BLXT scenario's
-
- 4
- Gegeven waarderingen: 111 keren
- Ontvangen waarderingen: 104 keren
BLXT scenario's
Beluxtrains is hier niet actief geloof ik maar ik neem de honneurs maar even waar: drie nieuwe scenariopakketten voor Nederlandse routes, vorige week gepubliceerd. Zoals altijd hoogwaardige scenarios, volgens dienstregeling en met exacte aanduiding van alle treinen.
Hart van Nederland: https://rail-sim.de/forum/filebase/entr ... nederland/
Noordoost Nederland: https://rail-sim.de/forum/filebase/entr ... nederland/
Noordwest Nederland: https://rail-sim.de/forum/filebase/entr ... nederland/
Hart van Nederland: https://rail-sim.de/forum/filebase/entr ... nederland/
Noordoost Nederland: https://rail-sim.de/forum/filebase/entr ... nederland/
Noordwest Nederland: https://rail-sim.de/forum/filebase/entr ... nederland/
- Rubku_NL
- Download Manager
- 4
- Gegeven waarderingen: 508 keren
- Ontvangen waarderingen: 932 keren
- Contacteer:
Re: BLXT scenario's
Normaal gesproken zouden deze pakketten ook hier online staan, echter in verband met een technische probleem word het pas deze week.
- Marklin
- 4
- Gegeven waarderingen: 2060 keren
- Ontvangen waarderingen: 2344 keren
Jawel, BeLuxTrains is hier sinds 13 okt actief.
Er staan reeds 4 pakketten online voor 't HvN.
Mja dat doet er verder niet toe, pack 5 enz. staat er iig nog niet, of komt dat door het genoemde technische probleem?
- Rubku_NL
- Download Manager
- 4
- Contacteer:
De volgende pakketen zijn nu ook hier op DutchSims te downloaden:
(BLXT) Noordoost Nederland Scenario Pack 01 Download (nieuw)
(BLXT) ‘t Hart van Nederland Scenario Pack 05 Download (nieuw)
(BLXT) Noordwest Nederland Scenario Pack 01 Download (update)
(BLXT) Noordwest Nederland Scenario Pack 02 Download (nieuw)
Veel Plezier
(BLXT) Noordoost Nederland Scenario Pack 01 Download (nieuw)
(BLXT) ‘t Hart van Nederland Scenario Pack 05 Download (nieuw)
(BLXT) Noordwest Nederland Scenario Pack 01 Download (update)
(BLXT) Noordwest Nederland Scenario Pack 02 Download (nieuw)
Veel Plezier
- Deze gebruikers waarderen Rubku_NL voor dit bericht (totaal 3):
- MarkA • Marklin • Hans Weverling
- RcA51
- 4
- Gegeven waarderingen: 115 keren
- Ontvangen waarderingen: 32 keren
Een vraag in verband met de nieuwe scenario packs van BLXT voor de route NoordOost Nederland V6.5:
Worden scenario's gecontroleerd vóór ze in de download komen? De eerste (maar niet de beste) leverde nogal wat problemen op.
Puur toeval dat ik (BLXT) 13-Goods to the harbour als eerste wilde gaan rijden. De benodigde 6400 heb ik niet dus de originele loc gebruikt.
De foutmelding betrof een trein die op station Groningen naast de rails bleek te staan, die eerst op de rails gezet.
Op de plaats aangekomen waar een aantal wagons afgekoppeld moesten worden werd de weg geblokkeerd door wagons die op een wissel stonden.
Via een omweg toch op Arrival Siding terechtgekomen waarna het afkoppelen werd beloond met een kruisje en geen vinkje.
Kortom, deze eerste kennismaking was geen succes en ik heb er verder geen tijd meer aan besteed.
Worden scenario's gecontroleerd vóór ze in de download komen? De eerste (maar niet de beste) leverde nogal wat problemen op.
Puur toeval dat ik (BLXT) 13-Goods to the harbour als eerste wilde gaan rijden. De benodigde 6400 heb ik niet dus de originele loc gebruikt.
De foutmelding betrof een trein die op station Groningen naast de rails bleek te staan, die eerst op de rails gezet.
Op de plaats aangekomen waar een aantal wagons afgekoppeld moesten worden werd de weg geblokkeerd door wagons die op een wissel stonden.
Via een omweg toch op Arrival Siding terechtgekomen waarna het afkoppelen werd beloond met een kruisje en geen vinkje.
Kortom, deze eerste kennismaking was geen succes en ik heb er verder geen tijd meer aan besteed.
Je spoort niet als je niet met treintjes speelt.
