RemkoH's scenario corner

Hier vind je alle onderwerpen over scenario's die in aanbouw of uitgebracht zijn.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
RemkoH
Beheerder
Berichten: 569
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
3
Gegeven waarderingen: 169 keren
Ontvangen waarderingen: 359 keren

RemkoH's scenario corner

Bericht door RemkoH »

Hier zal ik allerhande dingen plaatsen over bijvoorbeeld mijn gemaakte scenario's, updates daarvan, tips & tricks en wie weet wat nog meer :upside_down:

Natuurlijk is ook feedback welkom hier.

Afbeelding

Uitgebrachte scenario's:
Scenario's in de maak:
Co-founder van DutchSims, admin, moderator, tester, scenario bouwer, lua scripter
De lijst houdt niet op :upside_down:


Gebruikersavatar
RemkoH
Beheerder
Berichten: 569
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
3
Gegeven waarderingen: 169 keren
Ontvangen waarderingen: 359 keren

Re: RemkoH's scenario corner

Bericht door RemkoH »

Het eerste door mij gemaakte scenario hier op DutchSims :partying_face:

Skitrip naar Zell am See :sunglasses:

Afbeelding

In dit scenario rijd je de AlpenExpress van Utrecht naar Den Bosch op de nieuwe route van Yorn14, 't Zuiden van Nederland.
Het scenario is hier te downloaden.

Een uitdagend scenario voor de hardrijder :stuck_out_tongue:
Volgens dienstregeling en met juist ingestelde treinstelnummers en koersborden bij AI.
Extra leuke touch, de voorste stroomafnemer van de 9901 gaat automatisch omhoog bij stilstand en weer omlaag wanneer een snelheid van 25km/u wordt bereikt.
Co-founder van DutchSims, admin, moderator, tester, scenario bouwer, lua scripter
De lijst houdt niet op :upside_down:


Gebruikersavatar
RemkoH
Beheerder
Berichten: 569
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
3
Gegeven waarderingen: 169 keren
Ontvangen waarderingen: 359 keren

Re: RemkoH's scenario corner

Bericht door RemkoH »

Een test scenario om te kijken of het lukt om een Traxx AI trein te laten wisselen van stroomafnemer in een spanningssluis:



Ik zeg: Test gelukt! :halo:

Binnenkort meer hierover in Scripting
Deze gebruikers waarderen RemkoH voor dit bericht:
Blivius92
Co-founder van DutchSims, admin, moderator, tester, scenario bouwer, lua scripter
De lijst houdt niet op :upside_down:


jpvdveer
Berichten: 271
Lid geworden op: 06 apr 2020, 11:00
3
Gegeven waarderingen: 86 keren
Ontvangen waarderingen: 91 keren

Re: RemkoH's scenario corner

Bericht door jpvdveer »

Net je (al vrij oude) scenario BRENG 30731 Stoptrein Arnhem – Doetinchem gereden. Dit grenst aan perfectie - superleuk! Omroepen, een volledige spoorbezetting in Arnhem, alle treinen volgens dienstregeling en goed herkenbaar, controle op de prestaties van de machinist - etc. etc. - werkelijk alles is er! Ook de uitgeschakelde dodeman op de stations is echt SUPER - dit gaat bij mij (omdat ik aan VirtualRailroads materieel gewend ben waar de Sifa op stations standaard uitstaat) altijd mis.

Zeker de moeite waard om dit scenario ook op deze site aan te bieden denk ik - nog steeds een zeer relevant scenario al was het maar vanwege de kwaliteitsbenchmark die dit scenario neerzet.

Mijn enige opmerking (voor zover nog relevant - misschien ben je hier allang van afgestapt) betreft de popups bij nadering van elk station. De plaatjes zijn leuk maar de popups zijn toch vooral storend - ik zou deze weglaten. De omroepen zijn meer dan voldoende. Ik weet dat goede scenariobouwers in andere landen het gebruik van popups zo veel mogelijk proberen te vermijden.

Hartelijk dank!
Deze gebruikers waarderen jpvdveer voor dit bericht:
RemkoH

Gebruikersavatar
RemkoH
Beheerder
Berichten: 569
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
3
Gegeven waarderingen: 169 keren
Ontvangen waarderingen: 359 keren

Re: RemkoH's scenario corner

Bericht door RemkoH »

jpvdveer schreef:
13 mei 2020, 10:51
Net je (al vrij oude) scenario BRENG 30731 Stoptrein Arnhem – Doetinchem gereden. Dit grenst aan perfectie - superleuk! ..... Zeker de moeite waard om dit scenario ook op deze site aan te bieden denk ik - nog steeds een zeer relevant scenario al was het maar vanwege de kwaliteitsbenchmark die dit scenario neerzet.
jpvdveer schreef:
13 mei 2020, 10:51
Mijn enige opmerking (voor zover nog relevant - misschien ben je hier allang van afgestapt) betreft de popups bij nadering van elk station. De plaatjes zijn leuk maar de popups zijn toch vooral storend - ik zou deze weglaten. De omroepen zijn meer dan voldoende. Ik weet dat goede scenariobouwers in andere landen het gebruik van popups zo veel mogelijk proberen te vermijden.
Het scenario zal zeker ook op DutchSims terug te vinden zijn binnenkort :sunglasses:
Ik verwacht als versie 1.1 met wat kleine aanpassingen.
Evenals het "Treinen spotten in Arnhem" scenario die aangepast moet worden om op de huidige versie van de route te kunnen functioneren.

