Scenario bedenker/ schrijver.

Hier vind je alle onderwerpen over scenario's die in aanbouw of uitgebracht zijn.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Christian983
Berichten: 87
Lid geworden op: 29 okt 2020, 10:25
3
Gegeven waarderingen: 172 keren
Ontvangen waarderingen: 58 keren

Scenario bedenker/ schrijver.

Bericht door Christian983 »

Goedemorgen allen,

Door de Covid zit ik al bijna 6 maanden thuis. En met hoe de ontwikkelingen die er tot nu toe uitzien vermoed ik dat daar sowieso nog twee maanden bijkomen of zelfs meer. Voor mijn werk valt er niet echt veel te doen op dit moment, ik ben een evenementenplanner, dus kan ik niet echt iets voor hun betekenen op het moment. Ik doe hier en daar wat kleine dingen voor een secretariaat maar dat is misschien een kleine 8 uur op een week wat ik voor hun besteed. Voor de verder rest heb ik thuis ook weinig te doen, de keukenkastjes zijn dit jaar al een kleine 75 keer schoongemaakt, dat ik een beetje opzoek ben gegaan naar eventuele opvulling voor de rest van de dagen.

Nu zit ik vaak bij Rubku_NL in de stream 's avonds en voor diegene die daar vaak te vinden zijn weten jullie dat hij binnenkort jarig is en aan ons gevraagd heeft scenario's te maken die hij op zijn verjaardagstream dan gaat rijden. Echter heb ik een simpele laptop waardoor het voor mij geen mogelijkheid is om wat voor hem in elkaar te zetten maar het heeft me ondertussen ook een beetje aan het denken gezet.

In plaats van scenario's bouwen waarom niet bedenken of schrijven ?

Ik weet niet of mensen daar interesse in hebben maar niet geschoten is altijd mis. Ik heb de laatste weken meerdere scenario's geschreven voor routes zoals Hart van Nederland, 't Zuiden van Nederland, IJssellijn, Noord West Nederland, HSL, Zuid West Nederland en Noord Oost Nederland.

Hoe ziet dat er ongeveer uit ?
In meeste gevallen zijn het treinseries die of nu rijden of ooit gereden hebben, het materiaal wat men nodig heeft als het gaat om spelerstrein en AI verkeer en een inleidende tekst en eindtekst. Het merendeel van het materiaal komt vanaf Christrains, Dutch Classics of vanaf simtogether. Kortom hetgeen wat de meeste wel hebben plus ik ben niet zo bekend met buitenlandse trainsim communities. Maar mocht iemand bijvoorbeeld beter materiaal voor iets hebben dan kan men dat natuurlijk ook gebruiken.

Ik hoop dat er mensen geïnteresseerd zijn als het gaat om mijn scenario's en zoniet dan niet :joy:

Groeten,

Sebas aka Christian983

Gebruikersavatar
Wadloper_Bram
Berichten: 12
Lid geworden op: 25 okt 2020, 14:39
3
Gegeven waarderingen: 3 keren
Ontvangen waarderingen: 5 keren

Re: Scenario bedenker/ schrijver.

Bericht door Wadloper_Bram »

Dag Sebas

Ik ben best benieuwd naar de scenario's die je hebt geschreven en ik denk dat ik er ook wel wat kan uitwerken.
Zou je (een van) je scenario's kunnen delen?
Op andere plekken ook wel bekend als Wadloper...

Gebruikersavatar
Christian983
Berichten: 87
Lid geworden op: 29 okt 2020, 10:25
3
Gegeven waarderingen: 172 keren
Ontvangen waarderingen: 58 keren

Re: Scenario bedenker/ schrijver.

Bericht door Christian983 »

Heb je een bepaalde route in gedachten ?

Gebruikersavatar
Wadloper_Bram
Berichten: 12
Lid geworden op: 25 okt 2020, 14:39
3
Gegeven waarderingen: 3 keren
Ontvangen waarderingen: 5 keren

Re: Scenario bedenker/ schrijver.

Bericht door Wadloper_Bram »

Christian983 schreef:
30 okt 2020, 11:40
Heb je een bepaalde route in gedachten ?
De Ijssellijn,'t Hart van Nederland of eventueel Noord Oost Nederland.
Op andere plekken ook wel bekend als Wadloper...

