Vertrek SimTogether.com (Update: wat niet meer weg gaat)
-
- 5
- Gegeven waarderingen: 2001 keren
- Ontvangen waarderingen: 1926 keren
Vertrek SimTogether.com (Update: wat niet meer weg gaat)
Goedemorgen,
Voor wie niet op SimTogether zit. Gisteren is dit bericht gepost op SimTogether namens de beheerder.
Hoe dit verder gaat qua downloads, overna, etc. volgt in de komende maanden.
Mochten de downloads daadwerkelijk verdwenen, hebben we als community wel een serieus probleem, omdat heel veel uit onze routes bij SimTogether staat zoals die van Gert Meering, etc
Beste SimTogether-community,
Na ruim 15 jaar komt er een einde aan mijn reis met SimTogether en TreinPunt.NL. Destijds begon ik dit avontuur als student, gedreven door een passie voor openbaar vervoersimulaties en een wens om een plek te creëren waar liefhebbers elkaar konden vinden. Inmiddels is mijn leven sterk veranderd: een fulltime baan, diverse nevenactiviteiten, en simpelweg minder vrije tijd dan voorheen. Helaas betekent dit dat ik niet langer de tijd kan investeren die nodig is om SimTogether draaiende te houden, hoe jammer ik dit ook vind. Ik streef ernaar om per 1 oktober definitief te stoppen met SimTogether.
Deze reis kende ongelooflijke hoogtepunten. We groeiden uit tot een levendige gemeenschap met duizenden leden, dag na dag 15 nieuwe registraties, en een indrukwekkende verzameling downloads die velen geholpen hebben hun simulatie-ervaring te verrijken. Maar naast de hoogtepunten waren er ook moeilijke momenten. Het verlies van GerJan in 2014 was een zware klap voor ons allen en liet zien hoezeer deze gemeenschap meer was dan alleen een website—het was een plek van vriendschap en gedeelde passie.
Daarnaast wil ik mijn enorme waardering uitspreken voor het team dat SimTogether in de afgelopen jaren heeft gemaakt tot wat het nu is. Hun inzet, toewijding en passie hebben ervoor gezorgd dat deze community kon blijven groeien en bloeien. Zonder hen was SimTogether niet waar het vandaag de dag staat.
Hoewel ik afscheid neem van mijn actieve rol, sta ik open voor een eventuele overname onder de juiste condities. De vorm hiervan is bespreekbaar, en geïnteresseerden kunnen hierover contact met mij opnemen via een PB. Verder wil ik benadrukken dat alle aankopen geborgd blijven, en afhankelijk van de gekozen richting na mijn vertrek zal er snel meer informatie volgen.
Ik kijk met trots terug op alles wat we samen hebben bereikt en wil iedereen bedanken die hieraan heeft bijgedragen. Het is een moeilijke beslissing om afscheid te nemen, maar ik weet dat de herinneringen en de impact van deze gemeenschap zullen blijven bestaan.
Met vriendelijke groet,
Etienne
Voor wie niet op SimTogether zit. Gisteren is dit bericht gepost op SimTogether namens de beheerder.
Hoe dit verder gaat qua downloads, overna, etc. volgt in de komende maanden.
Mochten de downloads daadwerkelijk verdwenen, hebben we als community wel een serieus probleem, omdat heel veel uit onze routes bij SimTogether staat zoals die van Gert Meering, etc
Na ruim 15 jaar komt er een einde aan mijn reis met SimTogether en TreinPunt.NL. Destijds begon ik dit avontuur als student, gedreven door een passie voor openbaar vervoersimulaties en een wens om een plek te creëren waar liefhebbers elkaar konden vinden. Inmiddels is mijn leven sterk veranderd: een fulltime baan, diverse nevenactiviteiten, en simpelweg minder vrije tijd dan voorheen. Helaas betekent dit dat ik niet langer de tijd kan investeren die nodig is om SimTogether draaiende te houden, hoe jammer ik dit ook vind. Ik streef ernaar om per 1 oktober definitief te stoppen met SimTogether.
Deze reis kende ongelooflijke hoogtepunten. We groeiden uit tot een levendige gemeenschap met duizenden leden, dag na dag 15 nieuwe registraties, en een indrukwekkende verzameling downloads die velen geholpen hebben hun simulatie-ervaring te verrijken. Maar naast de hoogtepunten waren er ook moeilijke momenten. Het verlies van GerJan in 2014 was een zware klap voor ons allen en liet zien hoezeer deze gemeenschap meer was dan alleen een website—het was een plek van vriendschap en gedeelde passie.
Daarnaast wil ik mijn enorme waardering uitspreken voor het team dat SimTogether in de afgelopen jaren heeft gemaakt tot wat het nu is. Hun inzet, toewijding en passie hebben ervoor gezorgd dat deze community kon blijven groeien en bloeien. Zonder hen was SimTogether niet waar het vandaag de dag staat.
Hoewel ik afscheid neem van mijn actieve rol, sta ik open voor een eventuele overname onder de juiste condities. De vorm hiervan is bespreekbaar, en geïnteresseerden kunnen hierover contact met mij opnemen via een PB. Verder wil ik benadrukken dat alle aankopen geborgd blijven, en afhankelijk van de gekozen richting na mijn vertrek zal er snel meer informatie volgen.
Ik kijk met trots terug op alles wat we samen hebben bereikt en wil iedereen bedanken die hieraan heeft bijgedragen. Het is een moeilijke beslissing om afscheid te nemen, maar ik weet dat de herinneringen en de impact van deze gemeenschap zullen blijven bestaan.
Met vriendelijke groet,
Etienne
Routebouwer: NoordOost Nederland V7.1
-
- 5
- Gegeven waarderingen: 1484 keren
- Ontvangen waarderingen: 8786 keren
Re: Vertrek SimTogether.com
Ik zou niet weten wat daar staat en niet elders te vinden is, maar de tijd zal het leren.
Tenslotte hebben de huidige RW gebruikers wel een beetje alles wat nodig is voor de NL routes en onderling wat ............
Verder kan ik niet zeggen er rouwig om te zijn dat het gaat verdwijnen. Ik heb altijd al een antipathie tegen de daar gebruikte software gehad. De voorloper Treinpunt was veel beter georganiseerd en ook veel duidelijker in gebruik.
Ik kan nog wel waardering opbrengen voor de beheerder dat hij het zolang heeft volgehouden.
Maar goed, de eerste overstapper is reeds gesignaleerd en ik denk dat er nog wel meer volgen de komende tijd.
Tenslotte hebben de huidige RW gebruikers wel een beetje alles wat nodig is voor de NL routes en onderling wat ............

