Update 20 okt: Vertrek SimTogether.com per 1-1-2026
-
- 5
- Gegeven waarderingen: 1255 keren
- Ontvangen waarderingen: 26 keren
Re: Vertrek SimTogether.com (Update: wat niet meer weg gaat)
En wat gaat er gebeuren met de assets die via Simtogether gekocht zijn???
-
- 1
- Gegeven waarderingen: 7 keren
- Ontvangen waarderingen: 17 keren
Er is niks bekent over shop aankopen buiten Christrains, maar er is een hele lage kans dat je geld dadelijk weg is.
Scenario bouwer

-
- 3
- Gegeven waarderingen: 23 keren
- Ontvangen waarderingen: 11 keren
En nu maar hopen dat ze bij Dutchsims niet dezelfde kant opgaan als bij SimTogether. Nadat ze daar een Discord openden, waarschijnlijk om het aantal klikken te verhogen, heb ik daar zegge en schrijve één week een account gehad, omdat ik dacht daar wijzer van te kunnen worden, maar helaas, wat werd daar een puberale onzin uitgekraamd die helemaal niets met Simmen te maken had. Daarna heb ik gelukkig deze site gevonden. Hoop dat er wel een overeenkomst komt voor de overname van belangrijke assets, anders komen alle nieuwe simmers in de problemen door het niet meer volledig kunnen krijgen van de free-routes. Wens jullie veel wijsheid in het oplossen van eventuele problemen die hierdoor kunnen ontstaan.
- Deze gebruikers waarderen stoker1952 voor dit bericht (totaal 3):
- Frison • robinbijman • Wadlopertje
-
- 1
- Gegeven waarderingen: 11 keren
- Ontvangen waarderingen: 12 keren
Hoe gaat dat met de treinen en updates daarvan? Aangezien misschien mensen zijn die alleen maar met IDEAL kunnen betalen?
-
- 1
- Gegeven waarderingen: 7 keren
- Ontvangen waarderingen: 17 keren
Zoals eerder gezegt een officieel bericht van de admins volgt hierin hoogswaarschijnlijk ook wat er met de shop aankopen gebeurt!!!
Scenario bouwer

-
- 5
- Gegeven waarderingen: 2149 keren
- Ontvangen waarderingen: 2040 keren
HUH?!
Dit valt toch wel rouw op mijn dak
Ik hoorde dat er toch toekomst in zat, maar niet dus. Wat jammer
Wel interressant dat we dan weer naar 1 actief forum gaan zoals voor 2020.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bericht van Etienne123: Originele link
Dit valt toch wel rouw op mijn dak
Ik hoorde dat er toch toekomst in zat, maar niet dus. Wat jammer
Wel interressant dat we dan weer naar 1 actief forum gaan zoals voor 2020.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bericht van Etienne123: Originele link

etienne123 schreef:Beste allemaal,
Zoals eerder aangekondigd, zal ik stoppen met SimTogether. Hierbij een update over de verdere planning:Dank voor jullie vertrouwen en betrokkenheid de afgelopen jaren. Mocht je nog vragen hebben, neem gerust contact op.
- Per 1 november 2025 stopt de verkoop via de SimTogether Shop.
- De website blijft actief tot en met 1 januari 2026. Daarna zal de website in de loop van januari offline gaan.
- Downloads blijven beschikbaar tot en met 1 januari 2026. Na deze datum zijn downloads niet langer beschikbaar.
- Wat betreft de TreinPunt-downloads op Treinenwereld: hierover volgt later nog een aparte communicatie. We zijn nog in overleg over hoe we dit het beste kunnen organiseren.
- Alle ChrisTrains-producten worden per 1 november 2025 overgedragen aan ChrisTrains. Dit betekent dat je vanaf dat moment je aankopen van ChrisTrains kunt downloaden via de website van ChrisTrains. Je kunt daar je e-mailadres invoeren om toegang te krijgen tot je eerdere aankopen. Tot en met 1 januari kun je je aankopen ook blijven downloaden via SimTogether.
- Maak je je zorgen over je privacy? Geen zorgen: SimTogether en ChrisTrains hebben een verwerkersovereenkomst. Alleen je naam, e-mailadres en serienummer worden gedeeld met ChrisTrains. Er wordt géén andere informatie gedeeld.
- Andere aankopen (zoals van Just Trains, Aerosoft en het oude Trainworx) dien je uiterlijk 1 januari 2026 zelf te downloaden en op te slaan. Na deze datum is het niet meer mogelijk om deze opnieuw te downloaden.
- Support blijft beschikbaar tot en met 1 januari 2026, via zowel het ticketsysteem als WhatsApp.
Met vriendelijke groet,
Etienne Ammerdorffer

etienne123 schreef:Dear all,
As previously announced, I will be discontinuing SimTogether. Here is an update on the timeline and what to expect:Thank you for your trust and involvement over the past years. If you have any questions, feel free to reach out.
- Sales via the SimTogether Shop will end on November 1, 2025.
- The website will remain online until January 1, 2026. After that, it will go offline sometime in January.
- Downloads will remain available until January 1, 2026. After this date, they will no longer be accessible.
- Regarding the TreinPunt downloads on Treinenwereld: further communication will follow. We are still discussing the best way to handle this.
- All ChrisTrains products will be transferred to ChrisTrains as of November 1, 2025. This means that from then on, you can download your ChrisTrains purchases via the ChrisTrains website. You’ll be able to enter your email address there to gain access to your previous purchases. Purchases will remain available on SimTogether until January 1st.
- Concerned about privacy? No worries: SimTogether and ChrisTrains have a data processing agreement. Only your name, email address, and serial number will be shared with ChrisTrains. No other information will be shared.
- Other purchases (such as from Just Trains, Aerosoft, and the old Trainworx) must be downloaded and backed up by January 1, 2026. After this date, it will no longer be possible to download them.
- Support will remain available until January 1, 2026, via both the ticket system and WhatsApp.
Kind regards,
Etienne Ammerdorffer
Routebouwer: NoordOost Nederland V7.1
-
- 2
- Gegeven waarderingen: 2 keren
- Ontvangen waarderingen: 21 keren
Re: Update 20 okt: Vertrek SimTogether.com per 1-1-2026
Dat valt mij toch wel een beetje tegen eerlijk gezegd.
Ik dacht toch echt dat er eerder werd gezegd dat de downloads beschikbaar zouden blijven.
Moet je nu de site gaan rippen, zodat je er niet later achterkomt dat je een pakket nodig hebt voor een route die alleen daar te downloaden is...
Ik dacht toch echt dat er eerder werd gezegd dat de downloads beschikbaar zouden blijven.

Moet je nu de site gaan rippen, zodat je er niet later achterkomt dat je een pakket nodig hebt voor een route die alleen daar te downloaden is...

-
- 5
- Gegeven waarderingen: 2149 keren
- Ontvangen waarderingen: 2040 keren
Re: Update 20 okt: Vertrek SimTogether.com per 1-1-2026
Je ziet Lupin dat DS al druk bezig is alle Downloads naar hun te halen voor wat kan en met dit bericht gaat dat denk ik nog veel meer geworden
De assets van Sjef en Gert gaan naar Chris toe, dus die blijven wel
En die hele hele oude is afwachten wie dat gaat hosten. Mogelijk ook Chris, idk
De assets van Sjef en Gert gaan naar Chris toe, dus die blijven wel
En die hele hele oude is afwachten wie dat gaat hosten. Mogelijk ook Chris, idk
Routebouwer: NoordOost Nederland V7.1