Gebruikersavatar
Christian983
Berichten: 87
Lid geworden op: 29 okt 2020, 10:25
3
Gegeven waarderingen: 172 keren
Ontvangen waarderingen: 58 keren

Re: Scenario bedenker/ schrijver.

Bericht door Christian983 »

Wadloper_Bram schreef:
30 okt 2020, 12:06
Christian983 schreef:
30 okt 2020, 11:40
Heb je een bepaalde route in gedachten ?
De Ijssellijn,'t Hart van Nederland of eventueel Noord Oost Nederland.
Ik heb voor Hart van Nederland eentje die overgaat in de Ijssellijn, dus een deel 1 en 2.
Voor Noord Oost Nederland heb ik een ICE testtrein die in 2012 gereden heeft.

Gebruikersavatar
Wadloper_Bram
Berichten: 12
Lid geworden op: 25 okt 2020, 14:39
3
Gegeven waarderingen: 3 keren
Ontvangen waarderingen: 5 keren

Re: Scenario bedenker/ schrijver.

Bericht door Wadloper_Bram »

Christian983 schreef:
30 okt 2020, 12:39
Voor Noord Oost Nederland heb ik een ICE testtrein die in 2012 gereden heeft.
Als je de uitwerking van het ICE scenario wil delen, eventueel prive, dan ga ik kijken of ik alles heb om hem uit te werken.
Ben alleen wel bang dat 'ie niet optijd gaat zijn voor de livestream.
Op andere plekken ook wel bekend als Wadloper...

Gebruikersavatar
Christian983
Berichten: 87
Lid geworden op: 29 okt 2020, 10:25
3
Gegeven waarderingen: 172 keren
Ontvangen waarderingen: 58 keren

Re: Scenario bedenker/ schrijver.

Bericht door Christian983 »

Wadloper_Bram schreef:
30 okt 2020, 15:18
Christian983 schreef:
30 okt 2020, 12:39
Voor Noord Oost Nederland heb ik een ICE testtrein die in 2012 gereden heeft.
Als je de uitwerking van het ICE scenario wil delen, eventueel prive, dan ga ik kijken of ik alles heb om hem uit te werken.
Ben alleen wel bang dat 'ie niet optijd gaat zijn voor de livestream.
Heb je een privébericht gestuurd. Het is geen ramp of je hem wel of niet op tijd af hebt :smile:

Gebruikersavatar
Christian983
Berichten: 87
Lid geworden op: 29 okt 2020, 10:25
3
Gegeven waarderingen: 172 keren
Ontvangen waarderingen: 58 keren

Re: Scenario bedenker/ schrijver.

Bericht door Christian983 »

Er is wat tijd voorbij gegaan. Ondanks dat ik wat vaker voor me werk op locatie ben zijn er de afgelopen weken nog wel wat scenario's door mij geschreven. Hieronder alle die tot nu toe geschreven zijn voor de mensen die wat inspiratie zoeken.

Noord-West Nederland:
Treinseries 800 Haarlem - Maastricht jaar 1995 met een 1600 + ICR (Deel 1)
De avondspits staat op het punt van beginnen, om ervoor te zorgen dat er voldoende zit plaatsen zijn staan er twee extra rijtuigen gereed op het rangeerterrein bij Haarlem die je meeneemt met het huidige materiaal wat al op het station staat.

Treinseries 3900 Amsterdam - Enkhuizen jaar 1998 met een 1700 + DDAR + MDDM.
De ochtendspits nadert zijn einde. Tot Hoorn rijdt u met deze combinatie waarna het MDDM gedeelte achter blijft in Hoorn.

Treinseries 3000 Schagen - Hoofddorp opstel jaar 2020 met een Virmm + Virm.
In de zomer van 2020 waren er op verschillende trajecten meerdere werkzaamheden bezig, ook tussen Amsterdam en Utrecht. Hierdoor rijd de 3000 series een aantal weken een ander traject. Vanaf Schagen rijdt je naar Sloterdijk, via de hemboog, naar Schiphol. Vanaf Schiphol rijdt je met leeg mat richting Hoofddorp opstel zodat de trein gereinigd kan worden voor de rit terug richting Schagen.

