Twentelijn - Scenario D344 Berlin Hoek van Holland in aanbouw

Hier vind je alle onderwerpen over scenario's die in aanbouw of uitgebracht zijn.
Plaats reactie
melsdrivein
Berichten: 87
Lid geworden op: 03 apr 2021, 19:48
2
Gegeven waarderingen: 44 keren
Ontvangen waarderingen: 63 keren

Twentelijn - Scenario D344 Berlin Hoek van Holland in aanbouw

Bericht door melsdrivein »

Ben begonnen met het maken van een scenario voor de Twentelijn dat zich zo rond 1984 afspeelt. Voordat we de IC Berlijn hadden, was er de D345/D344 dagtrein tussen Hoek van Holland, Schiedam, Utrecht, Amsterfoort, Hengelo en Hannover, Berlijn Zoo / Berlijn Friedrichsstrasse. In deze trein liepen DR wagons mee van het type Y/B70, later vervangen door Halberstadter na 1985. Ook was er een Mitropa restauratierijtuig. In de samenstelling waren ook een aantal DB wagons die vanaf Hannover verder gingen naar Bad Harzburg. Moet wat kreatief omgaan met stops aangezien deze trein vanaf Hengelo direkt doorging naar Amersfoort. Zal denk ik een rijdende start in Almelo maken met een fiktieve stop in Deventer en stoppen voor een rood sein in Apeldoorn. Dit is pas het begin, dus zal denk nog wel even duren voordat het klaar is, moet ook een Nederlands spoorboekje inkijken voor 1984 om te zien wat er als AI traffic moet worden bijgeplaatst.

Inmiddels klaar met het rollende materiaal voor de D344. De lok zal denk ik een 1100 met voorzetneus van dutch classics worden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Deze gebruikers waarderen melsdrivein voor dit bericht (totaal 3):
Hans WeverlingRobertF68TheJAG
Groetjes,
Mathieu

melsdrivein
Berichten: 87
Lid geworden op: 03 apr 2021, 19:48
2
Gegeven waarderingen: 44 keren
Ontvangen waarderingen: 63 keren

Re: Twentelijn - Scenario D344 Berlin Hoek van Holland in aanbouw

Bericht door melsdrivein »

Wat vooruitgang geboekt. Heb inmiddels de 1100 van Dutch Classics geinstalleerd en wat een prachtige lok is dit, super realisme in expert mode. De 1107 staat nu voor de trein in Almelo en klaar voor vertrek richting Apeldoorn. Volgende stap, toevoegen van AI treinen volgens een spoorboekje uit 1984.

Afbeelding
Groetjes,
Mathieu

melsdrivein
Berichten: 87
Lid geworden op: 03 apr 2021, 19:48
2
Gegeven waarderingen: 44 keren
Ontvangen waarderingen: 63 keren

Re: Twentelijn - Scenario D344 Berlin Hoek van Holland in aanbouw

Bericht door melsdrivein »

Ik heb de teerling geworpen en m'n eerste scenario voor upload aangeboden. Met excuses vooraf aan moderators in geval ik iets heb gemist :halo:

Afbeelding
Groetjes,
Mathieu

Gebruikersavatar
Elias
Berichten: 38
Lid geworden op: 05 apr 2020, 09:40
3
Locatie: Gent
Gegeven waarderingen: 31 keren
Ontvangen waarderingen: 11 keren

Re: Twentelijn - Scenario D344 Berlin Hoek van Holland in aanbouw

Bericht door Elias »

Ziet er leuk uit. Ben benieuwd naar het scenario
Deze gebruikers waarderen Elias voor dit bericht:
melsdrivein

Plaats reactie

Terug naar “Scenario's”