Curved beeldscherm meerwaarde voor Train Simulator?
-
joukie
- Donateur
- 4
- Gegeven waarderingen: 213 keren
- Ontvangen waarderingen: 32 keren
Curved beeldscherm meerwaarde voor Train Simulator?
Hallo,
Jullie hebben deze vraag al eens voorbij zien komen. Ben op zoek naar mensen welke ervaring hebben een 34 Inch curved scherm. Heb nu een 34 Inch world wide scherm. Vraag is heeft een curved scherm meerwaarde. Of een 34 Inch curved scherm of dat beter is. Speel alleen maar TSC Classic.
B.v.d. voor de reacties.
Gr.Sjouk (Joukie)
Jullie hebben deze vraag al eens voorbij zien komen. Ben op zoek naar mensen welke ervaring hebben een 34 Inch curved scherm. Heb nu een 34 Inch world wide scherm. Vraag is heeft een curved scherm meerwaarde. Of een 34 Inch curved scherm of dat beter is. Speel alleen maar TSC Classic.
B.v.d. voor de reacties.
Gr.Sjouk (Joukie)
-
Giel1402
- 5
- Gegeven waarderingen: 5 keren
- Ontvangen waarderingen: 7 keren
Re: Beeldscherm
Hoi,
Ik heb zelf een Alienware AW3425DW 34 inch curved monitor, ik speel zelf verschillende stroy games. Hierbij vind ik persoonlijk zo'n monitor echt gaaf. Maar ik zal zelf niet een curved monitor kopen puur voor TSC, het is nogal een dure aankoop.
Ik heb zelf een Alienware AW3425DW 34 inch curved monitor, ik speel zelf verschillende stroy games. Hierbij vind ik persoonlijk zo'n monitor echt gaaf. Maar ik zal zelf niet een curved monitor kopen puur voor TSC, het is nogal een dure aankoop.
-
Giel1402
- 5
- Gegeven waarderingen: 5 keren
- Ontvangen waarderingen: 7 keren
zelf vind ik het behoorlijk wat geld voor wat je er voor terug krijgt, alleen kjjkende naar ts dan.
-
Marklin
- 5
- Gegeven waarderingen: 2663 keren
- Ontvangen waarderingen: 2984 keren
200 € is wel erg weinig want keek eens bij Dr. Google en dan zit men al gauw boven de 1000 € zoals DEZE.
Dus daar van uitgaande is dit wel erg goedkoop en kun je er 5 voor kopen.
Dus daar van uitgaande is dit wel erg goedkoop en kun je er 5 voor kopen.
-
joukie
- Donateur
- 4
Ik dacht deze of is dat niet goed genoeg
https://www.bol.com/nl/nl/p/gaming-moni ... oductTitle
-
Marklin
- 5
- Gegeven waarderingen: 2663 keren
- Ontvangen waarderingen: 2984 keren
Nja zoveel verstand heb ik er ook niet van, maar ik zocht op degene die Giel1402 aangaf.
Het zal best wat wezen die jij aangeeft maar heb zo mijn twijfels voor dat geld.
Het zal best wat wezen die jij aangeeft maar heb zo mijn twijfels voor dat geld.
- Deze gebruikers waarderen Marklin voor dit bericht:
- Giel1402
-
RemkoH
- Beheerder
- 5
- Gegeven waarderingen: 185 keren
- Ontvangen waarderingen: 461 keren
Je hebt nu een 34 inch ultra wide monitor (21:9) en komt dan met deze (16:9) na alle advies en uitleg die ik al middels dm had gegevenjoukie schreef: ↑26 dec 2025, 16:46Ik dacht deze of is dat niet goed genoeg
Schiet mij maar lek
- Deze gebruikers waarderen RemkoH voor dit bericht:
- Giel1402
Co-founder van DutchSims, admin, moderator, tester, scenario bouwer, lua scripter
De lijst houdt niet op
De lijst houdt niet op
-
joukie
- Donateur
- 4
Sorry hoor maar wil alleen weten of scherm mooier met gamen in tsc
- Deze gebruikers waarderen joukie voor dit bericht:
- Dwarsligger
-
Dwarsligger
- 5
- Gegeven waarderingen: 122 keren
- Ontvangen waarderingen: 738 keren
Typisch de NL sim scene weer...
Curved schermen... Het is hetzelfde effect als IMAX in de bioscoop, maar kleiner. Ik vind het voor gamen en film mooi, kantoorwerk is irritant. Een 21:9 aspect ratio vind TS niet heel grappig overigens, dus je zal met zwarte balken aan de zijkant spelen.
