Bedien stroomafnemers van Railtraction NS1800 (AI) locs met LUA-scripting (deel 2)

Hier vind je alle onderwerpen over scripting voor Train Simulator zoals LUA.
Gebruikersavatar
RemkoH
Beheerder
Berichten: 569
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
3
Gegeven waarderingen: 169 keren
Ontvangen waarderingen: 360 keren

Bedien stroomafnemers van Railtraction NS1800 (AI) locs met LUA-scripting (deel 2)

Bericht door RemkoH »

Control pantographs on RailTraction NS1800 (AI) locos with LUA-scripting (part 2)

Afbeelding Afbeelding
Goederentreinen met licht ontvlambare lading, brandbare afdekking of met een loc in opzending zijn voorbeelden waarbij de loc indien mogelijk de voorste stroomafnemer tegen de draad heeft.
Dat is ook mogelijk in TS20xx met LUA scripting! Zowel bij de spelerstrein als ook AI treinen!
Freighttrains with flammable cargo or cover or towing another loco are examples of when the loco has it's front pantograph raised instead of the conventional back pantograph if possible.
That's also possible in TS20xx with LUA scripting! As well with the players train as with AI trains too!


Voor meer informatie over hoe en wat met LUA scripting verwijs ik je graag naar elders.
Matt Paddlesden heeft een uitstekend filmpje op YouTube en daaruit gemaakte blogs voor degene die zich willen verdiepen in de beginselen van LUA scripting in scenario's.
For more information about the basics of LUA scripting I'd like to point you to somewhere else.
Matt Paddlesden has an excelent video on YouTube and created blogs from that for everyone who want to learn the basics of LUA scripting in scenarios.
Ik beperkt me hier alleen specifiek op de LUA scripting voor de stroomafnemers. Here I'll confine myself only to LUA scripting for the pantographs.


Afbeelding

Afbeelding

Plaats in ieder LUA script voor het eerste event dit: Place this in front of your first event in every LUA script:

Code: Selecteer alles

function OnEvent(event)
  _G["OnEvent" .. event]();
end
Maak vervolgens een event aan: Then create an event:

Code: Selecteer alles

function OnEventEventName()
  SysCall ( "PlayerEngine:SetControlValue", "Frontpantoswitch", 0, 1 );
  SysCall ( "PlayerEngine:SetControlValue", "Backpantoswitch", 0, 0 );
end
Dit event stelt de stroomafnemers in. This event sets the pantographs.


Voorbeeldscript: Examplescript:

Code: Selecteer alles

function OnEvent(event)
  _G["OnEvent" .. event]();
end

function OnEventPantoDown()
  SysCall ( "PlayerEngine:SetControlValue", "Frontpantoswitch", 0, 1 );
  SysCall ( "PlayerEngine:SetControlValue", "Backpantoswitch", 0, 0 );
end
Roep in de editor event "FrontPanto" op om de stroomafnemers in te stellen, de achterste neer en de voorste op.
Minimaal één seconde na het starten van de trein!
In the editor call event "FrontPanto" to set the pantographs, back one down and front up.
One second after the train is started minimal!


Dit script kan ook gebruikt worden voor AI treinen.
Vervang in het script "PlayerEngine" door de ID van de locomotief.
This script can also be used for AI trains.
Replace "PlayerEngine" with the loco's ID in the script.


Klik hier voor deel 1 van deze tutorial. Click here for part 1 of this tutorial.
Deze gebruikers waarderen RemkoH voor dit bericht (totaal 3):
DanielStoom_MachinistCleo259
Co-founder van DutchSims, admin, moderator, tester, scenario bouwer, lua scripter
De lijst houdt niet op :upside_down:


Plaats reactie

Terug naar “Scripting”