Kcalk04 Scenario helpdesk
- Spoorwegen Nederland
- 3
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 105 keren
Re: Kcalk04 Scenario helpdesk
Ik heb TAB gedaan bij het sein maar het sein bleef rood.
Ik heb de meest recene versies van de ChrisTrains treinen.
Maar alle benodige payware heb ik niet.
Ik heb de meest recene versies van de ChrisTrains treinen.
Maar alle benodige payware heb ik niet.
- Spoorwegen Nederland
- 3
Jazeker mag dat!
:- Verkehrspack Güterwagen
:- Carri rimorchi - Sggmrss (Pdales)
- ELL/NS 193 759 + 193 766
: - Vectron – BR 193 AC – AC/DC
- Rubku_NL
- Download Manager
- 4
- Gegeven waarderingen: 508 keren
- Ontvangen waarderingen: 934 keren
- Contacteer:
2 daar van zijn payware, 1 is gratis & 1 is een repaint
Zolang je zaken niet heb zal een scenario nooit naar behoren werken en is de kans behoorlijk groot dat je tegen probleem aanloopt.
Dus kort gezegt is dit dus een zo genaamde user error en geen scenario fout.
Zolang je zaken niet heb zal een scenario nooit naar behoren werken en is de kans behoorlijk groot dat je tegen probleem aanloopt.
Dus kort gezegt is dit dus een zo genaamde user error en geen scenario fout.
- Kcalk_04
- 1
- Gegeven waarderingen: 345 keren
- Ontvangen waarderingen: 75 keren
dan gaat de IC berlijn die op het andere spoor staat in hengelo idd stuk wat waarschijnlijk resulteerd in een rood sein. een oplossing is mogelijk. alle dingetjes kopenSpoorwegen Nederland schreef: ↑26 sep 2024, 15:01Jazeker mag dat!
Mijn scenariopagina: hier
- Marklin
- 4
- Gegeven waarderingen: 2062 keren
- Ontvangen waarderingen: 2344 keren
Daar is Spoorwegen NL nog eerlijk in over missende treinen wat niet iedereen toegeeft.
Dat je het scenario nog werkend heb gekregen, heb je het missende materieel vervangen met hetgeen je hebt en vergelijkbaar is, of ...?
Maar het zal wel niet anders had de IC berlin op je plaatje te zien moeten zijn wat door Kcalk_04 word genoemd en die zie ik niet.
Wat ik ermee wil zeggen is als het vervangen was is de kans iets groter geweest op veilig sein.
Mja het blijft ten alle tijden risico's geven.
Dat je het scenario nog werkend heb gekregen, heb je het missende materieel vervangen met hetgeen je hebt en vergelijkbaar is, of ...?
Maar het zal wel niet anders had de IC berlin op je plaatje te zien moeten zijn wat door Kcalk_04 word genoemd en die zie ik niet.
Wat ik ermee wil zeggen is als het vervangen was is de kans iets groter geweest op veilig sein.
Mja het blijft ten alle tijden risico's geven.
- Marklin
- 4
Hier een plaatje met de IC Berlin die op station Hengelo staat en heb netjes groen:
Ps. hoe zit het met de omroep voor station Enschede Kennispark, ik/wij krijgen Enschede Drienerlo te horen?
Ps. hoe zit het met de omroep voor station Enschede Kennispark, ik/wij krijgen Enschede Drienerlo te horen?
- Spoorwegen Nederland
- 3
Thanks voor de info
Wat betreft de omroep hoor ik ook Enschede Drienerlo.
Wat betreft de omroep hoor ik ook Enschede Drienerlo.
- Kcalk_04
- 1
Tja, wat zal ik zeggen. Ik heb de door de route bijgeleverde omroepen gebruikt. Echter bestaan er geen SNG omroepen voor dat traject daarom is de stem die van SLT en is de stationnaam een beetje out of date
- Marklin
- 4
Oké, je moet roeien met de riemen die beschikbaar zijn.
Was gisteren gestart met het scenario en had hem wat voor Almelo opgeslagen en vandaag uitgereden zij het niet overal op tijd dankzij overal een groene V.
