Mensen zakken door perron
-
- Berichten: 156
- Lid geworden op: 16 aug 2020, 17:57
- 3
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 21 keren
Mensen zakken door perron
Het leek mij leuk om de Frison personen op perrons te zetten voor aan- opvulling in scenarios.
Ik probeerde het in een scenario van de IJssellijn maar het resultaat viel tegen
Ik heb geen enkele ervaring met routebouw dus ik neem aan dat ik dit niet zelf kan oplossen. Ik heb gezocht op internet en op div. fora maar kwam dit niet tegen. (Ik heb dit ook wel eens gezien in mijn payware routes.)
Groetjes van Rob
Ik probeerde het in een scenario van de IJssellijn maar het resultaat viel tegen
Ik heb geen enkele ervaring met routebouw dus ik neem aan dat ik dit niet zelf kan oplossen. Ik heb gezocht op internet en op div. fora maar kwam dit niet tegen. (Ik heb dit ook wel eens gezien in mijn payware routes.)
Groetjes van Rob
- Frison
- Berichten: 2812
- Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
- 3
- Gegeven waarderingen: 1273 keren
- Ontvangen waarderingen: 8094 keren
- Contacteer:
Re: Mensen zakken door perron
Nou, ik neem aan, dat je bij het plaatsen de gewone Gizmo te zien krijgt, dus ook de hoogte is aan te passen.
Dubbelklik eens op een mens en vul in het rechter menu eens een hoogte in die boven het perron ligt.
Dubbelklik eens op een mens en vul in het rechter menu eens een hoogte in die boven het perron ligt.
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.
- Frison
- Berichten: 2812
- Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
- 3
- Gegeven waarderingen: 1273 keren
- Ontvangen waarderingen: 8094 keren
- Contacteer:
Re: Mensen zakken door perron
Ik heb het ook even geprobeerd en het gaat wel wat moeilijker dan gewend, daar heb je gelijk ik. Omdat het eigenlijk 2D meedraaiende objecten zijn, zit het selectiepunt van het object precies op de basislijn, in dit geval dus tussen de voeten en die zie je dus niet meer als je ze rechtstreeks op een hoog object plaatst want ze staan standaard op maaiveld hoogte.
Er is echter een simpele oplossing voor, plaats het object (mens) gewoon ergens op de vlakke grond en sleep de "z" pijl omhoog, waarna je ze gewoon op een hoger oppervlak kan plaatsen.
Er is echter een simpele oplossing voor, plaats het object (mens) gewoon ergens op de vlakke grond en sleep de "z" pijl omhoog, waarna je ze gewoon op een hoger oppervlak kan plaatsen.
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.
- Marklin
- Berichten: 3381
- Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
- 3
- Locatie: Hart van Nederland
- Gegeven waarderingen: 1911 keren
- Ontvangen waarderingen: 2130 keren
Re: Mensen zakken door perron
Ja Frison, maar heb het vermoeden dat het perron bijv. de laatste 10 m aan het eind naar het maaiveld is gedrukt en met het probleem bedoeld word?, dan krijg je dat verschijnsel.
En dat is te verhelpen waar de knik begint door te knippen en dan het eind naar beneden te drukken.
Dit krijg je dus als de passagiers autom. op perrons verschijnen c.q. verdwijnen!
(bij de knip eventueel lassen mocht je er met een trein iets voorbij gaan (deur gaat niet open))
En dat is te verhelpen waar de knik begint door te knippen en dan het eind naar beneden te drukken.
Dit krijg je dus als de passagiers autom. op perrons verschijnen c.q. verdwijnen!
(bij de knip eventueel lassen mocht je er met een trein iets voorbij gaan (deur gaat niet open))
- Frison
- Berichten: 2812
- Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
- 3
- Gegeven waarderingen: 1273 keren
- Ontvangen waarderingen: 8094 keren
- Contacteer:
Re: Mensen zakken door perron
Nee Teun, in dit geval betreft het de door mij gemaakte mens objecten en die hebben niets met het door jou aangehaalde probleem te maken. Als je ze plaatst, staan ze op maaiveld hoogte en in het voorbeeld van een perron, kan je dus niet meer bij het selectiepunt komen om ze hoger te zetten.Marklin schreef: ↑06 jul 2021, 16:31Ja Frison, maar heb het vermoeden dat het perron bijv. de laatste 10 m aan het eind naar het maaiveld is gedrukt?, dan krijg je dat verschijnsel.
En dat is te verhelpen waar de knik begint door te knippen en dan het eind naar beneden te drukken.
(bij de knip eventueel lassen mocht je er met een trein iets voorbij gaan (deur gaat niet open))
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.
- Marklin
- Berichten: 3381
- Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
- 3
- Locatie: Hart van Nederland
- Gegeven waarderingen: 1911 keren
- Ontvangen waarderingen: 2130 keren
Re: Mensen zakken door perron
Ja Frits dat zie ik nu ook, had het eerste draadje weer eens niet volledig gelezen en alleen wat onder het plaatje staat.
-
- Berichten: 156
- Lid geworden op: 16 aug 2020, 17:57
- 3
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 21 keren
Re: Mensen zakken door perron
Toch nog even een vraag. Als ik via de scenario editor die mensen op een perron plaats, wordt dat dan ook gelijk in de route gewijzigd. Dus niet alleen in dat scenario?
Groetjes van Rob
Groetjes van Rob
- Frison
- Berichten: 2812
- Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
- 3
- Gegeven waarderingen: 1273 keren
- Ontvangen waarderingen: 8094 keren
- Contacteer:
Re: Mensen zakken door perron
Nee, wijziging is alleen van toepassing op het bewuste scenario.
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.
- Marklin
- Berichten: 3381
- Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
- 3
- Locatie: Hart van Nederland
- Gegeven waarderingen: 1911 keren
- Ontvangen waarderingen: 2130 keren
Re: Mensen zakken door perron
Het is voor scenario makers (of voor eigen gebruik) juist de bedoeling dat het uitsluitend in de scenario editor gedaan word waarbij de betreffende route ongemoeit blijft.