Bestandsuploader

Toch even over wat anders hebben dan treinen? Plaats het hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1909 keren
Ontvangen waarderingen: 2129 keren

Bestandsuploader

Bericht door Marklin »

Hmm, waarom heb je de mogelijkheid om een bestand te uploaden van Max. 100 MB met de aanwezige Bestandsuploader als je er geen gebruik van mag maken, zit die mogelijkheid er voor de sier of zo? :astonished:
N.a.v. Dit bericht vroeg ik mij dat af of een Admin mij dit kan uitleggen? :frowning:
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
RemkoH
Beheerder
Berichten: 569
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
3
Gegeven waarderingen: 169 keren
Ontvangen waarderingen: 360 keren

Re: Bestandsuploader

Bericht door RemkoH »

Vanwaar zou de bestandsuploader niet gebruikt mogen worden?
Vele zijn je in het gebruik voor gegaan bij het aanbieden van routes, scenario's en andere door de community beschikbaar gestelde downloads in de Downloads sectie.

Net als toentertijd bij TreinPunt is het niet toegestaan om bestanden buiten de Downloads sectie aan te bieden.
En álle aangeboden bestanden in de Downloads sectie worden eerst gecontroleerd voor ze worden gepubliceerd.
Dit om problemen, zoals je bijvoorbeeld zelf recent hebt ervaren toen jouw route door een download aan gort was, te voorkomen voor zowel de maker als de gebruikers.
Co-founder van DutchSims, admin, moderator, tester, scenario bouwer, lua scripter
De lijst houdt niet op :upside_down:


Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1909 keren
Ontvangen waarderingen: 2129 keren

Re: Bestandsuploader

Bericht door Marklin »

Nou ik heb het over de bestandsuploader (naast de afbeeldingsuploader) die bij elk te maken bericht te vinden is.
Ofwel die zou daar niet horen te zitten, dan heb je de keuze ook niet om een bestand te uploaden!

Tsja, praat mij niet over keuren, dat was met dat bestand dus duidelijk niet goed gebeurd wat altijd kan gebeuren maar toch. :upside_down:
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
RemkoH
Beheerder
Berichten: 569
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
3
Gegeven waarderingen: 169 keren
Ontvangen waarderingen: 360 keren

Re: Bestandsuploader

Bericht door RemkoH »

Marklin schreef:
24 jul 2020, 19:34
Nou ik heb het over de bestandsuploader (naast de afbeeldingsuploader) die bij elk te maken bericht te vinden is.
Daar heb ik het ook over.
Bedoeld om bestanden te uploaden voor nieuw aan te bieden downloads in de Downloads sectie.
En als zodanig al veelvuldig gebruikt door de leden.

Er is geen mogelijkheid om deze voor specifieke delen van de site uit te schakelen.
Vandaar dat regel 3 i bestaat:
Losse downloads in het forum zijn niet toegestaan. De betreffende download kun je aanbieden in de downloadsectie. Bijgeleverde bestanden en externe bestandslinks worden zonder opgaaf van reden verwijderd.
Co-founder van DutchSims, admin, moderator, tester, scenario bouwer, lua scripter
De lijst houdt niet op :upside_down:


Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1909 keren
Ontvangen waarderingen: 2129 keren

Re: Bestandsuploader

Bericht door Marklin »

RemkoH schreef:
24 jul 2020, 19:41
Er is geen mogelijkheid om deze voor specifieke delen van de site uit te schakelen.
Oké, het is duidelijk.

Dan is maar te hopen dat een kwaadwillende (bijv. voor een virus) geen gebruik maakt dat specifieke delen van de site niet uit te schakelen zijn. :zipper_mouth:
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
MarkA
Beheerder
Berichten: 345
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
3
Gegeven waarderingen: 235 keren
Ontvangen waarderingen: 641 keren

Re: Bestandsuploader

Bericht door MarkA »

Mede daarom hebben we ook ingevoerd dat de eerste post op het forum van een lid eerst door een moderator goedgekeurd dient te worden :wink:
Even een accountje maken om hier rommel te plaatsen is dus gelukkig niet mogelijk.
DutchSims.nl
Voor én door de Nederlandse Community :smile:

Gebruikersavatar
RemkoH
Beheerder
Berichten: 569
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
3
Gegeven waarderingen: 169 keren
Ontvangen waarderingen: 360 keren

Re: Bestandsuploader

Bericht door RemkoH »

En buiten Mark's opmerking, wat die kans dus aanzienlijk verkleind, blijft de gebruiker ondanks de uitgevoerde controle op downloads in de Downloads sectie altijd zelf verantwoordelijk voor wat hij/zij download en installeert.
Co-founder van DutchSims, admin, moderator, tester, scenario bouwer, lua scripter
De lijst houdt niet op :upside_down:


Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1909 keren
Ontvangen waarderingen: 2129 keren

Re: Bestandsuploader

Bericht door Marklin »

Ja, dat kan wel zo wezen maar dan zou dit ook niet mogelijk moeten zijn als het nu via de officiële upload weg is gegaan.
Zie dit bericht onderaan; viewtopic.php?f=9&t=138&p=2437#p2437
Ofwel dat kan het gedownload worden zonder keuring (althans vanuit hier) zou ik een kwaadwillende zijn ...... :wink:

Edit/
Kunnen anderen er daadwerkelijk niet bij behalve ik en de Mods dan is het oké. :zipper_mouth:
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
RemkoH
Beheerder
Berichten: 569
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
3
Gegeven waarderingen: 169 keren
Ontvangen waarderingen: 360 keren

Re: Bestandsuploader

Bericht door RemkoH »

Uiteraard kunnen alleen admins, mods en de eigenaar van de post deze wijzigen.
Co-founder van DutchSims, admin, moderator, tester, scenario bouwer, lua scripter
De lijst houdt niet op :upside_down:


Plaats reactie

Terug naar “Praathoek”