Scenario's van Aeolus (RT)

Hier vind je alle onderwerpen over scenario's die in aanbouw of uitgebracht zijn.
Gebruikersavatar
Aeolus
Berichten: 163
Lid geworden op: 29 dec 2021, 19:50
2
Gegeven waarderingen: 152 keren
Ontvangen waarderingen: 65 keren

Re: Scenario's van Aeolus (RT)

Bericht door Aeolus »

Zeker :) In overleg met Teun maar even e.e.a. in elkaar gezet, zodat mensen met de nieuwe 't Hart versie ook nog wat te rijden hebben :)
Deze gebruikers waarderen Aeolus voor dit bericht (totaal 3):
MarklinWadlopertjeLouke1968

Gebruikersavatar
Aeolus
Berichten: 163
Lid geworden op: 29 dec 2021, 19:50
2
Gegeven waarderingen: 152 keren
Ontvangen waarderingen: 65 keren

Re: Scenario's van Aeolus (RT)

Bericht door Aeolus »

Inmiddels staat het online. Complimenten voor het team, dat ze dit toch nog zo snel gedaan hebben.

Let erop dat de benodigdhedenlijst soms dingen bevat, die maar voor 1 van de 10 scenario's van toepassing zijn. Mocht je dus bepaalde zaken uit de lijst niet hebben, dan kan het nog steeds de moeite waard zijn om het pakket te checken (er is altijd ook nog de optie om bij het laden van het scenario F2 en daarna Cancel te drukken als ie bij het opstarten aangeeft dingen te missen).
Deze gebruikers waarderen Aeolus voor dit bericht:
Marklin

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1909 keren
Ontvangen waarderingen: 2129 keren

Re: Scenario's van Aeolus (RT)

Bericht door Marklin »

Bedankt Raymond, ja meestal check ik een scenario eerst even met LocoSwap voor er gereden word of alles compleet is.
Mis ik wat, en dus niet heb zoals de DB BR 407 ‘New ICE 3’ EMU Add-On, dan word het meteen vervangen met in dit geval de DB ICE 3 EMU Add-On die ook vereist is.
Je schrijft oa. dit: bij het laden van het scenario F2 en daarna Cancel te drukken maar dat gaat bij het scenario [V1.8] ICE naar Amsterdam, is voor de bovengenoemde ICE van toepassing, niet op want dan ben je namelijk de spelerstrein kwijt. :wink:
Deze gebruikers waarderen Marklin voor dit bericht:
Aeolus
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
Aeolus
Berichten: 163
Lid geworden op: 29 dec 2021, 19:50
2
Gegeven waarderingen: 152 keren
Ontvangen waarderingen: 65 keren

Re: Scenario's van Aeolus (RT)

Bericht door Aeolus »

Ja dat is waar, als je het trucje toepast op de spelerstrein, dan word je gedegradeerd tot treinspotter :D

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1909 keren
Ontvangen waarderingen: 2129 keren

Re: Scenario's van Aeolus (RT)

Bericht door Marklin »

Juist, "treinspotter" is een goeie en eens wat anders, een ding is wel zeker dat de melding weg is. :joy:
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
Aeolus
Berichten: 163
Lid geworden op: 29 dec 2021, 19:50
2
Gegeven waarderingen: 152 keren
Ontvangen waarderingen: 65 keren

Re: Scenario's van Aeolus (RT)

Bericht door Aeolus »

Gisteren weer een nieuw scenario uitgekomen voor 't Zuiden van Nederland :

Afbeelding

Je rijdt met de VIRM van Eindhoven naar Utrecht Centraal, met na je stop in Eindhoven nog een fijne dragrace met een TRAXX die tegelijkertijd naar Tilburg vertrekt :sunglasses:

viewtopic.php?f=65&t=2085&sid=6b9489b99 ... 47377df996
Deze gebruikers waarderen Aeolus voor dit bericht:
rabby62

Gebruikersavatar
Aeolus
Berichten: 163
Lid geworden op: 29 dec 2021, 19:50
2
Gegeven waarderingen: 152 keren
Ontvangen waarderingen: 65 keren

Re: Scenario's van Aeolus (RT)

Bericht door Aeolus »

Ongetwijfeld is het iedereen op dit forum ontgaan, maar vorige week (op mijn verjaardag om precies te zijn :partying_face: ) werden de eerste ritten met de ICNG in de reizigersdienst uitgevoerd. Zojuist is dit scenario uitgekomen met een van die ritten.

