Scenario's van Pjottr

Hier vind je alle onderwerpen over scenario's die in aanbouw of uitgebracht zijn.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Pjottr
Berichten: 131
Lid geworden op: 04 apr 2020, 15:43
3
Locatie: Thuis
Gegeven waarderingen: 97 keren
Ontvangen waarderingen: 211 keren

Scenario's van Pjottr

Bericht door Pjottr »

Hallo,

Inmiddels heb ik meerdere scenario's geüpload hier op DutchSims. Hoog tijd om een topic aan te maken met een overzicht van mijn scenario's, dat doen alle coole kids. :sunglasses:

Hieronder vind je alle scenario's die ik tot zover heb gepubliceerd. Vragen over scenario's of op- en aanmerkingen kan je in hier ook achterlaten. Suggesties zijn ook welkom, maar het is vrijblijvend of ik hier iets mee doe.

Scenario's
:train: Druk op de afbeelding om naar de downloadpagina te gaan :train:

1. Sprinterslag naar Zevenberg aan Zee:
Afbeelding

2. SPR 6652 naar Breda:
Afbeelding

3. SPR 6052 naar Utrecht Centraal:
Afbeelding

Bedankt voor het lezen! Ik hoop dat iedereen kan genieten van de scenario's, want ik doe het graag! :smile:
Deze gebruikers waarderen Pjottr voor dit bericht (totaal 3):
ClipmeneernlJobPeetersWadlopertje

avm024
Berichten: 61
Lid geworden op: 20 jul 2020, 22:35
3
Gegeven waarderingen: 20 keren
Ontvangen waarderingen: 23 keren

Re: Scenario's van Pjottr

Bericht door avm024 »

misschien een idee om ook een linkje naar de scenario's onder de foto's te plaatsen
beginnend sim speler :highspeedtrain: :highspeedtrain: :highspeedtrain: :highspeedtrain:

Gebruikersavatar
Pjottr
Berichten: 131
Lid geworden op: 04 apr 2020, 15:43
3
Locatie: Thuis
Gegeven waarderingen: 97 keren
Ontvangen waarderingen: 211 keren

Re: Scenario's van Pjottr

Bericht door Pjottr »

avm024 schreef:
25 aug 2021, 15:45
misschien een idee om ook een linkje naar de scenario's onder de foto's te plaatsen
De afbeelding is de link; Door op de afbeelding te klikken kom je bij de downloadpagina. :wink:
Deze gebruikers waarderen Pjottr voor dit bericht:
avm024

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1909 keren
Ontvangen waarderingen: 2129 keren

Re: Scenario's van Pjottr

Bericht door Marklin »

Tsja, lezen is en blijft toch een vak apart. :wink:
Je hebt het er naar mijn mening toch duidelijk bij vermeld in schuine letters, misschien zijn wat grotere letters beter? :sweat_smile:
Afbeelding

Prettige reis

avm024
Berichten: 61
Lid geworden op: 20 jul 2020, 22:35
3
Gegeven waarderingen: 20 keren
Ontvangen waarderingen: 23 keren

Re: Scenario's van Pjottr

Bericht door avm024 »

Pjottr schreef:
25 aug 2021, 15:49
avm024 schreef:
25 aug 2021, 15:45
misschien een idee om ook een linkje naar de scenario's onder de foto's te plaatsen
De afbeelding is de link; Door op de afbeelding te klikken kom je bij de downloadpagina. :wink:
bedankt voor je reactie en Marklin, inderdaad lezen blijft lastig. Maar met een beetje hulp kom je er wel
Deze gebruikers waarderen avm024 voor dit bericht:
Pjottr
beginnend sim speler :highspeedtrain: :highspeedtrain: :highspeedtrain: :highspeedtrain:

Gebruikersavatar
dylanjohn10
Berichten: 120
Lid geworden op: 18 apr 2020, 21:30
3
Gegeven waarderingen: 7 keren
Ontvangen waarderingen: 25 keren

Re: Scenario's van Pjottr

Bericht door dylanjohn10 »

top.
en dank je voor je mooie sceanarios. :flag_nl: :bullettrain: :sunglasses: :coffee:
Deze gebruikers waarderen dylanjohn10 voor dit bericht:
Pjottr

