quick drive veel routes niet meer zichbaar

Hier vind je alle onderwerpen over scenario's die in aanbouw of uitgebracht zijn.
Plaats reactie
Ronmat64
Berichten: 92
Lid geworden op: 06 apr 2020, 18:49
3
Gegeven waarderingen: 2 keren
Ontvangen waarderingen: 12 keren

quick drive veel routes niet meer zichbaar

Bericht door Ronmat64 »

Hallo simmers
Op het ogenblik doet mijn TS zeer vreemd. Omdat ik quick drive het meeste gebruikt ben ik best verbaast wat er nu weer is gebeurd. Gisteren had ik al mijn routes nog en vanmorgen wilde ik een quick drive opstarten en die bleef hangen , pc afgemeld en weer aangemeld en ts weer opgestart en tot mij verbazing had ik nog voor diessel 6 pagina, beschikbaar ( normaal 32) en voor electric 4 pagina,s
Pc opnieuw opgestart, geen resultaat .
Integriteit controleren en bestanden weer geupdate maar niets.

Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?

Gebruikersavatar
Frison
Berichten: 2811
Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
3
Gegeven waarderingen: 1273 keren
Ontvangen waarderingen: 8091 keren
Contacteer:

Re: quick drive veel routes niet meer zichbaar

Bericht door Frison »

Kijk eens met TSTools of je de bewuste scenarios nog hebt EN leeg je cache eens. :wink:
Wat er niet is, dat kan je niet zien.
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.

Ronmat64
Berichten: 92
Lid geworden op: 06 apr 2020, 18:49
3
Gegeven waarderingen: 2 keren
Ontvangen waarderingen: 12 keren

Re: quick drive veel routes niet meer zichbaar

Bericht door Ronmat64 »

De bewuste scenario was in Albula en Engadine line maar die zie ik ook niet meer, cache geleegd en nogmaals integriteit gedaan maar niets help
Dit komt helemaal uit het niets want de bewuste scenario heb ik gisteren gewoon geactiveerd zonder probleem en vanmorgen liep ie daar op vast.

Het zij ook routes zoals line u dus ook veel payware

Vind dit erg vreemd want in career en standaard staan de routes wel

Gebruikersavatar
RemkoH
Beheerder
Berichten: 569
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
3
Gegeven waarderingen: 169 keren
Ontvangen waarderingen: 359 keren

Re: quick drive veel routes niet meer zichbaar

Bericht door RemkoH »

Net als bij career en standaard worden alleen routes weergegeven die dat type scenario's bevatten.

Een route die geen career scenario's heeft zal op de career tab niet weergegeven worden.
En zo wordt dus ook een route die geen quickdrive scenario's bevat niet weergegeven op de quickdrive tab.

Was een routes eerst wel zichtbaar op een bepaalde tab dan is er dus iets mis met dat type scenario's in die route.
Controleer in TS-Tools of die de scenario's wel laat zien.
Co-founder van DutchSims, admin, moderator, tester, scenario bouwer, lua scripter
De lijst houdt niet op :upside_down:


Ronmat64
Berichten: 92
Lid geworden op: 06 apr 2020, 18:49
3
Gegeven waarderingen: 2 keren
Ontvangen waarderingen: 12 keren

Re: quick drive veel routes niet meer zichbaar

Bericht door Ronmat64 »

de scenario is terug te vinden bij in TS bij build. Het is toch gek dat je ts activeert op een avond ,kies een quick drive scenario start deze op en het start op.
de volgende dag pak je het zelfde scenario en omdat je deze het laats gebruikt staat deze al in de quick drive ,deze start je en het spel loopt vast dus het enige wat je kan doen is stoppen. Daarna start je TS weer op en je heb je van de ongeveer 90 routes er maar 28 in de quick drive.

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1909 keren
Ontvangen waarderingen: 2129 keren

Re: quick drive veel routes niet meer zichbaar

Bericht door Marklin »

Ronmat64 schreef:
27 jul 2020, 11:40
De bewuste scenario was in Albula en Engadine line maar die zie ik ook niet meer, .......

Wat gebeurd er als je deze 2 routes compleet verwijderd?, mogelijk zijn die om welke reden dan ook corrupt geraakt.
Is er niets voorgevallen zoals Remko schrijft, bijv. een crash of zo?, het kan toch niet zo zijn dat uit het niets de QD niet meer goed werkt t.o.v. de dag ervoor.
Hoe het ook zij, je moet toch ergens beginnen als hetgeen je gedaan hebt niet helpt.
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
Rob Jansen
Oprichter
Berichten: 894
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
3
Locatie: Op vele plekken :)
Gegeven waarderingen: 199 keren
Ontvangen waarderingen: 263 keren
Contacteer:

Re: quick drive veel routes niet meer zichbaar

Bericht door Rob Jansen »

Bepaalde problemen zijn lastig te traceren binnen Train Simulator. Het kan zelf voorkomen tussen een herstart.

Als je bijvoorbeeld een crash hebt gehad tijdens het opstarten nadat je iets nieuws erop hebt gezet (voorbeeld) dan kan het zijn dat je scenario database naar de knoppen is. In principe zijn Quick Drives ook scenario's dus het kan zijn dat de database corrupt is geraakt.

Wat je kunt proberen is het opnieuw laten opbouwen van de scenario database.
Let wel op! Mocht je enorm veel add-ons hebben geïnstalleerd staan, kan dit proces van paar minuten tot een uur of meerdere duren en het kan zijn dat de game crasht tijdens het zoeken.
Mocht het gebeuren dat je game inderdaad crasht (eventueel meerdere malen), start het opnieuw en het proces start nogmaals maar kan best zijn dat het iets sneller laad.

Voor het verwijderen van je scenario database ga je naar deze map:

Code: Selecteer alles

RailWorks\Content
en je verwijderd vervolgens:

Code: Selecteer alles

SDBCache.bin
SDBCache.bin.MD5
De andere bestanden laat je het rust.

Nogmaals het herbouwen van de scenario database kan erg lang duren en eventueel (meerdere malen) crasht tijdens het opbouwen.
Deze gebruikers waarderen Rob Jansen voor dit bericht:
HeroicNonsense
Oprichter van DutchSims en Twitch Streamer. Meestal ben ik in het weekend live vanaf 19.30u!
Check dan mijn website en Stream Schema voor meer informatie

Ronmat64
Berichten: 92
Lid geworden op: 06 apr 2020, 18:49
3
Gegeven waarderingen: 2 keren
Ontvangen waarderingen: 12 keren

Re: quick drive veel routes niet meer zichbaar

Bericht door Ronmat64 »

Rob

Wederom weer geweldig Alles heb ik weer terug
Andere zoals Remko en Marklin ook heel bedankt voor het mee denken. :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:
Deze gebruikers waarderen Ronmat64 voor dit bericht:
Rob Jansen

Plaats reactie

Terug naar “Scenario's”