Treinseries 4000 Amsterdam - Uitgeest jaar 2018 met een SLT.
Vanaf Amsterdam rijdt je een vertraagde sprinterdienst richting Uitgeest. Het is voor jouw een bijna de onmogelijke taak om toch op tijd te komen op Uitgeest. Gaat dit lukken of besluit de treindienstleider om andere maatregelen te treffen ?

Treinseries 800 Alkmaar - Amsterdam jaar 2016 met een Virm.
Met treinseries 800 rijdt je dit weekend van Alkmaar naar Amsterdam. Door werkzaamheden tussen Zaandam en Sloterdijk rijdt je via Uitgeest naar Haarlem. Vanaf Haarlem rijdt je richting Sloterdijk weer over de oude route richting Amsterdam Centraal.

Treinseries 3000 Den Helder - Zaandam jaar 2016 met een ICMM.
Ook voor deze series geldt een aangepast traject vanwege de werkzaamheden. Met uw ICMM rijdt je van Den Helder tot Zaandam wat de eindbestemming is.

Treinseries 4500 Amsterdam - Enkhuizen jaar 2018 met een 1800 + DDM1.
Het is een bijzondere dag voor het DDM1 materiaal. Met het ingaan van de nieuwe dienstregeling over twee dagen zal dit materiaal ter zijde gezet worden. Het is voor het laatst dat dit materiaal wordt ingezet als spitstrein tussen Amsterdam en Enkhuizen. Zorg dat deze enigszins emotionele rit goed verloopt.

Treinseries 4000 Uitgeest - Amsterdam jaar 2010 met een Mat 64.
Het is de winter van 2010 en bij de NS in de paniek uitgebroken. Het SLT materiaal is niet winterproof en een groot gedeelte van de vloot staat defect in verschillende werkplaatsen. Om ervoor te zorgen dat er voldoende materiaal is om mee te rijden zijn de DDM1 stammen en een aantal Mat 64 rijtuigen wat ter zijde zou worden gezet weer in actieve dienst. Voor jouw de taak om met deze Mat 64 in sprinterdienst te zorgen dat je op tijd komt in Amsterdam.


Het Hart van Nederland:
Treinseries 5600 Utrecht - Zwolle jaar 2007 met een 1700 + DDAR + MDDM.
Het is de zomer van 2007 en de avondspits staat op het punt van beginnen. Van Utrecht tot Amersfoort rijdt je met een 1700 en DDAR stam. Op Amersfoort zal je combineren met een MDDM zodat er voldoende plek is voor de spits. Met deze combinatie rijdt je richting Zwolle tot je op een gegeven moment een bericht van de treindienstleiding krijgt. Haal je Zwolle wel of niet ?

Treinseries 19800 Utrecht - Zutphen jaar 1993 met een Mat 64 (Deel 1)
De ochtendspits is ten einde en dus rijdt je met deze kleine Mat 64 richting Zutphen.

Treinseries 1500 Amsterdam - Hengelo jaar 2018 met een ICMM.
Het is zaterdagavond en u neemt trein 1569 van uw collega over op Hilversum. Het bijzondere van trein 1569 is dat deze dienst op zaterdag door rijdt vanaf Deventer richting Hengelo. Dit wordt in de volksmond een "spooktrein" genoemd. Je rijdt tot Apeldoorn met deze trein, daarna zal een collega het laatste gedeelte van de rit op zich nemen.

Het zuiden van Nederland:
Treinseries 800 Haarlem - Maastricht jaar 1995 met een 1600 + ICR (Deel 2)
Vervolg van het scenario treinseries 800 Haarlem - Maastricht Deel 1 op Noord-West Nederland.
Vanaf Utrecht rijdt je het laatste gedeelte van de rit. Op Den Bosch zal een collega het van je overnemen.

Treinseries 6000 Utrecht - Tiel jaar 2001 met een Mat 64.
Je rijdt een combi van Plan V + Plan T richting Geldermalsen. Op Geldermalsen zal de trein zich splitsen en zal het achterste gedeelte richting Den Bosch rijden. Jij rijdt met het plan V stel verder richting Tiel.

