een levensteken van Marc D.

Toch even over wat anders hebben dan treinen? Plaats het hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Marc D.
Berichten: 259
Lid geworden op: 06 jul 2020, 22:00
3
Gegeven waarderingen: 164 keren
Ontvangen waarderingen: 1039 keren

een levensteken van Marc D.

Bericht door Marc D. »

Hoi Hoi iedereen,

Hier sinds een lange tijd een levensteken van mijn kant. Waarom heeft dat zo lang geduurd, waar blijven jouw creaties, wieso, weshalb, warum..... zal menigeen zich afvragen.

Soms doen er zich gebeurtenissen voor waar je geen invloed op hebt. Neem bijvoorbeeld het Treinpunt forum waar in vrij korte tijd een alles omvattende verandering werd doorgevoerd waar bijna niemand op zat te wachten. Maar het is gebeurt en niemand die er wat aan kon doen dan de beheerder van de website zelf die niet in zag dat niet elke verandering een verbetering is.

Wat ik kon doen om mijn ongenoegen te uiten was mijn bijdrage aan de website stop te zetten door al mijn creaties offline te laten halen, net als andere ontwikkelaars al eerder hadden gedaan.
In de tijd daarna wilde ik eens rustig bekijken wat er aan alternatieven zouden zijn om mijn "portfolio" weer opnieuw te uploaden en onder welke voorwaarden. Ik heb serieus overwogen om payware te gaan, zeker nadat ik zag dat anderen minder goede producten als betaalde content aanboden of vlogs uitzonden op Utube waar om donaties word gevraagd met notabene het (mede) laten zien van freeware.

Maar na wat mailwisselingen met Chris Longhurst heb ik hier toch maar van af gezien. Al die rompslomp die daar bij komt kijken zijn niet aan mij besteed en kan mijn tijd wel beter benutten.

Met die gedachten kabbelde het leven zo door tot begin februari mijn werkgever failliet ging. Maar het (aangenomen) werk moest door met opeens minder personeel omdat de uitzendkrachten weg vielen en er dus minder vrije tijd over bleef. Uiteindelijk bleek na anderhalve maand de nieuwe werkgever een uitzendbureau te worden die alleen met het vaste overgenomen personeel verder zou gaan onder nieuwe voorwaarden en met veel beloften. Dus nog steeds geen vrije tijd.

En toen kwam Corona. Er kwam een versoberde dienstregeling en daarmee minder werk en een onzekere toekomst. Uiteindelijk is er van die beloften niets waar gemaakt en werd er van de nieuwe voorwaarden gebruik gemaakt om begin september een klein deel van het vaste personeel (waar onder ondergetekende) eruit te gooien.

In het afgelopen 3 kwart jaar ben ik wel wat nieuwe 3d projecten begonnen maar weinig aan blueprints en dergelijke gedaan zodat de meeste projecten nog steeds niet klaar zijn.

Ook was ik al eerder lid van dit forum geworden maar heb weinig tijd en zin gehad om aktief deel te nemen. Ik heb wel de verschillende berichten gelezen over het gemis van mijn vrijwaar en mij achter de oren gekrabt of ik dit moest verhelpen maar ben hier nog steeds niet aan toegekomen. Ik heb wel een poging gewaagd maar het uploaden op deze site gaat wat gecompliceerder en heb deze upload maar gelaten voor wat het was. Ook heb ik gelezen dat andere forumleden het ook niet makkelijk hebben gehad in de afgelopen tijd. Veel sterkte toegewenst.

En hier sta ik nu, werkloos en (zolang als het duurt) met veel vrije tijd tot mijn beschikking maar totaal uitgeput en futloos door alle omstandigheden.

Sinsdien heb ik al wel flink wat hobbels getackled die het realisme van verschillende projecten verbeteren maar heb hier nog een lange weg te gaan. Van veel materieel wat ik eerder heb uitgebracht ben ik van mening dat dit zeker ge-upgrade moet worden, dus het her-uploaden hiervan laat dan ook nog even op zich wachten. Ook moet ik nog eens goed uitpluizen hoe het uploaden hier precies in zijn werk gaat zodat er toch weer wat van mijn vrijwaar beschikbaar komt.

Maar eerst proberen weer bij zinnen te komen en het positieve van alles weer te herontdekken.

Marc D. (Ex buschauffeur Breng, stalling Duiven)
Deze gebruikers waarderen Marc D. voor dit bericht (totaal 28):
MarklinFrisonMottom21Rob Jansenmprins62NielsB_MichaelOLocgerpRemkoHElias en 18 andere gebruikers

Locgerp
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 mei 2020, 21:08
3
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 2 keren

Re: een levensteken van Marc D.

Bericht door Locgerp »

Hoi Marc,

Zelf ben ik nog maar van begin mei aktief met trainsimulator.
En heb veel moeten zoeken op forums en sites, naar materiaal en info.