Dit was een van mijn eerste uitgebrachte scenario's waarin ik serieus met lua-scripting aan het spelen ben geslagen.
In die scripting zal ik waarschijnlijk inmiddels wel wat verbeterpuntjes kunnen toepassen :smile:
Zoals bij de pop-ups in dit scenario waar, als het me goed herinner, de game pauzeert bij iedere pop-up. Die pauze kan er uit.

Tegenwoordig maak ik niet meer zoveel gebruik van pop-ups.
Een intro, een outro en eventueel tussendoor als er iets aan de hand is of uitgelegd moet worden is meer dan voldoende.
En als het nodig is zouden er nog meldingen rechtsboven weergegeven kunnen worden die vanzelf weer verdwijnen na een paar seconde.
Iets wat ik zelf regelmatig gebruik tijdens het bouwen van een script in een scenario om zo te testen of tijdens het rijden de juiste delen uit het script op het juiste moment uitgevoerd worden.
Co-founder van DutchSims, admin, moderator, tester, scenario bouwer, lua scripter
De lijst houdt niet op :upside_down:


jpvdveer
Berichten: 271
Lid geworden op: 06 apr 2020, 11:00
3
Gegeven waarderingen: 86 keren
Ontvangen waarderingen: 91 keren

Re: RemkoH's scenario corner

Bericht door jpvdveer »

Klinkt goed! inderdaad is het pauze-element bij de popups het storende. Voor zover de dienstregeling bij publicatie van de 1.1 niet wordt gewijzigd, is het goed om dan expliciet te vermelden op welk dienstregelingsjaar het scenario betrekking heeft.

Gebruikersavatar
RemkoH
Beheerder
Berichten: 569
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
3
Gegeven waarderingen: 169 keren
Ontvangen waarderingen: 359 keren

Re: RemkoH's scenario corner

Bericht door RemkoH »

jpvdveer schreef:
13 mei 2020, 15:55
Klinkt goed! inderdaad is het pauze-element bij de popups het storende. Voor zover de dienstregeling bij publicatie van de 1.1 niet wordt gewijzigd, is het goed om dan expliciet te vermelden op welk dienstregelingsjaar het scenario betrekking heeft.
De dienstregeling zal niet gewijzigd worden. Dan kan ik net zo goed een nieuw scenario maken. Het zal blijven bij wat kleine tweaks.

Volgens wat ik in de scenariomarker heb ingevuld speelt het zich af op 11 augustus 2017.
Vermoedelijk met wat kleine twists om het geheugengebruik binnen de perken te houden omdat we toen nog geen 64 bit TS hadden.
Co-founder van DutchSims, admin, moderator, tester, scenario bouwer, lua scripter
De lijst houdt niet op :upside_down:


jpvdveer
Berichten: 271
Lid geworden op: 06 apr 2020, 11:00
3
Gegeven waarderingen: 86 keren
Ontvangen waarderingen: 91 keren

Re: RemkoH's scenario corner

Bericht door jpvdveer »

Ok! Ik wilde niet suggereren om de dienstregeling te wijzigen - alleen om deze datum (of het jaar) dan op de downloadpagina / in de readme / in de openingspopup te vermelden. Dit gebeurt meestal niet maar hoort ook bij 100% realisme. Nogmaals reuze bedankt en ik zal snel een ander scenario van je proberen te spelen - dit eerste scenario is mij zeer goed bevallen.

Gebruikersavatar
RemkoH
Beheerder
Berichten: 569
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
3
Gegeven waarderingen: 169 keren
Ontvangen waarderingen: 359 keren

Re: RemkoH's scenario corner

Bericht door RemkoH »

Bezig met een complete overhaul van het lua script in scenario BRENG 30731 Stoptrein Arnhem – Doetinchem
Waar ben ik aan begonnen ... zucht :upside_down:
Deze gebruikers waarderen RemkoH voor dit bericht:
Conner
Co-founder van DutchSims, admin, moderator, tester, scenario bouwer, lua scripter
De lijst houdt niet op :upside_down:


jpvdveer
Berichten: 271
Lid geworden op: 06 apr 2020, 11:00
3
Gegeven waarderingen: 86 keren
Ontvangen waarderingen: 91 keren

Re: RemkoH's scenario corner

Bericht door jpvdveer »

Oef - nauwelijks te geloven dat een al bijna perfect scenario nog beter gaat worden!