Verder kan ik niet zeggen er rouwig om te zijn dat het gaat verdwijnen. Ik heb altijd al een antipathie tegen de daar gebruikte software gehad. De voorloper Treinpunt was veel beter georganiseerd en ook veel duidelijker in gebruik.
Ik kan nog wel waardering opbrengen voor de beheerder dat hij het zolang heeft volgehouden.
Maar goed, de eerste overstapper is reeds gesignaleerd en ik denk dat er nog wel meer volgen de komende tijd.

- Deze gebruikers waarderen Frison voor dit bericht (totaal 2):
- RcA51 • Wadlopertje
-
- 5
Het betreft hier vooral de assets van GertMeering.
Gert heeft destijds een keuze gemaakt om alleen SimTogether toestemming te geven om de assets te publiceren daar.
Dus niet op DS en ook niet los meeleveren.
Gert heeft inmiddels de keuze gemaakt om volledig uit de community te verdwijnen en contact leggen met hem verloopt erg lastig tot bijna onmogelijk
Het downloadteam van SimTogether doet echt zijn best om Gert te bereiken om te vragen wat hiermee te doen.
Mocht dat niet lukken en mocht er ook geen overname zijn, dan houdt het simpelweg in (eenzelfde situatie als destijds met IJssellijn) dat deze assets volledig verdwijnen. En dat zou heel jammer zijn, want dat gaat dan voor nieuwe mensen die bijv NONL willen spelen de route onspeelbaar maken.
De huidige community heeft de assets al staan in de Railworks map
-
- 5
GM objecten zijn gewoon bij ChrisTrains te downloaden en zoals ik al zei, een PM is voldoende toch? 
Eens gegeven blijft gegeven, toch?

Eens gegeven blijft gegeven, toch?