Afijn het ging niet van een leien dakje, na verder rijden kreeg ik iets voor Almelo 2 x de welbekende tempdump op precies dezelfde plek. (tja, met de 64 bit)
Dan toch maar met de 32 bit geprobeerd, en ja hoor je raad het al dat ging wel goed tot Apeldoorn.
Nou wat ben ik blij met de 64 bit ...., maar waar was het ook alweer voor bedoeld?????, iig niet voor tempdumps neem ik aan.
Ps. 2 stations waren niet tijd gebonden, is daar een reden voor geweest, of ....?
Was gisteren gestart met het scenario en had hem wat voor Almelo opgeslagen en vandaag uitgereden zij het niet overal op tijd dankzij overal een groene V.
Afijn het ging niet van een leien dakje, na verder rijden kreeg ik iets voor Almelo 2 x de welbekende tempdump op precies dezelfde plek. (tja, met de 64 bit)
Dan toch maar met de 32 bit geprobeerd, en ja hoor je raad het al dat ging wel goed tot Apeldoorn.
Nou wat ben ik blij met de 64 bit ...., maar waar was het ook alweer voor bedoeld?????, iig niet voor tempdumps neem ik aan.
Ps. 2 stations waren niet tijd gebonden, is daar een reden voor geweest, of ....?
- Kcalk_04
- 1
Ik heb hem gemaakt en getest op 64 bit dus het verbaasd me een beetje dat ie dan crasht want voor zover ik weet wordt ie ook getest met 64 bit.
De 2 stations zonder tijd waren omdat je anders de dienstregeling niet haalt op die stations. Het was puur zodat het haalbaar zou zijn
De 2 stations zonder tijd waren omdat je anders de dienstregeling niet haalt op die stations. Het was puur zodat het haalbaar zou zijn
- Marklin
- 4
Nja dat zal best goed zijn met de 64 bit waar niemand wat aan kan doen, maar gaf het alleen te kennen dat de 64 bit een grote puinzooi was, is en blijft zoals vaker uitgelegd enz.
Mogelijk komt dit door het opslaan maar dan nog zou een tempdump niet mogen, dus vraag mij in dit geval dan af waarom geen dump in de 32 bit ...
Nou dan kan ik je een tip geven als je de tijd niet kan halen wat geen wonder is als je de standaard 75% op 200% zet wat de tijd versneld.
Ofwel zet het op bijv. 60% wat de tijd vertraagd en je er dus een x aantal sec. langer over mag doen.
Edit/
Trouwens al die rode tijden verder naar ondere toe ligt dit aan de omroepen of zo?
Hoe mij ten goede het is goed bedoeld, niet dat je denkt die ouwe heeft altijd wat!
Mogelijk komt dit door het opslaan maar dan nog zou een tempdump niet mogen, dus vraag mij in dit geval dan af waarom geen dump in de 32 bit ...
Nou dan kan ik je een tip geven als je de tijd niet kan halen wat geen wonder is als je de standaard 75% op 200% zet wat de tijd versneld.
Ofwel zet het op bijv. 60% wat de tijd vertraagd en je er dus een x aantal sec. langer over mag doen.
Edit/
Trouwens al die rode tijden verder naar ondere toe ligt dit aan de omroepen of zo?
Hoe mij ten goede het is goed bedoeld, niet dat je denkt die ouwe heeft altijd wat!
- Kcalk_04
- 1
Ik ben inderdaad op de hoogte van hoe dit werkt. Meestal rijdt ik net wat sneller dan dat de dispatcher kan voorspellen dus spelen met het percentage heeft nog wel eens effect maar bij de stop in Rijssen en De riet kon ik dat niet werkend krijgen vandaar dat ik de tijd eruit had gehaald gezien je de volgende stop wel gewoon kon halen.
Dit ligt idd aan de omroepen, dit is omdat de dispatcher niet denkt dat je op tijd komt op die go via punten. dat gooit de hele dispatcher om.
Ik ben nu aan het klooien met een LINT scenario en gebruik daar een andere soort manier van omroepen uitvoeren. Die manier zorgt ervoor dat ik geen go Via's hoef te gebruiken dus ja... wie weet breng ik nog een update uit ofzo maar dat moet ik even zien.
- Marklin
- 4
Nou zo net de Stoptrein 31220 richting Zutphen gereden en dit keer met succes afgerond, mijn dank!