Afbeelding

Gebruikersavatar
GekIdee
Teamlid
Berichten: 337
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:50
3
Locatie: Den Haag
Gegeven waarderingen: 24 keren
Ontvangen waarderingen: 28 keren

Re: Scenario's van Aeolus (RT)

Bericht door GekIdee »

Al vind ik wel dat er heel erg weinig AI in dit scenario zit. Zeker op de HSL kwam ik geen enkele AI trein tegen.
Misschien als tip meegevend. Plaats eventueel wat meer AI treinen. Dan wordt het juist wat leuker.
Deze gebruikers waarderen GekIdee voor dit bericht:
Aeolus

Gebruikersavatar
Aeolus
Berichten: 163
Lid geworden op: 29 dec 2021, 19:50
2
Gegeven waarderingen: 152 keren
Ontvangen waarderingen: 65 keren

Re: Scenario's van Aeolus (RT)

Bericht door Aeolus »

Mijn scenarios zijn vrijwel altijd voor minstens 90% gebaseerd op de echte dienstregeling (ik gebruik daar tegenwoordig treinposities.nl voor) en in dit specifieke geval was daar simpelweg geen tegenliggend verkeer, maar dat gezegd hebbende, als dat het scenario wat saai maakt kan ik daar natuurlijk altijd wat aan doen door er hier en daar gewoon een extra (of vertraagde) trein tussen te plaatsen, dus dat ga ik zeker eens meenemen in toekomstige scenarios. Dankjewel voor je feedback, het is altijd welkom om dat te krijgen!

Gebruikersavatar
Aeolus
Berichten: 163
Lid geworden op: 29 dec 2021, 19:50
2
Gegeven waarderingen: 152 keren
Ontvangen waarderingen: 65 keren

Re: Scenario's van Aeolus (RT)

Bericht door Aeolus »

Nu te downloaden:

Geinspireerd op een scenariopakket die simonewerro onlangs plaatste, een scenariopakket die tezamen een complete middagdienst vormt, op 't Hart van Nederland. Je start en vertrekpunt is station Brummen. Je eerste rit is een rit met de Flirt naar Nijmegen, Dan met de Virm naar Utrecht, vanuit daar een slagje heen en weer met de ICMm naar Amersfoort Schothorst, om vervolgens de Virm weer terug naar Arnhem te rijden, en vanuit daar met de SNG je laatste stuk naar je beginpunt Brummen te doen.

Afbeelding

Download het pakket hier

Feedback is zoals altijd welkom. Sowieso goed om te weten of dit soort aansluitende diensten leuk zijn, of dat het eigenlijk niets toevoegt ten opzichte van losse scenario's.
Deze gebruikers waarderen Aeolus voor dit bericht (totaal 3):
Marklinrabby62Dan Ocean

Gebruikersavatar
Aeolus
Berichten: 163
Lid geworden op: 29 dec 2021, 19:50
2
Gegeven waarderingen: 152 keren
Ontvangen waarderingen: 65 keren

Re: Scenario's van Aeolus (RT)

Bericht door Aeolus »

Aeolus schreef:
27 apr 2023, 10:15
Mijn scenarios zijn vrijwel altijd voor minstens 90% gebaseerd op de echte dienstregeling (ik gebruik daar tegenwoordig treinposities.nl voor) en in dit specifieke geval was daar simpelweg geen tegenliggend verkeer, maar dat gezegd hebbende, als dat het scenario wat saai maakt kan ik daar natuurlijk altijd wat aan doen door er hier en daar gewoon een extra (of vertraagde) trein tussen te plaatsen, dus dat ga ik zeker eens meenemen in toekomstige scenarios. Dankjewel voor je feedback, het is altijd welkom om dat te krijgen!
Nog even terugkomend op deze, het lijkt erop dat treinposities.nl geen verkeer weergeeft op de HSL, waardoor ik het simpelweg niet gezien heb. Als ik nu op dit moment (2 mei 17:47u) het actuele beeld op treinposities.nl vergelijk met https://spoorkaart.mwnn.nl/ , dan zie ik op die laatste 2 keer een thalys en een IC Direct rijden, terwijl die op treinposities niet te zien zijn. Heeft iemand enig idee hoe dat zit?

Ik ga overigens een update doen van het scenario in kwestie, om er ook voor te zorgen dat er op de HSL wel degelijk verkeer is.