- Kcalk_04
- 1
- Gegeven waarderingen: 343 keren
- Ontvangen waarderingen: 75 keren
Ik vermoed dat die Verkehrsrot 6400 in het repaintpakket zit van dutchdriver, dat is zeker een aanrader om even te downloaden
Mijn scenariopagina: hier
- Rubku_NL
- Download Manager
- 4
- Contacteer:
Scenario's van BLXT zijn de enige die niet worden getest, dit is puur hosting.
Deze controleren wel op benodigdheden, maar niet op werking.
de 6400 in kwestie is opgenomen in het DDA-pakket, zoals vermeld op de download.
Deze controleren wel op benodigdheden, maar niet op werking.
de 6400 in kwestie is opgenomen in het DDA-pakket, zoals vermeld op de download.
- RcA51
- 4
Ja, die download is mij bekend. Maar dat is in dit geval niet het grootste probleem.
Ik neem aan dat de maker(s) van de scenario's mijn bericht zullen lezen en er wellicht wat aan kunnen doen.
Ik neem aan dat de maker(s) van de scenario's mijn bericht zullen lezen en er wellicht wat aan kunnen doen.
-
- 4
- Gegeven waarderingen: 1302 keren
- Ontvangen waarderingen: 22 keren
Hallo allemaal,
Bij activiteit (BLXT) 13 - Goederen naar de haven werkt, als je over de benodigde uitrusting beschikt, alles perfect, alleen moet je zelf je route maken en de wissels verplaatsen om de wagons aan en af te kunnen koppelen... . ..en dit, zowel bij Onmen (inclusief het verlaten van de rangeerlijn), als bij aankomst in Oosterhorn....het is verstandig om uw trein te stoppen om het pad dat u aanwijst duidelijk in beeld te brengen, zodat u op de juiste plaats aankomt ...de enige taak die voor mij niet als geldig werd erkend, was de voorlaatste, zonder dat ik wist waarom, nadat ik op de juiste plaats was gestopt....aan de andere kant kun je met deze activiteit bijna onbekende plaatsen ontdekken en om te profiteren van enkele creaties van de heer Frison
Eerlijk
Jean-Pierre
Bij activiteit (BLXT) 13 - Goederen naar de haven werkt, als je over de benodigde uitrusting beschikt, alles perfect, alleen moet je zelf je route maken en de wissels verplaatsen om de wagons aan en af te kunnen koppelen... . ..en dit, zowel bij Onmen (inclusief het verlaten van de rangeerlijn), als bij aankomst in Oosterhorn....het is verstandig om uw trein te stoppen om het pad dat u aanwijst duidelijk in beeld te brengen, zodat u op de juiste plaats aankomt ...de enige taak die voor mij niet als geldig werd erkend, was de voorlaatste, zonder dat ik wist waarom, nadat ik op de juiste plaats was gestopt....aan de andere kant kun je met deze activiteit bijna onbekende plaatsen ontdekken en om te profiteren van enkele creaties van de heer Frison
Eerlijk
Jean-Pierre
- RcA51
- 4
Ja, klopt helemaal. Zo ver was ik ook al gekomen. Maar daar zijn de door mij geconstateerde problemen niet mee opgelosat.Bij activiteit (BLXT) 13 - Goederen naar de haven werkt, als je over de benodigde uitrusting beschikt, alles perfect, alleen moet je zelf je route maken en de wissels verplaatsen om de wagons aan en af te kunnen koppelen... . ..en dit, zowel bij Onmen (inclusief het verlaten van de rangeerlijn), als bij aankomst in Oosterhorn....het is verstandig om uw trein te stoppen om het pad dat u aanwijst duidelijk in beeld te brengen, zodat u op de juiste plaats aankomt ...
Kortom, het lijkt mij dat dit scenario op een vorige versie van NONL is gemaakt en niet is aangepast!
- mkasthijs
- 4
- Gegeven waarderingen: 1850 keren
- Ontvangen waarderingen: 1634 keren
Dit is zeker geen V6.5 nee, qua Groningen
Dit moet wel V6 zijn qua Groningen te zien, mogelijk zelfs nog V5.1, maar dan moet ik even die route erbij pakken en bekijken.
Dit moet wel V6 zijn qua Groningen te zien, mogelijk zelfs nog V5.1, maar dan moet ik even die route erbij pakken en bekijken.
Routebouwer: NoordOost Nederland V7.0
- Frison
- 4
- Gegeven waarderingen: 1394 keren
- Ontvangen waarderingen: 8464 keren
- Contacteer:
Klopt, is zeer zeker niet voor de laatste versie.
Die "zwevende Arriva" staat in een oudere versie gewoon op de rails.
Die "zwevende Arriva" staat in een oudere versie gewoon op de rails.
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.