Treinseries 9600 Eindhoven - Utrecht jaar 1996 met een 1700 + DDAR.
De avondspits is ten einde. Je hebt net vanaf station 's Hertogenbosch deze trein overgenomen van een collega. Tot Geldermalsen rijdt je vlekkeloos. Dan moet je langer wachten in verband met een vertraagde Intercity die je hier passeert. Lukt het je de opgelopen vertraging kwijt te raken ?

Pinkpoptrein richting Landgraaf jaar 1995 met een 1600 + DDM1.
Het is pinksterren en een gedeelte van Nederland daalt af richting Landgraaf voor Pinkpop. Om alles op het spoor goed te laten verlopen zet de NS extra treinen in. Je bent net aangekomen op Utrecht Centraal en zal deze trein tot 's Hertogenbosch rijden.

Oosten van Nederland:
Treinseries 17700 Zevenaar - Arnhem jaar 2001 met een DM'90.
De ochtendspits loopt ten einde. Je rijdt met deze DM'90 de laatste ochtendspits trein richting Arnhem. Vanaf Arnhem rijdt je met leeg mat richting het rangeerterrein.

Treinseries 7700 Arnhem - Doetinchem jaar 2001 met een DM'90.
U rijdt op de vroege ochtend één van de eerste treinen richting Doetinchem. Je vertrekt vanaf het rangeerterrein richting Arnhem om vervolgens richting eindbestemming Doetinchem te gaan.

Goederentrein richting Winterswijk jaar 2007 met een structon 6400 + FCCPPS wagons
Laat op deze zondagavond rijdt u met deze trein richting Winterswijk voor de werkzaamheden die deze week gepland staan tussen Winterswijk en Doetinchem. Door het tijdstip is er weinig treinverkeer meer op het spoor. Je staat op Zevenaar tijdelijk stil voor de laatste trein richting Arnhem. Bij Doetinchem zal je wachten op wat leeg materiaal wat het station zal passeren.

Noord-Oost Nederland:
Treinseries 500 Groningen/ Leeuwarden - Rotterdam jaar 1993 met een ICM*
Op deze koude zaterdag rijdt u vanaf Groningen naar Zwolle. op Zwolle combineer je met de ICM vanuit Leeuwarden.

treinseries 8100 Groningen - Zwolle/ 5600 Zwolle - Harderwijk jaar 2019 met een DDZ*
Dit weekend zijn er werkzaamheden tussen Harderwijk en Amersfoort. NS heeft besloten om de 8100 series door te laten gaan in de 5600 series. Tussen Groningen en Zwolle rijdt u de 8100 sprinterdienst. Op Zwolle rijdt u de 5600 sprinterdienst richting Harderwijk.

treinseries 700 Den Haag - Groningen jaar 2019 met een Virmm
Op deze rustige vrijdagochtend rijdt je met deze 700 series richting Groningen. U rijdt vanaf Lelystad Centrum naar Zwolle waarna een collega het laatste gedeelte van de rit op zich zal nemen.

Treinseries 100 Amsterdam - Berlijn jaar 2018 met een 186 traxx + IC Berlijn rijtuigen (Deel 1)
Door meerdere werkzaamheden tussen Amsterdam en Amersfoort rijdt Intercity Berlijn via Zwolle richting Berlijn. Hierdoor stop je extra op Lelystad en Zwolle. Je rijdt nu het laatste gedeelte op de Hanzelijn richting Zwolle.

* Voor wanneer 4.0 uitkomt.

Zuid-West Nederland:
Treinseries 1900 Den Haag - Venlo jaar 2002 met een 1700 + ICR + K4*
Zomer van 2002 en u heeft net zojuist op Rotterdam deze trein overgenomen van een collega. Door tekort in het ICR materiaal heeft de NS een gedeelte K4 rijtuigen van de NMBS kunnen leasen. U rijdt met deze trein tot Breda en stopt alleen op Dordrecht.