Gebruikersavatar
SkylinesBuilder
Berichten: 60
Lid geworden op: 11 nov 2021, 14:36
2
Gegeven waarderingen: 57 keren
Ontvangen waarderingen: 15 keren

Re: Scenario's van Aeolus (RT)

Bericht door SkylinesBuilder »

Op de uitlegpagina van Treinposities is hier het volgende over te vinden:

"Op Treinposities.nl kun je live kijken waar een deel van de treinen in Nederland rijdt. Een deel maar? Ja, helaas, niet van elke rijdende trein is een actuele positie publiek beschikbaar. Zo zul je geen treinen vinden die getrokken worden door een Traxx-locomotief, en ook Thalys en ICE ontbreken helaas. Arriva stelt de actuele positie van een deel van hun regionale treinen beschikbaar. Keolis/Syntus treinen zijn over het algemeen ook zichtbaar op de kaart, Connexxion (Valleilijn en BRENG) en Qbuzz ontbreken helaas ook nog steeds."

Wel is het zo dat je via de vertrek-/aankomsttijden van een station als Schiphol of R'dam de ritten van o.a. de IC Direct kan zien.
Deze gebruikers waarderen SkylinesBuilder voor dit bericht:
Aeolus
Afbeelding

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1909 keren
Ontvangen waarderingen: 2129 keren

Re: Scenario's van Aeolus (RT)

Bericht door Marklin »

Aeolus schreef:
02 mei 2023, 17:45
Nu te downloaden: Download het pakket hier
Zeg ik mis de ...\Kuju\RailSimulator\RailVehicles\Steam\5MT_Black5\SSS_Stainmore\Engine_Lined\Black5 Engine.bin (+tender) in je 1e scenario.
Die zit zeker in de benodigde Köblitzer Bergland Route Add-On, of .....?, voor ik op zoek ga. :wink:
Deze gebruikers waarderen Marklin voor dit bericht:
Aeolus
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
Rubku_NL
Download Manager
Berichten: 634
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
3
Locatie: Eindhoven
Gegeven waarderingen: 442 keren
Ontvangen waarderingen: 722 keren
Contacteer:

Re: Scenario's van Aeolus (RT)

Bericht door Rubku_NL »

Marklin schreef:
02 mei 2023, 19:29
of .....?, voor ik op zoek ga. :wink:
Je hoeft niet ver te zoeken, aangezien alles wat je nodig hebt op de downloadpagina staat :upside_down:
Deze gebruikers waarderen Rubku_NL voor dit bericht:
Aeolus
DutchSims Download Manager & DCR Teamlid.
Dovetail Ambassador.
Ik stream maandag t/m vrijdag op Twitch.
Join ook mijn Discord!

Afbeelding

NielsB_
Berichten: 256
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:07
3
Gegeven waarderingen: 611 keren
Ontvangen waarderingen: 961 keren

Re: Scenario's van Aeolus (RT)

Bericht door NielsB_ »

Wat mij vooral opvalt is dat er geen stopping points gebruikt worden. Dit voegt in mijn ogen toch een flinke lading realisme toe ten opzichte van een trein die in bijvoorbeeld Arnhem naar het einde van het perron doorknalt :)
Deze gebruikers waarderen NielsB_ voor dit bericht:
Aeolus

Gebruikersavatar
GekIdee
Teamlid
Berichten: 337
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:50
3
Locatie: Den Haag
Gegeven waarderingen: 24 keren
Ontvangen waarderingen: 28 keren

Re: Scenario's van Aeolus (RT)

Bericht door GekIdee »

Qua treinposities.nl kan je beter niet naar de live radar kijken, maar puur naar de tijden van de stations die je aan wilt gaan doen.
Daarmee is het gewoon veel handiger dan dat je het op de radar gaat kijken.

Overigens is het inderdaad wat ik eerder aangegeven heb. Dat je de stopping points kan gebruiken voor veel meer realisme.