-
- 4
- Gegeven waarderingen: 111 keren
- Ontvangen waarderingen: 104 keren
Ik denk niet dat Christophe hier actief is maar hij heeft wel een eigen website met contactformulier:
https://beluxtrains.net/trainsim/nl/ind ... ge=contact
https://beluxtrains.net/trainsim/nl/ind ... ge=contact
-
- 3
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 3 keren
HalloRcA51 schreef: ↑27 sep 2024, 18:04Ja, klopt helemaal. Zo ver was ik ook al gekomen. Maar daar zijn de door mij geconstateerde problemen niet mee opgelosat.Bij activiteit (BLXT) 13 - Goederen naar de haven werkt, als je over de benodigde uitrusting beschikt, alles perfect, alleen moet je zelf je route maken en de wissels verplaatsen om de wagons aan en af te kunnen koppelen... . ..en dit, zowel bij Onmen (inclusief het verlaten van de rangeerlijn), als bij aankomst in Oosterhorn....het is verstandig om uw trein te stoppen om het pad dat u aanwijst duidelijk in beeld te brengen, zodat u op de juiste plaats aankomt ...
Kortom, het lijkt mij dat dit scenario op een vorige versie van NONL is gemaakt en niet is aangepast!
Ik heb alleen nu jou bericht gezien. Mijn scenario's zijn voor de versie 6.5b van de route aangepast. Deze werken niet met versies 6.5 of 6.5a.
Mvg
Christophe
- Deze gebruikers waarderen BeLuxTrains voor dit bericht:
- Rubku_NL
-
- 4
- Gegeven waarderingen: 1302 keren
- Ontvangen waarderingen: 22 keren
Goedenavond, en hier is de reactie van onze vriend Beluxtrain, over de fout in scenario 13
Fijne zondag allemaal,
Allereerst is er een fout gecorrigeerd in pack 02 van Nordoost Nederland: de markering "opstelspoor goederen" werd door het scenario over de lijnmarkering geplaatst (die in eerdere versies niet bestond), wat het scenario verstoorde. Marker geëlimineerd en gebruik van degene op de lijn. U moet het pakket opnieuw downloaden en opnieuw installeren:
https://www.railsim-fr.com/forum/index. ... nederland/
Fijne zondag allemaal,
Allereerst is er een fout gecorrigeerd in pack 02 van Nordoost Nederland: de markering "opstelspoor goederen" werd door het scenario over de lijnmarkering geplaatst (die in eerdere versies niet bestond), wat het scenario verstoorde. Marker geëlimineerd en gebruik van degene op de lijn. U moet het pakket opnieuw downloaden en opnieuw installeren:
https://www.railsim-fr.com/forum/index. ... nederland/
- Rubku_NL
- Download Manager
- 4
- Contacteer:
Deze is, net als alle andere Nederlandse scenariopakketten van BLXT, hier op DS te downloaden.
- (BLXT) Noordoost Nederland Scenario Pack 02
Tevens is er een update voor:
- (BLXT) ‘t Hart van Nederland Scenario Pack 05
- RcA51
- 4
De problemen zijn met het 'nieuwe' pakket, wonderlijk genoeg met hetzelfde versienummer, niet opgelost.
Ik heb alle scenario's bekeken en van de 10 zijn er drie die zonder probleem opstarten.
De nummers 12 - 13 - 14 - 15 - 16 - 17 - 20 van pack 02 resulteren alle 7 in foutmeldingen.
Ik heb alle scenario's bekeken en van de 10 zijn er drie die zonder probleem opstarten.
De nummers 12 - 13 - 14 - 15 - 16 - 17 - 20 van pack 02 resulteren alle 7 in foutmeldingen.
-
- 3
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 3 keren
OK ik heb het probleem gevonden. Het bestand dat beschikbaar is voor scenariopakket 2 is v1.1 en niet v1.2. Ik heb Rob gevraagd om de downloadlink te controleren.
- Deze gebruikers waarderen BeLuxTrains voor dit bericht (totaal 2):
- mkasthijs • rabby62
- Rubku_NL
- Download Manager
- 4
- Contacteer:
Ik heb het probleem gevonden.
Ik was helemaal vergeten om het nummer van 11 (1.1) te veranderen in 12 (1.2) van de downloadlink.
Alles zou nu in orde moeten zijn.
Mijn excuses voor het ongemak.
I found the problem.
I had completely forgotten to change the number from 11 (1.1) to 12 (1.2) from the download link.
Everything should be fine now.
Apologies for the inconvenience.
Ik was helemaal vergeten om het nummer van 11 (1.1) te veranderen in 12 (1.2) van de downloadlink.
Alles zou nu in orde moeten zijn.
Mijn excuses voor het ongemak.
I found the problem.
I had completely forgotten to change the number from 11 (1.1) to 12 (1.2) from the download link.
Everything should be fine now.
Apologies for the inconvenience.
- RcA51
- 4
Ja, dit was de oplossing van de problemen. Fijn dat het gelukt is, bedankt!