Treinseries 3600 Zwolle - Vlissingen jaar 2020 met een ICMM (Deel 1)
Door de Corona crisis is het een stuk rustiger op het spoor. De NS heeft besloten sommige trajecten te combineren vanwege de lage aantal reizigers. Hierdoor rijdt de 3600 series vanaf Roosendaal door richting Vlissingen. U rijdt deze avond vanaf Vlissingen richting Breda. U stopt op alle tussengelegen stations.

Treinseries 9200 Brussel Zuid/ Midi - Amsterdam jaar 2019 met een 186 traxx + ICRM (Deel 1)*
Er zijn meerdere verstoringen op de HSL. Daarom rijdt IC Brussel via lijn 30 vanaf Antwerpen naar Roosendaal. Om wat aan de vertraging te doen stopt u op Roosendaal en niet op Breda. Vanaf Roosendaal rijdt u meteen door richting Rotterdam.

Goederentrein Sloe - Kijfhoek jaar 1996 met een 6400 + Z wagons*
Met deze lege keteltrein rijdt u vanaf het Sloegebied richting Rotterdam Kijfhoek.

Treinseries 1800 Den Haag - Kohl HBF jaar 1993 met een 1600 DB materiaal + ICR*
Op deze winterse dag rijdt u vanaf Rotterdam deze trein richting Breda. Door materiaal problemen rijdt u een combinatie van DB rijtuigen en NS ICR rijtuigen. Op Venlo zal alleen het DB rijtuigen richting Duitsland rijden.

Treinseries 1500 Venlo - Den Haag jaar 1993 met een Mat 54*
Nadat u net de 1800 series aan een collega heeft gegeven rijdt u vanaf Breda de 1500 series vanaf Venlo richting Den Haag. Doordat er vertraging is ontstaan tussen Roosendaal en Dordrecht staat je tijdelijk stil ter hoogte bij Lage Zwaluwen.

*Wanneer 2.0 uitkomt

IJssellijn:
Treinseries 19800 Utrecht - Zutphen jaar 1993 met een Mat 64 (Deel 2)
Vervolg op Hart van Nederland treinseries 19800 Utrecht - Zutphen Deel 1. U vervolgt de rit vanaf Arnhem richting Zutphen.

Treinseries 3600 Vlissingen - Zwolle jaar 2020 met een ICMM (Deel 2)
Vervolg op Zuid-West Nederland treinseries 3600 Vlissingen - Zwolle Deel 1. Vanaf Nijmegen vervolgt u de rit richting Zwolle.

Afscheid van Kleve jaar 1991 met een Mat 64.
Het is Juni 1991 en morgen begint de nieuwe dienstregeling. In deze dienstregeling zal de route Nijmegen - Kleve niet meer bereden worden en wordt er vandaag afscheid genomen van deze route. Vanwege de verwachtte drukte van menig treinspotter heeft de NS Besloten wat extra treinen in te zetten richting Nijmegen.

Treinseries 100 Amsterdam - Berlijn jaar 2018 met een 186 traxx + IC Berlijn rijtuigen (Deel 2)
Vervolg op Noord-Oost Nederland treinseries 100 Amsterdam - Berlijn Deel 1. Vanaf Zwolle vervolgt u de aangepaste route richting Deventer. Op Olst staat u tijdelijk stil voor een trein van de 3600 series.

HSL:
Treinseries 9200 Brussel Zuid/ Midi - Amsterdam met een 186 traxx + ICRM (Deel 2)
Vervolg op Zuid-West Nederland Treinseries 9200 Brussel Zuid/ Midi - Amsterdam 186 traxx + ICRM Deel 1. De verstoringen op de HSL zijn verholpen. Hierdoor rijdt u het laatste gedeelte weer op het oude vertrouwde gedeelte. Vanaf Amsterdam rijdt je met leeg mat richting de Watergraafsmeer.

Treinseries 14600 Amsterdam Muiderpoort - Amsterdam Centraal/ treinseries 4600 Amsterdam Centraal - Hoofddorp jaar 2019 met een SNG.
U rijdt op deze zaterdag vanaf Zwolle naar Amsterdam Centraal. Op Amsterdam Centraal combineert u met een SNG van de 4600 series. U rijdt met deze combinatie richting Hoofddorp waar een rangeerder de trein naar Hoofddorp opstelterrein zal brengen.