En wat mijn tip nog meer is. Als je elke trein plaatst die op dat moment rijdt. Verander het naar de juiste treinstel nummer.
Want anders vind ik het niet geheel kloppen qua realisme in een scenario.
Als je ooit eens een aantal scenario's van mij hebt gereden/ Dan zie je dat ik alle treinstel nummers heb aangepast naar de juiste nummers op de treinstellen.
Deze gebruikers waarderen GekIdee voor dit bericht:
Aeolus

Gebruikersavatar
Aeolus
Berichten: 163
Lid geworden op: 29 dec 2021, 19:50
2
Gegeven waarderingen: 152 keren
Ontvangen waarderingen: 65 keren

Re: Scenario's van Aeolus (RT)

Bericht door Aeolus »

Dank voor alle feedback! Wordt zeer gewaardeerd. Alleen zo kan ik er voor zorgen dat toekomstige scenario's alleen maar beter worden, en daar wordt iedereen blijer van :)

@SkylinesBuilder : Thanks, dat had ik dus gemist, en dat verklaart e.e.a.

@Marklin : ik denk het wel, maar ik wist het niet helemaal zeker. Ik heb het in dit geval dan ook even aan het dutchsims-team overgelaten om de lijst compleet te maken, en die route staat er nu bij, dus dat zal het zijn. In principe kun je met locswap die loc vervangen door elke willekeurige andere stoomlocomotief (of bij opstarten van het scenario gewoon f2 + cancel doen).

@NielsB_ / @GekIdee : ik gebruik wel stoppingpoints, maar kennelijk nog niet genoeg. Die zal ik in de toekomst dus zeker meer gaan toepassen.
En wat mijn tip nog meer is. Als je elke trein plaatst die op dat moment rijdt. Verander het naar de juiste treinstel nummer. Want anders vind ik het niet geheel kloppen qua realisme in een scenario.
Ik heb hier wel eens over na zitten denken, (en let wel, dit is absoluut geen kritiek op je mening, maar iets wat ik me serieus afvraag, ) kijken mensen hier echt naar? Zo probeer ik altijd wel bijvoorbeeld bij de virm's op te letten of een trein een virm of een virmm is, en of het de flow livery heeft (of een afwijkende zoals de green livery). Maar als ik een scenario rij, dan let ik er echt nooit op of het treinstelnummer van de trein die me tegemoet komt wel overeen komt met het treinstelnummer van de trein die daadwerkelijk op dat moment volgens dienstregeling gereden heeft. Maar dat gezegd hebbende, de een let op andere details dan de ander, en als blijkt dat de meesten wel checken of die treinnummer kloppen, dan wordt het wel tijd daar eens iets mee te doen. Ik ben dus wel benieuwd tot in hoeverre dat leeft onder treinsimmers.
Deze gebruikers waarderen Aeolus voor dit bericht:
Floortje59

Gebruikersavatar
GekIdee
Teamlid
Berichten: 337
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:50
3
Locatie: Den Haag
Gegeven waarderingen: 24 keren
Ontvangen waarderingen: 28 keren

Re: Scenario's van Aeolus (RT)

Bericht door GekIdee »

Qua de treinnummers vind ik het zelf veel netter staan. Dan weet je ook voor je eigen waar die treinnummers gereden hebben.
Wat overigens ook een tip is. Als je de stopping points gebruikt. Dan kan je treinstellen ook aanzetten ipv dat "dood" langs het perron staan.

Maar dat is een ieder voor zich natuurlijk.
Deze gebruikers waarderen GekIdee voor dit bericht:
Aeolus

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1909 keren
Ontvangen waarderingen: 2129 keren

Re: Scenario's van Aeolus (RT)

Bericht door Marklin »

Aeolus schreef:
02 mei 2023, 22:19
@Marklin : ik denk het wel, maar ik wist het niet helemaal zeker. Ik heb het in dit geval dan ook even aan het dutchsims-team overgelaten om de lijst compleet te maken, en die route staat er nu bij, dus dat zal het zijn. In principe kun je met locswap die loc vervangen door elke willekeurige andere stoomlocomotief
Ja die route voor de 5MT_Black5 staat er nu bij waar ik in 1e instantie totaal overheen gekeken heb waarbij de vraag anders niet was gesteld.
Afijn en hou mij ten goede, om daar nu een kleine 30 € voor neer te tellen gaat mij wat ver en heb het materieel maar vervangen voor de standaard Kuju 5MT_Black5. :wink:

Iig bedankt voor het uit 5 delen bestaande scenario! :thumbsup:
Deze gebruikers waarderen Marklin voor dit bericht:
Aeolus
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
Aeolus
Berichten: 163
Lid geworden op: 29 dec 2021, 19:50
2
Gegeven waarderingen: 152 keren
Ontvangen waarderingen: 65 keren

Re: Scenario's van Aeolus (RT)

Bericht door Aeolus »

GekIdee schreef:
02 mei 2023, 22:49
Dan weet je ook voor je eigen waar die treinnummers gereden hebben.
Ja, mogelijk dat dat voor treinspotters een interessant gegeven is, maar dat ben ik niet dus zodoende zou ik het ook niet interessant vinden. Vandaar dat ik dus ook de vraag stelde of het bij anderen ook leeft, in de hoop op die manier een beter beeld te krijgen tot in hoeverre het leeft.