Maar dikwijls kom ik je naam tegen, van mensen die vroegen waar je gebleven was.
En je mooie toevoegingen voor trainsimulator miste.
En natuurlijk graag, je prachtige materiaal wilde downloaden.
Die je in het verleden al gemaakt hebt.
Zelf kijk ik er ook erg naar uit.
Om het ooit nog te kunnen downloaden.

Maar gezien je omstandigheden is het wel begrijpelijk
Het leven gaat soms niet zo als we willen.
Jammer genoeg.
Veel sterkte, na regen komt er altijd weer zonneschijn.

Grtjs Locgerp

simonewerro
Berichten: 164
Lid geworden op: 26 apr 2020, 14:15
3
Gegeven waarderingen: 31 keren
Ontvangen waarderingen: 73 keren

Re: een levensteken van Marc D.

Bericht door simonewerro »

Hoi Marc,

Het is weer fijn om weer eens wat van jou te horen. Uiteraard is er bij iedereen de laatste tijd veel gebeurd. En bij de één heeft het heel veel meer impact gehad dan de ander. Ik wens je de komende tijd en en ver daarna veel geluk en wijsheid. Vooral bij alles wat je doet, blijf gezond.

Gr Erik

Gebruikersavatar
Frison
Berichten: 2811
Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
3
Gegeven waarderingen: 1273 keren
Ontvangen waarderingen: 8091 keren
Contacteer:

Re: een levensteken van Marc D.

Bericht door Frison »

Marc,

Goed om weer eens wat van je te horen. Het gemis van je aanwezigheid en de onmogelijkheid voor nieuwe RW gebruikers om je objecten te downloaden is de laatste maanden regelmatig te lezen geweest.
Het is begrijpelijk dat je momenteel niet in een geweldige periode zit, maar ik weet uit ervaring, dat het bezig zijn met dingen die je leuk vindt een prima afleiding kan zijn.
Kortom, verlies niet de moed, neem je tijd en kijk eens of je weer moed kan vinden om wat aan je hobby te gaan doen.

Succes in ieder geval met het vinden van een nieuwe baan en tot horens maar weer.

Frison
Wat er niet is, dat kan je niet zien.
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1909 keren
Ontvangen waarderingen: 2129 keren

Re: een levensteken van Marc D.

Bericht door Marklin »

Hey Marc, welkom op dit forum al was je sinds 6 juli lid zag ik wel.
Dit neemt niet weg dat je na diverse tegenslagen enz. nu het besluit had genomen om via een bericht wat van je te laten horen en gewaardeerd word.
Als je op een zijspoor word gezet vanwege het werk is nooit leuk als je dat overkomt, maar gebruik de verkregen vrije tijd om alles eens op de goede rit te krijgen.
Hopelijk vind je hiermee de juiste weg voor de toekomst die komen gaat zoals een nieuwe baan en hobby en probeer het verleden zoveel mogelijk te vergeten, gedane zaken hebben geen keer. :wink:
Kortom, doe rustig aan, geniet van de vrije tijd, (waar niet iedereen mee overweg kan na jaren hard werken) en hopelijk horen wij meer van je. :stuck_out_tongue:

Succes!
Afbeelding

Prettige reis

jpvdveer
Berichten: 271
Lid geworden op: 06 apr 2020, 11:00
3
Gegeven waarderingen: 86 keren
Ontvangen waarderingen: 91 keren

Re: een levensteken van Marc D.

Bericht door jpvdveer »

Heel veel sterkte toegewenst de komende tijd in deze moeilijke omstandigheden.

Gebruikersavatar
Rob Jansen
Oprichter
Berichten: 894
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
3
Locatie: Op vele plekken :)
Gegeven waarderingen: 199 keren
Ontvangen waarderingen: 263 keren
Contacteer:

Re: een levensteken van Marc D.

Bericht door Rob Jansen »

He MarcD, welkom!

Het is inderdaad een ingrijpend verhaal en hebben natuurlijk alle begrip voor je in deze moeilijke tijden. Zelf beleef ik ook niet al te beste tijden nu dus voel je pijn.
Mocht er iets zijn, wat dan ook, waarmee ik je kan helpen op welk moment dan ook, mijn PM staat altijd open.

Succes, sterkte toegewenst, neem je tijd en doe vooral rustig aan.

P.S:
Misschien zijn we elkaar ooit wel eens tegenkomen zonder het te weten :)

Rob Jansen
Oprichter van DutchSims en Twitch Streamer. Meestal ben ik in het weekend live vanaf 19.30u!
Check dan mijn website en Stream Schema voor meer informatie

Gebruikersavatar
RcA51
Berichten: 130
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:28
3
Gegeven waarderingen: 107 keren
Ontvangen waarderingen: 27 keren

Re: een levensteken van Marc D.

