Train Simulator Classic 2024 - 21 mei beschikbaar

Plaats hier alle andere onderwerpen welke niet in de onderstaande forums.
Gebruikersavatar
Rubku_NL
Download Manager
Berichten: 738
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
4
Locatie: Eindhoven
Gegeven waarderingen: 484 keren
Ontvangen waarderingen: 896 keren

Re: Train Simulator Classic 2024 - 21 mei beschikbaar

Bericht door Rubku_NL »

Marklin schreef:
24 mei 2024, 17:37
Zo ja dat ligt aan de km borden wat ik eerder zei
Nou ik heb er even dieper naar gekeken en het blijkt aan het Assets\Coha\NL km Bord\kmbord_script.out
deze ingezipt en alles werkt zoals het hoort.
Deze gebruikers waarderen Rubku_NL voor dit bericht (totaal 2):
hanstreintjesandertje
DutchSims Download Manager & DCR Teamlid.
Dovetail Ambassador.
Ik stream maandag t/m vrijdag op Twitch.
Join ook mijn Discord!

Afbeelding

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3600
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
4
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1984 keren
Ontvangen waarderingen: 2269 keren

Re: Train Simulator Classic 2024 - 21 mei beschikbaar

Bericht door Marklin »

Rubku_NL schreef:
24 mei 2024, 17:51
Nou ik heb er even dieper naar gekeken en het blijkt aan het Assets\Coha\NL km Bord\kmbord_script.out
Ok, aan welk bestand uit die map het zou kunnen liggen wist ik niet maar als ik het goed begrijp was in dit geval het kmbord_script.out bestand de veroorzaker van een zwart scherm? (regel lijkt wat te missen aan het eind)

Edit/
Toch vreemd want bijv. de HSL route heeft dit niet en ook de km borden gebruikt.
Deze gebruikers waarderen Marklin voor dit bericht (totaal 3):
Rubku_NLWadlopertjesandertje
Afbeelding

Prettige reis!

sandertje
Berichten: 14
Lid geworden op: 27 apr 2020, 20:09
4
Gegeven waarderingen: 207 keren
Ontvangen waarderingen: 9 keren

Re: Train Simulator Classic 2024 - 21 mei beschikbaar

Bericht door sandertje »

Goed speurwerk @Marklin en @Rubku_NL! Na aanleiding van jullie bevindingen ben ik ook eens naar de Coha km borden gaan kijken. De HSL route gebruikt inderdaad ook Coha km borden. Maar na wat rondneuzen in de Track.bin kwam ik erachter dat de HSL route alles behalve "KmBord005.bin" gebruikt in tegenstelling tot Achterhoek- en Twentelijnen. Daar komt "KmBord005.bin" namelijk 67x in de Track.bin voor. Ik heb het bestand kmBord005 als test even hernoemd zodat TS deze niet kan vinden, en dan werkt de QD van Achterhoek- en Twentelijnen wel.

Ik ben er alleen nog niet achter waarom TS op dat specifieke bord lijkt te crashen. :thinking:
Deze gebruikers waarderen sandertje voor dit bericht (totaal 2):
MarklinRoy

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3600
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
4
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1984 keren
Ontvangen waarderingen: 2269 keren

Re: Train Simulator Classic 2024 - 21 mei beschikbaar

Bericht door Marklin »

Juist, heb dat ook eens uitgevoerd en idd het 005 bord (Coha - km Bord Hoge Paal) hernoemd en zowaar de QD is werkend dus zonder zwart scherm.
Daarom geeft de HSL route sowieso geen probleem omdat die km borden er niet inzitten.
En daar zijn ze misschien niet gebruikt omdat er aan beide zijden een bord zit wat bij de andere 2 km borden niet het geval is.
Nu kan het kmbord_script.out bestand ermee te maken hebben, maar als dit daadwerkelijk aan het 005 bord ligt snap ik weer niet wat kmbord_script.out ermee van doen heeft. :thinking:
Deze gebruikers waarderen Marklin voor dit bericht:
Roy
Afbeelding

Prettige reis!

Railjet_6
Berichten: 11
Lid geworden op: 11 dec 2020, 10:42
3
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Train Simulator Classic 2024 - 21 mei beschikbaar

Bericht door Railjet_6 »

MichaelO schreef:
24 mei 2024, 09:02
Het lag wel degelijk aan het gebruik van de bèta. Alleen heeft DTG de veranderingen die in de bèta zitten nu als update uitgebracht voor TSC2024, dus de problemen die in de bèta zitten, zitten nu ook in de normale versie van het spel.
Haha nee zover was ik (uiteraard) ook, ik bedoelde meer dat de install van de beta die ik had op de een of andere manier corrupt was geraakt. Maar goed te lezen dat het euvel boven water lijkt!

Gebruikersavatar
Marc D.
Berichten: 322
Lid geworden op: 06 jul 2020, 22:00
3
Gegeven waarderingen: 197 keren
Ontvangen waarderingen: 1260 keren

Re: Train Simulator Classic 2024 - 21 mei beschikbaar

Bericht door Marc D. »

Dat kmbord_script.out word ook door de andere borden gebruikt dus zal het niet aan het script zelf liggen.

