Met de handleiding die er nog bij moet komen kan een ieder dan op relatief eenvoudige wijze geavanceerde lua functies toevoegen in zijn of haar scenario's om deze nog levendiger te maken zonder zelf de bijbehorende lua code te moeten programmaren.
Denk hierbij aan:
- Koersborden instellen en wijzigen van de BR648/Lint op ieder moment
- Koersborden instellen en wijzigen van oudere ChrisTrains treinen op ieder moment
- Koersborden wijzigen van ChrisTrains treinen voorzien van het "hoofdbestemmingslijst"-systeem op ieder moment
- Geluid/omroepen afspelen
- Video afspelen*
- Snelheid monitoren** om lua iets te laten doen wanneer de ingestelde snelheid bereikt is (met kill en reset mogelijkheid)
- Monitoren wanneer een marker gepasseerd*** wordt om lua dan iets te laten doen
- en ik heb nog wel wat ideeën
Vrijwel alle code daarin is in mijn laatste paar scenario's sowieso al anders en beter gemaakt.
Enige basis kennis van lua code in combinatie met hoe dit te implementeren in de scenario editor blijft natuurlijk wel een vereiste.
Lua code custom dingen laten doen zal uiteraard nog steeds zelf geprogrammeerd moeten worden.
* Dit is helaas niet meer functioneel omdat DTG de mogelijkheid om video's af te spelen uit de game verwijderd heeft
** Zowel player als ai. Voor ai geldt, mits geen rolling start in het scenario
*** Zowel player als ai