047 keren
- Ontvangen waarderingen: 2323 keren
Het word mijn inziens steeds gekker, om de een of andere reden is mijn feestboek account vergrendeld en moet ik middels een aantal stappen bevestigen dat dit mijn account is en hiermee ontgrendeld word.
Nou ik dacht dan doen we even ..., maar nu vragen ze om een kopie van mijn rijbewijs, paspoort, identiteit enz. waar een foto opstaat te uploaden van minimaal 1500 x 1000 pic naar hun.
Nou straks vragen ze nog naar je digid, banknummer of zo, zo kalm aan is privacy ver te zoeken.
Afijn daar begin ik toch helemaal niet aan, het feestje zal best doorgaan zonder feestboek.
Nou ik dacht dan doen we even ..., maar nu vragen ze om een kopie van mijn rijbewijs, paspoort, identiteit enz. waar een foto opstaat te uploaden van minimaal 1500 x 1000 pic naar hun.
Nou straks vragen ze nog naar je digid, banknummer of zo, zo kalm aan is privacy ver te zoeken.
Afijn daar begin ik toch helemaal niet aan, het feestje zal best doorgaan zonder feestboek.
- RcA51
- 4
- Gegeven waarderingen: 115 keren
- Ontvangen waarderingen: 31 keren
Re: Facebook
Dit krijg ik te zien als ik jouw pagina open. Het lijkt me dat je gehackt bent.
Je spoort niet als je niet met treintjes speelt.
- Marklin
- 4
Ja dat vermoeden had ik ook, daarom vond ik achteraf gezien wat zich in dit Topic afspeelde ook al vreemd wat 7 juli was net als dit.
Krijg iig dit te lezen als ik mijn feestboek pagina open:
Krijg iig dit te lezen als ik mijn feestboek pagina open:
- Frison
- 4
- Gegeven waarderingen: 1372 keren
- Ontvangen waarderingen: 8433 keren
- Contacteer:
Er is duidelijk iemand bezig met jouw accounts en wachtwoorden. Ik zou toch zo hier en daar eens wat wachtwoorden vervangen.
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.
- Marklin
- 4
Nou het is en blijft allemaal vreemd wat zich heeft afgespeeld met het facebook gedoe.
Maar vanmorgen weer eens geprobeerd in te loggen en na wat handelingen zonder verdere poespas over een kopie van het paspoort, identiteit enz. ben ik weer ingelogd.
Verder doe ik weinig met facebook, mja het is wel handig om mee te kunnen lezen wat er zoal gebeurd, bijv. over Christrains.
Maar vanmorgen weer eens geprobeerd in te loggen en na wat handelingen zonder verdere poespas over een kopie van het paspoort, identiteit enz. ben ik weer ingelogd.
Verder doe ik weinig met facebook, mja het is wel handig om mee te kunnen lezen wat er zoal gebeurd, bijv. over Christrains.
- Deze gebruikers waarderen Marklin voor dit bericht (totaal 2):
- mkasthijs • Wadlopertje
- RemkoH
- Beheerder
- 4
- Gegeven waarderingen: 172 keren
- Ontvangen waarderingen: 394 keren
En meteen ook 2FA/MFA activeren waar mogelijk!!
Een wachtwoord blijft altijd relatief simpel hackbaar.
Met 2FA/MFA als extra beveiligingslaag bovenop het wachtwoord wordt het een stuk moeilijker om te hacken.
Weet je heel erg zeker dat het Facebook was die erom vroeg en niet een of andere obscure nep site dat Facebook had nagemaakt om ook nog eens identiteitsfraude te kunnen plegen?
Lijkt me namelijk zeer onwaarschijnlijk dat Facebook daar om zou vragen.
Co-founder van DutchSims, admin, moderator, tester, scenario bouwer, lua scripter
De lijst houdt niet op
De lijst houdt niet op
- Marklin
- 4
RemkoH, dat was voor een paar maanden terug het geval en om een kopie van ... werd gevraagd en toen niet op door ben gegaan.
En ik ga er vanuit dat het nu de echte facebook was, als het een nep facebook was geweest had de echte niet gewerkt toch?
En ik ga er vanuit dat het nu de echte facebook was, als het een nep facebook was geweest had de echte niet gewerkt toch?
- RemkoH
- Beheerder
- 4
- Gegeven waarderingen: 172 keren
- Ontvangen waarderingen: 394 keren
Moeilijk te zeggen.
Ik kan niet in jouw computer kijken en heb geen idee welke webadressen je toen mee bezig bent geweest om weer toegang tot je FB account te krijgen.
In ieder geval staat als een paal boven water dat er met jouw echte FB account gerommeld is door vreemden.
Dus nu je weer toegang hebt, beveilig deze zo goed mogelijk.
Op z'n minst een nieuw moeilijk wachtwoord en beter ook daar bovenop tweestapsverificatie (2FA/MFA).
Ik kan niet in jouw computer kijken en heb geen idee welke webadressen je toen mee bezig bent geweest om weer toegang tot je FB account te krijgen.
In ieder geval staat als een paal boven water dat er met jouw echte FB account gerommeld is door vreemden.
Dus nu je weer toegang hebt, beveilig deze zo goed mogelijk.
Op z'n minst een nieuw moeilijk wachtwoord en beter ook daar bovenop tweestapsverificatie (2FA/MFA).
Co-founder van DutchSims, admin, moderator, tester, scenario bouwer, lua scripter
De lijst houdt niet op
De lijst houdt niet op