- Deze gebruikers waarderen Frison voor dit bericht (totaal 2):
- Wadlopertje • mika2001
-
- 5
Ja, maar de asset op de site van Chris zijn niet meer actueel. Daar mist heel veel in.
En een PM voldoende? Gert is al maanden offline op de forums, dus daar bereik je hem niet helaas.
Hij heeft ook besloten niks meer met TS en de community te willen wat ik begrijp
En een PM voldoende? Gert is al maanden offline op de forums, dus daar bereik je hem niet helaas.
Hij heeft ook besloten niks meer met TS en de community te willen wat ik begrijp
-
- 2
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 4 keren
Persoonlijk en voor hen die hun aankopen van Chris Trains op Simtogether hebben gedaan onstaat er wel een probleem,
als het daar aangeschafte materieel en met name updates niet meer te downloaden zijn na oktober.
Dit laatste als er geen overname volgt.
als het daar aangeschafte materieel en met name updates niet meer te downloaden zijn na oktober.
Dit laatste als er geen overname volgt.
-
- 5
- Gegeven waarderingen: 2302 keren
- Ontvangen waarderingen: 2724 keren
Als het loopt zoals omschreven in het originele bericht bij Simsam zou dat geen probleem moeten zijn qua updates van bijv. Chris zijn treinen spul als hij de aankoop gebruikers overneemt.
Mja het blijft altijd onzeker tot de tijd daar is, belofte moet in iig eerst waargemaakt kunnen worden.

Edit/
Nou heb ooit eens een aanvaring met GM gehad en heb toen een hoop objecten vervangen c.q. verwijderd (op enkele na) en uitgeschakeld, dus voor mij niet echt een punt..... omdat heel veel uit onze routes bij SimTogether staat zoals die van Gert Meering, etc. ...

Trouwens het zou GM sieren als het laatste volledige pakket naar bijv. ChrisTrains zou gaan!

-
- 5
-
- 5
- Gegeven waarderingen: 2110 keren
- Ontvangen waarderingen: 323 keren
Het begin van het einde was al ingezet toen Treinpunt zonodig opeens moest verdwijnen / van naam veranderen of hoe je het ook wilt noemen.
Ik kom er zelden en DutchSims is eigenlijk veel gebruiksvriendelijker.
Ik kom er zelden en DutchSims is eigenlijk veel gebruiksvriendelijker.
- Deze gebruikers waarderen Wadlopertje voor dit bericht (totaal 8):
- RcA51 • Frison • Rubku_NL • etienne123 • Von Rondstadd • Accelerat • Milko80 • jpvdveer
-
- 3
- Gegeven waarderingen: 21 keren
- Ontvangen waarderingen: 10 keren
Aankopen bij Chris geeft wel een probleempje. Je kunt bij hem niet via Ideal afrekenen. Dat wordt dus Paypal!Marklin schreef: ↑01 jun 2025, 12:17Als het loopt zoals omschreven in het originele bericht bij Simsam zou dat geen probleem moeten zijn qua updates van bijv. Chris zijn treinen spul als hij de aankoop gebruikers overneemt.
Mja het blijft altijd onzeker tot de tijd daar is, belofte moet in iig eerst waargemaakt kunnen worden.
ingekort
- Deze gebruikers waarderen Treintje voor dit bericht:
- etienne123
-
- 5
Je kan ook met een creditcard betalen als Mastercard of Visa.
iDeal was er altijd wel, maar is inderdaad verdwenen ja bij Chris.
iDeal was er altijd wel, maar is inderdaad verdwenen ja bij Chris.
-
- 5
- Gegeven waarderingen: 2302 keren
- Ontvangen waarderingen: 2724 keren
Nou dat dacht ik niet, het is niet ter zake maar heb toen om die reden een PayPal rekening gekoppeld aan mijn Ideaal omdat het daar niet mee kon. 

-
- 2
- Gegeven waarderingen: 603 keren
- Ontvangen waarderingen: 210 keren
Bij Railtracktion kan je ook met Ideaal betalen geloof ik. Dat is ook een partner site van Chris
Mijn scenariopagina: hier
-
- 5
Je kan gewoon met een creditkaart betalen bij Chris.

