[CMNL Tutorial] Scenario's

Hier vind je alle onderwerpen over scenario's die in aanbouw of uitgebracht zijn.
Plaats reactie
Clipmeneernl
Berichten: 581
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:15
3
Gegeven waarderingen: 270 keren
Ontvangen waarderingen: 454 keren
Contacteer:

[CMNL Tutorial] Scenario's

Bericht door Clipmeneernl »

:flag_nl: | Hallo en welkom bij dit topic over scenario making, hier geef ik de basis tips en tricks van het maken van een scenario. Mocht je zelf ook nog dingen moeilijk vinden en je zoekt hulp, zeg dat dan in dit topic, en wie weet maak ik er een tutorial van of beantwoord ik je vraag hieronder in de Q&A! :hugging:

Dit topic bevat 3 delen lebels, en dit zijn ze.
-Scenario making video's
-Scenario making tutorial video's
-Q&A

Wegens dat jullie hier ook in kunnen praten zal ik het allemaal in dit bericht doen, en ik pas dit bericht telkens aan als er iets is bijgekomen (een vraag voor de Q&A, nieuwe video etc). Voor de rest zou ik zeggen, veel (maak) plezier :sunglasses:

Scenario making video's (deze is nu nog leeg, ik ga er snel 1 maken!)

Video 1: Soon!

Scenario tutorial video's (deze is nu nog leeg, ik maak er binnenkort 1 over markers en de spelerstrein!)

Video 1: Soon!

Q&A (hoe meer belangrijke en dezelfde vragen stellen, hoe groter dit label wordt!)

Q:
A:

Vragen of opmerkingen? Laat ze hier achter! :halo:
Deze gebruikers waarderen Clipmeneernl voor dit bericht:
hanstreintje

Gebruikersavatar
JobPeeters
Berichten: 150
Lid geworden op: 04 mei 2020, 18:33
3
Locatie: MerwedeLingeLijn
Gegeven waarderingen: 483 keren
Ontvangen waarderingen: 159 keren

Re: [CMNL Tutorial] Scenario's

Bericht door JobPeeters »

Leuk,

Ik heb wel een vraag: Als ik op stations stopping points plaats dan zegt ie dat dat niet kan. Terwijl de rijrichting goed staat ingesteld. Weet jij hoe dit kan?

:upside_down: :upside_down:
Routebouwer MerwedeLingeLijn :smile:
Maakt scenario's :upside_down:

Afbeelding

Clipmeneernl
Berichten: 581
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:15
3
Gegeven waarderingen: 270 keren
Ontvangen waarderingen: 454 keren
Contacteer:

Re: [CMNL Tutorial] Scenario's

Bericht door Clipmeneernl »

Als je zegt welke route('s) en/of station('s) dan zal ik er naar kijken en je vraag beantwoorden :hugging:

Hightower1980
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 mei 2020, 16:22
3
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: [CMNL Tutorial] Scenario's

Bericht door Hightower1980 »

JobPeeters,

Stopping points kun je alleen plaatsen op markers. Dus bijvoorbeeld Platform Marker of Destination marker. Je kunt ze dus niet zomaar los op het spoor plaatsen.

Als je stopping points plaatst in de scenario editor dan moet je eerst je scenario opslaan en opnieuw opstarten voordat je ze kunt gebruiken. Als je ze plaatst en meteen in je scenario gebruikt dan werkt de timetable editor niet.

Gr.
Deze gebruikers waarderen Hightower1980 voor dit bericht:
JobPeeters

Plaats reactie

Terug naar “Scenario's”