In de blueprint zie ik wel kleine verschillen bij bord 005 ten opzichte van bord 003 en de andere borden;
- onder object/SecondaryNamedTextureSet staat ook de verwijzing naar Zwarte z letters.xml die bij 003 alleen bij PrimaryNamedTextureSet staat
- onder signal/Stopping is true aangevinkt en bij 003 False

Of dit de reden kan zijn weet ik niet en ga ik ook niet testen maar het is wel vreemd dat er nu na de update opeens problemen ontstaan.

verbo622
Berichten: 20
Lid geworden op: 01 jul 2020, 22:13
3
Gegeven waarderingen: 27 keren
Ontvangen waarderingen: 2 keren

Re: Train Simulator Classic 2024 - 21 mei beschikbaar

Bericht door verbo622 »

heb de betreffende map voorlopig eruit gehaald, en nu kan je de QD je wel bespelen/bewerken.

voor de rest heb ik geen problemen met deze update.
het lijkt wat soepeler te lopen.

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3600
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
4
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1984 keren
Ontvangen waarderingen: 2269 keren

Re: Train Simulator Classic 2024 - 21 mei beschikbaar

Bericht door Marklin »

Alleen het ... 005 bord (tijdelijk) hernoemen was goed geweest, nu mis je de rest van de borden ook.
Had gisteren nog eens verder gekeken en bleek de Heuvelland V1.2 route het bewuste 005 bord ook te gebruiken, daar is verder niets mis mee en werkt het naar behoren inclusief de QD, dus zeg het maar .... :wink:
Afbeelding

Prettige reis!

sandertje
Berichten: 14
Lid geworden op: 27 apr 2020, 20:09
4
Gegeven waarderingen: 207 keren
Ontvangen waarderingen: 9 keren

Re: Train Simulator Classic 2024 - 21 mei beschikbaar

Bericht door sandertje »

Ik weet niet of het helemaal verstandig is om de gehele Asset map NL km Bord weg te laten omdat die km bordjes spoorgebonden objecten zijn. Het zou dan zomaar kunnen dat bijvoorbeeld seinen vreemde dingen gaan doen.

Vandaag heb ik weer even de tijd genomen om verder naar het km borden probleem te kijken. Eerst heb ik geprobeerd om het bestand KmBord005.bin te vervangen door KmBord003.bin. Helaas bleef ook toen het scherm zwart. Het probleem ligt waarschijnlijk dus niet specifiek aan het bestand KmBord005.bin maar eerder aan een conflict in de Tracks.bin. Ik ben daarom vervolgens in de Tracks.bin op zoek gegaan naar welke borden als KmBord005.bin zijn gebruikt. Eerlijk gezegd heb ik weinig verstand van de Tracks.bin, maar ik kwam erachter dat het element <ClientData> de ingestelde km waarde van elk bordje bevat. Door vervolgens naar de overige waardes te kijken viel mijn oog op een enorme negatieve waarde in element <CurrentControlMode> van km bordje 90. Geen idee wat dit precies betekend en of het daadwerkelijk wel een probleem is, maar ik het leek mij wel verdacht.

Ik heb bordje "90" daarom opgezocht en deze blijkt ter hoogte van Apeldoorn De Maten te staan. Vervolgens heb ik deze met behulp van de Route Editor verwijderd. Na het verwijderen van enkele dit bordje uit de route lijkt het probleem opgelost en heb ik geen zwarte scherm meer! Wel blijf ik mij nu afvragen waarom dit bordje sinds de TS update dwars zit.

Afbeelding

Afbeelding
Deze gebruikers waarderen sandertje voor dit bericht (totaal 2):
RoyMarklin

jpvdveer
Berichten: 308
Lid geworden op: 06 apr 2020, 11:00
4
Gegeven waarderingen: 115 keren
Ontvangen waarderingen: 113 keren

Re: Train Simulator Classic 2024 - 21 mei beschikbaar

Bericht door jpvdveer »

Ik heb tijdens de betafase op andere fora wel meer van zulke meldingen gezien. Er werd destijds aangegeven dat DTG de code van TS heeft aangescherpt en overbodige ballast eruit gegooid heeft. Gevolg is wel, zoals ik het heb begrepen, dat TS wat "strenger" geworden is en misschien in mindere mate dan voorheen met dergelijke fouten (als het inderdaad een fout is) kan omgaan.

MB1987
Berichten: 37
Lid geworden op: 14 dec 2020, 11:18
3
Gegeven waarderingen: 202 keren
Ontvangen waarderingen: 17 keren

Re: Train Simulator Classic 2024 - 21 mei beschikbaar

Bericht door MB1987 »

sandertje schreef:
24 mei 2024, 20:53
Goed speurwerk @Marklin en @Rubku_NL! Na aanleiding van jullie bevindingen ben ik ook eens naar de Coha km borden gaan kijken. De HSL route gebruikt inderdaad ook Coha km borden. Maar na wat rondneuzen in de Track.bin kwam ik erachter dat de HSL route alles behalve "KmBord005.bin" gebruikt in tegenstelling tot Achterhoek- en Twentelijnen. Daar komt "KmBord005.bin" namelijk 67x in de Track.bin voor. Ik heb het bestand kmBord005 als test even hernoemd zodat TS deze niet kan vinden, en dan werkt de QD van Achterhoek- en Twentelijnen wel.