Dat is een korte samenvatting van alle geschreven scenario's die tot nu toe geschreven zijn.
Deze gebruikers waarderen Christian983 voor dit bericht:
TheJAG

Gebruikersavatar
Christian983
Berichten: 87
Lid geworden op: 29 okt 2020, 10:25
3
Gegeven waarderingen: 172 keren
Ontvangen waarderingen: 58 keren

Re: Scenario bedenker/ schrijver.

Bericht door Christian983 »

Beste leden,

Allereerst een fijn 2021 aan iedereen toegewenst. Dat maar snel het "oude normaal" weer zijn intreden mag doen.

Ondanks de kerstvakantie en alle stress die daarbij kwam kijken heb ik ondertussen nog wat scenario's uitgeschreven.

Het gaat om de volgende:

Noordwest Nederland:

Treinseries 3300 Zaandam - Enkhuizen jaar 2016 met een DDZ.
Door werkzaamheden aan het spoor tussen Zaandam en Amsterdam Sloterdijk dit weekend rijdt treinseries 3300 tussen Zaandam en Enkhuizen als stoptrein.

Treinseries 3400 Haarlem - Alkmaar jaar 2018 met een DDM1.
De avondspits loopt op zijn einde en u rijdt de laatste spitstrein van de avond vanaf Haarlem naar Uitgeest. Onderweg wordt je bij Sandpoort Noord over het middenspoor geleidt. Dit in verband met een defecte trein op spoor 3.

Treinseries 4000 Hoofddorp - Uitgeest jaar 2011 met een SGMM.
In de zomer van 2011 vonden er werkzaamheden plaats tussen Amsterdam en Amsterdam Bijlmer ArenA. Hierdoor reed de 4000 series vanaf Uitgeest naar Hoofddorp in plaats van Rotterdam. U rijdt deze ochtend vanaf het opstelterrein van Hoofddorp richting Uitgeest. Bijzondere van die tijd was het internationale treinverkeer wat op Schiphol zijn begin en eindpunt had. Dit komt u tijdens de rit tegen.

Zuidwest Nederland:

Treinseries 2400 Lelystad Centrum - Dordrecht jaar 2020 met een Virmm.
U neemt vanaf Rotterdam Centraal deze trein over van een collega voor het laatste gedeelte naar Dordrecht.

Treinseries 2100 Vlissingen - Amsterdam jaar 2019 met een Virm
Op station Roosendaal heeft u zojuist deze trein overgenomen en reist u tot Rotterdam Centraal waar uw weer wordt afgelost. In verband met een voetbalwedstrijd in De Kuip die net is afgelopen zal je een extra stop maken te Rotterdam Stadion.

Treinseries 1900 Den Haag - Venlo jaar 2011 met een ICRM.
Terwijl erop de HSL veelvuldig getest wordt rijdt u ondertussen met de 1723 en ICRM stellen vanaf Rotterdam naar Breda. Je staat bij Dordrecht wat langer stil om reizigers van de vertraagde 2200 series mee te nemen richting Breda.

Het Zuiden van Nederland:

Treinseries 3500 Schiphol - Eindhoven jaar 2011 met een ICRM.
Op deze koude februari dag rijdt u vanaf Utrecht richting 's Hertogenbosch. Hoewel de 3500 series over het algemeen uit Virm materiaal bestond reed er zo nu en dan ook ICRM materiaal op. Deze ochtend rijdt je met dit materiaal getrokken door de 1722. En om het feest helemaal af te ronden rijdt je op het einde parallel met een vertraagde ICRM uit de 3600 series vanuit Zwolle.

Noordoost Nederland:

Treinseries 1800 Den Haag - Leeuwarden jaar 2019 met een ICMM.
Vanaf Lelystad Centrum rijdt je deze middag richting Meppel wat het eindpunt van deze trein is in verband met werkzaamheden aan het spoor tussen Meppel en Leeuwarden.
Deze gebruikers waarderen Christian983 voor dit bericht:
Yorn14

Plaats reactie

Terug naar “Scenario's”