Scenario's van Simonewerro

Hier vind je alle onderwerpen over scenario's die in aanbouw of uitgebracht zijn.
Plaats reactie
simonewerro
Berichten: 164
Lid geworden op: 26 apr 2020, 14:15
3
Gegeven waarderingen: 31 keren
Ontvangen waarderingen: 73 keren

Scenario's van Simonewerro

Bericht door simonewerro »

Welkom in dit nieuwe topic. Nu het materieel uit het mijn favoriete tijdperk, de 80'er jaren, met de release van de Blauwe Engel van Marc wordt het tijd dat ik mijn gemaakte scenario's met jullie ga delen. Zoals gezegd gebruik ik hoofdzakelijk dit nu al historische materieel. De scenario's zijn natuurlijk enigzins fictief, omdat de routes van de huidige tijd zijn. Ik tracht wel de dienstregeling van die tijd aan te houden. Uiteraard sta ik open voor kritiek en ook wensen zijn welkom. Vandaag zal ik de eerste van de scenario's uploaden. Te beginnen met de legendarische Boeing 747. De bijnaam van de spitstrein van Arnhem naar Winterswijk, die uit 3 x Rode Duivel tweetjes bestond. Deze scenario is al te beschouwen als eerbetoon aan Marc en als dank voor zijn werk.
Deze gebruikers waarderen simonewerro voor dit bericht (totaal 5):
Andries33RobertF68Marc D.Hans WeverlingLouke1968

simonewerro
Berichten: 164
Lid geworden op: 26 apr 2020, 14:15
3
Gegeven waarderingen: 31 keren
Ontvangen waarderingen: 73 keren

Re: Scenario's van Simonewerro

Bericht door simonewerro »

Zo de eerste staat online. Ik hoop dat het jullie bevalt. Feedback is wenselijk. Een tweede wordt binnen kort via de upload aangeboden. Betreft een rit in de avonduren van Winterswijk naar Apeldoorn met een wat langere stop in Zutphen voor de aansluitingen op de andere treinen.

Gr Erik
Afbeelding
Deze gebruikers waarderen simonewerro voor dit bericht (totaal 2):
RobertF68jpvdveer

Gebruikersavatar
Andries33
Berichten: 139
Lid geworden op: 05 apr 2020, 20:26
3
Gegeven waarderingen: 618 keren
Ontvangen waarderingen: 71 keren

Re: Scenario's van Simonewerro

Bericht door Andries33 »

Bedankt voor dit scenario.
Volgens mij zit - Dutch Classics 11 - Materieel 1946 (ELD4) er niet in maar Dutch Classics MAT'54
Deze gebruikers waarderen Andries33 voor dit bericht:
Rubku_NL

Gebruikersavatar
Rubku_NL
Download Manager
Berichten: 634
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
3
Locatie: Eindhoven
Gegeven waarderingen: 442 keren
Ontvangen waarderingen: 722 keren
Contacteer:

Re: Scenario's van Simonewerro

Bericht door Rubku_NL »

Andries33 schreef:
12 jan 2022, 20:37
Volgens mij zit - Dutch Classics 11 - Materieel 1946 (ELD4) er niet in maar Dutch Classics MAT'54
Dat klopt, ik vermoed dat we per ongeluk de verkeerde add-on eraan gelinkt hebben. Onze excuses voor het ongemak. Bij deze is het gefixed.
Deze gebruikers waarderen Rubku_NL voor dit bericht:
Andries33
DutchSims Download Manager & DCR Teamlid.
Dovetail Ambassador.
Ik stream maandag t/m vrijdag op Twitch.
Join ook mijn Discord!