Gebruikersavatar
Wadlopertje
Berichten: 463
Lid geworden op: 06 apr 2020, 20:31
3
Gegeven waarderingen: 1758 keren
Ontvangen waarderingen: 239 keren

Re: Scenario's van Aeolus (RT)

Bericht door Wadlopertje »

Bedoel je dan treinnummers als in een serie of de treinstelnummers?

Persoonlijk vind ik die treinnummers overbodig ook omdat het je alleen maar extra werk kost.
Deze gebruikers waarderen Wadlopertje voor dit bericht:
Aeolus

Gebruikersavatar
CalvinPigeon
Berichten: 74
Lid geworden op: 23 dec 2021, 19:36
2
Locatie: Barendrecht
Gegeven waarderingen: 109 keren
Ontvangen waarderingen: 21 keren

Re: Scenario's van Aeolus (RT)

Bericht door CalvinPigeon »

Om heel eerlijk te zijn, maakt het mij echt helemaal niks uit om welke treinstelnummer of serienummer het gaat. Ik geef mijne meestal gewoon namen als ''IC Dordrecht 1,2,3'' of ''SPR Utrecht CS 1,2,3'' etc. Een treinstelnummer voor de trein die je zelf rijdt, kan uiteraard wel interessant zijn. Zoals bij het scenario van de eerste ICNG in dienst, dan is het wel fijn dat de treinstelnummers ook echt matchen met de eerste twee die reden. Het staat de maker dan ook vrij om dat zelf te bepalen, maar ik geef meestal alleen de playertrain wel het juiste nummer als het gebaseerd is op een echte dienstregeling. De rest van de treinen passeer je 9/10 keer op hoge snelheid of 'boeien' me te weinig als AI. Maar dat is puur mijn mening uiteraard :P
Deze gebruikers waarderen CalvinPigeon voor dit bericht:
Aeolus
Just driving and sipping :coffee: :flag_nl:

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1909 keren
Ontvangen waarderingen: 2129 keren

Re: Scenario's van Aeolus (RT)

Bericht door Marklin »

Nou ik ben met rit 2 al beland in Utrecht CS, rit 3 naar Amersfoort Schothorst is voor morgen geplant. :sweat_smile:

Afbeelding
Deze gebruikers waarderen Marklin voor dit bericht:
Aeolus
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
Aeolus
Berichten: 163
Lid geworden op: 29 dec 2021, 19:50
2
Gegeven waarderingen: 152 keren
Ontvangen waarderingen: 65 keren

Re: Scenario's van Aeolus (RT)

Bericht door Aeolus »

Wadlopertje schreef:
03 mei 2023, 09:00
Bedoel je dan treinnummers als in een serie of de treinstelnummers?

Persoonlijk vind ik die treinnummers overbodig ook omdat het je alleen maar extra werk kost.
Ik heb het dan over de nummers van de treinstellen, zoals in geval van dit voorbeeld dat je de stellen daadwerkelijk nummer 9404 en 8676 geeft.

Het ritnummer (in geval van het voorbeeld 1417) gebruik ik altijd, zo noem ik de trein simpelweg, zodat als ik op een later moment issues met de trein zie, ik gemakkelijk en snel ook de dienstregeling ervan terug kan halen om te zien wat de trein zou moeten doen.

Gebruikersavatar
Dan Ocean
Berichten: 50
Lid geworden op: 07 apr 2022, 07:40
1
Gegeven waarderingen: 82 keren
Ontvangen waarderingen: 16 keren

Re: Scenario's van Aeolus (RT)

Bericht door Dan Ocean »

Ik heb ze vandaag gereden en heb mij er erg mee vermaakt, dank voor het maken! :) Geen op dan wel aanmerkingen, doe zo voort zou ik zeggen.
Deze gebruikers waarderen Dan Ocean voor dit bericht:
Aeolus

Plaats reactie

Terug naar “Scenario's”