Mogelijke oplossing tegen bugseinen

Hier vind je alle onderwerpen over scenario's die in aanbouw of uitgebracht zijn.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Aeolus
Berichten: 163
Lid geworden op: 29 dec 2021, 19:50
2
Gegeven waarderingen: 152 keren
Ontvangen waarderingen: 65 keren

Mogelijke oplossing tegen bugseinen

Bericht door Aeolus »

Dit is iets waar ik net achter kom. Doe ermee wat je wil, maar misschien kan het je helpen.

Als ik scenario's bouw irriteert het me altijd een beetje als je bugseinen tegenkomt. Seinen die op rood staan terwijl ze groen of geel hadden moeten tonen. In dit geval ben ik bezig met een scenario op 't Hart, waarbij ik vertrek vanaf Amersfoort Schothorst, naar Amersfoort spoor 6a rij, om na een stop daar verder richting Utrecht Centraal te gaan. Hier was het zo dat het sein aan het eind van perron 6a, en het eerste daaropvolgende sein (net de bocht om richting Utrecht) stoptonend bleven zonder enige reden.

In een poging dit op te lossen heb ik nu een random AI trein op spoor 6a in Amersfoort gezet, en die direct bij de start van het scenario langs deze 2 seinen laten rijden, om hem daarna een portal in te laten verdwijnen. Resultaat: de seinen staan nu op groen. Misschien kan het je als scenariobouwer helpen om zo ook bugseinen te voorkomen.
Deze gebruikers waarderen Aeolus voor dit bericht:
Wadlopertje

Gebruikersavatar
GekIdee
Teamlid
Berichten: 347
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:50
4
Locatie: Den Haag
Gegeven waarderingen: 24 keren
Ontvangen waarderingen: 28 keren

Re: Mogelijke oplossing tegen bugseinen

Bericht door GekIdee »

Echter is het ter aanvulling dat dat niet op elke route het geval zal zijn. Op De Oude lijn en op de HSL Zuid Noorderkempen-Amsterdam zal dat blijven als er een trein voor je uit gaat. Dit heb ik al meerdere malen meegemaakt bij bijna elk scenario.

Plaats reactie

Terug naar “Scenario's”