Scenario bouwen werkt niet goed

Hier vind je alle onderwerpen over scenario's die in aanbouw of uitgebracht zijn.
Kevinolova
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 2 keren

Scenario bouwen werkt niet goed

Bericht door Kevinolova »

Hallo,

Ik ben momenteel bezig met een scenario te bouwen op Randstad West v1.5 waarbij je met een VIRMm Flow van Haarlem naar Den Haag HS moet rijden. Het is een standard scenario en daarbij heb ik gebruik gemaakt van een de rolling start optie. Die werkt.
Ik heb in de Timetable View heb ik precies het goede neergezet (load/unload passengers op de tussenliggende stations). Hierbij heb ik zelf alle tijden naar mijn wensen aangepast. Als ik het scenario start, is in de Task view alleen de eerste stop inbegrepen, waarbij de aangegeven stoptijd ook gewoon is teruggedrongen van 2 minuten (zelf beslist) naar 35 seconden (minimaal). Nadat ik die stop heb gemaakt, zegt TS dat het scenario klaar is, terwijl in de Timetable View in de scenario editor dat niet zo is. Weet iemand hoe dit kan?

Ik heb meerdere scenario's gemaakt op dezelfde manier en daar ging het wel goed. :smile:
:highspeedtrain: :sunglasses: :checkmark:

Marklin
5
Gegeven waarderingen: 2768 keren
Ontvangen waarderingen: 3088 keren

Re: Scenario bouwen werkt niet goed

Bericht door Marklin »

Hoe ziet jou opdrachten lijstje er dan uit, ofwel laat eens een knipsel zien of daar iets valt te ontdekken? :wink:
Afbeelding

Prettige reis!

RemkoH
Beheerder
5
Gegeven waarderingen: 193 keren
Ontvangen waarderingen: 471 keren

Bericht door RemkoH »

Kevinolova schreef:
14 feb 2026, 20:44
... Als ik het scenario start, is in de Task view alleen de eerste stop inbegrepen, waarbij de aangegeven stoptijd ook gewoon is teruggedrongen van 2 minuten (zelf beslist) naar 35 seconden (minimaal)...
Laat me raden, je hebt de rolling start helemaal in het begin gemaakt en daarna het scenario verder afgemaakt in de editor.
Daar zit het probleem.
De rolling start maak je en activeer je als aller aller laatste, wanneer het scenario verder helemaal klaar is.
Alles dat je na een rolling start nog aanpast in een scenario ga je niet terug zien tijdens het rijden ervan.

Dus als het scenario nu verder klaar is de-activeer je de rolling start in de editor, start je het scenario, maak je een nieuwe rolling start en activeer je deze weer.
Dan zou alles goed moeten zijn.
Deze gebruikers waarderen RemkoH voor dit bericht:
Kevinolova
Co-founder van DutchSims, admin, moderator, tester, scenario bouwer, lua scripter
De lijst houdt niet op :upside_down:

Kevinolova
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 2 keren

Bericht door Kevinolova »

Bedankt voor de hulp! Het is nu gelukt. :smile:
Deze gebruikers waarderen Kevinolova voor dit bericht:
RemkoH
:highspeedtrain: :sunglasses: :checkmark:

Terug naar “Scenario's”