Bericht door RcA51 »

Hoi Marc,

Mooi om weer van je te horen, minder mooi wat je allemaal overkomen is.
Heel veel sterkte gewenst voor de komende tijd.
Je spoort niet als je niet met treintjes speelt.

Gebruikersavatar
rommy136
Teamlid
Berichten: 411
Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:50
3
Locatie: Oliewagons aan het laden
Gegeven waarderingen: 810 keren
Ontvangen waarderingen: 721 keren

Re: een levensteken van Marc D.

Bericht door rommy136 »

Hoi Marc,

Leuk dat je iets van je laat horen en een bericht plaatst hier op het forum. Zeer balen van alle ellende die je nu overkomt. Ik hoop dat het snel beter mag gaan met je persoonlijke situatie en wil je veel succes en sterkte de komende tijd toewensen!

Met vriendelijke groet,

Rommy
Druk bezig met Oliewagons aan het laden, routes aan het bouwen en treinen aan het spotten.

Hans Weverling
Berichten: 179
Lid geworden op: 16 apr 2020, 13:43
3
Gegeven waarderingen: 481 keren
Ontvangen waarderingen: 49 keren

Re: een levensteken van Marc D.

Bericht door Hans Weverling »

Beste Marc,
Met tranen in de ogen heb ik jouw verhaal gelezen! Voor velen van ons is dit een beroerde tijd en voorlopig is dit nog niet voorbij.
Ik ben heel blij dat je weer iets van je hebt laten horen en hoop voor de komende tijd nog veel meer. Sinds TreinPunt heb ik je gemist en vond het jammer dat je al je creaties offline had gehaald vooral voor de nieuwkomers die jouw werk niet meer konden downloaden en dat gaf veel problemen.
Marc, ik hoop dat het de komende tijd weer een stuk beter met je zal gaan en we weer veel van je zullen gaan horen! Heel veel sterkte gewenst!
Met een vriendelijke groet,
Hans

Gebruikersavatar
TfNLDE
Berichten: 135
Lid geworden op: 12 apr 2020, 15:56
3
Gegeven waarderingen: 127 keren
Ontvangen waarderingen: 93 keren

Re: een levensteken van Marc D.

Bericht door TfNLDE »

Hallo Marc,

Ik ben blij dat je weer reageert. Ik wens je veel sterkte de komende tijd om je leven weer op de rails te krijgen. Ondanks dat jou materiaal gemist wordt, is het echte leven toch het belangrijkste.

En onthoud: na regen komt zonneschijn :wink:
Groeten,
Erwin

Gebruikersavatar
ldjtje
Berichten: 9
Lid geworden op: 04 apr 2020, 17:27
3
Gegeven waarderingen: 45 keren
Ontvangen waarderingen: 5 keren

Re: een levensteken van Marc D.

Bericht door ldjtje »

Dag Marc,

Het is in ieder geval prettig weer van je te horen, al zou het onder andere omstandigheden nog prettiger geweest zijn. Ik vind je creaties prachtig en ook het nieuws dat je er weer naar kijkt is bemoedigend. Dit alles staat echter in schril contrast met de situatie die je hebt meegemaakt en nog steeds inzit. Natuurlijk is het veel belangrijker dat je je leven weer zo op de rit krijgt zoals je het graag zou willen. Ik wil je daar in ieder geval veel sterkte en succes mee wensen. Dank je wel voor je bericht en ik duim voor je.

Gebruikersavatar
Wadlopertje
Berichten: 462
Lid geworden op: 06 apr 2020, 20:31
3
Gegeven waarderingen: 1758 keren
Ontvangen waarderingen: 239 keren

Re: een levensteken van Marc D.

Bericht door Wadlopertje »

Wat heb je veel meegemaakt wat je werk betreft zeg! Hopelijk kan je van het verleden het goede meenemen en zo bouwen aan wat nog komen gaat. Het leven gaat nou eenmaal niet over rozen.. Fijn dat je je verhaal met ons wilt delen. Dat wordt, in ieder geval door mij, zeer gewaardeerd!

Je creaties tot nu toe zijn prachtig en geniet er nog enorm van! Hopelijk vind je voor jezelf het plezier erin zodat je beetje bij beetje weer stappen kan zetten. Je hebt in ieder geval een hele hoop talent!

Ga zo door! 😎👍

lundeDK
Berichten: 8
Lid geworden op: 27 sep 2020, 21:29
3
Gegeven waarderingen: 5 keren
Ontvangen waarderingen: 4 keren

Re: een levensteken van Marc D.

Bericht door lundeDK »

hi marc.
nice to see you have the strength to overcome some of the toughest times in 2020.
i really miss your creations,those creations of yours that i actually did find on the web,are absolutly stunning and very enjoyable to have in trainsim.
hope you can find time to upload your hard work on the web once again.
be well,friend and stay safe in corona madness.
greetings from denmark
Deze gebruikers waarderen lundeDK voor dit bericht:
Hans Weverling

Plaats reactie

Terug naar “Praathoek”