Afbeelding

simonewerro
Berichten: 164
Lid geworden op: 26 apr 2020, 14:15
3
Gegeven waarderingen: 31 keren
Ontvangen waarderingen: 73 keren

Re: Scenario's van Simonewerro

Bericht door simonewerro »

Het volgende scenario is ingestuurd voor de upload. Dit scenario bestaat uit twee delen. In deel 1 rijdt u de sneltrein van Vlissingen naar Breda. Deel 2 zal dan zijn op de IJssellijn van Nijmegen naar Zwolle. Ik heb als spelerstrein Mat 46 van Dutch Classics genomen omdat ik vind dat dit materieel aandacht te kort komt. Veel plezier,

Erik
Afbeelding
Deze gebruikers waarderen simonewerro voor dit bericht:
RobertF68

simonewerro
Berichten: 164
Lid geworden op: 26 apr 2020, 14:15
3
Gegeven waarderingen: 31 keren
Ontvangen waarderingen: 73 keren

Re: Scenario's van Simonewerro

Bericht door simonewerro »

Dit is een screenshot van deel 2. Het goede screenshot van deel 1 staat hieronder.
Afbeelding

jpvdveer
Berichten: 271
Lid geworden op: 06 apr 2020, 11:00
3
Gegeven waarderingen: 86 keren
Ontvangen waarderingen: 91 keren

Re: Scenario's van Simonewerro

Bericht door jpvdveer »

Erg leuk deze historische scenario's !!

jpvdveer
Berichten: 271
Lid geworden op: 06 apr 2020, 11:00
3
Gegeven waarderingen: 86 keren
Ontvangen waarderingen: 91 keren

Re: Scenario's van Simonewerro

Bericht door jpvdveer »

simonewerro schreef:
12 jan 2022, 15:02
Een tweede wordt binnen kort via de upload aangeboden. Betreft een rit in de avonduren van Winterswijk naar Apeldoorn met een wat langere stop in Zutphen voor de aansluitingen op de andere treinen.
Ik heb dit avondscenario gisteravond gespeeld en ben zeer, zeer onder de indruk. Wat een spektakel (als je op tijd bent) vlak voor en tijdens het stationnement in Zutphen! Die minuten voor en in Zutphen vormen meteen ook één van de hoogtepunten uit mijn TS-carrière die inmiddels ruim 2500 speeluren omvat. Ik ben mij in 1989 als 13-jarige jongen serieus voor het spoorwezen gaan interesseren en ben altijd bijzonder gefascineerd geweest door datgene wat ik net niet meer in het echt heb meegemaakt. Scenarios zoals deze stellen mij, uiteraard vooral ook dankzij de makers van het gebruikte materieel, in staat om dit alsnog virtueel te beleven. Hartelijk dank!

Eén klein kritiekpuntje is dat de stops in TS veelal te kort waren - de deuren gaan vaak 1 à 2 minuten voor de geplande vertrektijd al dicht. Gelukkig heb ik de geplande vertrektijd steeds afgewacht - voor het moment in Zutphen is dat van belang.

PS deze soundmod is voor het scenario zeer sterk aanbevolen: https://rail-sim.de/forum/filebase/entr ... 2200-v1-0/
Deze gebruikers waarderen jpvdveer voor dit bericht:
RobertF68

simonewerro
Berichten: 164
Lid geworden op: 26 apr 2020, 14:15
3
Gegeven waarderingen: 31 keren
Ontvangen waarderingen: 73 keren

Re: Scenario's van Simonewerro

Bericht door simonewerro »

Hoi JP,

Ik ben blij dat je dit scenario bevalt. Ik stond als klein jongetje destijds, eind 60er begin 70er jaren aan de Almenseweg in Vorden bij de overgang. Alles nog met klassieke beveiliging. In die tijd reden er nog langere goederentreinen op het traject Winterswijk Zutphen. Indrukwekkend. Lang geleden is de tijd dat Winterswijk meer goederentonnage zag dan Emmerich, Venlo en Bentheim bij elkaar. Met als ik het goed heb tussen Vorden en Ruurlo dubbelspoor. Wat een tijd.

Gr Erik

simonewerro
Berichten: 164
Lid geworden op: 26 apr 2020, 14:15
3
Gegeven waarderingen: 31 keren
Ontvangen waarderingen: 73 keren

Re: Scenario's van Simonewerro

Bericht door simonewerro »

Ik ga nog wat aandacht aan de stops geven.

