Station/trein omroepen generator voor scenario bouwers (Nieuwe Google Cloud WaveNet TTS)

Hier vind je alle onderwerpen over scenario's die in aanbouw of uitgebracht zijn.
Plaats reactie
Afirus
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 okt 2021, 14:52
2
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 5 keren

Station/trein omroepen generator voor scenario bouwers (Nieuwe Google Cloud WaveNet TTS)

Bericht door Afirus »

Voor allen die geïnteresseerd zijn in het toevoegen van omroepen in scenario's heb ik een tool gemaakt om omroepen te maken.

Je moet wel even een API key aanmaken bij google (in het PDFje op de website staat precies hoe). Voor de meeste mensen zal dit een fluitje van een cent zijn om te doen. Op het moment van schrijven geeft google je gratis 1-4 miljoen gratis karakters om uit te spreken (genoeg dus :sunglasses: ). Dit zijn de kosten voor gebruik: https://cloud.google.com/text-to-speech/pricing

Deze tool heeft ook ondersteuning voor SSML, met SSML kun je verschillende talen, stemmen en ook audio bestanden toevoegen aan één "uitspraak". Ook kun je met SSML veranderen hoe tijd, afkortingen worden uitgesproken, je kunt nadruk op bepaalde woorden leggen en nog veel meer.

Het staat iedereen geheel vrij deze link te verspreiden naar welk ander forum of community dan ook.

Ik heb mijn best gedaan om de plugin zo makkelijk mogelijk in te maken qua gebruik. De instellingen worden onthouden voor de volgende keer dat je de tool gebruikt en er zijn een scala aan opties beschikbaar om de stemmen zo realistisch mogelijk te laten klinken in verschillende omgevingen.

Mis je een functie die je nodig hebt of heb je tips (alle soorten tips zijn welkom)? Laat dan even een reactie achter op deze post.

Link: https://trainsim-voice.esstudio.design/

Afirus
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 okt 2021, 14:52
2
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 5 keren

Re: Station/trein omroepen generator (Nieuwe Google Cloud WaveNet TTS)

Bericht door Afirus »

Test API Key: AIzaSyBw7Ex8DFQ73_bpBQoBzzu992j-OvAw4NU

Ik heb de bovenstaande API key aangemaakt om mee te experimenteren, als je tegen limieten/errors aan loopt, maak dan even een eigen API key aan.

Gebruikersavatar
Koplopermau
Moderator
Berichten: 300
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
3
Gegeven waarderingen: 110 keren
Ontvangen waarderingen: 267 keren
Contacteer:

Re: Station/trein omroepen generator voor scenario bouwers (Nieuwe Google Cloud WaveNet TTS)

Bericht door Koplopermau »

Hoi Afirus,

Vanmiddag hebben we de API-key uit je bericht verwijderd. Dit omdat deze key er wellicht voor kan zorgen dat kwaadwillenden je op kosten jagen, want na een aantal tekens (na het verstrijken van de gratis tekens) gaat Google geld vragen voor het gebruik van deze API key. Je hebt hem nu zelf weer teruggeplaatst. We zullen hem nu niet weghalen, maar bedenk je goed wat er met het delen van deze API-key kan gebeuren. Je bent gewaarschuwd! :wink:

Groet,
Koplopermau
Bezoek ook mijn Afbeelding YouTube en Afbeelding Twitch kanalen! ICM is de mooiste trein van Nederland. :loveit:
Afbeelding

Afirus
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 okt 2021, 14:52
2
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 5 keren

Re: Station/trein omroepen generator voor scenario bouwers (Nieuwe Google Cloud WaveNet TTS)

Bericht door Afirus »

Hoi Koploper,

Ahh ok, ik dacht dat ik zelf gewoon te snel op versturen had geklikt :sweat_smile:. De API is rate en ip-limited en ik heb een cloud function aangemaakt die de API key automatisch blokkeert zodra ik over het gratis limiet heen ben. Iniedergeval bedankt voor de waakzaamheid :halo:.

Gebruikersavatar
Koplopermau
Moderator
Berichten: 300
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
3
Gegeven waarderingen: 110 keren
Ontvangen waarderingen: 267 keren
Contacteer:

Re: Station/trein omroepen generator voor scenario bouwers (Nieuwe Google Cloud WaveNet TTS)

Bericht door Koplopermau »

Prima, dan hoeven we ons daar geen zorgen om te maken. :thumbsup:
Bezoek ook mijn Afbeelding YouTube en Afbeelding Twitch kanalen! ICM is de mooiste trein van Nederland. :loveit:
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Scenario's”