Scenario's van Blivius92

Hier vind je alle onderwerpen over scenario's die in aanbouw of uitgebracht zijn.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Blivius92
Moderator
Berichten: 51
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
3
Gegeven waarderingen: 11 keren
Ontvangen waarderingen: 7 keren
Contacteer:

Scenario's van Blivius92

Bericht door Blivius92 »

Hallo allemaal,

Dit topic gaat over scenario's die ik gemaakt heb en welke scenario's ik momenteel mee bezig ben. Je mag dit topic natuurlijk ook voor feedback gebruiken.

Afbeelding

Huidige scenariolijst: Bezig met:
  • Achterhoek- en Twentelijnen
    • IC 1735 naar Den Haag
      • Player Trein instellen
      • AI Treinen instellen
      • LUA Scripting
      • Testen
    Scenario Pipeline:
    • HSL-Zuid Amsterdam-Rotterdam
      • Trein 923 Rotterdam Centraal - Amsterdam Centraal
Afbeelding


Simulatie youtuber: Youtube Twitch
Dutchsims moderator

jpvdveer
Berichten: 271
Lid geworden op: 06 apr 2020, 11:00
3
Gegeven waarderingen: 86 keren
Ontvangen waarderingen: 91 keren

Re: Scenario's van Blivius92

Bericht door jpvdveer »

Net je scenario trein 6652 Wijchen - Arnhem gereden - leuk!

Ik vind het erg goed dat de treinen volgens dienstregeling rijden en dat de AI-treinen met hun treinnummer herkenbaar zijn. Overweeg eventueel om (naar Engels voorbeeld) deze beschrijving nog wat uit te breiden, dus "Trein 3661 Zwolle - Roosendaal" i.p.v. alleen maar trein 3661. Niet alle gebruikers zijn bekend met de nummering van de Nederlandse treinseries, zeker buitenlandse gebruikers niet (Nederlandse TS routes zijn steeds populairder bij Duitse en Engelse gebruikers).

Wel miste ik alle Arriva treinen. Als je aangeeft dat "alle treinen volgens dienstregeling rijden" dan horen deze er zeker bij.

Heel erg bedankt!

Groet, Jan Peter

Gebruikersavatar
Blivius92
Moderator
Berichten: 51
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
3
Gegeven waarderingen: 11 keren
Ontvangen waarderingen: 7 keren
Contacteer:

Re: Scenario's van Blivius92

Bericht door Blivius92 »

Hallo Jan Peter,

Bedankt voor je feedback.

- Ik zal de volgende keer rekening houden met dat ik de plaatsnamen meeneem ik de titel van het scenario, het is voor sommige mensen inderdaad makkelijker om het dan te herkennen.
- Over de Arriva treinen, ik heb naar de vertrektijden gekeken, maar de trein naar Tiel was volgens mij op dat moment al gepasseerd (dacht ik) misschien dat ik het fout heb gezien :-).

De titels kunnen alleen in de volgende talen combinaties worden aangeboden:
Nederlands - Duits
Engels - Duits

Dit gezien Train Simulator niet een aparte taal "Nederlands" heeft, dus dat betekend dat ik een scenario in het Nederlands of Engels moet maken. Of ik moet de titel nederlands / engels maken... Maar dat is een keuze waar ik overna moet denken.
Afbeelding


Simulatie youtuber: Youtube Twitch
Dutchsims moderator

jpvdveer
Berichten: 271
Lid geworden op: 06 apr 2020, 11:00
3
Gegeven waarderingen: 86 keren
Ontvangen waarderingen: 91 keren

Re: Scenario's van Blivius92

Bericht door jpvdveer »

Ik zou alle tekst gewoon lekker Nederlands houden - tenslotte blijft het een Nederlands scenario en de overgrote meerderheid van de spelers is Nederlands. Arriva treinen had ik in Nijmegen (kerende treinen 32354 - 32359 Venray-Nijmegen-Venray) en ook in Arnhem verwacht (trein 31152 naar Tiel en ook trein 30955 richting Winterwijk). Het zijn maar suggesties dus je moet maar kijken wat je er mee doet, maar als je echt een 100% realistisch scenario zou willen maken is er een correcte en volledige spoorbezetting op ieder station nodig. Nogmaals hartelijk dank en ik kijk er naar uit om een volgend scenario van je te spelen! Groet, Jan Peter
Deze gebruikers waarderen jpvdveer voor dit bericht:
Blivius92

Gebruikersavatar
RemkoH
Beheerder
Berichten: 569
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
3
Gegeven waarderingen: 169 keren
Ontvangen waarderingen: 359 keren

Re: Scenario's van Blivius92

Bericht door RemkoH »

Kijkend naar het buitenland zijn NL routes vooral steeds populairder bij Duitsers en verder richting het oosten.
Bij Engelsen niet zo. Als 2e taal zou Duits dus het meest voor de hand liggend zijn.
Wat ook een stuk makkelijker in TS te realiseren is aangezien de grote meerderheid van de Nederlanders TS heeft ingesteld op Engels of een Nederlandse vertaling die Engels vervangt.
Co-founder van DutchSims, admin, moderator, tester, scenario bouwer, lua scripter
De lijst houdt niet op :upside_down:


Gebruikersavatar
Blivius92
Moderator
Berichten: 51
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
3
Gegeven waarderingen: 11 keren
Ontvangen waarderingen: 7 keren
Contacteer:

Re: Scenario's van Blivius92

Bericht door Blivius92 »

Momenteel is het scenario "Met Storingen naar Zevenaar" herbouwd, het moet alleen getest worden.
Afbeelding


Simulatie youtuber: Youtube Twitch
Dutchsims moderator

Plaats reactie

Terug naar “Scenario's”