Gr Erik

simonewerro
Berichten: 164
Lid geworden op: 26 apr 2020, 14:15
3
Gegeven waarderingen: 31 keren
Ontvangen waarderingen: 73 keren

Re: Scenario's van Simonewerro

Bericht door simonewerro »

Hallo Luitjes,

Na lange tijd weer een teken van leven op scenariogebied. Ik ga vandaag of morgen een aantal scenario's aanbieden. De scenario's spelen allemaal zo in het tijdvak eind 70'er begin 80'er jaren. Het materieel uit die tijd wordt gebruikt. Het betreft een dienst te Groningen (6 scenario's), twee scenario's met de NS 1500, een scenario met een EC uit die tijd en een stoptreindienst in Zuid-Limburg.
Afbeelding

Gr Erik
Deze gebruikers waarderen simonewerro voor dit bericht (totaal 4):
BertTrainRobertF68montrose376jpvdveer

simonewerro
Berichten: 164
Lid geworden op: 26 apr 2020, 14:15
3
Gegeven waarderingen: 31 keren
Ontvangen waarderingen: 73 keren

Re: Scenario's van Simonewerro

Bericht door simonewerro »

Ha Luitjes,

Na het scenario voor de Spoorlijnen Zuid Limburg, heb ik net een drietal scenarios geuploaded. Allereerst een tweedelig scenario waar je met een 1500 van Eindhoven via Tilburg/Breda naar Rotterdam rijdt. Als derde een omgeleide EC vanaf Weesp via Amersfoort/Kippenlijn naar Arnhem.
Ik hoop dat deze scenarios aanslaan.
Later deze week zal ik de dienst te Groningen (6 scenarios) uploaden.
Het materieel dat gebruikt wordt is vooral die uit de begin 80'jaren. Oude meuk dus, maar dit is materieel dat mij het meest aanspreekt. Smaken verschillen.
Mvg Erik
Deze gebruikers waarderen simonewerro voor dit bericht (totaal 5):
MarklinRobertF68Andries33jpvdveerMarc D.

simonewerro
Berichten: 164
Lid geworden op: 26 apr 2020, 14:15
3
Gegeven waarderingen: 31 keren
Ontvangen waarderingen: 73 keren

Re: Scenario's van Simonewerro

Bericht door simonewerro »

Ha Luitjes,

Ik heb nu een aantal scenarios gepubliceerd. Ik zou van jullie graag wat feedback willen hebben over wat er misschien beter kan. Jullie zouden ook wensen kunnen uiten. Bedenk wel dat ik liefhebber ben van de wat oudere treinen, maar dat is wel duidelijk dunkt me.

Gr Erik

Gebruikersavatar
mkasthijs
Berichten: 885
Lid geworden op: 05 apr 2020, 12:23
3
Locatie: Apeldoorn
Gegeven waarderingen: 1675 keren
Ontvangen waarderingen: 1343 keren

Re: Scenario's van Simonewerro

Bericht door mkasthijs »

Hey Erik,

Ik zag een mooi pakket voor onze route.
Ik zal ze eens gaan bekijken :)
Routebouwer: NoordOost Nederland V6.5

jpvdveer
Berichten: 271
Lid geworden op: 06 apr 2020, 11:00
3
Gegeven waarderingen: 86 keren
Ontvangen waarderingen: 91 keren

Re: Scenario's van Simonewerro

Bericht door jpvdveer »

Ja erg leuk dat pekket inderdaad!

simonewerro
Berichten: 164
Lid geworden op: 26 apr 2020, 14:15
3
Gegeven waarderingen: 31 keren
Ontvangen waarderingen: 73 keren

Re: Scenario's van Simonewerro

Bericht door simonewerro »

Hallo Luitjes
Zojuist het eerste deel van het scenario Ambtenarentrein voor de route 't Hart van Nederland geuploaded. Het tweede deel zit er ook aan te komen.
Afbeelding
Veel plezier ermee,
Erik
Deze gebruikers waarderen simonewerro voor dit bericht (totaal 3):
RobertF68Marklinjpvdveer

Plaats reactie

Terug naar “Scenario's”