Scenario's van kph

Hier vind je alle onderwerpen over scenario's die in aanbouw of uitgebracht zijn.
Plaats reactie
kph
Berichten: 55
Lid geworden op: 06 apr 2020, 12:16
3
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 14 keren

Scenario's van kph

Bericht door kph »

In de handleiding van mijn scenario's staat dat op- en aanmerkingen welkom zijn. Dat kan dus in dit draadje.

De drie scenario's die ik hier geplaatst heb zijn in de afgelopen maanden gemaakt als oefening in het maken van wat langere scenario's op basis van een werkelijke dienstregeling. Een actuele gebeurtenis op het spoor omzetten naar een speelbaar scenario vind ik een uitdaging. Ik probeer dan ook zoveel mogelijk de juiste treinsamenstellingen, de juiste stelnummers en correcte plaatsnamen op de 'koersrollen' te gebruiken. Het liefst ook de werkelijk gereden goederentreinen, maar voor een 'leek' is het lastig de daarvoor benodigde informatie boven tafel te krijgen.

Gepubliceerde scenario's: Af en toe zal ik een nieuw scenario aanbieden.

De scenario's plaats ik hier op persoonlijke titel en hebben geen relatie met de treinsim-activiteiten die ik in clubverband doe.

Hans Weverling
Berichten: 179
Lid geworden op: 16 apr 2020, 13:43
3
Gegeven waarderingen: 481 keren
Ontvangen waarderingen: 49 keren

Re: Scenario's van kph

Bericht door Hans Weverling »

Ik wacht in spanning af. Succes!

Hans Weverling
Berichten: 179
Lid geworden op: 16 apr 2020, 13:43
3
Gegeven waarderingen: 481 keren
Ontvangen waarderingen: 49 keren

Re: Scenario's van kph

Bericht door Hans Weverling »

Scenario Intercity 3639 is een prima en probleemloos scenario. Leuk met die spoorboom en regenbui onderweg. Hartelijk dank!

jpvdveer
Berichten: 271
Lid geworden op: 06 apr 2020, 11:00
3
Gegeven waarderingen: 86 keren
Ontvangen waarderingen: 91 keren

Re: Scenario's van kph

Bericht door jpvdveer »

Net eveneens IC3639 gereden. Oude tijden herleefden, zowel met het ICM op de Zeeuwse lijn als het doorreden van de treinen uit Zwolle naar Vlissingen, dat in een (ver) verleden ook gebeurde. Om één of andere reden gingen de deuren in Breda niet open, maar verder ging alles perfect. Bedankt!

kph
Berichten: 55
Lid geworden op: 06 apr 2020, 12:16
3
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 14 keren

Re: Scenario's van kph

Bericht door kph »

Een snelle blik in de scenario-editor leert mij dat de drie scenario's die ik voor Zuid West Nederland gemaakt heb in versie 2.0 van de route niet meer werken. :cry: Het noodlot van de scenariomaker bij een nieuwe versie van een route. :wink:

Neemt niet weg dat ik verheugd ben met de nieuwe versie van deze route. Goed werkt van Jerome en alle 'meewerkende' contentbouwers. :thumbsup: :clap:

Het kan even duren voordat mijn scenario's weer geschikt zijn voor versie 2.0.

Hans Weverling
Berichten: 179
Lid geworden op: 16 apr 2020, 13:43
3
Gegeven waarderingen: 481 keren
Ontvangen waarderingen: 49 keren

Re: Scenario's van kph

Bericht door Hans Weverling »

Dat zal altijd een probleem blijven als er een nieuwe versie van een route uitkomt maar ik ben in ieder geval blij dat je de moeite wilt nemen om jouw scenario's aan te passen! Bedankt hiervoor! :thumbsup:

kph
Berichten: 55
Lid geworden op: 06 apr 2020, 12:16
3
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 14 keren

Re: Scenario's van kph

Bericht door kph »

Er is een scenario bijna afgerond. Het gaat om een scenario voor de route Zuid West Nederland met een goederentrein van Vlissingen-Sloehaven richting Venlo. Voor de types wagens van de spelerstrein heb ik een keuze gemaakt. Alleen een van de wagens komt in een aantal DTG pakketten voor:

MRCE Dispolok Pack Loco Add-On
Semmeringbahn - Mürzzuschlag to Gloggnitz Route Add-On
Nuremberg & Regensburg Bahn
DB BR 204 Loco Add-On
DTG\BR155pack01, zit in Köln-Koblenz, zelfstandig pakket geweest?

Nu is mijn vraag: Voor welke add-on zal ik kiezen? Het zou mooi zijn dat ik die add-on kies die bij de meerderheid van jullie in bezit is.

Groet,
Kees.

Gebruikersavatar
Rob Jansen
Oprichter
Berichten: 894
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
3
Locatie: Op vele plekken :)
Gegeven waarderingen: 199 keren
Ontvangen waarderingen: 263 keren
Contacteer:

Re: Scenario's van kph

Bericht door Rob Jansen »

Het BR155 Pack is altijd onderdeel geweest van Köln-Koblenz en lijkt mij de beste keuze, immers zullen velen deze route hebben en lijkt mij de meest verstandige keus.
Oprichter van DutchSims en Twitch Streamer. Meestal ben ik in het weekend live vanaf 19.30u!
Check dan mijn website en Stream Schema voor meer informatie

kph
Berichten: 55
Lid geworden op: 06 apr 2020, 12:16
3
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 14 keren

Re: Scenario's van kph

Bericht door kph »

Het eerder aangekondigde goederenscenario voor de route Zuid West Nederland 2.0 staat bij de downloads. Ik kan me voorstellen dat niet iedereen de gebruikte payware goederenwagens in bezit heeft. De schuifwandwagens van DTG zitten ook in de volgende add-ons:
MRCE Dispolok Pack Loco Add-On
Semmeringbahn - Mürzzuschlag to Gloggnitz Route Add-On
Nuremberg & Regensburg Bahn
DB BR 204 Loco Add-On

Deze wagens zijn met behulp van RW/TS-Tools uit te wisselen met het behoud van de ladingkenmerken. Als je deze wagens en de platte wagens uit wil wisselen voor andere wagens hou dan het treingewicht in de gaten. De spelerstrein is bewust geconfigureerd om het treingewicht van de originele trein, bijna 2200 ton, te benaderen. Bij het voorbereiden van dit scenario is mij gebleken dat er flinke verschillen zitten in de wagen- en ladinggewichten van de goederenwagens van de diverse aanbieders.

Groet,
Kees.

Plaats reactie

Terug naar “Scenario's”