-
- 5
Goed nieuws over de assets van Gert.
Sjef heeft na veel moeite contact weten te krijgen met Gert en Sjef heeft akkoord gekregen dat hij (ook als ST uit gaat) de assets van Gert mag blijven beheren.
Sjef heeft al laten weten dat als ST op zwart gaat hij ergens een drive gaat maken met zijn pakketten erop. Daar komen dan ook op die plek de pakketten van Gert bij te staan.
Sjef heeft na veel moeite contact weten te krijgen met Gert en Sjef heeft akkoord gekregen dat hij (ook als ST uit gaat) de assets van Gert mag blijven beheren.
Sjef heeft al laten weten dat als ST op zwart gaat hij ergens een drive gaat maken met zijn pakketten erop. Daar komen dan ook op die plek de pakketten van Gert bij te staan.
- Deze gebruikers waarderen mkasthijs voor dit bericht (totaal 11):
- robinbijman • Evert66 • Louke1968 • Kcalk_04 • MB1987 • Accelerat • jpvdveer • hanstreintje • denisJura • TfNLDE en een andere gebruiker
-
- 5
Re: Vertrek SimTogether.com (Update: wat niet meer weg gaat)
Er is een update geplaatst gisteren op ST. ST gaat niet weg, maar blijft hoe dan ook
[UPDATE] Toekomst simtogether.com
Allereerst willen we, namens het hele SimTogether-team, onze oprechte dank uitspreken aan Etienne voor zijn jarenlange inzet en toewijding aan zowel SimTogether.com als TreinPunt.NL. Dankzij zijn passie en leiderschap hebben beide platformen kunnen uitgroeien tot de waardevolle community’s die ze vandaag zijn.
We begrijpen dat Etienne's vertrek vragen oproept en onzekerheden met zich meebrengt. Daarom willen we graag alvast een korte update geven over de toekomst van SimTogether.com. Achter de schermen werken we volop aan verschillende scenario’s om het voortbestaan van het platform te waarborgen. Hoewel we op dit moment nog geen definitieve antwoorden kunnen geven over de exacte vorm van SimTogether in de nabije toekomst, kunnen we wel al een aantal zaken met zekerheid bevestigen.
Wat blijft bestaan:
Zelfs in het meest sobere scenario zal SimTogether dus een doorstart maken, met behoud van de kernfuncties waar velen van jullie dagelijks gebruik van maken. We hopen hiermee alvast wat duidelijkheid te scheppen over wat jullie als community kunnen verwachten. Uiteraard houden we jullie op de hoogte van verdere ontwikkelingen.
Met vriendelijke groet,
Lander
Wat mij betreft kan daarmee dit topic op slot, want het blijft dus en er veranderd eigenlijk nagenoeg niks met nu.
[UPDATE] Toekomst simtogether.com
Allereerst willen we, namens het hele SimTogether-team, onze oprechte dank uitspreken aan Etienne voor zijn jarenlange inzet en toewijding aan zowel SimTogether.com als TreinPunt.NL. Dankzij zijn passie en leiderschap hebben beide platformen kunnen uitgroeien tot de waardevolle community’s die ze vandaag zijn.
We begrijpen dat Etienne's vertrek vragen oproept en onzekerheden met zich meebrengt. Daarom willen we graag alvast een korte update geven over de toekomst van SimTogether.com. Achter de schermen werken we volop aan verschillende scenario’s om het voortbestaan van het platform te waarborgen. Hoewel we op dit moment nog geen definitieve antwoorden kunnen geven over de exacte vorm van SimTogether in de nabije toekomst, kunnen we wel al een aantal zaken met zekerheid bevestigen.
Wat blijft bestaan:
- De downloads blijven toegankelijk.
- Bestaande downloadlinks blijven gewoon werken.
- Er zal ook in de toekomst ruimte zijn om nieuwe downloads te uploaden.
- De wiki, het forum en de Discord-server blijven actief.
Zelfs in het meest sobere scenario zal SimTogether dus een doorstart maken, met behoud van de kernfuncties waar velen van jullie dagelijks gebruik van maken. We hopen hiermee alvast wat duidelijkheid te scheppen over wat jullie als community kunnen verwachten. Uiteraard houden we jullie op de hoogte van verdere ontwikkelingen.
Met vriendelijke groet,
Lander
Wat mij betreft kan daarmee dit topic op slot, want het blijft dus en er veranderd eigenlijk nagenoeg niks met nu.
- Deze gebruikers waarderen mkasthijs voor dit bericht (totaal 4):
- denisJura • joeybongers1997 • Louke1968 • rabby62