Tijd en motivatie om een volledige route te bouwen heb ik niet. Ik weet dus niet of het in Routebouwers 101 thuishoort. Voor nu staat het hier.
Grote plannen heb ik niet. Ik vind het vooral leuk om met de editor bezig te zijn, en ik wil ook graag dingen laten zien als ik ergens blij mee ben.
De screenshots komen van een lokaal Duits stationnetje aan de Nederlandse grens. Uiteraard fictief.
Niederbruck had vroeger een uitgebreide industrie wat met het spoor bediend werd. Mede door het sluiten van de nevenlijn naar Westerdijk en verder, is de industrie van Niederbruck per spoor eigenlijk compleet vervallen. Veel bedrijven zijn verplaatst, en wat er nog over is, gaat met de vrachtwagen.
De oude goederensporen te Niederbruck liggen er nog altijd, evenals een oud perron wat al gesloten is sinds 1960. Spoor 202, zoals het genoemd is, wordt sporadisch gebruikt voor opstel van goederenwagens of treinstellen. Spoor 1 is het enige actieve perronspoor van het station.
In 2019 is de lijn Westerdijk - Niederbruck herstelt voor reizigerstreinen. Aan het station van Niederbruck is weinig verandert. De grootste verandering is het vernieuwen van de dwarsliggers van spoor 1.