Gebruikersavatar
Pjottr
Berichten: 131
Lid geworden op: 04 apr 2020, 15:43
3
Locatie: Thuis
Gegeven waarderingen: 97 keren
Ontvangen waarderingen: 211 keren

Re: Scenario's van Pjottr

Bericht door Pjottr »

Nu beschikbaar in de downloadsectie:
Sprinter 5026 naar Lepenaar: Jij mag met twee stellen Mat'64 rijden van Zevenberg aan Zee naar Lepenaar.

viewtopic.php?f=40&t=1169

Afbeelding
Deze gebruikers waarderen Pjottr voor dit bericht (totaal 3):
ClipmeneernlHans WeverlingDutchDriver

Gebruikersavatar
Pjottr
Berichten: 131
Lid geworden op: 04 apr 2020, 15:43
3
Locatie: Thuis
Gegeven waarderingen: 97 keren
Ontvangen waarderingen: 211 keren

Re: Scenario's van Pjottr

Bericht door Pjottr »

Veegt stof weg

Zo, zoals al heel duidelijk blijkt uit dit topic ben ik een zeer productieve en efficiënte scenariomaker. :stuck_out_tongue: Heel vaak start ik met een project, maar dan komt de creativiteit er toch niet helemaal uit, dan wordt het niets. Dat gebeurt 4 van de 5 keren, maar nu heb ik weer eens een scenario die wel goed in zijn schoenen staat voor een uiteindelijke release, reden genoeg om hier weer een berichtje te plaatsen: :smile:

Laatste RE naar Rannstadt
U rijdt de laatste RE van Biederitz naar Rannstadt. Maak uw trein gereed voor vertrek om 23:06. Huidige voortgang ca. 50%.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Pjottr
Berichten: 131
Lid geworden op: 04 apr 2020, 15:43
3
Locatie: Thuis
Gegeven waarderingen: 97 keren
Ontvangen waarderingen: 211 keren

Re: Scenario's van Pjottr

Bericht door Pjottr »

Binnenkort in de downloadsectie:
IC 1251 naar Rannstadt: U rijdt de IC 1251 van Nachteburg naar Rannstadt. Maak uw trein vertrekgereed. U mag vertrekken wanneer het rangeersein veilig toont.

Afbeelding
Deze gebruikers waarderen Pjottr voor dit bericht:
Clipmeneernl

Gebruikersavatar
Pjottr
Berichten: 131
Lid geworden op: 04 apr 2020, 15:43
3
Locatie: Thuis
Gegeven waarderingen: 97 keren
Ontvangen waarderingen: 211 keren

Re: Scenario's van Pjottr

Bericht door Pjottr »

Nu beschikbaar in de downloadsectie:
IC 1251 naar Rannstadt: U rijdt de IC 1251 van Nachteburg naar Rannstadt. Maak uw trein vertrekgereed. U mag vertrekken wanneer het rangeersein veilig toont.

viewtopic.php?p=12123#p12123

Afbeelding

Gebruikersavatar
Pjottr
Berichten: 131
Lid geworden op: 04 apr 2020, 15:43
3
Locatie: Thuis
Gegeven waarderingen: 97 keren
Ontvangen waarderingen: 211 keren

Re: Scenario's van Pjottr

Bericht door Pjottr »

Ben ik weer!

Na een tijdje heb ik weer een scenario zo-goed-als-af, met enkele kleine fixes om uit te voeren verwacht ik dat dit scenario ergens in de loop van week online komt te staan. Het gaat hier om een sprinterscenario, ditmaal de 4447 van 's-Hertogenbosch naar Eindhoven Centraal. In het echt was de 4447 op 17 juni 2022 mijn laatste rit op stage als aspirant-machinist. :partying_face:

Binnenkort in de downloadsectie:
SPR 4447 naar Eindhoven Centraal: U rijdt de SPR 4447 van 's-Hertogenbosch naar Eindhoven Centraal. Het is een mooie dag en er zijn geen bijzonderheden, geniet ervan!