Als je deze omroepen bedoeld wat je eerder zei om anders te doen is dat wel een verbetering t.o.v. het vorige scenario al zit er wat ruis in de lijn, maar dat laatste terzijde.
Nu word iig in de HUD de afstand tot de volgende stations goed weergegeven en zie je dit ook niet staan voor elke omroep.
Het is natuurlijk ieder voor zich hoe die ermee omgaat, maar van mij mag het meer op deze manier.
Ps. heb bij de koffie een appelgebak genomen die ik wel verdiend had.
Als je deze omroepen bedoeld wat je eerder zei om anders te doen is dat wel een verbetering t.o.v. het vorige scenario al zit er wat ruis in de lijn, maar dat laatste terzijde.
Nu word iig in de HUD de afstand tot de volgende stations goed weergegeven en zie je dit ook niet staan voor elke omroep.
Het is natuurlijk ieder voor zich hoe die ermee omgaat, maar van mij mag het meer op deze manier.
Ps. heb bij de koffie een appelgebak genomen die ik wel verdiend had.
- Deze gebruikers waarderen Marklin voor dit bericht:
- Wadlopertje
- Kcalk_04
- 1
Ik heb van MichaelO geleerd dat je ook omroepen kan doen zonder het gebruik van dispatcher GoVia's maar puur LUA scripting, dit maakt een groot verschil in niet alleen de "look" in de HUD maar ook tijdens het maken van de AI enzo gezien deze manier niet knoeit met de Prio's. Ik ga vanaf dit moment elk scenario met omroepen op deze manier doen gezien ik het wel heb gehad met prio's klooien . Ik ben wel benieuwd wat je bedoeld met "ruis in de lijn" dus als je daar meer van kan zeggen ben ik wel benieuwdMarklin schreef: ↑29 sep 2024, 17:48Als je deze omroepen bedoeld wat je eerder zei om anders te doen is dat wel een verbetering t.o.v. het vorige scenario al zit er wat ruis in de lijn, maar dat laatste terzijde.
Lekker hoor, daar heb ik ook wel zin in
- Marklin
- 4
Met "Ruis" bedoel ik dat de omroepen niet echt helder overkomen, vergeleken met het vorige scenario waren die helderder.
In het echt hoor je wellicht ook wel ruis c.q. bijgeluiden ...., mja dat is mijn mening.
- Kcalk_04
- 1
Je kan altijd even kijken in de route map en de omroepen die worden meegeleverd, ik heb gwn die opnames gebruikt zonder iets eraantoe te voegen.
- Jopke
- 1
- Gegeven waarderingen: 32 keren
- Ontvangen waarderingen: 12 keren
Ik krijg steeds een tempdump met de scenario van (v2.0) [Kcalk04]Museumrit over de oude lijn(Deel2)
Wat kan ik er aan doen omdat te verhelpen?
Wat kan ik er aan doen omdat te verhelpen?
Je bent nooit te oud om met treintjes te spelen
- Rubku_NL
- Download Manager
- 4
- Gegeven waarderingen: 508 keren
- Ontvangen waarderingen: 934 keren
- Contacteer:
Hoog waarschijnlijk heeft het te maken met de
PierreG:
- Automotrice belge SNCB-NMBS AM75
met de repaint:
SNCB AM75 Nouvelle livrée 1.2 (Maxime)
beste is om deze even opnieuw er op te zetten, gezien er met de release van beide wat problemen waren en zijn opgelost.
PierreG:
- Automotrice belge SNCB-NMBS AM75
met de repaint:
SNCB AM75 Nouvelle livrée 1.2 (Maxime)
beste is om deze even opnieuw er op te zetten, gezien er met de release van beide wat problemen waren en zijn opgelost.
- Marklin
- 4
Ja ..., en is verder al het benodigde rollend materieel voor dit betreffende scenario aanwezig?
- Jopke
- 1
- Gegeven waarderingen: 32 keren
- Ontvangen waarderingen: 12 keren
- Marklin
- 4
Mooi, dan is dat iig goed en kan een tempdump daar niet aan liggen.
- Frison
- 4
- Gegeven waarderingen: 1397 keren
- Ontvangen waarderingen: 8464 keren
- Contacteer:
Hier geen last, zelfs na vervangen van enkele loc's met Locoswap.
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.