Niet elk scherm hoeft 1000 euro te zijn. Ook 200 euro schermen kunnen mooi beeld geven. Ben het wel ermee eens dat het ALLEEN voor TS weinig toevoegt. Game je vaker op je PC, kan je de gok wagen.
Ik game zelf op een plat 3D-scherm van destijds 320 euro en ik ben ZEER tevreden. Zou het voor geen goud tegen een curved 4k-scherm ruilen. TS is niet een mooi genoeg spel om alles uit zo'n duur scherm te halen. De engine is niet echt bepaald modern...
Curved schermen... Het is hetzelfde effect als IMAX in de bioscoop, maar kleiner. Ik vind het voor gamen en film mooi, kantoorwerk is irritant. Een 21:9 aspect ratio vind TS niet heel grappig overigens, dus je zal met zwarte balken aan de zijkant spelen.
Niet elk scherm hoeft 1000 euro te zijn. Ook 200 euro schermen kunnen mooi beeld geven. Ben het wel ermee eens dat het ALLEEN voor TS weinig toevoegt. Game je vaker op je PC, kan je de gok wagen.
Ik game zelf op een plat 3D-scherm van destijds 320 euro en ik ben ZEER tevreden. Zou het voor geen goud tegen een curved 4k-scherm ruilen. TS is niet een mooi genoeg spel om alles uit zo'n duur scherm te halen. De engine is niet echt bepaald modern...
- Deze gebruikers waarderen Dwarsligger voor dit bericht (totaal 2):
- joukie • Accelerat
-
RemkoH
- Beheerder
- 5
Grote onzin. Kwestie van juiste resolutie kiezen in TS en het is gewoon fullscreen zonder zwarte balken (behalve het menu, die hardcoded 16:9 lijkt te zijn).Dwarsligger schreef: ↑26 dec 2025, 19:35Een 21:9 aspect ratio vind TS niet heel grappig overigens, dus je zal met zwarte balken aan de zijkant spelen.
De vele 21:9 screenshots die her en der en ook hier te vinden zijn bewijzen het.
Zelfs 32:9 (super ultra wide) kan gewoon. Speel ik al bijna een jaar mee.
Al vindt de game dat inderdaad wel minder grappig.
Of beter gezegd, de developers van de meeste treinen hebben er geen rekening mee gehouden.
Waardoor je in de cabine al snel buitenlucht ziet aan de zijkanten. Maar dat is eenvoudig op te lossen door de FOV aan te passen, wat gewoon kan tijdens het spelen.
- Deze gebruikers waarderen RemkoH voor dit bericht:
- joukie
Co-founder van DutchSims, admin, moderator, tester, scenario bouwer, lua scripter
De lijst houdt niet op
De lijst houdt niet op
-
RemkoH
- Beheerder
- 5
Re: Curved beeldscherm meerwaarde voor Train Simulator?
Of curved een meerwaarde heeft of niet is persoonlijke smaak. Dwarsligger vindt van niet, ik vind van wel.
Voor alle programma's en games die je op de computer doet verandert een curved scherm helemaal niets. Die sturen nog steeds exact hetzelfde beeld naar het scherm.
Het is enkel en alleen je eigen zichtveld die beïnvloed wordt.
Hoe groter het scherm is hoe groter de invloed. De IMAX vergelijking van Dwarsligger was een hele goede.
Dus ga gewoon naar een winkel als Mediamarkt bijvoorbeeld, vergelijk verschillende schermen voor jezelf en bepaal dan of jij curved een meerwaarde vindt of niet. Dat kunnen anderen niet voor jou bepalen.
Hetzelfde geldt voor het aantal inch.
Voor alle programma's en games die je op de computer doet verandert een curved scherm helemaal niets. Die sturen nog steeds exact hetzelfde beeld naar het scherm.
Het is enkel en alleen je eigen zichtveld die beïnvloed wordt.
Hoe groter het scherm is hoe groter de invloed. De IMAX vergelijking van Dwarsligger was een hele goede.
Dus ga gewoon naar een winkel als Mediamarkt bijvoorbeeld, vergelijk verschillende schermen voor jezelf en bepaal dan of jij curved een meerwaarde vindt of niet. Dat kunnen anderen niet voor jou bepalen.
Hetzelfde geldt voor het aantal inch.
- Deze gebruikers waarderen RemkoH voor dit bericht (totaal 2):
- joukie • denisJura
De lijst houdt niet op
De lijst houdt niet op