Afbeelding
Deze gebruikers waarderen Pjottr voor dit bericht (totaal 4):
ClipmeneernlMarkAJobPeetersDaanCrossway

Gebruikersavatar
Pjottr
Berichten: 131
Lid geworden op: 04 apr 2020, 15:43
3
Locatie: Thuis
Gegeven waarderingen: 97 keren
Ontvangen waarderingen: 211 keren

Re: Scenario's van Pjottr

Bericht door Pjottr »

Nu beschikbaar in de downloadsectie:
SPR 4447 naar Eindhoven Centraal: U rijdt de SPR 4447 van 's-Hertogenbosch naar Eindhoven Centraal. Het is een mooie dag en er zijn geen bijzonderheden, geniet ervan!

viewtopic.php?p=14828#p14828

Afbeelding
Deze gebruikers waarderen Pjottr voor dit bericht:
Louke1968

Gebruikersavatar
RemkoH
Beheerder
Berichten: 569
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
3
Gegeven waarderingen: 169 keren
Ontvangen waarderingen: 360 keren

Re: Scenario's van Pjottr

Bericht door RemkoH »

Pjottr schreef:
18 aug 2022, 22:44
... Het is een mooie dag en er zijn geen bijzonderheden, geniet ervan! ...
Behalve dat het scenario start met een foutmelding start wegens een broken consist en je dus eerst op F2 moet drukken en op Cancel moet klikken voor je kan rijden :wink:
Co-founder van DutchSims, admin, moderator, tester, scenario bouwer, lua scripter
De lijst houdt niet op :upside_down:


Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1909 keren
Ontvangen waarderingen: 2129 keren

Re: Scenario's van Pjottr

Bericht door Marklin »

Ja idd geeft het scenario een fout maar is niet te herleiden, het word niet vermeld welk treinstel dat zou wezen.
Had eens in de scenario editor gekeken waarbij de broken consist dus niet aangegeven word en zal wel weer een nuk van Railworks zijn.
Er waren 33 consisten gebruikt, en na opslaan zonder wat gewijzigd te hebben was het scenario goed en waren alle consisten nog aanwezig.
Je zou denken als het daadwerkelijk een broken consist is word het aangegeven, wijzig je het niet dan word de consist met F2 en Esc verwijderd wat dus niet het geval was. :thinking:
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
Frison
Berichten: 2811
Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
3
Gegeven waarderingen: 1273 keren
Ontvangen waarderingen: 8091 keren
Contacteer:

Re: Scenario's van Pjottr

Bericht door Frison »

RemkoH schreef:
19 aug 2022, 00:11
Pjottr schreef:
18 aug 2022, 22:44
... Het is een mooie dag en er zijn geen bijzonderheden, geniet ervan! ...
Behalve dat het scenario start met een foutmelding start wegens een broken consist en je dus eerst op F2 en Esc moet drukken voor je kan rijden :wink:

Hoe kan dat nou :thinking:

Alles wordt toch eerst getest voor het beschikbaar komt? :zipper_mouth:
Wat er niet is, dat kan je niet zien.
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.

Gebruikersavatar
Pjottr
Berichten: 131
Lid geworden op: 04 apr 2020, 15:43
3
Locatie: Thuis
Gegeven waarderingen: 97 keren
Ontvangen waarderingen: 211 keren

Re: Scenario's van Pjottr

Bericht door Pjottr »

RemkoH schreef:
19 aug 2022, 00:11
Behalve dat het scenario start met een foutmelding start wegens een broken consist en je dus eerst op F2 en Esc moet drukken voor je kan rijden :wink:
Ik zou niet weten wat er gaande is. Bij mij start het scenario foutloos op. Eerder heb ik contact gehad met het downloadteam, omdat TS de map "NS Class 6400 - Copy" had gebruikt ipv de "NS Class 6400" (In andere woorden, ik had een backup map welke ik beter in een .zip had kunnen doen), waardoor bij anderen missende treinen toonde. Dit was toen gecorrigeerd, hierna heb ik niets meer gehoord.
Het lijkt mij dat als er zo'n fout in het scenario zit, dat ik dat wel te horen krijg vóórdat het scenario goedgekeurd wordt? Een mens maakt fouten, daar niet van- Maar ik heb geen broken consist dus kon dit op geen manier weten. Dan is dit een iets minder leuke start van de dag om er zo achter te komen. :thinking:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Louke1968
Berichten: 238
Lid geworden op: 04 mei 2020, 13:31
3
Gegeven waarderingen: 1839 keren
Ontvangen waarderingen: 269 keren

Re: Scenario's van Pjottr

Bericht door Louke1968 »