Ik ben er alleen nog niet achter waarom TS op dat specifieke bord lijkt te crashen. :thinking:
Bedankt sandertje, Marklin en Rubku_NL voor het uitzoeken. Ik heb zojuist in de ...\Coha\NL km Bord\ het bestandje '' KmBord005.bin '' hernoemd in '' KmBord005.tmp '' en ook ik heb geen last meer van een zwart scherm als ik een nieuw scenario maak in de scenario editor of een eigen gemaakte scenario bewerk.

Met Vriendelijke Groet,
Maarten.
Deze gebruikers waarderen MB1987 voor dit bericht:
Marklin

Gebruikersavatar
TjoeTjoe
Berichten: 76
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:16
4
Gegeven waarderingen: 304 keren
Ontvangen waarderingen: 212 keren

Re: Train Simulator Classic 2024 - 21 mei beschikbaar

Bericht door TjoeTjoe »

Interessante bevindingen van MarcD en vooral Sandertje.
Als CoHa.nl hebben we vanavond naar het betreffende 3D object gekeken, en daarin zien niks afwijkends ten opzichte van de andere hm-borden en
km-borden.

Maar geen van deze objecten, uitgezonderd het hm overgangsbord, hebben secundaire text-textures dus de verwijzing hiernaar in de bin bestanden van KmBord005 en KmBord006 is een fout.

De bevinding van Marklin dat bij het gebruik van één enkel bord van het type KmBord005 QD scenario's in een andere route geen enkel probleem oplevert, doet het een beetje ruiken naar dat bij gebruik van een bepaalde hoeveelheid de boel "kaboem" zegt.

We zijn bereid om ter test de bijgewerkt bins zonder de verwijzing naar de secundaire text-textures op coha.nl te plaatsen, als er mensen zijn die de tijd hebben om te kijken of dit iets positiefs brengt.

Overigens: Het hernoemen zoals enkelen van jullie hebben gedaan is misschien een work-around om het QD scenario voor de A en T route werkend te krijgen, maar mijn verwachting is dat dit gegarandeerd problemen op gaat leveren met de seinen.

NielsB_
Berichten: 258
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:07
4
Gegeven waarderingen: 619 keren
Ontvangen waarderingen: 962 keren

Re: Train Simulator Classic 2024 - 21 mei beschikbaar

Bericht door NielsB_ »

Ik ben het eens met TjoeTjoe dat het hernoemen/verwijderen van het km 005 bord geen goede oplossing is vanwege het genoemde problemen met seinen die je dan ongetwijfeld gaat krijgen.

Het feit dat het alleen op de A&T route speelt neigt dat het is in dat in de route zit, maar dit probleem lijkt zich niet voor te doen in de huidige WIP versie van V5 van de route, ondanks dat dit betreffende bord er nog steeds hetzelfde instaat en dat er zelfs alleen maar wat meer van dit type bord zijn bijgekomen op Goor - Hengelo. Ik heb in de V4 versie van de route nog even snel rondgekeken en daar lijkt het probleem ook gefixed als ik bijvoorbeeld het bordje met 91 verwijder, maar als ik hem dan weer terugplaats komt het probleem weer terug.

De CurrentControlMode waar Sandertje over bericht komt echter wel vaker (55x) negatief voor. Waarom dit gebeurt weet ik niet, maar het lijkt me niet iets wat echt dingen stuk zou moeten maken. In de HSL route komt hij bijvoorbeeld ~180x negatief voor.

Ik kan het door deze redenen ook echt niet verklaren, vanuit CoHa wordt aangegeven dat er niks mis lijkt met het bord (waar ik achter sta, anders had het niet alleen op deze route gespeeld), dus als de mogelijke fix met de nieuwe bin niet werkt kan ik alleen maar aanbevelen om een betreffend bord zelf te verwijderen uit de route via de editor of te wachten op de V5 release.

Nando1991
Berichten: 20
Lid geworden op: 12 mar 2024, 16:52
Gegeven waarderingen: 5 keren
Ontvangen waarderingen: 4 keren

Re: Train Simulator Classic 2024 - 21 mei beschikbaar

Bericht door Nando1991 »

Na deze update haal ik op alle routes nog maar 14FPS, alles loopt erg stroperig. Bij de vorige versie had ik nergens last van. Instellingen staan nog hetzelfde, maar vreemd genoeg een groot performance verschil.

Gelukkig had ik een volledige backup gemaakt van de vorige versie en daarbij haal ik nog wel goede prestaties.

Hebben hier meer mensen last van?

Snuitje548
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 mei 2023, 10:31
1
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Train Simulator Classic 2024 - 21 mei beschikbaar

Bericht door Snuitje548 »

Leuk muziekje :joy: 8)

Terug naar “Algemeen”