Gebruikersavatar
RemkoH
Beheerder
Berichten: 569
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
3
Gegeven waarderingen: 169 keren
Ontvangen waarderingen: 359 keren

Re: RemkoH's scenario corner

Bericht door RemkoH »

Zojuist toegevoegd in de downloads:

BRENG 30731 stoptrein Arnhem - Doetinchem V1.1

Afbeelding

Je rijdt trein 30731 van Arnhem Centraal naar Doetinchem volgens de dienstregeling van 11-08-2017.
Het scenario is hier te downloaden.

Changelog:
  • Meldingen onderweg pauzeren de game niet meer en verdwijnen na een aantal seconden automatisch.
  • Volledige herziening in de manier hoe de omroep wordt getriggerd.
    Daarvoor gebruikte markers zijn daarmee niet meer zichtbaar zijn in de hud en ook niet meer terug te vinden in de dienstregeling in de editor.
    De aftellende afstand tot de volgende opdracht in de hud werkt daardoor weer in plaats van dat de afstand tussen de omroepmarker en de opdracht wordt weergeven en pas gaat aftellen zodra de omroepmarker wordt gepasseerd.
  • De dodeman wordt niet meer automatisch uitschakelt bij iedere stop.
    In plaats daarvan wordt de reverser in neutraal gezet tijdens een stop langs het perron (of er voorbij indien je doorschiet) zodat de dodeman niet meer af gaat.
  • Nieuwe manier om koersborden in te stellen
Deze gebruikers waarderen RemkoH voor dit bericht (totaal 2):
jpvdveerrabby62
Co-founder van DutchSims, admin, moderator, tester, scenario bouwer, lua scripter
De lijst houdt niet op :upside_down:


Hans Weverling
Berichten: 179
Lid geworden op: 16 apr 2020, 13:43
3
Gegeven waarderingen: 481 keren
Ontvangen waarderingen: 49 keren

Re: RemkoH's scenario corner

Bericht door Hans Weverling »

Beste Remko, vandaag jouw scenario Breng 30731 gereden. Jammer van de reizigers op de spoorbaan bij vertrek van Arnhem Centraal. Kan je als scenario bouwer hier iets aan veranderen? Verder mis ik vanaf Didam de omroeper. Is zij in Zevenaar uitgestapt? Tip voor de gebruiker: Lees van te voren even goed de handleiding van de Stadler GTW-D. Verder een prima scenario!
Met een hartelijke groet,
Hans

Gebruikersavatar
RemkoH
Beheerder
Berichten: 569
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
3
Gegeven waarderingen: 169 keren
Ontvangen waarderingen: 359 keren

Re: RemkoH's scenario corner

Bericht door RemkoH »

Heel vreemd aangezien er niets meer gewijzigd is na tests door meerdere personen :thinking:
Maar ik had zelf ineens hetzelfde probleem :astonished:
Inmiddels is een zip met nieuwe rwp geupload waarin het wel weer werkt.
Download deze en installeer het scenario opnieuw.

Mensen op het spoor zit in de route. Daar is in een scenario helaas niets aan te doen.
Co-founder van DutchSims, admin, moderator, tester, scenario bouwer, lua scripter
De lijst houdt niet op :upside_down:


Hans Weverling
Berichten: 179
Lid geworden op: 16 apr 2020, 13:43
3
Gegeven waarderingen: 481 keren
Ontvangen waarderingen: 49 keren

Re: RemkoH's scenario corner

Bericht door Hans Weverling »

Bedankt voor je reactie. Wat die mensen op het spoor betreft dat dit in de route zit was ik al bang voor. Zal bij voorbaat alvast een ziekenwagen bestellen!
Met een vriendelijke groet,
Hans

Gebruikersavatar
RemkoH
Beheerder
Berichten: 569
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
3
Gegeven waarderingen: 169 keren
Ontvangen waarderingen: 359 keren

Re: RemkoH's scenario corner

Bericht door RemkoH »

Nieuw WIP scenario

Afbeelding'

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Co-founder van DutchSims, admin, moderator, tester, scenario bouwer, lua scripter
De lijst houdt niet op :upside_down:


Gebruikersavatar
RemkoH
Beheerder
Berichten: 569
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
3
Gegeven waarderingen: 169 keren
Ontvangen waarderingen: 359 keren

Re: RemkoH's scenario corner

Bericht door RemkoH »

Wegens allerlei problemen na een half jaar maar opnieuw begonnen en inmiddels te downloaden:

[RemkoH] Omgeleide staaltrein (deel 1/2)

Afbeelding

Afbeelding Download
Co-founder van DutchSims, admin, moderator, tester, scenario bouwer, lua scripter
De lijst houdt niet op :upside_down:


Plaats reactie

Terug naar “Scenario's”