Hallo Pjottr,

Ik krijg hier hetzelfde als RemkoH. Overigens; wel een heul mooi scenario. Dat dan weer wel! (maakt de dag toch weer wat leuker voor je hoop ik)
Deze gebruikers waarderen Louke1968 voor dit bericht:
Pjottr

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1909 keren
Ontvangen waarderingen: 2129 keren

Re: Scenario's van Pjottr

Bericht door Marklin »

Ja, wat ik al melde word in de scenario editor bij ons (mij) geen fout gevonden ....., het is dan bij jou wel goed maar om een of andere reden bij ons niet meer.
Het neemt niet weg dat deze fout (bug) testers ook moeten krijgen zoals wij dat ervaren.
Mja het is eenvoudig op te lossen zoals geschreven maar leuk is anders om er langs deze weg achter te komen. :wink:
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
Frison
Berichten: 2811
Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
3
Gegeven waarderingen: 1273 keren
Ontvangen waarderingen: 8091 keren
Contacteer:

Re: Scenario's van Pjottr

Bericht door Frison »

Nou ik heb het ook even getest, maar krijg geen andere error dan een missend treinstel, maar dat zou zo maar kunnen. [Ctrl]+[Q] en dan kan je 5 minuten (!) staan wortel schieten wat voor iemand die eigenlijk nooit rijdt, niet acceptabel is en dus afgehaakt heeft. :blush:
Wat er niet is, dat kan je niet zien.
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1909 keren
Ontvangen waarderingen: 2129 keren

Re: Scenario's van Pjottr

Bericht door Marklin »

Ja, van missend materieel krijg je eerst een melding, heb je dit compleet dan pas mogelijk andere fouten. :wink:
Misschien na de [Ctrl]+[Q] het scenario opnieuw opstarten?
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
RemkoH
Beheerder
Berichten: 569
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
3
Gegeven waarderingen: 169 keren
Ontvangen waarderingen: 360 keren

Re: Scenario's van Pjottr

Bericht door RemkoH »

Pjottr schreef:
19 aug 2022, 11:12
Eerder heb ik contact gehad met het downloadteam, omdat TS de map "NS Class 6400 - Copy" had gebruikt ipv de "NS Class 6400" (In andere woorden, ik had een backup map welke ik beter in een .zip had kunnen doen), waardoor bij anderen missende treinen toonde. Dit was toen gecorrigeerd, hierna heb ik niets meer gehoord.
Dikke kans dat daar de oorzaak ligt. TS is niet zo van het opruimen als iets wordt aangepast.
Het scenario rijdt prima na de aanpassing. Maar ergens zal iets van de oude trein zijn blijven hangen vermoed ik.
Daarvoor zal je handmatig door de scenario bestanden moeten spitten om te achterhalen.
Deze gebruikers waarderen RemkoH voor dit bericht:
Pjottr
Co-founder van DutchSims, admin, moderator, tester, scenario bouwer, lua scripter
De lijst houdt niet op :upside_down:


Gebruikersavatar
Pjottr
Berichten: 131
Lid geworden op: 04 apr 2020, 15:43
3
Locatie: Thuis
Gegeven waarderingen: 97 keren
Ontvangen waarderingen: 211 keren

Re: Scenario's van Pjottr

Bericht door Pjottr »

Na anderhalf jaar heb ik weer eens een scenario tot voltooien weten te brengen! Inmiddels is het voor mij ook een balans geworden tussen het full-time werken en mijn hobby's. Door motivatiegebrek zijn een aardig aantal pogingen uiteindelijk niets geworden, en had ik eigenlijk besloten om min of meer te stoppen met het maken van scenarios. Maar, zeg nooit 'nooit', zo blijkt maar weer want na het in free-roam rijden van deze trein vond ik het idee blijkbaar toch leuk genoeg om er een scenario van te maken, met bijpassende motivatie! :stuck_out_tongue: Anyways:


Nu beschikbaar in de downloadsectie:
RB50 Bad Spendau - Querleben (2008): In de laatste paar maanden dat DB Regio het treinverkeer op de lijn Bad Spendau - Querleben verzocht, mag jij rijden met de geliefde BR218 + 3 N-Wagens.

viewtopic.php?p=23737#p23737

Afbeelding
Deze gebruikers waarderen Pjottr voor dit bericht:
CalvinPigeon

Plaats reactie

Terug naar “Scenario's”